1. #1
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Exclamation 95% mogen je niet bij voorbaat.

    En dan push ik de limit want denk ik denk zelfs dat 97% je niet mag.

    Laatste paar maanden getest en gekeken hoe de mens een ander mens behandelt of hoe ik werd behandeld,
    alles vanuit mijn perspectief.
    En ik kan met vol vertrouwen en overtuiging de conclusie trekken dat in mijn geval 97% van de mensen die ik tegenkom,
    niet het beste voor hebben met mij of de medemens an sich.
    Neem een cassiere bij de AH die ontzettend vriendelijk is tegen een zuiplap voor mij die 15 blikken bier koopt,
    en hem zelfs een fijne dag toezegt.
    Waar ik niet eens gegroet wordt en niet eens gevraagd wordt of ik een bon wil..
    Daar waar ik aan mijn auto wat moet vervangen mensen kijken en doen alsof je een aanslag wilt gaan plegen,
    waar een ander persoon met een ander uiterlijk gezien wordt als "een jongen die aan zn auto aan het sleutelen is"
    Daar waar ik in zwarte kleding een wandeling maak in de avond gezien wordt als iemand die in woningen kijkt om later in te breken,
    maar waar een persoon met een "legaal" uiterlijk dit doet de persoon "een avond wandeling aan het maken is"
    Waar ik een zonnebril draag in hartje zomer en de opmerking krijg "je lijkt wel een gangster of crimineel" daar waar een ander dat draagt,
    de relativering volgt van "ja hij draagt een zonnebril dat doe je in de zomer als de zon fel is"
    Daar waar ik de woningbouw laat komen omdat de stroom niet goed verdeelt is over het huis,
    de woningbouw meneer mij wilt wijsmaken dat het normaal is dat de vlammen uit het stopcontact komen en het een hele dure stop is van wel 85 euro die er in zit,
    dus het kan niet wat u zegt. Waarom liever liegen en iemand voor de gek houden dan een probleem oplossen waar men mee zit.
    Wanneer de buren elkaar netjes groeten met goedemorgen enz en als ze jou zien er soms een "hoi" vanaf kan.
    Zo kan ik nog wel duizenden kleine en grote zaken opnoemen.
    Al werk je samen met collega's en je zal nooit beste vrienden worden maar je behandelt ze met respect en doet verder niks,
    toch zal die persoon iets willen flikken bij je ze zullen nooit je kunnen accepteren en in je waarden laten.
    Men vraagt waarom je alles als vijandelijk ziet, nou puur omdat ik het zo ervaar in dit land.
    Van de 25 mensen die ik tegenkom is er 1 vriendelijk en respectvol zoals het hoort in een samenleving.
    97% van de mensen die je tegenkomt in je leven is negatief gericht naar je,
    dat is heftig.

    Wees op je hoede dit is geen medelijden verhaal of een slachtofferrol dit is een wake up call voor ieder die nog gelooft in sprookjes.

  2. #2
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    En dan push ik de limit want denk ik denk zelfs dat 97% je niet mag.

