1. #31
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Maar goed, de topic is: wie is er voor en wie is er tegen en waarom en wie heeft er ervaring mee.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #32
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Je kan nooit tegen de wetgeving van Allaah zijn. Je hoeft alleen niet beroep te doen op alle rechten. Ben zelf een vrouw en zal in mijn huwelijksakte plaatsten dat hij naast mij geen andere vrouwen mag huwen. Waarom? Omdat ik geen type ben om een man te delen. Wil hem helemaal voor mezelf en voor onze kinderen in shaa Allaah.

    Ik zou het broeders wel afraden als ze geen verantwoordelijk aankunnen.
    *Account niet meer in gebruik*

  3. #33
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    Je kan nooit tegen de wetgeving van Allaah zijn. Je hoeft alleen niet beroep te doen op alle rechten. Ben zelf een vrouw en zal in mijn huwelijksakte plaatsten dat hij naast mij geen andere vrouwen mag huwen. Waarom? Omdat ik geen type ben om een man te delen. Wil hem helemaal voor mezelf en voor onze kinderen in shaa Allaah.

    Ik zou het broeders wel afraden als ze geen verantwoordelijk aankunnen.
    Dat is je goed recht inderdaad. Verder is een voorwaarde dat ze rechtvaardig zijn en dus de verantwoordelijkheden dragen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #34
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dat is je goed recht inderdaad. Verder is een voorwaarde dat ze rechtvaardig zijn en dus de verantwoordelijkheden dragen.
    Ja, zolang alle vrouwen in vrede kunnen samen leven met de man en hij hun rechten nakomt ben ik nooit tegen. Zolang het natuurlijk niet om mezelf gaat.
    *Account niet meer in gebruik*

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    Ja, zolang alle vrouwen in vrede kunnen samen leven met de man en hij hun rechten nakomt ben ik nooit tegen. Zolang het natuurlijk niet om mezelf gaat.
    vraag je ..... je zei een keer dat je de aanloop naar een huwkijk zo halal “mogelijk” moet en dat we menenen zijn. Die fouten maken .....

    In geval van dit ... mag de man dan ook zo rechtvaardig “mogelijk “ zijn ... want je we zijn mensnen en maken fouten ......

  6. #36
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    Ja, zolang alle vrouwen in vrede kunnen samen leven met de man en hij hun rechten nakomt ben ik nooit tegen. Zolang het natuurlijk niet om mezelf gaat.
    Na3am, dat klopt en de vrouwen dienen hem ook zijn rechten te geven en hun verplichtingen jegens hem na te komen uiteraard. Verder doet men zijn best en wie onbewust fouten maakt, dient zichzelf te corrigeren en er dient niet meteen een heisa ervan gemaakt te worden gezien niemand ma3som is.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  7. #37
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Je vraag is fout en incorrect. In Islam is polyandrie verboden en je vraag is net zo incorrect als ‘stel dat Islam het toestond voor vrouwen om intiem te zijn met vrouwen’ zou je je vrouw dan laten rommelen met vrouwen. Je stelt onmogelijke vragen om te spelen met het verstand.

    Ik trouw met moslim vrouwen en niet met kaafirat, bij Atheisme is seks met je moeder of vader zelfs ok dus waarom niet een vrouw met meerdere mannen.

    Ok, laten we zeggen een moslim vrouw trouwt met een tweede moslim man:

    Wie gaat ze gehoorzamen terwijl ze beiden moet gehoorzamen en je kunt hierin njet zeggen ik gehoorzaam jou op jouw dagen en de ander op zijn dagen.

    Hoe gaat ze voor beiden hun eigen maaltijd voorbereiden en zich kleden naar hun smaak, is ze superwoman?

    Hoe gaat ze beide huizen netjes houden?

    Hoe gaat ze het doen kwa intimiteit als beide mannen haar willen op het zelfde moment of zelfde nacht? 1 gehoorzamen en de ander ongehoorzamen?

    Als ze zwanger is, wat dan? Wie is de vader? DNA test? Dat is niet 100% accuraat plus niet iedereen kan zo’n test doen en dus is niet niet universeel.

    Als ze menstruerend is wat dan? Beiden mannen hit hun neus eten?

    Postnatale bloedingen wat dan? Uit hun neus eten?

    Polyandrie vernietigd de vrouw en haalt haar sowieso compleet uit haar fitra.

    Polyandrie is verboden en Polygyny is toegestaan en hier ligt wijsheid achter.

