1. #1
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    Mannen: Polygynie, wie is ervoor wie is er tegen en why en wie heeft er ervaring mee

    Salaamoe alaikoem broeders. Een topic die islamitisch is en zeker weleens in de gedachten van de meeste mannen is gekomen.

    Wie heeft hier ervaring mee.
    Wie heeft er interesse in.
    Wie heeft er weleens over nagedacht.
    Wie heeft er nooit aan gedacht.

    En wat zijn de obstakels of redenen om het te doen of niet te doen voor jullie.

    Graag op goede wijze reageren want het is een islamitische topic en een zaak die halal is gemaakt voor de rechtvaardige mannen en niet voor de rijke mannen.

    En geen reden tot haat en vijandschap en vooroordelen en aanvallen etc. Je hebt slechts jezelf ermee want uiteindelijk is het een zaak die Allah heeft halal gemaakt tot het aanbreken van het Uur voor de mannen die rechtvaardig kunnen handelen tussen de vrouwen

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Of je moet een vrouw hebben die zwaar praktiserend is en die zich zelf aan allah heeft overgeven ......

    Of je moet EXHT veel geld hebben zodat een vrouw dit accepteerd zodat ze d’r levensstijl kan behouden ... vaak zie je mannen met veel geld die het doen en die vrouwen hebben die het a accepteren omwille van levensstijl .....

    Maar alles wat daar tussen in zit gaat niet /moeilijk werken ... die vrouw denkt dan ewaaaa Mezian a Farid .... je werk de hele dag in de bouw en we komen net rond en je wilt een 2e ??? Ewa mezian rot maar op ik ga wel alleen verder

    En in eerdere wereld landen waar vrouwen geen vangnet hebben daar zou het ook kunnen ... maar hier in het westen trapt een vrouw je al weg voor MINDER laat staan dat je een 2e wilt nemen

  3. #3
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    Of je moet een vrouw hebben die zwaar praktiserend is en die zich zelf aan allah heeft overgeven ......

    Of je moet EXHT veel geld hebben zodat een vrouw dit accepteerd zodat ze d’r levensstijl kan behouden ... vaak zie je mannen met veel geld die het doen en die vrouwen hebben die het a accepteren omwille van levensstijl .....

    Maar alles wat daar tussen in zit gaat niet /moeilijk werken ... die vrouw denkt dan ewaaaa Mezian a Farid .... je werk de hele dag in de bouw en we komen net rond en je wilt een 2e ??? Ewa mezian rot maar op ik ga wel alleen verder

    En in eerdere wereld landen waar vrouwen geen vangnet hebben daar zou het ook kunnen ... maar hier in het westen trapt een vrouw je al weg voor MINDER laat staan dat je een 2e wilt nemen
    Ik denk dat er genoeg vrouwen zijn in het westen die openstaan voor Polygyny en niet hun man zullen verlaten als hij een tweede neemt noch hem zijn leven moeilijker maken als straf voor het hertrouwen.

    Denk dat velen in theorie roepen dat ze gaan scheiden etc, maar in praktijk zullen velen die zeggen te gaan scheiden, niet scheiden whallahu a3lam.

    Zelfde als: als IK in jouw situatie was had ik dit en dat gedaan. Maar zodra ze werkelijk in die zelfde situatie zitten, piepen ze anders.

    Veel geld hebben is denk ik niet wat vele vrouwen echt nodig heb om zich goed te voelen of om te accepteren dat hun man hertrouwd. Ik denk meer dat hun angst is dat hun man hun zijn rug toekeert en zal neigen naar de nieuwe vrouw en niet meer omkijkt naar zijn eerste vrouw noch quality tijd zal hebben en liefde zal krijgen of dat opeens hun relatie en liefde voor haar verdwijnt en gaat naar de nieuwe vrouw.

    Theorie is niet praktijk. Ik ben geen fan van theorie; met vrijwel alles niet ook met ingewerkt worden doormiddel van theorie en dan pas praktijk. Die theorie maakt je duizelig en het laat alles zo zwaar en moeilijk en stressvol lijken, waardoor je (ik dan) denk: dit is niet de baan voor mij.

