1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    En grappig dat vrouwen naar de mannen wijzen
    Er moet alleen gewezen worden naar degene die schuld heeft.

    En een scheiding hoeft niet eens te wijzen op schuld. Soms passen 2 mensen gewoon niet bij elkaar, terwijl ze los van elkaar wel goed in het leven staan.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    12.521
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door MoroccanLadyy Bekijk reactie
    Er moet alleen gewezen worden naar degene die schuld heeft.

    En een scheiding hoeft niet eens te wijzen op schuld. Soms passen 2 mensen gewoon niet bij elkaar, terwijl ze los van elkaar wel goed in het leven staan.
    Lang leven de huisvrouwen.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    Citaat Geplaatst door Birko Bekijk reactie
    Zet nooit je handtekening onder een huwelijksakte. Kies voor samenlevingscontract. Dan kun je zulke dingen niet meemaken:



    Mijn kennis die gescheiden is moet heul veel geld betalen aan zijn ex. Want had toen een huwelijkscontract ondertekend.
    Ik zou nooit iets willen na een scheiding. Tenzij er sprake is van een kind dan alleen wat hij kwijt kan en wel zeker eerlijk en bewijzen bewaren over hoe het word gespendeerd.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.758
    25-01-2019

    Zeg je nu

    Als de hassan een wagenpark bezit
    2 villa s etc etc
    Komt de djin lusten naar boven
    Sim sala bim ewa kim

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    160
    17-12-2020

    Waar het hart van vol is lopen de vingers van over.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Kappen Bekijk reactie
    Als je zodanig wantrouwig een relatie aangaat dan gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.

    Je gaat volledig voor iemand met de daarbij behorende risico's of niet.

    Maar hé als het voor jou wel werkt d.m.v. een samenlevingscontract en je partner is tevreden. Who cares?
    je gaat volledig voor iemand ????? Hoezo ????? Wie heeft dat bepaald dat je volledig voor iemand zou moeten gaan ??

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door MoroccanLadyy Bekijk reactie
    Niks is zeker, behalve de dood.
    Maar je hoort het huwelijk in te gaan met zuivere intentie en een goede kijk op jullie toekomst.
    Ik snap dat je ook realistisch moet blijven, maar ik vind jouw manier van denken echt zorgelijk.
    je kunt het huwkijk in gaan met zuivere intentie .... behoud de vrouw die ZUIVERE intentie OOK na het huwkijk ???? Ik zal voor je antwoorden ... NEEEEE .... de rechtbank verlagen zeggen van njet .......

    En buiten dat ... het is niet van de islam !!!! De islam zegt duidelijk wat van de man is is ban d’r man en wat de vrouw is is van de grouw ......

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door Kappen Bekijk reactie
    Jij leeft van een ziektewet uitkering dus haar uitkering betalen 12 jaar lang gaat dan niet op.

    In die twaalf jaar kan ook veel veranderen qua wetgeving. Stel dat de overheid het samenlevingscontract gelijk gaat stellen aan het huwelijk, m.b.t. bij het uit elkaar gaan garant staan voor partner zonder inkomen. Wat dan? Of dat de wetgeving veranderd dat je helemaal niet garant hoeft te staan bij beide opties. Je vergaren bezittingen vastleggen daar ben ik het mee eens. Wat van jou is, is van jou en andersom. Máár zover denken in ramp scenario's. Is naar mij idee te argwanend.

    Anderen waarschuwen is meer angst zaaien dan waarschuwen in mijn optiek.

    Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Persoonlijk zou ik er op afknappen.

    Klopt.
    Vandaag ziektewet, morgen werk, je weet het maar nooit. Beste is waterdichte contract ondertekenen. En dat is een samenlevingscontract.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Red pill
    Heavy

  10. #25

    Reacties
    879
    06-07-2018

    Citaat Geplaatst door Kappen Bekijk reactie
    Jij leeft van een ziektewet uitkering dus haar uitkering betalen 12 jaar lang gaat dan niet op.

    In die twaalf jaar kan ook veel veranderen qua wetgeving. Stel dat de overheid het samenlevingscontract gelijk gaat stellen aan het huwelijk, m.b.t. bij het uit elkaar gaan garant staan voor partner zonder inkomen. Wat dan? Of dat de wetgeving veranderd dat je helemaal niet garant hoeft te staan bij beide opties. Je vergaren bezittingen vastleggen daar ben ik het mee eens. Wat van jou is, is van jou en andersom. Máár zover denken in ramp scenario's. Is naar mij idee te argwanend.