    Alle vrouwen gehoorzamen dezelfde man.

    Zorgen voor dezelfde man.

    Als alle vrouwen zwanger zijn is de vader dezelfde man en hier heb je geen enkele test voor nodig.

    Iedere vrouw regelt haar eigen huis.

    Verzorgt haar eigen kinderen.

    Heeft haar eigen tijd gezien de echtgenoot enkele dagen bij haar is en andere dagen bij de ander. Dus het leven is haar gemakkelijker dan in monogamie betreffende taken en al helemaal makkelijker dan polyandrie.

    Polyandrie? Dat is niet natuurlijk noch gezond noch goed voor de vrouw en brengt veel problemen zoals wie is de vader, hoe gaat ze haar mannen gehoorzamen, etc etc.

    Je vraag is incorrect, dus stel aub geen foutieve vragen om te spelen met het verstand van mensen.
    In mijn ideeënwereld bestaan foute vragen niet. Ik begrijp dat jij dit als gelovige vanzelfsprekend anders ziet.
    Dit maakt een geloofssysteem van binnen uit heel rigide. Van buitenaf gezien niet zo heel erg.

    De waslijst met praktische bezwaren tegen polyandrie is gebaseerd op een patriarchaal maatschappelijk model.
    De neiging van mannen naar een polygamische ingesteldheid heeft een naturalistische basis die ook bij andere mensapen is terug te vinden.
    De bonobos bvb zijn hierop een uitzondering. Daar zwaaien de oudere vrouwtjes de plak en wordt er aan 'polyandrie' gedaan. Ook dat is 'natuurlijk'.
    Opmerkelijk: tegelijk hebben die ook een minder aggressieve sociale omgang dan bvb chimpansees waar dominante mannetjes de groep leiden.

    De natuur is a-moreel, waarden-loos. Een gedrag of handeling goed/kwaad labelen omdat het wel/niet in de natuur voorkomt is geen raamwerk om een ethiek op te baseren, ook al begrijpen we de onderliggende biologische instincten.

    Dat iets om praktische redenen niet haalbaar is ligt in belangrijke mate aan de sociale, maatschappelijke structuur alsook of men dan wel of niet WIL tegemoet komen aan de veelheid van behoeften.

    Die welwillendheid is onlosmakelijk verbonden met belangen, in casu de patriarchale belangen (maar evengoed economische).

    Biologisch gezien is het in eerste instantie begeerte die de man drijft. Waarbij de mannelijke begeerte boven de vrouwelijke wordt gesteld. Het is/was een consolidatie van macht, niet in het minst tegenover andere mannen.

    Beiden zouden evenwaardig moeten gepositioneerd worden. Dwz, polygamie moet imo kunnen (evenals polyamorie). Maar geen opgelegde exclusieven voor mannen. Uitsluitend polygynie afdwingen en polyandrie verbieden, is hypocriet.
    Waarmee ik niet zeg dat het voor een koppel geen valabele keuze kan zijn. Als de vrouw daarmee instemt is dat prima.

    Voor een ruimer begrip : partners die elkaar bedriegen met andere mannen/vrouwen zijn hypocrieten, leugenaars. Dat kan moreel gezien quasi nooit te rechtvaardigen zijn, dus ook niet binnen een seculier denkkader.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  8. #38
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    In mijn ideeënwereld bestaan foute vragen niet. Ik begrijp dat jij dit als gelovige vanzelfsprekend anders ziet.
    Dit maakt een geloofssysteem van binnen uit heel rigide. Van buitenaf gezien niet zo heel erg.

    De waslijst met praktische bezwaren tegen polyandrie is gebaseerd op een patriarchaal maatschappelijk model.
    De neiging van mannen naar een polygamische ingesteldheid heeft een naturalistische basis die ook bij andere mensapen is terug te vinden.
    De bonobos bvb zijn hierop een uitzondering. Daar zwaaien de oudere vrouwtjes de plak en wordt er aan 'polyandrie' gedaan. Ook dat is 'natuurlijk'.
    Opmerkelijk: tegelijk hebben die ook een minder aggressieve sociale omgang dan bvb chimpansees waar dominante mannetjes de groep leiden.

    De natuur is a-moreel, waarden-loos. Een gedrag of handeling goed/kwaad labelen omdat het wel/niet in de natuur voorkomt is geen raamwerk om een ethiek op te baseren, ook al begrijpen we de onderliggende biologische instincten.

