1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Kabinet Rutte III treedt af wegens etnisch profileren door Belastingdienst

    Het kabinet treedt af vanwege het snoeiharde rapport over de toeslagenaffaire. Een bron binnen de coalitie meldt dat aan het ANP.



    Het besluit viel tijdens de wekelijkse ministerraad vrijdag. Daar werd gesproken over de politieke gevolgen van de affaire, waar vele duizenden mensen het slachtoffer van zijn geworden.

    De positie van het kabinet werd onhoudbaar door de verregaande conclusies van het rapport van de commissie-Van Dam over de affaire. Al snel na de publicatie ervan in december nam de druk op het kabinet toe om de ultieme vorm van politieke verantwoordelijkheid te nemen. Vrijwel de voltallige oppositie wilde ook dat het kabinet zou aftreden.

    De speciale Kamercommissie concludeerde dat ouders "ongekend onrecht" is aangedaan. Het kabinet, de Kamer, de Belastingdienst en de rechtspraak hebben de "grondbeginselen van de rechtstaat" geschonden, met verregaande gevolgen voor vele duizenden ouders. De ontspoorde fraudejacht vond vrijwel volledig plaats tijdens de kabinetten-Rutte.

    In de zomer van vorig jaar stemde de volledige Kamer in met een parlementaire ondervraging naar de politieke en ambtelijke verantwoordelijkheid in het overheidsschandaal.

    Het rapport kwam half december uit en zorgde al voor een belofte van het kabinet om ouders sneller en ruimhartiger te compenseren. Een maand later werd pas intensief gesproken over politieke gevolgen.

    Lodewijk Asscher, in het vorige kabinet minister van Sociale Zaken, kondigde donderdag al aan dat hij zich terugtrekt als lijsttrekker van de PvdA.

    Tweede nationaliteit
    De Belastingdienst heeft tussen 2012 en 2015 mensen die aangifte deden van hun inkomsten, bij controles mede geselecteerd op hun tweede nationaliteit.

    In mei vertrok Algemeen directeur Hans van der Vlist van de Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst FIOD. Daarvoor vertrok Belastingdienst-topman Jaap Uijlenbroek.

    In dezelfde maand maakte het ministerie van Financiƫn bekend dat het aangifte heeft gedaan bij het Openbaar Ministerie (OM) wegens mogelijke misdrijven waaronder 'beroepsmatige discriminatie'.

    Begin januari meldden het OM echter toch geen strafrechtelijk onderzoek te zullen doen naar de Belastingdienst en zijn ambtenaren.

  2. #2
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    ik heb jullie keihard genaaid


    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Dit is slechts het topje van de ijsberg. Etnische profilering vind dagelijks plaats bij politie, rechtsspraak, en andere instanties.
    Institutioneel racisme blijkt een groot probleem te zijn. Maar welke partij(en) hebben hier een oplossing voor?
    ''Fascisme is rechtspopulisme dat is uitgezaaid''. (Neiwert)

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Dit is slechts het topje van de ijsberg. Etnische profilering vind dagelijks plaats bij politie, rechtsspraak, en andere instanties.
    Institutioneel racisme blijkt een groot probleem te zijn. Maar welke partij(en) hebben hier een oplossing voor?
    Geen. Ze willen het nog meer verergeren.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    ik heb jullie keihard genaaid



    Kreeg jij dan toeslagen?


    Dan kunnen we je pas uitlachen...

    En dan weten we ook meteen waarom je niet in Turkije wilt gaan wonen.

  6. #6
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door Uitroepteken Bekijk reactie
    Kreeg jij dan toeslagen?


    Dan kunnen we je pas uitlachen...

    En dan weten we ook meteen waarom je niet in Turkije wilt gaan wonen.
    kerel ik woon en leef waar ik wil, als ik vind dat een bepaald westers gebied gekoloniseerd moet worden om het gestolen goud terug te vorderen, dan heb jij niks over te zeggen..

    jij blijft in herhaling vallen.. zoek hulp voor je autisme
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    kerel ik woon en leef waar ik wil, als ik vind dat een bepaald westers gebied gekoloniseerd moet worden om het gestolen goud terug te vorderen, dan heb jij niks over te zeggen..

    jij blijft in herhaling vallen.. zoek hulp voor je autisme

    Maar beste Djengiz/MIT361, ik zeg wel vaker dat jij zelf mag kiezen waar jij wilt wonen.
    En ik geef je ook groot gelijk dat jij in NL woont en niet in Turkije.

    Iemand die kan kiezen wilt natuurlijk NOOIT in Turkije blijven wonen. Dat snap ik wel.
    En nu snap ik dat jij naast vrijheid, gerechtigheid, stabiliteit, welvaart en een fatsoenlijk geregelde
    samenleving hier in NL, waarom jij in NL blijft wonen.

