1. #256
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Bosbesje Bekijk reactie
    Vrouwen die voor een polygame huwelijk kiezen, weten ook wel waar ze aan beginnen en wat er van hun verwacht wordt en andersom ook. Er is geen plek voor afgunst, jaloezie, bitterheid naar de andere toe. Zoja, dan vind ik persoonlijk dat je als vrouw niet aan een polygame huwelijk moet wagen.

    Je vrouwen respecteren en op gelijke niveau behandelen is belangrijk. En bovendien, waarom zou je überhaupt een vrouw huwen die die niet respectvol naar jou toe is en een vuile tong heeft. Dus het balletje ligt ook bij de man.

    If you can't stand the heat, get out of the kitchen. En dit geldt voor zowel man als vrouw
    Zelfs in monogame huwelijks bestaat jaloezie gezien jaloezie van de fitra is. Laat staan als je een man deelt. Zelfs zonder een huwelijk bestaat afgunst, laat staan als je trouwt, laat staan als je een man deelt.

    ‘Aisha radia lahu 3anha, was zij niet jaloers? Was haar jaloezie niet zo dat ze zelfs een schaal met voedsel uit de handen van een dienst vrouw heeft geslagen waardoor alles brak, die gestuurd werd door een andere vrouw van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam?

    Wat is je mening over haar, had zij weg moeten blijven van polygyny? Did she not stand the heat? Denk voordat je wat zegt zuster, baraka Allahu fieki. Je spreekt over perfectie terwijl niemand perfect is. Niet buiten het huwelijk, niet binnen het monogame huwelijk, noch polygyny of op werk of waar dan ook. We krijgen te maken met kwesties en onze imaan en taqwa worden beproeft.

    Je spreekt gemakkelijk betreffende het huwelijk en ik neem aan dat je ongetrouwd bent? En dus geen ervaringen hebt met het huwelijk, mannen en vrouwen.

    Je kunt als man niets anders doen dan je best, in het kiezen van een vrouw. Wat een vrouw verstopt betreffende haar akhlaq, kun je niet zien als ze het verstopt. Sterker nog, vaak zijn sommige vrouwen super goede zachtaardige vrouwen en kennen ze geen jaloezie etc want ze zijn nooit getrouwd geweest, laat staan als ze in een polygame huwelijk beland. Liefde die je kent buiten het huwelijk, zoals liefde voor je ouders en broeders en de rest van de familie, is niet zoals de liefde en gevoelens die je krijgt als je trouwt.

    Soms komt het voor, dat een vrouw een zeer goede akhlaq heeft allahoema baarik en dat ze werkelijk bekend staat als zachtaardige respectvolle vrouw en dit is ook waar! Maar, gezien ze nooit een man heeft hoeven delen, of ook maar getrouwd is geweest, ze dus geen ervaring heeft met de liefde voor een man, laat staan het dealen met het delen van je man.

    Dan kunnen er situaties voorkomen en gevoelens die ze nooit heeft ervaren en dan blijkt dat ze er niet goed mee kan omgaan. Je dient dus absoluut niet te denken dat een vrouw of man altijd al een slecht gedrag had of een slechte jaloezie of hasad etc. Die slechte kanten kunnen dan opeens naar buiten komen, waarover de persoon in kwestie wellicht niet eens wist dat hij/zij zich zo kon gedragen.

    Een beproeving. Je dient dus niet zo makkelijk te denken over situaties en gedrag want iemand die niet getrouwd is, kan zo mooi en goed denken over zichzelf, maar binnen het huwelijk, dan pas komen er gevoelens naar boven die je ervoor niet had en hetzelfde geldt voor situaties die je niet hebt ervaren in je leven en dus: nieuwe situaties, daar komen miss wel gedrag bij los die nooit eerder naar buiten is gekomen.

