1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.278
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Pompeo: Iran biedt thuisbasis aan al-Qaeda

    Iran heeft volgens de Amerikaanse regering een thuisbasis geboden aan al-Qaeda, de groepering die verantwoordelijk is voor de terroristische aanslagen in de VS van 11 september 2001.





    De Iraanse regering heeft de beschuldiging als "fictie" van de hand gewezen. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo stelt dat Teheran in 2015 met al-Qaeda overeenkwam dat de beweging haar hoofdkwartier in Iran mocht vestigen.

    Ondergeschikten van de huidige leider van de beweging, Aiman al-Zawahiri, zouden daar nu verblijven. Deze Egyptenaar is de opvolger van Osama bin Laden, die op 2 mei 2011 in Pakistan werd vermoord door Amerikaanse commando's.

    De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken, Javad Zarif, wijst erop dat geen van de aanslagplegers van 2001 uit Iran kwam, maar uit Arabische landen die volgens hem de favoriete bestemming zijn van Pompeo.

    De meeste daders kwamen uit Saoedi-Arabië, een aartsvijand van Iran. Hij beticht Pompeo, die volgende week afzwaait, van leugens.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.537
    27-12-2015

    Een salafistisch-jihadistische organisatie die sjiieten het liefst dood ziet, wordt door een sjiitische theocratie gehuisvest... Jezus, wat zijn die Amerikanen toch debiel. Nu verwacht ik veel slechte dingen van de sjiieten, maar niet dit.
    There is no God but Allah, and Mohammed (sav) is his messenger.

  3. #3
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    hadi kedba bayna


    ik geloof echt niets van, al qa3ida en sjieten gaan niet samen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    664
    09-07-2014

    Ja en saddam had massavernietigings wapens en had banden met bin laden. En irak kon zelfs binnen een kwartier europa aanvallen. Aldus amerika en die klootviool tony blair destijds

  5. #5
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Citaat Geplaatst door cerci1234 Bekijk reactie
    Ja en saddam had massavernietigings wapens en had banden met bin laden. En irak kon zelfs binnen een kwartier europa aanvallen. Aldus amerika en die klootviool tony blair destijds
    het waren ook republikeinen die dat claimden

  6. #6
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    mijn voorspellingen gaan snel uitkomen...

    ayatollies gaan vallen en vluchten naar de riolen van parijs

    iran gaat verdeeld worden tussen shia en Turkije waar de shia's vriend gaan worden met amerika en olie afdragen..

    dajjals volgelingen zullen als eerste joden uit perzisch gebied komen..

    joden en shia gaan uiteindelijk samenwerken doordat ze een gezamenlijke vijand hebben, de soennieten
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.026
    02-05-2018

    Citaat Geplaatst door Amiri Bekijk reactie
    Een salafistisch-jihadistische organisatie die sjiieten het liefst dood ziet, wordt door een sjiitische theocratie gehuisvest... Jezus, wat zijn die Amerikanen toch debiel. Nu verwacht ik veel slechte dingen van de sjiieten, maar niet dit.
    Haha, natuurlijk geloof jij in dit geval oprecht de Amerikaanse zijde van het verhaal. Alleen maar om je anti shia roddels te ondersteunen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.537
    27-12-2015

    Citaat Geplaatst door YaAli Bekijk reactie
    Haha, natuurlijk geloof jij in dit geval oprecht de Amerikaanse zijde van het verhaal. Alleen maar om je anti shia roddels te ondersteunen.
    Problemen met lezen? Ik geloof het juist NIET.
    There is no God but Allah, and Mohammed (sav) is his messenger.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    mijn voorspellingen gaan snel uitkomen...

    ayatollies gaan vallen en vluchten naar de riolen van parijs

    iran gaat verdeeld worden tussen shia en Turkije waar de shia's vriend gaan worden met amerika en olie afdragen..

    dajjals volgelingen zullen als eerste joden uit perzisch gebied komen..

    joden en shia gaan uiteindelijk samenwerken doordat ze een gezamenlijke vijand hebben, de soennieten

    Wat een onzin weer.

    Allemaal uit de duim gezogen onzin.

    Sinds 1979 dat het Iraanse bewind de baas is in Iran, zijn er hoeveel regeringen en coups geweest in Turkije?

    Dus de kans dat Turkije weer eens instort is vele male groter.

    En laten we eerlijk zijn, iedere coup die er in Turkije gepleegd is sinds de tweede wereld oorlog is
    perfect gepland, en succesvol uit gevoerd. Dat weet iedereen.

    En verder moet jij als (Erdogan)Turk niet spreken over de zaken van het geloof.
    (Erdogan) Turken zijn al amper Moslims, en mensen die wensen naar het Ottomaanse rijk zijn
    helemaal geen moslims. Want de Ottomanen waren geeneens moslims. Wel eerlijk
    en oprecht blijven.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    164
    16-05-2020

    Uitroepteken, niet generaliseren aub

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door TariqIbnZiyad Bekijk reactie
    Uitroepteken, niet generaliseren aub
    Daar heb je gelijk in.

    Ik zal een aanpassing maken!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.784
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door Ghaliban7mir Bekijk reactie
    Jij bent een debiel.

    AlQaeda zelf heeft erkent dat ze Iran mogen gebruiken als brug om van khorasan naar Iraq en Shaam te hoppen onder toezicht van de Iraanse diensten.
    Je hebt gelijk broer, Amiri is een grote debiel, Iran heeft wel degelijk AQ-kopstukken herbergt, zoals Saif al-Adel. En tijdens de zomer van 2020 werd een AQ-leider samen met zijn dochter geliquideerd in Teheran.

  13. #13
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    Trump is nog niet weg en ze beginnen al richting Iran.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    putin wordt in leven gehouden door Erdogan.. iedere schele tok snapt dit wel

    russische economie blijft draaien dankzij Turkije waar die keurig en netjes op tijd zijn gas en olie aflevert met flinke roebel korting

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    684
    25-04-2016

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    mijn voorspellingen gaan snel uitkomen...

    ayatollies gaan vallen en vluchten naar de riolen van parijs

    iran gaat verdeeld worden tussen shia en Turkije waar de shia's vriend gaan worden met amerika en olie afdragen..

    dajjals volgelingen zullen als eerste joden uit perzisch gebied komen..

    joden en shia gaan uiteindelijk samenwerken doordat ze een gezamenlijke vijand hebben, de soennieten
    Een groot deel van de shi'a zijn Azeri (zuid-Azerbaijan) ik vraag me af of ze voor Turkije of Iran zouden kiezen.

  15. #15
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door mnl1 Bekijk reactie
    Een groot deel van de shi'a zijn Azeri (zuid-Azerbaijan) ik vraag me af of ze voor Turkije of Iran zouden kiezen.
    er valt niet veel te kiezen.. iran gaat terug naar zijn oorsprong en dan bedoel ik niet perzie uit 5000 jaar terug zoals de joodse hollywood dat portretteert in films, maar terug naar zijn oorsprong van het seljuk rijk en de safawid rijk..

    beiden zijn Turks, de ene soennitisch en de ander sjiitisch.. het is meer verdeel en heers tactiek..

    in iran heerst een angstcultuur waar ze mensen verplichten om shia te volgen doordat ze bang zijn dat mensen gaan overstappen van shia naar sunni..

    de shia ayatollies in iran hebben nu de touwtjes in handen, maar als zij gelimineerd worden, dan zal je zien dat soennisme in rap tempo zal groeien..

    de echte perzen kennen hun oorsprong niet en halen hun info uit films en musea en hierdoor zijn ze massaal atheistisch
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==