MVC Lid

Reacties
    806
    28-04-2013

Citaat Geplaatst door Sticky Bekijk reactie
    Dat het vertrouwen weg is komt voornamelijk door sociaal media. Men gooit van alles en nog wat online om de ander te beschouwen, kleineren en te vernederen.

Cultuur heeft niks met een islamitisch huwelijk te maken. Dat maakt men er zelf van. Nergens binnen de islam geeft het de ene cultuur een plus puntje en de andere een min puntje vanwege cultuur. Je huwt een persoon vanwege zijn/haar deen, imaan, akhlaaq, kennis en wijsheid. Niet vanwege cultuur, uiterlijk, leeftijd, lengte of andere onzin. Als je cultuur belangrijk vindt dan is het jouw keus. De islam is er niet op tegen dat moslims van andere culturen elkaar huwen.

Mensen moeten vertrouwen in Allah hebben. Zuivere intentie hebben en het goede in mensen zien. Niet iedereen is slecht. Zijn Alhamdoelillah genoeg mensen die ma sha Allah goed zijn. Alleen dat verschilt per persoon of diegene het in ziet of niet. Zoek het goede in een mens dan zul je het zien. Kijk het door een bril waar duizend anderen door heen hebben gekeken en je ziet hetzelfde als wat zij zien.

Men zal altijd slecht praten over een ander. Tongen rusten niet. Sensatie is altijd nodig. Men die nuchter zijn weten dat er genoeg goede mannen en vrouwen zijn Alhamdoelillah.

Vertrouwen begint bij je zelf. Luister je naar andere mensen met hun praatjes dan ga je de mist in. Leer een mens kennen en dan zie je van zelf dat niet iedereen zo walgelijk is. Vertrouwen bouw je tevens op door het te verdienen met daden. Niet woorden. Zelf stappen ondernemen om het positieve in je leven te behouden. Niet iedereen wilt de zelfde stappen nemen om er aan te werken helaas. Maar ghair, genoeg mensen staan achter je en delen de zelfde mening.

Allahoema ameen op je dua!

PS; geef je gelijk met je topic. Just spilling my minds about it.
    Dit is de realiteit.

Elhamdullilah dat we nog zulke reacties lezen.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

MVC Lid

Reacties
    52
    17-12-2020

Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Wat ben ik blij dat jij met zulke topics komt. Ik kan je nog geen groene punt geven, dan maar op deze manier. Die andere topic gaat nergens meer over. Ik hoop dat we vooral dit soort reacties aandacht geven.

Om even inhoudelijk erop in te gaan. Helemaal mee eens dat de vertrouwen weg is en met name de vertrouwen in Allah
    Ik lees zelden het advies om salaat istakhara te bidden. In plaats daar van vult men het zelf in (meestal door eigen nare ervaringen). Als ik van deze forum uitga, dan is mijn vertrouwen heel laag. Maar elhmdullah er is meer dan internet en de reacties kunnen door iedereen geplaatst worden. Vrouwenhaters, mannenhaters, etc.
    Kun je me uitleggen wat Salaat istakhara is?

MVC Lid

Reacties
    52
    17-12-2020

Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Bla bla bla.
    Je bedoelt: Raakt kant noch wal.
    Niet slaat.
    Klopt dank voor het corrigeren.

Verbannen

Reacties
    1.000
    29-11-2020

Citaat Geplaatst door MoroccanLadyy Bekijk reactie
    Je bent wel erg veel bezig met de Marokkaanse vrouw, al heb je afkeer tegen ze.

Verschilt per vrouw. Ik vind het bijvoorbeeld heel belangrijk hoe fit ik ben en hoe ik eruit zie & zou het nooit zover laten komen dat ik dik en rond word.