    Laatste paar maanden getest en gekeken hoe de mens een ander mens behandelt of hoe ik werd behandeld,
    alles vanuit mijn perspectief.
    En ik kan met vol vertrouwen en overtuiging de conclusie trekken dat in mijn geval 97% van de mensen die ik tegenkom,
    niet het beste voor hebben met mij of de medemens an sich.
    Neem een cassiere bij de AH die ontzettend vriendelijk is tegen een zuiplap voor mij die 15 blikken bier koopt,
    en hem zelfs een fijne dag toezegt.
    Waar ik niet eens gegroet wordt en niet eens gevraagd wordt of ik een bon wil..
    Daar waar ik aan mijn auto wat moet vervangen mensen kijken en doen alsof je een aanslag wilt gaan plegen,
    waar een ander persoon met een ander uiterlijk gezien wordt als "een jongen die aan zn auto aan het sleutelen is"
    Daar waar ik in zwarte kleding een wandeling maak in de avond gezien wordt als iemand die in woningen kijkt om later in te breken,
    maar waar een persoon met een "legaal" uiterlijk dit doet de persoon "een avond wandeling aan het maken is"
    Waar ik een zonnebril draag in hartje zomer en de opmerking krijg "je lijkt wel een gangster of crimineel" daar waar een ander dat draagt,
    de relativering volgt van "ja hij draagt een zonnebril dat doe je in de zomer als de zon fel is"
    Daar waar ik de woningbouw laat komen omdat de stroom niet goed verdeelt is over het huis,
    de woningbouw meneer mij wilt wijsmaken dat het normaal is dat de vlammen uit het stopcontact komen en het een hele dure stop is van wel 85 euro die er in zit,
    dus het kan niet wat u zegt. Waarom liever liegen en iemand voor de gek houden dan een probleem oplossen waar men mee zit.
    Wanneer de buren elkaar netjes groeten met goedemorgen enz en als ze jou zien er soms een "hoi" vanaf kan.
    Zo kan ik nog wel duizenden kleine en grote zaken opnoemen.
    Al werk je samen met collega's en je zal nooit beste vrienden worden maar je behandelt ze met respect en doet verder niks,
    toch zal die persoon iets willen flikken bij je ze zullen nooit je kunnen accepteren en in je waarden laten.
    Men vraagt waarom je alles als vijandelijk ziet, nou puur omdat ik het zo ervaar in dit land.
    Van de 25 mensen die ik tegenkom is er 1 vriendelijk en respectvol zoals het hoort in een samenleving.
    97% van de mensen die je tegenkomt in je leven is negatief gericht naar je,
    dat is heftig.

    Wees op je hoede dit is geen medelijden verhaal of een slachtofferrol dit is een wake up call voor ieder die nog gelooft in sprookjes.

    Dan heeft het toch echt met je uitstraling te maken of iets. Want dit is zeker niet de norm.

  3. #3
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Maar is het niet normaal dan dat er vlammen uit je stopcontact komen. Hh.

    Maar effe serieus, mijn ervaring in dit leven is precies het omgekeerde van jouw. Of vriendelijkheid of neutraal, zelden tot nooit vijandig.

    Desondanks moet je wel altijd op je hoede zijn. Meestal ben ik dat niet, nee.
    Echt he stoppen constant er uit geblazen.
    En dan zoveel mogelijk proberen te liegen ipv het probleem op te lossen.

    Maar wat verandert er voor jou dan? Neutraal of vriendelijk is toch uiteindelijk ook maar een facade als het hart rot is.
    Ik ben vriendelijk, ik respecteer ieder hoe die is en behandel ieder met fatsoen.
    Voor de duivel kan je niet op je hoede zijn als je hart van nature goed is, wil je op de hoede zijn dan moet je je hart afsluiten en dat is juist wat in profijt is van de duivel.

  4. #4
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Dan heeft het toch echt met je uitstraling te maken of iets. Want dit is zeker niet de norm.
    Misschien de plaats waar ik woon.

    Maar stel dat dat niet zo is.
    Dan zeg jij dus dat voor mij een andere behandeling staat vanwege mijn uitstraling?
    Dat zou dus een vorm van discriminatie zijn gebaseerd op een uitstraling die ingevuld wordt door mensen die mij niet kennen en dus daardoor het nadeel van de twijfel geven aan mij.
    Dus een selectieve behandeling in een gelijkwaardige samenleving, zorgelijk.

    Stel dat ik die 95% of 97% al bij voorbaat zou haten en dus een soort van karma effect creeer en ze dus al inspelen door mij te haten of dingen niet te gunnen op wat ze denken te zien.
    Wat zou daar anders aan zijn?
    Gun ik hun het voordeel van de twijfel blijft de ervaringen hetzelfde blijf ik extreem positief blijven de ervaringen hetzelfde.

    Maar vertel wat is uitstraling? Mensen die trauma hebben gehad hebben geen goede uitstraling, moeten die mensen dan verder slecht of negatief behandelt worden?
    Niet dat ik trauma heb, maar ben me redelijk bewust van de energie om mij heen.