    Het gaat veel dieper dan je denkt beste zuster. Het is dus niet perse een kwestie van:

    Eigen schuld, je kiest zelf voor een vrouw die hasas heeft en een slechte akhlaq heeft. Noch is het een kwestie van: de vrouw koos er zelf voor om een tweede vrouw te worden dus ze wist waar ze aan begon.

    Niemand plaatst zichzelf bewust in een slechte huwelijk want ik neem aan dat een ieder die trouwt, gelukkig wil worden met hun partner.

    Tot slot, vrouwen gelijkwaardig behandelen bestaat niet in de islam zuster. Het bestaat niet en een gelijkwaardige behandeling is NIET rechtvaardig. De islam is geen godsdienst van gelijkwaardigheid, maar van rechtvaardigheid.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #257
    MVC Lid

    Reacties
    182
    10-01-2022

    Nee ik zou het niet overwegen noch zou ik mij daar aan wagen. De ene wil/kan het de ander wil/kan het niet. En dat mag ook binnen de islam leer. Het is geen verplichting voor een man om meerdere vrouwen te huwen. Natuurlijk is iedere vrouw/man daar vrij in om die keuze wel of niet te maken. Persoonlijk pas ik voor zo een man.(Mijn mening over dit onderwerp is naar mijn idee zo langzamerhand wel bekend op dit forum).

    Geef mij maar een monogame man.

  3. #258
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door De-Leven Bekijk reactie
    Nee ik zou het niet overwegen noch zou ik mij daar aan wagen. De ene wil/kan het de ander wil/kan het niet. En dat mag ook binnen de islam leer. Het is geen verplichting voor een man om meerdere vrouwen te huwen. Natuurlijk is iedere vrouw/man daar vrij in om die keuze wel of niet te maken. Persoonlijk pas ik voor zo een man.(Mijn mening over dit onderwerp is naar mijn idee zo langzamerhand wel bekend op dit forum).

    Geef mij maar een monogame man.
    Moge Allah jou zo’n man schenken als je hem al zijn islamitische rechten geeft en je al je islamitische verplichtingen nakomt tegen hem.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #259
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Ik geloof dat je voor een polyginie huwelijk van nature over heel veel geduld en zelfbeheersing moet beschikken. Zowel man als vrouw.

    Het is geen rocket science dat binnen een huwelijk pas zaken naar voren komen. Daarvoor is het belangrijk om naar iemand zijn/haar karaktereigenschappen te kijken.

    Mannen en vrouwen die hun partner uitkiezen op kenmerken als baard en ghimaar zijn sowieso dom.

    Voor mij persoonlijk zijn geduld, discipline en zelfbeheersing de belangrijkste pijlers.

  5. #260
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Ik geloof dat je voor een polyginie huwelijk van nature over heel veel geduld en zelfbeheersing moet beschikken. Zowel man als vrouw.

    Het is geen rocket science dat binnen een huwelijk pas zaken naar voren komen. Daarvoor is het belangrijk om naar iemand zijn/haar karaktereigenschappen te kijken.

    Mannen en vrouwen die hun partner uitkiezen op kenmerken als baard en ghimaar zijn sowieso dom.

    Voor mij persoonlijk zijn geduld, discipline en zelfbeheersing de belangrijkste pijlers.
    Voor mij zijn haar toewijding en respect voor de wetgeving van Allah het allerbelangrijkste. En dit zie je als eerste aan haar uiterlijke toewijding aan Allah. Een vrouw die naakt loopt of als een make up doos in een hijab, daar knap ik meteen al op af en wil ik niks mee te maken hebben. Verder kan zij inderdaad een top akhlaq hebben maar als we werkelijk gaan kijken, is haar akhlaq met Allah slecht gezien haar openlijke ongehoorzaamheid aan Allah. Zo iemand daar heb ik niets mee, een goede akhlaq hebben is in mijn ogen: een goede akhlaq met Allah hebben. Heb je een goede akhlaq met Allah, dan valt alles op ze plaats.