    Dat iets om praktische redenen niet haalbaar is ligt in belangrijke mate aan de sociale, maatschappelijke structuur alsook of men dan wel of niet WIL tegemoet komen aan de veelheid van behoeften.

    Die welwillendheid is onlosmakelijk verbonden met belangen, in casu de patriarchale belangen (maar evengoed economische).

    Biologisch gezien is het in eerste instantie begeerte die de man drijft. Waarbij de mannelijke begeerte boven de vrouwelijke wordt gesteld. Het is/was een consolidatie van macht, niet in het minst tegenover andere mannen.

    Beiden zouden evenwaardig moeten gepositioneerd worden. Dwz, polygamie moet imo kunnen (evenals polyamorie). Maar geen opgelegde exclusieven voor mannen. Uitsluitend polygynie afdwingen en polyandrie verbieden, is hypocriet.
    Waarmee ik niet zeg dat het voor een koppel geen valabele keuze kan zijn. Als de vrouw daarmee instemt is dat prima.

    Voor een ruimer begrip : partners die elkaar bedriegen met andere mannen/vrouwen zijn hypocrieten, leugenaars. Dat kan moreel gezien quasi nooit te rechtvaardigen zijn, dus ook niet binnen een seculier denkkader.
    Dieren hebben hun natuur en mensen hebben hun natuur.

    Bij ons is Polygyny correct en polyandrie incorrect. Wij als moslims hebben onze manier van leven, normen en waarden en bij ons is Polygyny ok maar polyandrie niet ok.

    Ik merk goed dat jullie helaas teveel dieren nabootsen in hun gedrag en manier van leven. Homofilie is ok kijk sommige dieren? Ontucht is ok kijk dieren? Incest is ok kijk dieren? Elkaars ontlasting eten en urine drinken is ok, kijk dieren? Partner ruil is ik, kijk sommige dieren? Transgender is ok kijken sommige dieren?

    Wij zijn geen dieren en dieren zijn ons niet. Wij zijn mensen en wij hebben de Islam dus als jij iets vraagt, vraag dan een correcte vraag. In Islam is Polygyny ok e polyandrie niet, stel dan geen vraag: stel het is toegestaan.

    Bij jullie bestaat polygamie al buiten huwelijk doormiddel van relaties en intimiteit zonder huwelijk. Incest bestaat en is legaal. Je lichaam verkopen aan mannen is legaal. Van alles is legaal maar bij ons niet.

    Wetenschap is niet mijn maatstaf om te beoordelen wat correct is en wat niet maar de Kitab en Sunnah en de sahaba. Dat is mijn maatstaf voor wat goed is en wat niet goed is.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #39
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Na3am, dat klopt en de vrouwen dienen hem ook zijn rechten te geven en hun verplichtingen jegens hem na te komen uiteraard. Verder doet men zijn best en wie onbewust fouten maakt, dient zichzelf te corrigeren en er dient niet meteen een heisa ervan gemaakt te worden gezien niemand ma3som is.
    Ja, natuurlijk. Het is geven en nemen.
    *Account niet meer in gebruik*

  10. #40
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    vraag je ..... je zei een keer dat je de aanloop naar een huwkijk zo halal “mogelijk” moet en dat we menenen zijn. Die fouten maken .....

    In geval van dit ... mag de man dan ook zo rechtvaardig “mogelijk “ zijn ... want je we zijn mensnen en maken fouten ......
    We zijn mensen en hebben tekortkomingen ja. Weet alleen wat ik wil als het op dit onderwerp aankomt.
    *Account niet meer in gebruik*

  11. #41
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dieren hebben hun natuur en mensen hebben hun natuur.

    Bij ons is Polygyny correct en polyandrie incorrect. Wij als moslims hebben onze manier van leven, normen en waarden en bij ons is Polygyny ok maar polyandrie niet ok.

    Ik merk goed dat jullie helaas teveel dieren nabootsen in hun gedrag en manier van leven. Homofilie is ok kijk sommige dieren? Ontucht is ok kijk dieren? Incest is ok kijk dieren? Elkaars ontlasting eten en urine drinken is ok, kijk dieren? Partner ruil is ik, kijk sommige dieren? Transgender is ok kijken sommige dieren?

    Wij zijn geen dieren en dieren zijn ons niet. Wij zijn mensen en wij hebben de Islam dus als jij iets vraagt, vraag dan een correcte vraag. In Islam is Polygyny ok e polyandrie niet, stel dan geen vraag: stel het is toegestaan.

