1. #121
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    En de buurtsuper? Wij hadden er een op nog geen twee minuten loopafstand. Ging prima
    Nee, kinderen horen dat NIET te doen zelfs als het 10 seconden is. Boodschappen doen is een taak voor de ouders en niet voor kleine kinderen. Wil je een kind meenemen om te onderwijzen of gezelschap: prima. Maar taken van volwassenen aan kinderen geven is not done.
    *Account niet meer in gebruik*

  2. #122
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Emiras Bekijk reactie
    Was laatst in het nieuws over een gezin, ze zijn vluchtelingen en man en vrouw moeten allebei werken om rond te komen. Ze waren ontzettend arm en konden naast hun vaste lasten amper eten kopen. Dus 3 kinderen heel de dag alleen thuis. Politie kwam omdat mensen 3 kinderen op het raam zagen bonken. Kinderen waren ondervoed. Ze zijn weggenomen van hun ouders.
    die Syrische kinderen komen uit een oorlogs gebied waar ze DAGEKIJKS gebombardeerd werden en toen waarschijnlijk ook al alleen thuis moesten blijven .....

    Het is maar watje gewend bent ... in marokko bv zie je 13/14/15 jarige jongens de zee oversteken om hun geluk in Europa te vinden ..... kijk naar 14 jarige jongens hier die hun reet njet eens zelf af kunnen vegen.....

  3. #123
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    zoals ik zei wij waren eerder volwassen en eerder zelfstandiger en zagen “bepaalde “ gebeten eerder dan de huidige jeugd die niet eens op 5 jarige leeftijd zich zelf kunnen kleden omdat pappa en amma ALLES ALLES ALLES voor hun doen ... alsof het gehandicapten zijn ...... je moest ens weten war jonge kindern allemaal kunnen ... maar de huidige generatie word mket uitgedaagd ze MOGEN NIKS zelf ontdekken en ze MOGEN ZELF geen fouten maken ......
    Ik ben nooit door mijn ouders naar een winkel gestuurd toen ik 4/5 was. Weet niet in wat voor wereld jij leeft. Pas toen ik ouders was denk maar aan 12+ deed ik boodschappen voor mijn ouders en dat waren kleine dingen en anders ging ik met mijn ouders. Ben zelf best beschermend opgevoed en toch begeleid in het proces naar ouder en zelfstandiger worden. Juist omdat mijn ouders bang waren voor pedofielen en andere vormen van gevaar mochten we als kind nooit alleen ergens heen. En zelfs met dit heb ik als kind te maken gehad met potlood venters en Andere rare stuff. Zeg echt niet zomaar dingen! Leer kinderen dingen aan maar alles kent een timing/leeftijd. Kinderen van 4/5 horen altijd begeleid te worden en niet uit het oog verloren te worden!
    *Account niet meer in gebruik*

  4. #124
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    Ik ben nooit door mijn ouders naar een winkel gestuurd toen ik 4/5 was. Weet niet in wat voor wereld jij leeft. Pas toen ik ouders was denk maar aan 12+ deed ik boodschappen voor mijn ouders en dat waren kleine dingen en anders ging ik met mijn ouders. Ben zelf best beschermend opgevoed en toch begeleid in het proces naar ouder en zelfstandiger worden. Juist omdat mijn ouders bang waren voor pedofielen en andere vormen van gevaar mochten we als kind nooit alleen ergens heen. En zelfs met dit heb ik als kind te maken gehad met potlood venters en Andere rare stuff. Zeg echt niet zomaar dingen! Leer kinderen dingen aan maar alles kent een timing/leeftijd. Kinderen van 4/5 horen altijd begeleid te worden en niet uit het oog verloren te worden!
    nu begrijp ik waar jou denkwijze vandaan komt ... je hebt dit als kind meegekregen ....

  5. #125
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    Als ik nu alleen al kijk hoe veeeeeel mensen aan depressie lijden dan denk ik hoe komt dat toch ..... ik denk dat heel veel van de huidige jeugd niet opgewassen is voor het echte leven .... het zijn allemaal breekbare fragiele mensjes ....

    Kinderen leren heeeeeel snel .... en pikken dingen heeel snel op .... je mag zo een kind best wel uitdagen ... zoals zelf aankleden .. vele ouders springen meteen bij waneer zo een mind naar je toe komt en zegt ik kan het njet ..... ipv te zeggen als je njet aan kleed dan gaan we ook njet buiten spelen ... nou gekoof me na een tijdje kunnen ze het meteen ....