    Het eerste wat een moslim aantrekt, is hetgeen hij ziet: gehoorzaamheid aan Allah in haar uiterlijk. Persoonlijkheid etc komt pas later want hij kent haar totaal niet gezien relaties verboden zijn in de islam. Dus waarom zou een moslim man een toekomst zien in een vrouw die Allah ongehoorzaam is in haar uiterlijk? Volgt hij dan werkelijk de advies van de profeet: kies de vrouw voor haar Deen? Nee.

    Zelfde voor een vrouw die een man zoekt. De profeet adviseerde de man te kiezen vanwege zijn Deen (als eerste) en vanwege zijn akhlaq. Het eerst wat je ziet is zijn uiterlijk. Iemand die zijn baard wegscheert en skinny jeans draagt of weet ik veel wat, is dit een kenmerk van Deen? Nee, het is ongehoorzaamheid aan Allah. Dus sowieso is het uiterlijke gehoorzaamheid aan Allah extreem belangrijk. Als dit goed zit, dan trekt dit de aandacht en interesse van vrouwen en mannen die van de Deen houden en het advies van de profeet volgen.

    Daarna pas gaan ze naar de volgende stap: zijn/haar akhlaq en hoe ze verder staan in hun Deen want het uiterlijke gehoorzaamheid aan Allah doormiddel van baard en khimar en niqab etc, is goed maar wat is diens Aqida? Hoe leeft zij/hij verder zijn/haar leven en aan de hand hiervan kun je zien hoe hoog de Deen staat in zijn of haar leven.

    Je uitspraak dat mannen en vrouwen die hun vrouwen en mannen uitkiezen op kenmerken als baard en khimar zijn dom, is niet compleet waar. Het is waar als ze naar niets anders kijken behalve: ze draagt khimar/niqab of hij draagt: baard. Na3am.

    Maar een moemin/moemina wordt als eerste aangetrokken en geïnteresseerd door het uiterlijke gehoorzaamheid aan Allah. Dat trekt de interesse om meer te willen weten over die persoon alvorens te trouwen.

    Iemand die ongehoorzaam is aan Allah in hun uiterlijk, die worden niet aangetrokken door moemineen gezien moemineen een afkeer hebben van ongehoorzaamheid aan Allah. Niet mogelijk dat een moemin of moemina aangetrokken wordt door een openlijke zondaar zoals iemand die zijn baard weghaalt, geen correcte sutra heeft en een vrouw die geparfumeerd, ongesluierd is of een poeder masker draagt etc.

    Onmogelijk, behalve als iemand zich heeft laten leiden door begeerten en denkt: ik vind hem/haar zo aantrekkelijk en leuk, ik kan hem/haar wel veranderen.

    Eind stand, wat vaak gebeurd: talaq of degene die haar/hem wilde veranderen naar het goede, zal zelf degene zijn die veranderd wordt: naar het slechte en verwaarloost de Deen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #261
    MVC Lid

    Reacties
    182
    10-01-2022

    Met alle respect ik heb jouw dua niet nodig. Ik gebruik jouw topic slechts om mijn standpunt door te geven. Of ik trouw of niet ligt niet in jouw handen of wat jij als eis stelt in jouw bekrompen dua. Het ontbreekt je aan aghlaaq. Allah yahdie maglaq.

    Ik volg jouw manier van salafi aqida niet. Met het respect behouden.

  7. #262
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Voor mij zijn haar toewijding en respect voor de wetgeving van Allah het allerbelangrijkste. En dit zie je als eerste aan haar uiterlijke toewijding aan Allah. Een vrouw die naakt loopt of als een make up doos in een hijab, daar knap ik meteen al op af en wil ik niks mee te maken hebben. Verder kan zij inderdaad een top akhlaq hebben maar als we werkelijk gaan kijken, is haar akhlaq met Allah slecht gezien haar openlijke ongehoorzaamheid aan Allah. Zo iemand daar heb ik niets mee, een goede akhlaq hebben is in mijn ogen: een goede akhlaq met Allah hebben. Heb je een goede akhlaq met Allah, dan valt alles op ze plaats.