  5. #5
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Misschien de plaats waar ik woon.

    Maar stel dat dat niet zo is.
    Dan zeg jij dus dat voor mij een andere behandeling staat vanwege mijn uitstraling?
    Dat zou dus een vorm van discriminatie zijn gebaseerd op een uitstraling die ingevuld wordt door mensen die mij niet kennen en dus daardoor het nadeel van de twijfel geven aan mij.
    Dus een selectieve behandeling in een gelijkwaardige samenleving, zorgelijk.

    Stel dat ik die 95% of 97% al bij voorbaat zou haten en dus een soort van karma effect creeer en ze dus al inspelen door mij te haten of dingen niet te gunnen op wat ze denken te zien.
    Wat zou daar anders aan zijn?
    Gun ik hun het voordeel van de twijfel blijft de ervaringen hetzelfde blijf ik extreem positief blijven de ervaringen hetzelfde.

    Maar vertel wat is uitstraling? Mensen die trauma hebben gehad hebben geen goede uitstraling, moeten die mensen dan verder slecht of negatief behandelt worden?
    Niet dat ik trauma heb, maar ben me redelijk bewust van de energie om mij heen.
    Zou kunnen liggen aan je woonplaats, woon je in Urk toevallig?

    En ja, mensen kunnen je idd anders benaderen zonder dat dat iets te maken heeft met discriminatie. Je uitstraling wat ik al zei, je houding de vibe die je afgeeft. Miss zijn mensen voorzichtiger dunno.

    Het heeft iig absoluut niet te maken met je afkomst alleen, tenzij je in Urk woont of Almelo bv.

    Ikzelf ben iemand die altijd voordeel van de twijfel gunt. Iedereen krijgt een gelijke behandeling of je nou een dakloze bent op cs of directeur vd bank. Dont care.
    Maja je hebt idd van die miepjes die zich speciaal voelen wanneer ze de zwakken extra natrappen.

  6. #6
    Inactief lid daaáag

    Reacties
    29
    13-07-2020

    Ze mogen je niet omdat je een vreemde bent(volgens hun). Betere een vreemde in deze eindige wereld.

  7. #7
    ᕦʕ •ᴥ•ʔᕤ

    Reacties
    826
    01-08-2020

    Meestal is uitstraling/blik wel bepalend
    Maar goed denk ook dat iedereen altijd gemogen wilt worden.
    Dan let je daar ook vaker op.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    541
    02-11-2004

    Behoorlijk pessimistisch dit.

  9. #9
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Zou kunnen liggen aan je woonplaats, woon je in Urk toevallig?

    En ja, mensen kunnen je idd anders benaderen zonder dat dat iets te maken heeft met discriminatie. Je uitstraling wat ik al zei, je houding de vibe die je afgeeft. Miss zijn mensen voorzichtiger dunno.

    Het heeft iig absoluut niet te maken met je afkomst alleen, tenzij je in Urk woont of Almelo bv.

    Ikzelf ben iemand die altijd voordeel van de twijfel gunt. Iedereen krijgt een gelijke behandeling of je nou een dakloze bent op cs of directeur vd bank. Dont care.
    Maja je hebt idd van die miepjes die zich speciaal voelen wanneer ze de zwakken extra natrappen.
    https://medium.com/@ethanmilne/the-p...e-d8144ce63665

    Misschien interessant om te lezen en te verdiepen in pretty privilige, daar heb je dus ook de tegenhanger van die hier ook benoemt wordt.
    Wat ik bij jou heel erg terug ziet is dat je het probleem ontwijkt en heel veel kleine zaken gaat benoemen die er eigenlijk niet toe horen te doen.
    Kan zijn dat je werkt met veel mensen van bepaalde afkomsten die ook niet willen erkennen dat er racisme is in deze wereld en je tot op de miniscule nauwkeurigheid bij jezelf te raden moet gaan dat het probleem bij jou ligt, vooral als dit gaat om donkere mensen
    Ik zeg niet dat jij in deze situatie zit he.
    Maar het is overduidelijk aanwezig in onze maatschappij, en daar waar ik voorbeelden noem waar een werknemer of persoon zich aan de richtlijnen of de normen en fatsoen waarden te handhaven falen ze hier in maar vanuit jouw perspectief is dit dus alleen mogelijk door de uitstraling van de klant/persoon en tenzij je uit Urk komt.
    Leuk, maar lijkt me moeilijk dit als gedachtengoed te waarborgen en daar naar te leven.

