1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.735
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Turkse sekteleider Oktar veroordeeld tot 1000 jaar celstraf (video)

    De omstreden Turkse sekteleider Adnan Oktar is maandag door de rechtbank in Istanbul veroordeeld tot een gevangenisstraf van 1075 jaar en drie maanden voor het leiden van een criminele organisatie.



    Oktar werd in juli 2018 gearresteerd en beschuldigd van het leiden van een criminele organisatie maar werd, door gebrek aan bewijs, vrijgesproken.



    Naast Oktar zijn in totaal 236 mensen veroordeeld voor misdrijven uiteenlopend van spionage, fraude, georganiseerde misdaad en kindermisbruik. Hij ontkent alle beschuldigingen en houdt vol dat bepaalde groepen tegen hem samenzweren.

    De 64-jarige Oktar is een bijzonder flamboyante en extravagante figuur. Hij staat bekend als sekteleider en TV-prediker die op zijn uiterst vreemde TV-kanaal A9 'debatten' hield over religie en zo'n 300 boeken schreef over politieke wetenschappen, religieuze en openbare kwesties.

    Hij omringde zich in zijn video's altijd met schaars geklede jonge mannen en geblondeerde vrouwen die hij zijn "poezen" (kedicikler) noemde. Oktar vertelde de rechter in december dat hij zo’n duizend vriendinnen had. Hij heeft zichzelf ook "buitengewoon potent" genoemd. In de jaren 90 was hij de leider van een sekte die verzeild raakte in een serie seksschandalen.

    Oktar is van mening dat vrouwen geen belangrijke rol moeten hebben in de maatschappij en stelt verder dat de PKK, de Koerdische militante beweging in Turkije, het grote kwaad is.

    Enkele slachtoffers (geblondeerde schaars geklede vrouwen die voor hem moesten dansen) zijn de afgelopen twee jaar naar voren getreden. "Er waren zeventien andere seksslavinnen die Oktar halfnaakt moesten bedienen. Hij sloeg ons, schold ons uit, misbruikte ons en dwong ons tot geslachtsgemeenschap", vertelde een voormalige 'poes'. "Ik probeerde vijf keer tevergeefs te ontsnappen. Hij had 60 gewapende lijfwachten."

    Zijn kijk op religie en de wereld wordt als heel conservatief beschouwd en doorgaans met veel kritiek ontvangen. Zijn boeken zijn vertaald naar 76 talen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    537
    11-05-2020

    Opgeruimd staat netjes. Donmeh proberen de islam in diskrediet te brengen. Tot over 1075 jaar dan maar. Haha only in turkey

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    12.504
    26-07-2020

    Is dit turkije.nl?
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    664
    09-07-2014

    "veroordeeld voor 1075 jaar en drie maanden"

    Het is maar goed dat die drie maanden extra moet zitten na 1075 jaar.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    537
    11-05-2020

    Talking

    Citaat Geplaatst door cerci1234 Bekijk reactie
    "veroordeeld voor 1075 jaar en drie maanden"

    Het is maar goed dat die drie maanden extra moet zitten na 1075 jaar.
    Haha die 3 maanden maakt het af.

  6. #6
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Oftewel verwacht van Mister Redactie de juiste boodschappen

    Oftewel vraag ik Raad Raad van Bestuur voor een Vergadering...!!

    Je kan onmogelijk die achterhaalde idd aan het hoofd houden...


    Vroeg of laat komt de rekening!!


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Er is hier een Adnan Fanboy die heel verdrietig is na het horen van deze nieuws.

    On topic

    Goed nieuws
    Heavy

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door cerci1234 Bekijk reactie
    "veroordeeld voor 1075 jaar en drie maanden"

    Het is maar goed dat die drie maanden extra moet zitten na 1075 jaar.
    Als die sterft gaan ze hekje om zijn graf doen.
    Heavy

  9. #9
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    Madhab el Oktari blijft voortleven
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    putin wordt in leven gehouden door Erdogan.. iedere schele tok snapt dit wel

    russische economie blijft draaien dankzij Turkije waar die keurig en netjes op tijd zijn gas en olie aflevert met flinke roebel korting

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Wat opvallend, krijg een rood puntje van Morocco2020 betreft mijn uitspraak over Adnan Oktar. Hmm zo te zien hebben we hier een sektelid, kan niet anders.
    Heavy

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    12.504
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Wat opvallend, krijg een rood puntje van Morocco2020 betreft mijn uitspraak over Adnan Oktar. Hmm zo te zien hebben we hier een sektelid, kan niet anders.
    Ik geef je gwn een rood puntje omdat ik je niet mag. Een rood puntje heeft precies een groot impact in je leven.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  12. #12
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Ik geef je gwn een rood puntje omdat ik je niet mag. Een rood puntje heeft precies een groot impact in je leven.
    Je geeft rode puntjes omdat je een q7iba bent, jij zoekt li khawrek maar ik heb al vaak gezegd dat ik niets moet hebben van tzoumila. Yellah qawed en geen aids drollen meer in mijn hoekje leggen.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    putin wordt in leven gehouden door Erdogan.. iedere schele tok snapt dit wel

    russische economie blijft draaien dankzij Turkije waar die keurig en netjes op tijd zijn gas en olie aflevert met flinke roebel korting

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    12.504
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door -oushen- Bekijk reactie
    Je geeft rode puntjes omdat je een q7iba bent, jij zoekt li khawrek maar ik heb al vaak gezegd dat ik niets moet hebben van tzoumila. Yellah qawed en geen aids drollen meer in mijn hoekje leggen.
    Je bent constant bezig over zwamal. Yak ma 7wak oe ma 5alseksh?
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    12.504
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door Ghaliban7mir Bekijk reactie
    Dat is brAnus.

    Hij is vervloekt. Je kan beter je gram halen in het hiernamaals.

    Die tenenlikkende Judas heeft een obsessieve haat jegens jou.

    Typetjes als brAnus moet je catfishen en daarna opsporen.
    Ik ben je vader, qalek branus
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Ik geef je gwn een rood puntje omdat ik je niet mag. Een rood puntje heeft precies een groot impact in je leven.
    Sure, whatever you say boomer.
    Heavy