1. #1
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Lightbulb Serieuze kennismakingsplatforms..

    Als we de technologie naar ons voordeel zouden gebruiken, zou dit echt wel verschil maken in dit steeds meer individualistisch wordende samenleving. Ik geloof best dat sommige mensen nog gemeenschappen hebben die onderling trouwen/aan elkaar voorstellen, maar denk eerlijk gezegd dat het meer uitzondering dan regel begint te worden.
    We hebben echt iets nodig waar mensen gemakkelijker én tegelijk serieuzer met elkaar in contact kunnen staan.

    Denk bijvoorbeeld aan een online platform:

    - Eentje waarvan je weet dat de mensen die zich aanmelden écht serieus zijn en geen spelletjes spelen (instapbedrag, waardoor alleen de serieuze mensen willen gaan betalen)
    - Eentje dat adviezen geeft: bij aanmelding zegt het gelijk dat je je wali moet betrekken (en mahram voor de dames), waardoor je gedwongen wordt met hen te praten. Als er problemen zijn in de relatie met je vader of broers, dan geven ze je handvaten hoe ermee om te gaan.
    - Eentje dat je cursussen geeft: hoe bereid ik me voor op een huwelijk? Die je niet alleen leert waar naar te kijken in een partner, maar die je ook zelfreflectiecursussen geeft wat je aan jezelf moet verbeteren.
    - Als een man een vrouw wilt leren kennen (op basis van een profiel, geen foto's gelijk uitwisselen), dan moet de wali goedkeuring geven.
    - Vervolgens kunnen ze elkaar alleen (digitaal) spreken met een mahram erbij. Er worden eventueel meer gegevens uitgewisseld zoals een foto.
    - Als ze fysiek willen ontmoeten, dan kun je denken aan max 3x ontmoeten van een uur.
    - Vervolgens beslissen of je verder wilt gaan met huwelijksvoorbereidingen, of netjes uit elkaar gaan.

    Zoiets zou echt wel potentie hebben, mits het zou bestaan en mits mensen ervoor zouden openstaan.
    Of er zouden kennismakings huwelijksbijeenkomsten moeten komen (waarin je in rotatie steeds met een ander 5 minuten spreekt), maar dat wordt echt lastig als je ook nog toestemming wali wilt en alle mahram meemoeten.

    Achja, just sharing my thoughts..
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  2. #2
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Matchmaker bureau's heb ik losgelaten, mensen zijn veel te kieskeurig en kunnen beter zelf zoeken.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  3. #3
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Ik hoop echt dat al de dames en al die heren, die alles in huis hebben en die nog single zijn, uiteindelijk die partners tegenkomen naar hun wens en mooie huwelijken zullen hebben.

    Ik wens het jullie allemaal toe <3

    Moge Allah jullie datgene geven wat jullie harten wensen, moge jullie rust in hen vinden, moge het huwelijk jullie dichterbij een mooier aachira brengen middels jullie verbintenis, waar jullie voor altijd met degenen zullen verblijven. Allahoema amien!
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    363
    26-10-2020

    Het moet gratis zijn ik fa niet betalen amahoela

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    363
    26-10-2020

    En de vrouwen zijn toch al niet sirieus

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Ik hoop echt dat al de dames en al die heren, die alles in huis hebben en die nog single zijn, uiteindelijk die partners tegenkomen naar hun wens en mooie huwelijken zullen hebben.

    Ik wens het jullie allemaal toe <3

    Moge Allah jullie datgene geven wat jullie harten wensen, moge jullie rust in hen vinden, moge het huwelijk jullie dichterbij een mooier aachira brengen middels jullie verbintenis, waar jullie voor altijd met degenen zullen verblijven. Allahoema amien!
    Gun ik ook iedereen inshaAllah<3

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    354
    26-03-2019

    .
    Het kan ideaal zijn voor bepaalde mensen, voor mij niet echt. Ik kom liever iemand tegen in het echt dan op een online platform.
    Niet echt mijn ding
    .