Anderzijds zijn er weer genoeg mannen die op dikke vrouwen vallen. Dus dat jij iets vies of lelijk vind, betekend niet dat andere ze niet aantrekkelijk zullen vinden.
    Ik kom er de laatste tijd veel tegen.Waar ik woon ,woonden tot 6 jaar geleden amper Marokkanen.Nu steeds meer .Waar ze ineens vandaan komen is me ook een raadsel.Ook veel syriers.Maar ja we zijn hier ook zo gek geweest een asielzoekers centrum toe te staan.

MVC Lid

Reacties
    806
    28-04-2013

Citaat Geplaatst door Kappen Bekijk reactie
    Kun je me uitleggen wat Salaat istakhara is?
    Is een gebed die je afsluit met een dua. Het gebed verricht je bij het maken van beslissingen.

Hier heb je een uitleg hierover en hoe je het gebed verricht.
    http://www.duakracht.nl/gebed/dua-is...stikhara-gebed
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

Verbannen

Reacties
    1.000
    29-11-2020

Klopt dank voor het corrigeren.
    Graag gedaan hoor.

MVC Lid

Reacties
    52
    17-12-2020

Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Is een gebed die je afsluit met een dua. Het gebed verricht je bij het maken van beslissingen.

Hier heb je een uitleg hierover en hoe je het gebed verricht.
    http://www.duakracht.nl/gebed/dua-is...stikhara-gebed
    Maar wat kan je verwachten als je dit gebed hebt verricht?

MVC Lid

Reacties
    261
    02-12-2020

Ik kom er de laatste tijd veel tegen.Waar ik woon ,woonden tot 6 jaar geleden amper Marokkanen.Nu steeds meer .Waar ze ineens vandaan komen is me ook een raadsel.Ook veel syriers.Maar ja we zijn hier ook zo gek geweest een asielzoekers centrum toe te staan.
    Ik snap nu waarom je een bepaalde denkwijze hebt. Je bent niet opgegroeid met Marokkanen. Maar heb je geen zusjes, nichtjes etc.. Vraag me dat oprecht af, omdat je zo neerbuigend bent tegenover de Marokkaanse vrouw.

MVC Lid

Reacties
    806
    28-04-2013

Maar wat kan je verwachten als je dit gebed hebt verricht?
    De leiding van Allah
    Dit ligt natuurlijk ook aan jouw relatie met Allah

Meer kan ik er niet over zeggen.
    Dit filmpje van Mufti menk licht het mooi toe. Gezien ik zelf geen geleerde ben, wil ik niet te veel ingaan op hoe en wat.

https://youtu.be/-_0nHDNJE-0
    Een aanrader om het te bekijken. Beknopt en duidelijk

Verbannen

Reacties
    1.000
    29-11-2020

Ik snap nu waarom je een bepaalde denkwijze hebt. Je bent niet opgegroeid met Marokkanen. Maar heb je geen zusjes, nichtjes etc.. Vraag me dat oprecht af, omdat je zo neerbuigend bent tegenover de Marokkaanse vrouw.
    Ben Met Marokkaanse getrouwd geweest,was geen succes.Heb met ze gedate was geen succes.Wat mij wel heeft doen geloven dat het wel allemaal waar is wat ze zeggen over hun.Dat ze goedkoop makkelijk zijn.Dat klopt echt allemaal.
    Heb het zelf met ze meegemaakt.Voor me huidige vriendin moest ik zo veel moeite doen.Bij Marokkaanse ging echt alles zo makkelijk en snel.Dat begreep ik dan weer niet.
    Tel daarbij ook nog eens de ervaringen met Marokkaanse vrouwen in Marokko.
    En wat je leest over hoe andere islamitische landen tegen de Marokkaanse vrouw aankijken en hoe ze neergezet worden.
    Geloof me het is echt niet veel soeps.
    Begrijp dat je er verdrietig van kan worden en dat het pijnlijk kan zijn.Maar we kunnen toch niet de realiteit ontkennen.
    Al moet ik wel zeggen dat ik Poolse meisjes nog ietsje erger vind.Die zijn helemaal losgeslagen

Verbannen

Reacties
    1.000
    29-11-2020

Trouwens ik heb ook niks met de meeste Marokkaanse mannen.Die zijn gewoon achterlijk.
    Of ze halen het nieuws met hun crimineel gedrag.Of ze lopen de hele dag te bleren over de islam om hun zin te krijgen. Dat tetwijl ze zelf vaak verreweg van moslim zijn.Jeh schande.