    Het eerste wat een moslim aantrekt, is hetgeen hij ziet: gehoorzaamheid aan Allah in haar uiterlijk. Persoonlijkheid etc komt pas later want hij kent haar totaal niet gezien relaties verboden zijn in de islam. Dus waarom zou een moslim man een toekomst zien in een vrouw die Allah ongehoorzaam is in haar uiterlijk? Volgt hij dan werkelijk de advies van de profeet: kies de vrouw voor haar Deen? Nee.

    Zelfde voor een vrouw die een man zoekt. De profeet adviseerde de man te kiezen vanwege zijn Deen (als eerste) en vanwege zijn akhlaq. Het eerst wat je ziet is zijn uiterlijk. Iemand die zijn baard wegscheert en skinny jeans draagt of weet ik veel wat, is dit een kenmerk van Deen? Nee, het is ongehoorzaamheid aan Allah. Dus sowieso is het uiterlijke gehoorzaamheid aan Allah extreem belangrijk. Als dit goed zit, dan trekt dit de aandacht en interesse van vrouwen en mannen die van de Deen houden en het advies van de profeet volgen.

    Daarna pas gaan ze naar de volgende stap: zijn/haar akhlaq en hoe ze verder staan in hun Deen want het uiterlijke gehoorzaamheid aan Allah doormiddel van baard en khimar en niqab etc, is goed maar wat is diens Aqida? Hoe leeft zij/hij verder zijn/haar leven en aan de hand hiervan kun je zien hoe hoog de Deen staat in zijn of haar leven.

    Je uitspraak dat mannen en vrouwen die hun vrouwen en mannen uitkiezen op kenmerken als baard en khimar zijn dom, is niet compleet waar. Het is waar als ze naar niets anders kijken behalve: ze draagt khimar/niqab of hij draagt: baard. Na3am.

    Maar een moemin/moemina wordt als eerste aangetrokken en geïnteresseerd door het uiterlijke gehoorzaamheid aan Allah. Dat trekt de interesse om meer te willen weten over die persoon alvorens te trouwen.

    Iemand die ongehoorzaam is aan Allah in hun uiterlijk, die worden niet aangetrokken door moemineen gezien moemineen een afkeer hebben van ongehoorzaamheid aan Allah. Niet mogelijk dat een moemin of moemina aangetrokken wordt door een openlijke zondaar zoals iemand die zijn baard weghaalt, geen correcte sutra heeft en een vrouw die geparfumeerd, ongesluierd is of een poeder masker draagt etc.

    Onmogelijk, behalve als iemand zich heeft laten leiden door begeerten en denkt: ik vind hem/haar zo aantrekkelijk en leuk, ik kan hem/haar wel veranderen.

    Eind stand, wat vaak gebeurd: talaq of degene die haar/hem wilde veranderen naar het goede, zal zelf degene zijn die veranderd wordt: naar het slechte en verwaarloost de Deen.
    Dat kun je helemaal niet meten aan iemand zijn/haar uiterlijke kenmerken. Maar ik snap je punt daarin wel. Ik bedoel ook dat je je niet blind moet kijken op uiterlijk. Karaktereigenschappen bepalen uiteindelijk de deal. Dan kun je nog zo vroom overkomen op mij, ik prik daar zo doorheen.

  8. #263
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door De-Leven Bekijk reactie
    Met alle respect ik heb jouw dua niet nodig. Ik gebruik jouw topic slechts om mijn standpunt door te geven. Of ik trouw of niet ligt niet in jouw handen of wat jij als eis stelt in jouw bekrompen dua. Het ontbreekt je aan aghlaaq. Allah yahdie maglaq.