    Jij ontvangt hier toeslagen omdat anders financieel in problemen komt.
    Op zijn Erdogan Turks heb jij een grote mond, met veel praatjes, maar daar klopt nooit iets van.
    Geeft niet hoor.

    Daarvoor is het toeslagensysteem ook opgezet. Voor mensen zoals jij die niet genoeg geld verdienen
    om in hun eigenlevensonderhoud te voorzien. Daarvoor.

    "als ik vind dat een bepaald westers gebied gekoloniseerd moet worden om het gestolen goud terug te vorderen"
    Succes daarmee...

    Pas je wel op dat je zorgtoeslag, huurtoeslag niet in gevaar komen...

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    718
    23-08-2020

    Was allemaal weer geblabla nep gejank, Rutte die maar bleef tetteren over indirecte verantwoordelijkheid en Wiebes over het niet weten wat hij fout heeft gedaan en dat het niet zijn schuld is. Terwijl er tienduizenden mensen op droog brood en water teren in een van de rijkste landen ter wereld. Welcome to the Netherlands

  9. #9
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Toevallig zeg vlak voor coronapaspoort discussie!
    A grateful heart is a magnet for miracles

  10. #10
    Lekker belangrijk.

    Reacties
    9.254
    23-01-2008

    Ik zei het toch.
    Legum omnes servi sumus ut liberi esse possimus.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door overthinkingg Bekijk reactie
    Was allemaal weer geblabla nep gejank, Rutte die maar bleef tetteren over indirecte verantwoordelijkheid en Wiebes over het niet weten wat hij fout heeft gedaan en dat het niet zijn schuld is. Terwijl er tienduizenden mensen op droog brood en water teren in een van de rijkste landen ter wereld. Welcome to the Netherlands

    Droog brood en water?

    Ben je aan het overdrijven?
    Of kun je dat bewijzen?

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Wat Rutte heeft gedaan en het kabinet is niet goed te praten en hij moet aftreden. MAAR..... HIJ GEEFT ZIJN FOUTEN TOE, TREEDT TEN MINSTE NOG AF EN LEGT ZIJN FUNCTIE NEER. KAN JE VAN VEEL DICTATORS NIET ZEGGEN.. ik ga maar geen namen noemen anders worden we geband...

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    EN HET LEUKSTE VAN ALLES IS... ER WAS GEEN EENS EEN DEMONSTRATIE NODIG OM HEM AF TE ZETTEN... In andere landen krijg je 20 jaar als je tegen dit soort dingen uitspreekt. RUTTE HEEFT BALLEN EN TREEDT AF. RESPECT!

  14. #14
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door Uitroepteken Bekijk reactie
    Maar beste Djengiz/MIT361, ik zeg wel vaker dat jij zelf mag kiezen waar jij wilt wonen.
    En ik geef je ook groot gelijk dat jij in NL woont en niet in Turkije.

    Iemand die kan kiezen wilt natuurlijk NOOIT in Turkije blijven wonen. Dat snap ik wel.
    En nu snap ik dat jij naast vrijheid, gerechtigheid, stabiliteit, welvaart en een fatsoenlijk geregelde
    samenleving hier in NL, waarom jij in NL blijft wonen.

    Jij ontvangt hier toeslagen omdat anders financieel in problemen komt.
    Op zijn Erdogan Turks heb jij een grote mond, met veel praatjes, maar daar klopt nooit iets van.
    Geeft niet hoor.

    Daarvoor is het toeslagensysteem ook opgezet. Voor mensen zoals jij die niet genoeg geld verdienen
    om in hun eigenlevensonderhoud te voorzien. Daarvoor.

    "als ik vind dat een bepaald westers gebied gekoloniseerd moet worden om het gestolen goud terug te vorderen"
    Succes daarmee...

    Pas je wel op dat je zorgtoeslag, huurtoeslag niet in gevaar komen...
    bof jij even dat de blanke katholieken jou uit de krottenwijken van india hebben ontvoert en in de kelders van katholieke kerken hadden geketend..

    en echt pienter was je sws niet over wereldpolitiek laat staan over nederlandse toeslagen affaire

    het gaat namelijk om de KINDEROPVANGTOESLAGEN..

    je weet wel, toeslagen voor ouders die hun kind naar kinderopvang brengen zodat ze beiden met een gerust hart konden werken..

    het is sneu voor jou dat jij geen kinderopvang hebt gezien dan alleen katholieke kelders waar je geketend opgroeide..
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  15. #15
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door Krimmos Bekijk reactie
    EN HET LEUKSTE VAN ALLES IS... ER WAS GEEN EENS EEN DEMONSTRATIE NODIG OM HEM AF TE ZETTEN... In andere landen krijg je 20 jaar als je tegen dit soort dingen uitspreekt. RUTTE HEEFT BALLEN EN TREEDT AF. RESPECT!
    jij begrijpt toch wel dat er binnenkort verkiezingen zijn?
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==