    Bij jullie bestaat polygamie al buiten huwelijk doormiddel van relaties en intimiteit zonder huwelijk. Incest bestaat en is legaal. Je lichaam verkopen aan mannen is legaal. Van alles is legaal maar bij ons niet.

    Wetenschap is niet mijn maatstaf om te beoordelen wat correct is en wat niet maar de Kitab en Sunnah en de sahaba. Dat is mijn maatstaf voor wat goed is en wat niet goed is.
    Ik wou net op een eerder antwoord van jou reageren met de opmerking dat je alles op 1 hoopje gooit en nogal wat intentieprocessen suggereert. En je doet het hier alweer.

    Bewuste bedoeling om het gesprek te smoren of heb je echt moeite begrippen, definities en categorieën uit mekaar te houden?

    Het is je goed recht om jouw leven volgens de Kitab en Sunnah en de sahaba in te richten. Ik gun het jouw en jouw gezinnetje van harte.

    Ik probeer te begrijpen of je ook buiten dat specifieke kader kan denken. Een kader dat imo ruimer is dan wat deze of gene religie of ideologie voorschrijft.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  12. #42
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Na3am, velen doen het in haram en daar zeggen de atheïsten niets over zoals Hobbit. Ze beginnen pas kritiek te leveren als ze horen: tweede vrouw. Maar ze vergeten het is legaal in NL om met 1000 vrouwen ontucht te plegen en met tig een samenlevingscontract te hebben. Haram is ok maar halal en eer is slecht..
    Ook hier weer een karikatuur maken van veronderstelde ideeën van de tegenpartij.
    FYI ook gelovigen plegen ontucht.

    Ik ben principieel niet tegen polygamie.

    Dwz zowel mannen als vrouwen zouden een duurzaam contract met meerdere partners moeten kunnen aangaan.

    Zelf zou ik er niet voor kiezen.
    Met 1 persoon samenleven is soms al uitdagend genoeg.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  13. #43
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    we hebben het over mannen toch ??? Een man die z’n vrouw wilt delen is toch geen man ???? Of ie ik dat verkeerd .

    In de islam word zo een “ man “
    Als
    Dayouth bestempeld .
    Maar een vrouw die haar man deelt is een echte vrouw? Zoiets?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  14. #44
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Ik wou net op een eerder antwoord van jou reageren met de opmerking dat je alles op 1 hoopje gooit en nogal wat intentieprocessen suggereert. En je doet het hier alweer.

    Bewuste bedoeling om het gesprek te smoren of heb je echt moeite begrippen, definities en categorieën uit mekaar te houden?

    Het is je goed recht om jouw leven volgens de Kitab en Sunnah en de sahaba in te richten. Ik gun het jouw en jouw gezinnetje van harte.

    Ik probeer te begrijpen of je ook buiten dat specifieke kader kan denken. Een kader dat imo ruimer is dan wat deze of gene religie of ideologie voorschrijft.
    Waarom zou ik willen denken op manier dat tegenstrijdig is aan de Islam, waar ik volledig in geloof? Ook al denk ik wat als de atheïstische manier van leven beter is of christelijk of of, kom ik altijd terug op: alhamdoelilah voor Islam.

    De topic titel is niet polyandrie maar polygyny, wie er voor is en wie er tegen is en waarom en wie er ervaring heeft ermee. Polyandrie is niet de topic en het is verboden in de Islam, dus je kunt niet vragen wat als de islam het toestond, zou je je vrouw laten trouwen met een tweede man? Het heeft geen enkele profijt want het is niet het geval en als Allah het toestond dan was het iets goeds, maar het feit dat het verboden is houdt in dat het slecht is. Dat is dat Hobbit, dat is Islam.

    Het gesprek dient on topic te zijn, het gaat hier niet over polyandrie maar polygyny. Je zou dus zelf moet beginnen met spreken over de topic en niet off topic gaan en geen vragen stellen die incorrect zijn en onmogelijk zijn gezien het feit is: Allah heeft polyandrie verboden en polygyny toegestaan zoals Allah seks met je moeder of vader heeft verboden, maar in Atheisme het ok is mits de kids 18 zijn en het vrijwillig willen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #45
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    Ja, natuurlijk. Het is geven en nemen.
    Het is geven en ontvangen indd.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”