MVC Lid

Reacties
    663
    29-11-2020

Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Ben je weer met losse flodders aan het schieten..
    Shoot shoot pang pang. hahaha je weet niet meer waar je het zoeken moet. Wat een onmacht

MVC Lid

Reacties
    3.253
    26-07-2020

Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Shoot shoot pang pang. hahaha je weet niet meer waar je het zoeken moet. Wat een onmacht
    Ben blij voor je dat je eens kunt lachen.want moest ik een uitkeringtrekker zijn en ene scharminkel hebben als een vriendin die jou de baas is,jah dan zou ik ook depressief zijn.
    Nejma 5adra dawya 3la raya wataniya

MVC Lid

Reacties
    304
    25-04-2016

Citaat Geplaatst door Amiri Bekijk reactie
    Ter advies: ga niet in een geschiedenis discussie met een man die daadwerkelijk gelooft dat een serie (Payitaht: Abdulhamit) 100% klopt.

Daarbij, ja. Niet alleen Perzen maar ook de Turken en niet-Turkse volkeren in Azerbeidzjan zijn gedwongen te bekeren. Voor de Safawieden was het twaalver sjiisme net zo invloedrijk als de alawieten in Syrië. De zaidi sjiieten waren groter dan de twaalvers. Iran was grotendeels soennitisch met de madhab shafii als de dominantste. Iran (+ Centraal Azië en Afghanistan) was de grootste leveraars van soennitische geleerden. Heel spijtig hoe het is geworden. Sjah Ismails eigen Azerbeidzjaanse sjiitische volk is net zo religieus als de Albaneze moslim (bijna niet dus...), en de Perzische sjiieten zijn de grootste afvalligen tot het ongeloof of christendom in de Islamitische Wereld. @YaAli heeft vast familieleden die afvallig zijn, vraag het aan hem maar.

Nog iets: toen de Safawieden de Afghanen onder dwang sjiitisch probeerde te maken brak er een opstand uit en rekende het af met de Safawieden.
    Bedankt voor de info.

Ben je Iraanse Sunni?

MVC Lid

Reacties
    428
    02-05-2018

Citaat Geplaatst door Amiri Bekijk reactie
    Mohammed Reza was geen zoroaster of atheïst. Er was interesse onder hen naar pre-islamitisch Iran maar that's about it. Ze waren seculier. Of nou ja, meesten dan. Zijn zus was katholiek geworden. Geen wonder dat de Iraanse volk die Yank liefhebbers haatten. Doodleuk onderdrukken en een andere geloof aannemen.

Trouwens, je bent mij een excuus verschuldigd xxx
    Ik had het over Shah Ismail I als de eerste Shia leider.

MVC Lid

Reacties
    304
    25-04-2016

Citaat Geplaatst door YaAli Bekijk reactie
    Terwijl je eigen voorouders Sunni waren en met dwang zijn bekeerd

MVC Lid

Reacties
    1.960
    05-01-2020

Citaat Geplaatst door YaAli Bekijk reactie
    en nu op je blote knieën de safawid Turken dankbaar zijn dat ze jouw shia geloof in leven hebben gehouden..

snel graag.. ik wacht..

MVC Lid

Reacties
    663
    29-11-2020

Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Ben blij voor je dat je eens kunt lachen.want moest ik een uitkeringtrekker zijn en ene scharminkel hebben als een vriendin die jou de baas is,jah dan zou ik ook depressief zijn.
    Man man wat zitten dingen je toch dwars.