    Ik volg jouw manier van salafi aqida niet. Met het respect behouden.
    Het is een smeekbeden naar Allah en niet ik die bepaal voor jou of je trouwt of niet.

    Ik weet dat jij je niet bevind op de salafi Manhaj, maar op manhajul lhawaa. Ondanks dit, vroeg ik Allah om het goede voor jou. Een fijne leven verder en als je geen reactie wilt van mij dan dien je niet te reageren op mijn topic. Ik reageer namelijk op wie ik wil, wanneer ik wil.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #264
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Dat kun je helemaal niet meten aan iemand zijn/haar uiterlijke kenmerken. Maar ik snap je punt daarin wel. Ik bedoel ook dat je je niet blind moet kijken op uiterlijk. Karaktereigenschappen bepalen uiteindelijk de deal. Dan kun je nog zo vroom overkomen op mij, ik prik daar zo doorheen.
    Alles begint bij het uiterlijk en vandaar gaat men verder. Als het uiterlijk al incorrect is, waarom verder kijken? Het uiterlijk is wat men het eerste ziet en als dat bevalt, dan wekt het interesse op en kijkt men of de Deen na het uiterlijk ook goed is en de akhlaq. Dan pas neem je de stap.

    Iemand die een vrouw of man trouwt op basis van slechts zijn/haar vrome uiterlijk is dom als de deen verder slecht is en de akhlaq en hetzelfde geldt voor degenen die trouwen met iemand op basis van slechts zijn/haar akhlaq terwijl de Deen slecht is.

    Vroom overkomen doen zowel slechte mensen als goede mensen en degenen die oprecht zijn met Allah, dit zul je zien in hun manier van leven en niemand is vrij van fouten.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #265
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Hijabia Bekijk reactie
    De broeder heeft toch niets verkeerds tegen je gezegd ukhti?
    De Deen volgen is verkeerd in haar belevenis. Haar mindset heeft ze duidelijk gemaakt aan de hand van tig van haar andere reacties en haar afkeer en haat jegens polygyny is welbekend zoals ze bekend maakte in een topic waarin ik een tweede vrouw zicht voor een broeder die geen kids kan krijgen met ze eerste vrouw.

    Neem een kijkje in haar oudere reacties en je zult zien wat haar gedachtegoed is. Moge Allah haar leiden.

    https://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5784424

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #266
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Alles begint bij het uiterlijk en vandaar gaat men verder. Als het uiterlijk al incorrect is, waarom verder kijken? Het uiterlijk is wat men het eerste ziet en als dat bevalt, dan wekt het interesse op en kijkt men of de Deen na het uiterlijk ook goed is en de akhlaq. Dan pas neem je de stap.

    Iemand die een vrouw of man trouwt op basis van slechts zijn/haar vrome uiterlijk is dom als de deen verder slecht is en de akhlaq en hetzelfde geldt voor degenen die trouwen met iemand op basis van slechts zijn/haar akhlaq terwijl de Deen slecht is.

    Vroom overkomen doen zowel slechte mensen als goede mensen en degenen die oprecht zijn met Allah, dit zul je zien in hun manier van leven en niemand is vrij van fouten.
    Hier heb je gelijk in. Ghayr

  12. #267
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Hijabia Bekijk reactie
    Gair inshALLAH, jullie kennen elkaar dus al. Zoekt die broeder nog een vrouw?
    Hij was bezig met iemand in Marokko, via haar vader die een imam is een masjid bij hem gelegen. Ik zal hem van de week als ik langs hem rij, vragen, als je serieus bent en je voldoet aan de beschrijving in deze topic. Het huwelijk is namelijk geen spelletje.

    https://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5784424

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #268
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Hijabia Bekijk reactie
    Ik lees het nu pas, laat maar, daar voldoe ik niet aan.
    Moge Allah je iemand geven die bij je past.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”