MVC Lid

Reacties
    261
    02-12-2020

Ben Met Marokkaanse getrouwd geweest,was geen succes.Heb met ze gedate was geen succes.Wat mij wel heeft doen geloven dat het wel allemaal waar is wat ze zeggen over hun.Dat ze goedkoop makkelijk zijn.Dat klopt echt allemaal.
    Heb het zelf met ze meegemaakt.Voor me huidige vriendin moest ik zo veel moeite doen.Bij Marokkaanse ging echt alles zo makkelijk en snel.Dat begreep ik dan weer niet.
    Tel daarbij ook nog eens de ervaringen met Marokkaanse vrouwen in Marokko.
    En wat je leest over hoe andere islamitische landen tegen de Marokkaanse vrouw aankijken en hoe ze neergezet worden.
    Geloof me het is echt niet veel soeps.
    Begrijp dat je er verdrietig van kan worden en dat het pijnlijk kan zijn.Maar we kunnen toch niet de realiteit ontkennen.
    Al moet ik wel zeggen dat ik Poolse meisjes nog ietsje erger vind.Die zijn helemaal losgeslagen
    Dat is jouw ervaring geweest. Ik geloof dat jij misschien slechte ervaringen hebt gehad met Marokkaanse vrouwen, maar je kan niet voor een hele grote groep praten en ze allemaal over 1 kam scheren.

Ik word er niet verdrietig van hoor, uiteindelijk ben ik een individu die verantwoordelijk is voor mezelf en niet voor de daden van een ander. Het is jammer dat er op een bepaalde manier naar ons gekeken word, maar ik heb me nergens schuldig aan gemaakt, so be it.

Jouw realiteit hoeft niet de echte realiteit te zijn. Dat jij een bepaalde gedachtegang hebt, prima. Maar er zijn genoeg mannen die met een Marokkaanse zijn getrouwd en die blij zijn met hun keuze. Net zo blij als dat jij bent met je Hollandse vriendin.

Verbannen

Reacties
    1.000
    29-11-2020

Dat is jouw ervaring geweest. Ik geloof dat jij misschien slechte ervaringen hebt gehad met Marokkaanse vrouwen, maar je kan niet voor een hele grote groep praten en ze allemaal over 1 kam scheren.

Ik word er niet verdrietig van hoor, uiteindelijk ben ik een individu die verantwoordelijk is voor mezelf en niet voor de daden van een ander. Het is jammer dat er op een bepaalde manier naar ons gekeken word, maar ik heb me nergens schuldig aan gemaakt, so be it.

Jouw realiteit hoeft niet de echte realiteit te zijn. Dat jij een bepaalde gedachtegang hebt, prima. Maar er zijn genoeg mannen die met een Marokkaanse zijn getrouwd en die blij zijn met hun keuze. Net zo blij als dat jij bent met je Hollandse vriendin.
    Om je niet te kwetsen ga ik hier er verder niet op in. Peace.
    Maar je moet het ook van de positieve kant bekijken.Sla jullie wel hoger aan dan de Poolse

MVC Lid

Reacties
    261
    02-12-2020

Om je niet te kwetsen ga ik hier er verder niet op in. Peace
    Mij ga je niet kwetsen.

Verbannen

Reacties
    1.000
    29-11-2020

Mij ga je niet kwetsen.
    Het is niet alleen de Marokkaanse vrouw hoor waar ik geen hoge pet van op heb. Ook veel van die Marokkaanse mannen zijn qua gedrag net een stelletje losgeslagen holbewoners.
    Dat is ook dramatische die gasten.Altijd maar moslim dit moslim dat broeder dit broeder dit. Alles voor hun eigen gewin.