1. #1
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Soundos El Ahmadi wil met filmkomedie Meskina geschiedenis schrijven

    "Ik overdrijf misschien weleens, maar ik denk écht dat we met deze film geschiedenis schrijven", aldus El Ahmadi over Meskina, dat draait om dertiger Leyla (rol van Maryam Hassouni) die geen man, kind en duidelijk carrièrepad heeft en daarom wordt bestempeld als meskina (Arabisch voor zieligerd).

    "Geld neem je niet mee je graf in. Dit is wat ik wil achterlaten voor de volgende generaties: diversiteit, inclusiviteit en representatie", vervolgt de 39-jarige cabaretière, die naast acteurs als Bilal Wahib en Nasrdin Dchar zelf ook een rol speelt in de film.

    "Vroeger zag ik nooit mensen die op mij leken op tv - behalve in Opsporing Verzocht met een balkje voor de ogen. Daar kan ik wel over klagen, maar ik kan er ook zelf iets aan proberen te doen. Dat is wat ik nu heb gedaan."

    El Ahmadi, zelf van Marokkaanse afkomst, merkt dat ze zelf ook "vijfhonderd keer harder moet werken om mee te mogen doen".

    "Ik was te etnisch of exotisch, zou niet aanslaan bij de doelgroep, had een te moeilijke naam, of ze hadden al genoeg vrouwen van kleur. Een theater heeft ooit letterlijk tegen me gezegd dat ze daar geen Marokkanen wilden. Als je mijn show niets vindt: prima! Maar als je bij voorbaat mijn kwaliteiten in twijfel trekt, puur op basis van een label, dat snap ik niet."

    https://www.nu.nl/film/6102289/sound...schrijven.html
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Soundous, ik heb je bekeken.

    Lichaam 6, sporten kan geen kwaad

    Humor 2, 7amda ya khti ...

    Karakter 1, net zoals die Dayouth op de site enti goli Allah ya3tina a shta wa sukti

    Voor toelichting pm me maar

  3. #3
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    De acteurs en in dit geval schrijfster, zijn vanuit een bepaald oogpunt in onze samenleving niet echt meer “Marokkanen” ze zijn echt liberaal en Amsterdams.
    “De Nederlander” ziet deze mensen nog zeker wel als Marokkanen wat ze in feite deels ook zijn.

    Hoe lang zou het nog duren voordat “de Nederlander” een film of serie durft te maken over de Nederlandse cultuur en visie op Marokkanen of doen ze niet aan zelfspot en spiegelen?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Hahahahahahaha ik heb een tijd niet meer zo goed gelachen. Dacht dat je geen humor had Soundos, maar je voorspellingen zijn echt lachwekkend.
    Heavy

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019



    Masha Allah 3ala jamaal


  6. #6
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Gezocht: jongen met Noord-Afrikaans uiterlijk
    De makers van de verfilming die studio CBS gaat maken van het boek Bestsellerboy van Mano Bouzamour zijn op zoek naar een jonge Nederlandse acteur die de hoofdrol gaat vertolken. Zij hebben zaterdag online een advertentie geplaatst waarin Nederlandse jongens ’tussen de 18 en 24 jaar met acteertalent en een Noord-Afrikaans uiterlijk’ wordt gevraagd zich te melden.

    Het boek gaat over de avonturen van een jonge Amsterdamse schrijver van Marokkaanse komaf wiens leven op de kop komt te staan als hij een bestseller schrijft. De opnames vinden naar verwachting in de tweede helft van 2021 plaats in Amsterdam en Marokko.

    https://www.telegraaf.nl/entertainme...aans-uiterlijk
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Gezocht: jongen met Noord-Afrikaans uiterlijk
    De makers van de verfilming die studio CBS gaat maken van het boek Bestsellerboy van Mano Bouzamour zijn op zoek naar een jonge Nederlandse acteur die de hoofdrol gaat vertolken. Zij hebben zaterdag online een advertentie geplaatst waarin Nederlandse jongens ’tussen de 18 en 24 jaar met acteertalent en een Noord-Afrikaans uiterlijk’ wordt gevraagd zich te melden.

    Het boek gaat over de avonturen van een jonge Amsterdamse schrijver van Marokkaanse komaf wiens leven op de kop komt te staan als hij een bestseller schrijft. De opnames vinden naar verwachting in de tweede helft van 2021 plaats in Amsterdam en Marokko.

    https://www.telegraaf.nl/entertainme...aans-uiterlijk
    He bah, kijk alleen al naar de productie namen. Altijd weer de blanke man die zich bemoeit met films over Marokkanen. Niet kijken en boycotten deze handel.
    Heavy

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Gezocht: jongen met Noord-Afrikaans uiterlijk
    De makers van de verfilming die studio CBS gaat maken van het boek Bestsellerboy van Mano Bouzamour zijn op zoek naar een jonge Nederlandse acteur die de hoofdrol gaat vertolken. Zij hebben zaterdag online een advertentie geplaatst waarin Nederlandse jongens ’tussen de 18 en 24 jaar met acteertalent en een Noord-Afrikaans uiterlijk’ wordt gevraagd zich te melden.

    Het boek gaat over de avonturen van een jonge Amsterdamse schrijver van Marokkaanse komaf wiens leven op de kop komt te staan als hij een bestseller schrijft. De opnames vinden naar verwachting in de tweede helft van 2021 plaats in Amsterdam en Marokko.

    https://www.telegraaf.nl/entertainme...aans-uiterlijk
    kan ik een suggestie doen?


  9. #9
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    He bah, kijk alleen al naar de productie namen. Altijd weer de blanke man die zich bemoeit met films over Marokkanen. Niet kijken en boycotten deze handel.
    Ja, ja, 's nachts droom je over je film
    over de Marokkaanse Ahmed X,
    waarin jezelf de hoofdrol speelt ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Ja, ja, 's nachts droom je over je film
    over de Marokkaanse Ahmed X,
    waarin jezelf de hoofdrol speelt ...
    Je bent zeker zo een blanke smeerlap. Die graag naar Marokkaanse films kijkt gemaakt door die Franse viezerikken over hoe ze Marokkanen zwartmaken.
    Heavy

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Ja, ja, 's nachts droom je over je film
    over de Marokkaanse Ahmed X,
    waarin jezelf de hoofdrol speelt ...
    WAHAHAHAHAHAHAHAHAA

    Ahmed X, raap me op

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Je bent zeker zo een blanke smeerlap. Die graag naar Marokkaanse films kijkt gemaakt door die Franse viezerikken over hoe ze Marokkanen zwartmaken.
    ahmed X

    Wahahhahahaha

    Sorry die was gewoon te hard ahahahaha

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Mano Bouzabour

    Als dit artiesten zijn dan heb ik de klauwen van Wolverine

    Ahmed X



    Ik val flauw Jerelly

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    881
    14-05-2020

    Jij hoeft het niet te maken jij bent zelf een meskiena relatie met een varkentje

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Ja, ja, 's nachts droom je over je film
    over de Marokkaanse Ahmed X,
    waarin jezelf de hoofdrol speelt ...