    Maar na enkele weken de praktijk in te duiken, is alles opeens steeds makkelijker en denk ik: wat heb ik eigenlijk aan die theorie gehad behalve onnodigers en stress en angsten.

    Ewa Allahu a3lam.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik denk dat er genoeg vrouwen zijn in het westen die openstaan voor Polygyny en niet hun man zullen verlaten als hij een tweede neemt noch hem zijn leven moeilijker maken als straf voor het hertrouwen.

    Denk dat velen in theorie roepen dat ze gaan scheiden etc, maar in praktijk zullen velen die zeggen te gaan scheiden, niet scheiden whallahu a3lam.

    Zelfde als: als IK in jouw situatie was had ik dit en dat gedaan. Maar zodra ze werkelijk in die zelfde situatie zitten, piepen ze anders.

    Veel geld hebben is denk ik niet wat vele vrouwen echt nodig heb om zich goed te voelen of om te accepteren dat hun man hertrouwd. Ik denk meer dat hun angst is dat hun man hun zijn rug toekeert en zal neigen naar de nieuwe vrouw en niet meer omkijkt naar zijn eerste vrouw noch quality tijd zal hebben en liefde zal krijgen of dat opeens hun relatie en liefde voor haar verdwijnt en gaat naar de nieuwe vrouw.

    Theorie is niet praktijk. Ik ben geen fan van theorie; met vrijwel alles niet ook met ingewerkt worden doormiddel van theorie en dan pas praktijk. Die theorie maakt je duizelig en het laat alles zo zwaar en moeilijk en stressvol lijken, waardoor je (ik dan) denk: dit is niet de baan voor mij.

    Maar na enkele weken de praktijk in te duiken, is alles opeens steeds makkelijker en denk ik: wat heb ik eigenlijk aan die theorie gehad behalve onnodigers en stress en angsten.

    Ewa Allahu a3lam.
    tegenwoordig scheiden vrowien al om veeeeeeeeeel minder laat staan een 2 e vrouw ......

    Tuurlijk zul je ze heus wel vinden ... maar denk dat de meerderheid je de deur uit trapt ...

  5. #5
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    tegenwoordig scheiden vrowien al om veeeeeeeeeel minder laat staan een 2 e vrouw ......

    Tuurlijk zul je ze heus wel vinden ... maar denk dat de meerderheid je de deur uit trapt ...
    Of ze trappen zichzelf de deur uit en een eigen huis zoeken.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #6
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Waarom zou jij een tweede vrouw willen?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  7. #7
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    En zou je haar een tweede man gunnen (gesteld dat dit haar niet verboden was door haar religie)?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    En zou je haar een tweede man gunnen (gesteld dat dit haar niet verboden was door haar religie)?
    tuurkijk niet !!! Want manen en vrowien zijn mentaal verschillende wezens !!!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Dan zit je daar mooi als tweede vrouw. Altijd gewacht tot het huwelijk. En dan houdt ie meer van een ander. En je kannem ni eens ergens van beschuldigen want tis 7alal.

    Nee doe mij maar een monogame die vreemd gaat als ik hem niet aansta zodat ikkem legitiem kan dumpen.

    Of eentje die gewoon alleen van mij houdt. Kwou zeggen dat dat voor het paradijs zal zijn. Maar zelfs daar krijg ik co-wives. Mijn hart is niet gemaakt om van romantische liefde te genieten.

    Snappen wie het snappen wil.

  10. #10
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    tuurkijk niet !!! Want manen en vrowien zijn mentaal verschillende wezens !!!
    Geen 'want', elk mens is in zekere zin verschillend, uniek.
    Geen argument om de behoeften van een ander te gaan veronderstellen of bepalen. En al helemaal niet gaan veralgemenen tot de helft van de wereldbevolking.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Een man is gebouwd dat hij een vrouw niet kan delen een vrouw is wel gebouwd om een man te kunnen delen .... zo heeft Allah ons geschapen ...... de islam is de Deen van wijsheid enige wat ons tegenhoud is onze begeerte

  12. #12
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    En zou je haar een tweede man gunnen (gesteld dat dit haar niet verboden was door haar religie)?
    Je vraag is fout en incorrect. In Islam is polyandrie verboden en je vraag is net zo incorrect als ‘stel dat Islam het toestond voor vrouwen om intiem te zijn met vrouwen’ zou je je vrouw dan laten rommelen met vrouwen. Je stelt onmogelijke vragen om te spelen met het verstand.

