1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.278
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Tweede Kamer wil verbod buitenlandse financiering moskeeën

    Een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat buitenlandse financiering van religieuze instellingen wordt verboden.



    Ook de SP pleit voor zo'n verbod na het onderzoek van een speciale Kamercommissie over ongewenste financiering. De VVD, PVV, ChristenUnie, SGP en Forum voor Democratie zijn voorstander van zo'n verbod, waarmee het op steun van een meerderheid kan rekenen.

    De Kamercommissie concludeerde dat verschillende Nederlandse moskeeën geld krijgen uit onvrije landen, in ruil waarvoor "ultraconservatief en antidemocratisch gedachtegoed" onder jonge moslims wordt verspreid.

    "Het is verwerpelijk als buitenlandse organisaties onze jongeren vergiftigen met verwerpelijke ideeën, bijvoorbeeld dat vrouwen of homo’s minderwaardig zijn", zegt SP'er Jasper van Dijk.

    Hij komt met een voorstel omdat het kabinet "het laat afweten". In reactie op de bevindingen van de Kamercommissie kwam het kabinet met een plan om burgemeesters en het Openbaar Ministerie (OM) meer macht te geven tegen ongewenste invloed uit onvrije landen.

    Eigen voorstellen
    Een verbod blijft voorlopig uit, hoewel het kabinet het voornemen om ongewenste beïnvloeding van religieuze organisaties te verbieden in het regeerakkoord heeft opgenomen. Coalitiepartijen VVD en ChristenUnie komen daarom ook met eigen voorstellen. "Het is flauw om te zeggen dat het kabinet niets doet, maar dit gaat lang niet ver genoeg", zegt VVD-Kamerlid Bente Becker tegen Trouw.

    De extreemrechtse en islamhatende PVV wil uiteraard al jarenlang een verbod op buitenlandse financiering van moskeeën. Ook de kleinste regeringspartij ChristenUnie riep het kabinet de afgelopen tijd meerdere keren op om haast te maken met het verbod op ongewenste buitenlandse invloed.

    Verantwoordelijk minister voor Rechtsbescherming Sander Dekker heeft aangegeven dat een verbod lastig blijkt in te voeren, onder meer omdat het moeilijk is af te bakenen om welke landen het gaat. Over het algemeen wordt gesproken over landen als Saoedi-Arabië, Koeweit en Qatar.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    De Kamercommissie concludeerde dat verschillende Nederlandse moskeeën geld krijgen uit onvrije landen,
    De ironie


    De extreemrechtse en islamhatende PVV wil uiteraard al jarenlang een verbod op buitenlandse financiering
    De hypocrisie


    Coalitiepartijen VVD en ChristenUnie komen daarom ook met eigen voorstellen. "Het is flauw om te zeggen dat het kabinet niets doet, maar dit gaat lang niet ver genoeg",
    De haat

  3. #3
    888888

    Reacties
    28.391
    18-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Dit kun je omzeilen, gewoon symboolpolitiek.

    ‘One reason is that intelligence is expensive—the brain devours about 20% of our daily calories, though it accounts for just 2% of our body weight—and what better way to find the enormous array of fats, amino acids, vitamins and minerals these fastidious organs require, than by feasting on animals which have already painstakingly collected or made them.


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    151
    10-09-2013

    Ik ben hier niet op tegen. Dat wahhabisme van verschillende oliestaten daar zit ik niet op te wachten. Als je geld aanneemt moet je ook je interpretatie van je religie aanpassen. Veel moslims in Nederland en Europa komen oorspronkelijk uit landen waarbij een zeer conservatieve leer helemaal niet aangehangen wordt. En waarom zouden Europese moslims nog moeten luisteren naar de Islamitische leer van bepaalde mensen uit het Midden-Oosten. Wij moeten zorgen dat we zelf onze moskeeën financieren. Dat betekent dus ook dat we onze identiteit opeisen binnen de westerse wereld, maar ook dat we niet luisteren naar oliestaten. Zolang wij maar in het midden blijven drijven bepalen altijd anderen hoe en wat we moeten denken.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    405
    01-11-2020

    Citaat Geplaatst door morco2002 Bekijk reactie
    Ik ben hier niet op tegen. Dat wahhabisme van verschillende oliestaten daar zit ik niet op te wachten. Als je geld aanneemt moet je ook je interpretatie van je religie aanpassen. Veel moslims in Nederland en Europa komen oorspronkelijk uit landen waarbij een zeer conservatieve leer helemaal niet aangehangen wordt. En waarom zouden Europese moslims nog moeten luisteren naar de Islamitische leer van bepaalde mensen uit het Midden-Oosten. Wij moeten zorgen dat we zelf onze moskeeën financieren. Dat betekent dus ook dat we onze identiteit opeisen binnen de westerse wereld, maar ook dat we niet luisteren naar oliestaten. Zolang wij maar in het midden blijven drijven bepalen altijd anderen hoe en wat we moeten denken.
    Welke vrijheid ga jij opeisen a woeshoem. Zegt rutte tegen jou dat je vandaag stopt met bidden anders krijg je geen sociale voorzieningen meer dan volg je direct als een hond

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    151
    10-09-2013

    Citaat Geplaatst door Lion10 Bekijk reactie
    Welke vrijheid ga jij opeisen a woeshoem. Zegt rutte tegen jou dat je vandaag stopt met bidden anders krijg je geen sociale voorzieningen meer dan volg je direct als een hond
    Altijd meteen schelden, zegt genoeg over je niveau. Je snapt niet eens wat ik bedoel. Lees maar nog een keer.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    405
    01-11-2020

    Citaat Geplaatst door morco2002 Bekijk reactie
    Altijd meteen schelden, zegt genoeg over je niveau. Je snapt niet eens wat ik bedoel. Lees maar nog een keer.
    Ga eerst geloof bestuderen. Praten zijn kennis. Niet goed.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Het wordt tijd dat een documentaire maker uitgebreid onderzoek gaat doen naar de PVV en Wilders.
    Heavy

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    151
    10-09-2013

    Citaat Geplaatst door Lion10 Bekijk reactie
    Ga eerst geloof bestuderen. Praten zijn kennis. Niet goed.
    Ten eerste ga eerst fatsoenlijk Nederlands leren schrijven, misschien begrijp je dan wat ik zeg en misschien begrijp je de wereld om je heen beter. Ten tweede, ga mij niet iets over ons geloof uitleggen. Zeker iemand niet die meteen begint te schelden, daar zegt ons geloof genoeg over.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    405
    01-11-2020

    Citaat Geplaatst door morco2002 Bekijk reactie
    Ten eerste ga eerst fatsoenlijk Nederlands leren schrijven, misschien begrijp je dan wat ik zeg en misschien begrijp je de wereld om je heen beter. Ten tweede, ga mij niet iets over ons geloof uitleggen. Zeker iemand niet die meteen begint te schelden, daar zegt ons geloof genoeg over.
    Bzzzt, niemand luistert naar jou

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    405
    01-11-2020

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    De ironie




    De hypocrisie




    De haat
    Ik snap nog altijd niet wrm je hup hup holland zegt als je er toch tegen bent?

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door 33875 Bekijk reactie
    Dit kun je omzeilen, gewoon symboolpolitiek.
    .

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door 33875 Bekijk reactie
    Dit kun je omzeilen, gewoon symboolpolitiek.
    Precies, net zoals dat grote ondernemingen de belasting omzeilen.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door morco2002 Bekijk reactie
    Ik ben hier niet op tegen. Dat wahhabisme van verschillende oliestaten daar zit ik niet op te wachten. Als je geld aanneemt moet je ook je interpretatie van je religie aanpassen. Veel moslims in Nederland en Europa komen oorspronkelijk uit landen waarbij een zeer conservatieve leer helemaal niet aangehangen wordt. En waarom zouden Europese moslims nog moeten luisteren naar de Islamitische leer van bepaalde mensen uit het Midden-Oosten. Wij moeten zorgen dat we zelf onze moskeeën financieren. Dat betekent dus ook dat we onze identiteit opeisen binnen de westerse wereld, maar ook dat we niet luisteren naar oliestaten. Zolang wij maar in het midden blijven drijven bepalen altijd anderen hoe en wat we moeten denken.
    De meeste mensen die spreken over wahhabisme praten gewoon anderen na en weten niets inhoudelijk gezien.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Het komt neer op het criminaliseren van steun uit het buitenland.

    Waar moet de steun anders vandaan komen op het gebied van geloofszaken? Gaan we Mekka naar Nederland verplaatsen? Dat kan natuurlijk niet!
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664