1. #1
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Steeds meer ondernemers in nood: 'Help ons, ik ben radeloos en slaap niet meer'

    Ondernemersorganisaties krijgen steeds meer telefoontjes van ondernemers die om hulp vragen. De verlenging van de lockdown lijkt voor veel bedrijven de spreekwoordelijke druppel. "Wij worden platgebeld", zegt Paul te Grotenhuis van brancheorganisatie InRetail. "Overal is hetzelfde geluid: help ons, ik ben radeloos en ik slaap niet meer."

    Ook Ondernemend Nederland merkt dat er vaker aan de bel wordt getrokken. "Heel veel ondernemers vinden het na zoveel maanden stress, en spanning lastig om vol te houden", zegt voorzitter Hans Biesheuvel. "Ze zitten diep in de problemen, zonder dat ze daar zelf iets aan kunnen doen. Er is soms ook schaamte, omdat mensen bijvoorbeeld met hun privévermogen garant staan."

    Onverkochte wintercollecties

    Eén van de belangrijkste pijnpunten is de onverkochte voorraad. Vooral winkels die modegevoelige spullen verkopen, zoals kledingzaken, hebben er last van. Zij hebben nog tot eind februari om hun wintercollectie te verkopen en hoe langer de lockdown duurt, hoe kleiner de kans is dat dat lukt. Dat levert ook weer problemen voor daarna op: met de opbrengst van de wintercollectie kopen veel ondernemers hun nieuwe voorraad voor de lente en zomer weer in.

    Ondernemers kunnen vanwege de lockdown aanspraak maken op een voorraadvergoeding tot een maximum van 20.160 euro, maar volgens InRetail is dat niet genoeg. "Het is een kopie van de voorraadvergoeding voor de horeca, die de inhoud van hun koelkast moesten weggooien. Maar dat is iets heel anders dan de waarde van een winkelcollectie", zegt Te Grotenhuis. "Ik sprak een ondernemer die een voorraad van 1,5 miljoen euro heeft liggen. Dan staat een vergoeding van tienduizenden euro's niet in verhouding."

    https://nos.nl/artikel/2363885-steed...niet-meer.html
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  2. #2
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Dit is echt heftig, ik voel met deze mensen mee.

    al hamdulilah opereer ik in een essentiële sector. Draai geen superomzet maar zeker geen verlies. Alleen daarvoor ben ik blij.

    Maar ja, kan mij voorstellen dat je door een hel gaat, ook al heb je veel geld in je bv zitten. Het raakt op. En dan wat?

    De meeste mensen ontrekken alles uit hun bv met valse facturen enzo en besteden het aan vrouwen, auto’s enzo. Deze mensen hebben een groot probleem nu.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    Dit is echt heftig, ik voel met deze mensen mee.

    al hamdulilah opereer ik in een essentiële sector. Draai geen superomzet maar zeker geen verlies. Alleen daarvoor ben ik blij.

    Maar ja, kan mij voorstellen dat je door een hel gaat, ook al heb je veel geld in je bv zitten. Het raakt op. En dan wat?

    De meeste mensen ontrekken alles uit hun bv met valse facturen enzo en besteden het aan vrouwen, auto’s enzo. Deze mensen hebben een groot probleem nu.
    Zo is leven. Ondernemer zijn heeft zo zijn risicos.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Alsof failiesement het einde van de wereld betekent. Stelletje kneuzen

  5. #5
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Birko Bekijk reactie
    Zo is leven. Ondernemer zijn heeft zo zijn risicos.
    onder normale omstandigheden.

    Nu word je onderworpen aan strenge regels die niet helpen en mag je het financieel uitvogelen.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  6. #6
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Krimmos Bekijk reactie
    Alsof failiesement het einde van de wereld betekent. Stelletje kneuzen
    egoist
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    egoist
    *realist

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    onder normale omstandigheden.

    Nu word je onderworpen aan strenge regels die niet helpen en mag je het financieel uitvogelen.
    Dan moest die gewoon een uitkering pakken inplaats van risico nemen

  9. #9
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Birko Bekijk reactie
    Dan moest die gewoon een uitkering pakken inplaats van risico nemen
    Mongooltje
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  10. #10
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Krimmos Bekijk reactie
    *realist
    ik hoop dan dat je ooit in zo n situatie komt te zitten.

    al hamdulilah, ik heb geen financiele problemen of schulden. Denk altijd 10 stappen verder na.

    Maar de meeste lijden helaas aan korte termijn visie, speelden met fictief vermogen en zitten nu zwaar in de knel.

    Je kan zeggen eigen schuld dikke bult, maar 99 procent draait op deze manier. Hoe pak je dit aan als overheid, met in het achterhoofd dat deze groep de meeste belastingen afdragen.

    Yallah Sherlock, 3alamna
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  11. #11
    888888

    Reacties
    28.393
    18-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Krimmos Bekijk reactie
    Alsof failiesement het einde van de wereld betekent. Stelletje kneuzen
    Een virus met een overlevingskans van meer dan 99% is ook niet het einde van de wereld.

    ‘One reason is that intelligence is expensive—the brain devours about 20% of our daily calories, though it accounts for just 2% of our body weight—and what better way to find the enormous array of fats, amino acids, vitamins and minerals these fastidious organs require, than by feasting on animals which have already painstakingly collected or made them.


  12. #12
    ᕦʕ •ᴥ•ʔᕤ

    Reacties
    826
    01-08-2020

    Lijkt alsof ze weer meer mensen aan leningen en rente etc willen krijgen
    Rare economische twist

  13. #13
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Ontspan. Bekijk reactie
    Lijkt alsof ze weer meer mensen aan leningen en rente etc willen krijgen
    Rare economische twist
    modern monetary theory

    Levensgevaarlijk .... het gaat een keer echt goed mis. Dat is een garantie wat ik geef.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    664
    09-07-2014

    Een verlenging van de lockdown gaat niet helpen. Ook al nemen de besmettingen zogenaamd af en wordt het versoepeld. Wat gaan ze doen als weer alles open gaat en de besmettingen nemen weer toe. Alles zo een beetje weer op slot? Te gek voor woorden.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    664
    09-07-2014

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    Dit is echt heftig, ik voel met deze mensen mee.

    al hamdulilah opereer ik in een essentiële sector. Draai geen superomzet maar zeker geen verlies. Alleen daarvoor ben ik blij.

    Maar ja, kan mij voorstellen dat je door een hel gaat, ook al heb je veel geld in je bv zitten. Het raakt op. En dan wat?

    De meeste mensen ontrekken alles uit hun bv met valse facturen enzo en besteden het aan vrouwen, auto’s enzo. Deze mensen hebben een groot probleem nu.
    Ben jij ondernemer? Dan heb je toch redelijk veel tijd om 24/7 hier aanwezig te zijn als ondernemer.