    Anderen waarschuwen is meer angst zaaien dan waarschuwen in mijn optiek.

    Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Persoonlijk zou ik er op afknappen.

    Klopt.
    Dit is vgm niet helemaal waar. Al zou de wetgeving veranderen, geldt het niet voor mensen die voor de verandering al zo een samenlevingscontract hebben. Wetgever kan niet met terugwerkende kracht regels opleggen.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    Citaat Geplaatst door Aladdinn Bekijk reactie
    Zeg je nu

    Als de hassan een wagenpark bezit
    2 villa s etc etc
    Komt de djin lusten naar boven
    Spreek voor jezelf.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    je kunt het huwkijk in gaan met zuivere intentie .... behoud de vrouw die ZUIVERE intentie OOK na het huwkijk ???? Ik zal voor je antwoorden ... NEEEEE .... de rechtbank verlagen zeggen van njet .......

    En buiten dat ... het is niet van de islam !!!! De islam zegt duidelijk wat van de man is is ban d’r man en wat de vrouw is is van de grouw ......
    Moeilijk hè om te accepteren dat de islam ons het recht heeft gegeven dat wat van onze man is, ook van ons is.
    Je bent als man VERPLICHT jouw vrouw te onderhouden.

    Stop met te zeggen dat wat van de man is, alleen van hem is. Want dat is bullshit.

    Waarom zeg je ‘behoud DE VROUW die zuivere intentie’ ? Mannen hun intentie kan toch ook veranderen?

    Mohiem, raap jullie mannelijkheid bij elkaar aub.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    In Islam bestaat er niet zoiets als alimentatie. Dus ik begrijp TS volkomen. Het feit dat ik als man een vrouw financieel moet onderhouden na onze scheiding is belachelijk en heeft niks met Islam te maken.

    Een Islamitische huwelijk geeft immers geen recht op alimentatie en daarom raad ik ieder man aan zich te beschermen hiertegen. Wat jij hebt verdiend is jouw geld en niet die van je vrouw. Jij bent verplicht je vrouw te onderhouden maar dat betekent nog niet dat jouw bezit ook van haar is. Als je scheidt en dat is een realistische mogelijkheid dan dreig je een deel van je bezit kwijt te raken. Plus dreig je ook nog toekomstige geld kwijt te raken aan een partner waar jij het leven niet meer mee deelt.

    Ik raad ieder man zich hiertegen te beschermen. In deze tijd waar een vrouw met beiden handen wordt gedragen bij justitie en een man slechts wordt gezien als spermabank dat financieel mag worden gebroken.
    Heavy

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door MoroccanLadyy Bekijk reactie
    Moeilijk hè om te accepteren dat de islam ons het recht heeft gegeven dat wat van onze man is, ook van ons is.
    Je bent als man VERPLICHT jouw vrouw te onderhouden.

    Stop met te zeggen dat wat van de man is, alleen van hem is. Want dat is bullshit.

    Waarom zeg je ‘behoud DE VROUW die zuivere intentie’ ? Mannen hun intentie kan toch ook veranderen?

    Mohiem, raap jullie mannelijkheid bij elkaar aub.
    heb jiji bronnen ??? Wat jii nu zegt gaat regelrecht regen de islam de wetten van allah in .... juist te onderhouden !!! Maar wat van hem is is niet van de veouw en andersom ook ..... oas op met wat je zegt !!!!

  15. #30
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door MoroccanLadyy Bekijk reactie
    Moeilijk hè om te accepteren dat de islam ons het recht heeft gegeven dat wat van onze man is, ook van ons is.
    Je bent als man VERPLICHT jouw vrouw te onderhouden.

    Stop met te zeggen dat wat van de man is, alleen van hem is. Want dat is bullshit.

    Waarom zeg je ‘behoud DE VROUW die zuivere intentie’ ? Mannen hun intentie kan toch ook veranderen?

    Mohiem, raap jullie mannelijkheid bij elkaar aub.
    Het is puur tegenover vrouwen en jaloezie + broke zijn. Als hij echt geld zou maken dan zou hij niet treuren om paar honderd euro.
    *Account niet meer in gebruik*