    Als 5 jarige maakte ik mn eigen ontbijt als we eerder wakker waren dan onze moeder .... ja begin maakte we een bende maar na een tijdje ging het heel netjes ... dus ipv boos te worden op de rommel moet je zo een kind stimuleren om het de volgende keer beter te doen ......
    Een kind van 5 kun je genoeg leren..een eigen kamer opruimen, het ordenen van zijn/haar spullen. Kleding voor de volgende dag klaar hangen. Schooltas leven zoals boterham bak en beker eruit en aan ouders geven of in de vaatwasser. Dit allemaal zonder een kind naar een winkel te sturen. Los van gevaar is het ook erg egoïstisch van ouders. Het is zielig!
    *Account niet meer in gebruik*

  6. #126

  7. #127
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    nu begrijp ik waar jou denkwijze vandaan komt ... je hebt dit Cambuurs uit meegekregen ....
    Ik zou het niet anders willen doen met alle gekken en gevaar van de wereld.
    *Account niet meer in gebruik*

  8. #128

  9. #129
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Je ziet ook vaak dat mensen die OVERBESCHERMD zijn opgevoed OOK overal
    bang voor zijn ... en angstig zijn voor het onbekende

  10. #130
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    Nee, kinderen horen dat NIET te doen zelfs als het 10 seconden is. Boodschappen doen is een taak voor de ouders en niet voor kleine kinderen. Wil je een kind meenemen om te onderwijzen of gezelschap: prima. Maar taken van volwassenen aan kinderen geven is not done.
    Niet boodschappen als in DE boodschappen. Een simpel opdracht ter zelfredzaamheid. Dus niet eens om de boodschap zelf. En ook niet in een ander deel van de stad gewoon dichtbij huis.

    Kinderen moeten op eigen benen leren staan en zich zien te redden en thuis bespreken hoe te handelen in dreigende situaties. Je kunt als ouders het niet vaak genoeg ter sprake brengen en doornemen. Maar de praktijk is toch anders.


    Zo ontwikkelen ze een bepaalde zelfverzekerdheid wat ze ook uit zullen stralen. Ik zou zeggen kijk naar het karakter van je Kind en zijn of haar groei en anticipeert daar op zo ging dat bij ons
    A grateful heart is a magnet for miracles

  11. #131
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    Niet boodschappen als in DE boodschappen. Een simpel opdracht ter zelfredzaamheid. Dus niet eens om de boodschap zelf. En ook niet in een ander deel van de stad gewoon dichtbij huis.

    Kinderen moeten op eigen benen leren staan en zich zien te redden en thuis bespreken hoe te handelen in dreigende situaties. Je kunt als ouders het niet vaak genoeg ter sprake brengen en doornemen. Maar de praktijk is toch anders.


    Zo ontwikkelen ze een bepaalde zelfverzekerdheid wat ze ook uit zullen stralen. Ik zou zeggen kijk naar het karakter van je Kind en zijn of haar groei en anticipeert daar op zo ging dat bij ons
    katakter die ontwikkel je ..... dat krijg je van jongs af aan mee .....

  12. #132
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    katakter die ontwikkel je ..... dat krijg je van jongs af uaan mee .....
    Wat wij als kind leren, meemaken zal zeker in ons latere leven van invloed zijn. En onze karakter vormgeven
    A grateful heart is a magnet for miracles

  13. #133
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Vroeger toen ik een jaar of 8/9 was hadden we van die oude gele trams .... als de de 2 panelen van de deuren dicht gingen bleef er en stuk rubber in het midden waar je je handen tussen kon steken ... en aan de onderkant van de deur stak er een gedeelte van de eerste trap uit waar je op kon staan .....

    We hingen toen altijd wachten tot dat de tram begon te rijden en dan sprongen we op de onderste trede en deden onze handen tussen de rubber van de deur en reden enkele haltes mee aan de buiten kant van de tram ...... hahahaah heerlijk als ik daar aan terug denk ...


    We waren toen 8/9 jaar .....

  14. #134
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Wij sprongen over gebouwen tot we de wolken konden aanraken! in mijn wildste dromen
    A grateful heart is a magnet for miracles

  15. #135
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Birko is stil volgens mij doet hij een dutje
    A grateful heart is a magnet for miracles