  10. #10
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door mocroOtje90 Bekijk reactie
    Behoorlijk pessimistisch dit.
    Vanuit een bepaalt perspectief of mens gericht ja, maar in de zin van verwoording is het iemands realiteit, zelfs de realiteit van een heleboel mensen.
    De vraag is vanuit welk perspectief handel je juist of natuurlijk, vanuit een half vol glas of een half leeg glas?

  11. #11
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Hh.

    Of het nou een facade is of niet deert mij niet. Die mensen zijn maar een paar seconden/minuten in mijn leven. Dan heb ik liever vriendelijkheid dan valsheid al is het niet gemeend.
    Slapen of gewekt worden

  12. #12
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Doejedingaltijd Bekijk reactie
    Ze mogen je niet omdat je een vreemde bent(volgens hun). Betere een vreemde in deze eindige wereld.
    Voorbeeld geeft ook aan dat er wel degelijke mensen zijn die mij kennen maar uiteindelijk terugvallen in hun duivelse aard en ondanks de goedheid die hun treft ze toch een streek willen leveren.
    Citaat Geplaatst door Ontspan. Bekijk reactie
    Meestal is uitstraling/blik wel bepalend
    Maar goed denk ook dat iedereen altijd gemogen wilt worden.
    Dan let je daar ook vaker op.
    Dit speelt idd mee, maar mag en kan niet leidend zijn voor gelijkwaardigheid.

  13. #13
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Saba7_ Bekijk reactie
    Benadeling is er zeker, maar ik kan mij persoonlijk niet vinden in dat percentage.
    Door er te veel op te letten, gaat het juist aan je vreten, en zie je het overal.
    Dat komt hoogstens dat je vrouw bent, een vrouw heeft altijd wat te bieden.
    Tel daarbij een mooie 1001 nacht look a like.
    Ik zie het alleen al bij mijn vrouwelijke blonde collega hoe zij weet de mannen te bespelen en hoe de mannen in een roes treden zodra ze haar zien.
    Tenzij jij ontzettend lelijk bent.

  14. #14
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    https://medium.com/@ethanmilne/the-p...e-d8144ce63665

    Misschien interessant om te lezen en te verdiepen in pretty privilige, daar heb je dus ook de tegenhanger van die hier ook benoemt wordt.
    Wat ik bij jou heel erg terug ziet is dat je het probleem ontwijkt en heel veel kleine zaken gaat benoemen die er eigenlijk niet toe horen te doen.
    Kan zijn dat je werkt met veel mensen van bepaalde afkomsten die ook niet willen erkennen dat er racisme is in deze wereld en je tot op de miniscule nauwkeurigheid bij jezelf te raden moet gaan dat het probleem bij jou ligt, vooral als dit gaat om donkere mensen
    Ik zeg niet dat jij in deze situatie zit he.
    Maar het is overduidelijk aanwezig in onze maatschappij, en daar waar ik voorbeelden noem waar een werknemer of persoon zich aan de richtlijnen of de normen en fatsoen waarden te handhaven falen ze hier in maar vanuit jouw perspectief is dit dus alleen mogelijk door de uitstraling van de klant/persoon en tenzij je uit Urk komt.
    Leuk, maar lijkt me moeilijk dit als gedachtengoed te waarborgen en daar naar te leven.
    Dont shoot the messenger. Waarom vraag je het die mensen niet gewoon. InshaAllah zul je dan de juiste antwoorden krijgen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Je zou maar met zo een instelling rondlopen.. elke scheet analyseren en denken dat iedereen tegen je is

    Lijkt me fuckt up