    Ik trouw met moslim vrouwen en niet met kaafirat, bij Atheisme is seks met je moeder of vader zelfs ok dus waarom niet een vrouw met meerdere mannen.

    Ok, laten we zeggen een moslim vrouw trouwt met een tweede moslim man:

    Wie gaat ze gehoorzamen terwijl ze beiden moet gehoorzamen en je kunt hierin njet zeggen ik gehoorzaam jou op jouw dagen en de ander op zijn dagen.

    Hoe gaat ze voor beiden hun eigen maaltijd voorbereiden en zich kleden naar hun smaak, is ze superwoman?

    Hoe gaat ze beide huizen netjes houden?

    Hoe gaat ze het doen kwa intimiteit als beide mannen haar willen op het zelfde moment of zelfde nacht? 1 gehoorzamen en de ander ongehoorzamen?

    Als ze zwanger is, wat dan? Wie is de vader? DNA test? Dat is niet 100% accuraat plus niet iedereen kan zo’n test doen en dus is niet niet universeel.

    Als ze menstruerend is wat dan? Beiden mannen hit hun neus eten?

    Postnatale bloedingen wat dan? Uit hun neus eten?

    Polyandrie vernietigd de vrouw en haalt haar sowieso compleet uit haar fitra.

    Polyandrie is verboden en Polygyny is toegestaan en hier ligt wijsheid achter.

    Alle vrouwen gehoorzamen dezelfde man.

    Zorgen voor dezelfde man.

    Als alle vrouwen zwanger zijn is de vader dezelfde man en hier heb je geen enkele test voor nodig.

    Iedere vrouw regelt haar eigen huis.

    Verzorgt haar eigen kinderen.

    Heeft haar eigen tijd gezien de echtgenoot enkele dagen bij haar is en andere dagen bij de ander. Dus het leven is haar gemakkelijker dan in monogamie betreffende taken en al helemaal makkelijker dan polyandrie.

    Polyandrie? Dat is niet natuurlijk noch gezond noch goed voor de vrouw en brengt veel problemen zoals wie is de vader, hoe gaat ze haar mannen gehoorzamen, etc etc.

    Je vraag is incorrect, dus stel aub geen foutieve vragen om te spelen met het verstand van mensen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #13
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Waarom zou jij een tweede vrouw willen?
    Ik heb al een tweede vrouw en de redenen daarvoor zijn bekend bij Allah en vervolgens bij mijn vrouwen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #14
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Paradijsopaarde Bekijk reactie
    Dan zit je daar mooi als tweede vrouw. Altijd gewacht tot het huwelijk. En dan houdt ie meer van een ander. En je kannem ni eens ergens van beschuldigen want tis 7alal.

    Nee doe mij maar een monogame die vreemd gaat als ik hem niet aansta zodat ikkem legitiem kan dumpen.

    Of eentje die gewoon alleen van mij houdt. Kwou zeggen dat dat voor het paradijs zal zijn. Maar zelfs daar krijg ik co-wives. Mijn hart is niet gemaakt om van romantische liefde te genieten.

    Snappen wie het snappen wil.
    In Jannah bestaat geen jaloezie noch afgunst noch verdriet noch pijn noch ziekte noch ellende etc. Alleen gelukzaligheid dus maak je niet druk. Jannah is the place to sacrifice your worldly life entirely for.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #15
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    Een man is gebouwd dat hij een vrouw niet kan delen een vrouw is wel gebouwd om een man te kunnen delen .... zo heeft Allah ons geschapen ...... de islam is de Deen van wijsheid enige wat ons tegenhoud is onze begeerte
    Uw betoog is niet van feiten gespeend.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein