1. #1
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.305
    19-09-2019

    Soumaya Ahouaoui: ‘Een Marokkaanse vrouw als Hamlet, waarom niet?’

    Het duurde lang voor Soumaya Ahouaoui (34) erkenning kreeg voor haar acteertalent. Als zeventienjarige was zij officieus Europees kampioen karate. In 2012 kwam ze van de Amsterdamse Toneelschool. Ahouaoui heeft op het toneel iets stoers en grappigs en wordt gezien als een groot talent. En nu wil ze verder. „Het is wel een beetje klaar dat alleen mannen de meest interessante rollen krijgen.”

    „Mijn moeder is van Marokkaanse adel. Ik zie weleens foto’s van haar van vroeger en dan denk ik: holy shit, wat een wonderlijk leven had jij. In paleizen met bediendes en paarden. Maar mijn moeder hield niet van die adellijke arrogantie. Ze is een sterke, avontuurlijke vrouw. Ze koos ervoor met mijn vader te trouwen, die niet van adel was. Ze zijn naar Nederland gekomen en in Utrecht gaan wonen."

    „Mijn grootste worsteling is dat veel mensen mij niet als een Marokkaan zien, omdat ik ‘het goed doe’ of zo. Terwijl ik juist een trotse Marokkaan ben. Maar als iemand die het ‘goed doet’ niet wordt gezien als een Marokkaan, hoe kan je het beeld van de Marokkaan dan bijstellen? Je bedenkt het bijna niet eens. Het is zo beledigend."

    „Ik zou heel graag een personage als Leonardo DiCaprio in The Wolf of Wall Street willen spelen, maar dan een krachtige vrouwenrol met een enorm karakter. De opkomst en val van een excentriekeling. En hier, bij het Nationale Theater, heel graag een keer Hamlet. Dat is een fantastische rol, daar zit alles in qua emoties. Het is wel een beetje klaar dat alleen mannen de meest interessante rollen krijgen. Hysterische vrouwenrollen kennen we nu wel. Een Marokkaanse vrouw als Hamlet, waarom niet? Maar het werkt niet zo van: ik kom hier binnen en ik krijg die rol. Al heb ik het her en der wel subtiel laten vallen. Ik heb ook wel geleerd: je kan veel ambitie hebben, maar als je die niet deelt, verklein je aanzienlijk je kansen op succes.”

    https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/07...-niet-a4026590
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    664
    09-07-2014

    Om bij de kafir in goede aard te vallen moet je afstand nemen van de islam en de hielen likken en zo nu en dan je afkeer tonen voor de islam.

  3. #3
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.305
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door cerci1234 Bekijk reactie
    Om bij de kafir in goede aard te vallen moet je afstand nemen van de islam en de hielen likken en zo nu en dan je afkeer tonen voor de islam.
    In het hele artikel komt het woord Islam niet voor
    en er staat nergens dat een vrouw, net als jij,
    een baard moet dragen ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  4. #4
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    In het hele artikel komt het woord Islam niet voor
    en er staat nergens dat een vrouw, net als jij,
    een baard moet dragen ...
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  5. #5
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Ontopic:

    Niemand is tegen een vrouwelijke arts, advocaat, verpleegster ....

    Waarom altijd dit soort beroepen? En dan schuilen achter liberalisme?
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  6. #6
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Las op nrc een artikel over een egyptische amsterdamse acteur,

    Die heeft letterlijk zijn kont gewoon verkocht in de rollen waarin hij “ acteert “ .... vertelt wel vol trots dat hij “ terroristen “ rollen niet accepteert

    Ik zie Will Smith ook niet een man kussen bijvoorbeeld?

    Als je goed kijkt dan lijkt het dat de “ moslim “ gewoon bewust alle grenzen opzoekt om geaccepteerd te worden bij het grote boreale publiek.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Het duurde lang voor Soumaya Ahouaoui (34) erkenning kreeg voor haar acteertalent. Als zeventienjarige was zij officieus Europees kampioen karate. In 2012 kwam ze van de Amsterdamse Toneelschool. Ahouaoui heeft op het toneel iets stoers en grappigs en wordt gezien als een groot talent. En nu wil ze verder. „Het is wel een beetje klaar dat alleen mannen de meest interessante rollen krijgen.”

    „Mijn moeder is van Marokkaanse adel. Ik zie weleens foto’s van haar van vroeger en dan denk ik: holy shit, wat een wonderlijk leven had jij. In paleizen met bediendes en paarden. Maar mijn moeder hield niet van die adellijke arrogantie. Ze is een sterke, avontuurlijke vrouw. Ze koos ervoor met mijn vader te trouwen, die niet van adel was. Ze zijn naar Nederland gekomen en in Utrecht gaan wonen."

    „Mijn grootste worsteling is dat veel mensen mij niet als een Marokkaan zien, omdat ik ‘het goed doe’ of zo. Terwijl ik juist een trotse Marokkaan ben. Maar als iemand die het ‘goed doet’ niet wordt gezien als een Marokkaan, hoe kan je het beeld van de Marokkaan dan bijstellen? Je bedenkt het bijna niet eens. Het is zo beledigend."

    „Ik zou heel graag een personage als Leonardo DiCaprio in The Wolf of Wall Street willen spelen, maar dan een krachtige vrouwenrol met een enorm karakter. De opkomst en val van een excentriekeling. En hier, bij het Nationale Theater, heel graag een keer Hamlet. Dat is een fantastische rol, daar zit alles in qua emoties. Het is wel een beetje klaar dat alleen mannen de meest interessante rollen krijgen. Hysterische vrouwenrollen kennen we nu wel. Een Marokkaanse vrouw als Hamlet, waarom niet? Maar het werkt niet zo van: ik kom hier binnen en ik krijg die rol. Al heb ik het her en der wel subtiel laten vallen. Ik heb ook wel geleerd: je kan veel ambitie hebben, maar als je die niet deelt, verklein je aanzienlijk je kansen op succes.”

    https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/07...-niet-a4026590
    Vrouwen die zo denken

    "maar dan een krachtige vrouwenrol met een enorm karakter."

    Zullen altijd falen. Men is niet geïnteresseerd in onzekere feministische vrouwen die zich graag macho en interessant willen opstellen. Kijk maar naar WW of Mulan beiden zeer gefaald omdat het een bullshit film is waar men de stigma willen doordrukken van een zogenaamde sterke vrouw. Men wilt gewoon kijken naar een goede film, met een goede cast en een interessant verhaal.

    Maar goed van onzekere types die praten over zogenaamd van adel zijn of hoe mensen haar zien. Van zulke types hoef je weinig tot niets te verwachten. Deze eindigen 9 van de 10 keer in flopfilms zoals Meskina gecreëerd door de humorloze manwijf dat pas nog uitkwam en geen hond naar gekeken heeft. Zulke types zullen hun zelfrespect stuk bij stuk weggooien om de autochtoon te bevredigen in plaats van een uitstekende acteur zijn.
    Heavy

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Haar grootste frustratie dat men haar niet ziet als Marokaanse.
    Andere dan weer frustratie dat men haar/hem altijd als Marokkaan/se blijft zien en niet als Nederlander/se.

    Er wordt wat geleden.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  9. #9
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.305
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Vrouwen die zo denken

    "maar dan een krachtige vrouwenrol met een enorm karakter."

    Zullen altijd falen. Men is niet geïnteresseerd in onzekere feministische vrouwen die zich graag macho en interessant willen opstellen. Kijk maar naar WW of Mulan beiden zeer gefaald omdat het een bullshit film is waar men de stigma willen doordrukken van een zogenaamde sterke vrouw. Men wilt gewoon kijken naar een goede film, met een goede script en een interessant verhaal.

    Maar goed van onzekere types die praten over zogenaamd van adel zijn of hoe mensen haar zien. Van zulke types hoef je weinig tot niets te verwachten. Deze eindigen 9 van de 10 keer in flopfilms zoals Meskina gecreëerd door de humorloze manwijf dat pas nog uitkwam en geen hond naar gekeken heeft. Zulke types zullen hun zelfrespect stuk bij stuk weggooien om de autochtoon te bevredigen in plaats van een uitstekende acteur zijn.
    Binnenkort de eerste vrouwelijke 007 ...
    https://www.telegraaf.nl/entertainme...no-time-to-die
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    122
    10-09-2019

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    Las op nrc een artikel over een egyptische amsterdamse acteur,

    Die heeft letterlijk zijn kont gewoon verkocht in de rollen waarin hij “ acteert “ .... vertelt wel vol trots dat hij “ terroristen “ rollen niet accepteert

    Ik zie Will Smith ook niet een man kussen bijvoorbeeld?

    Als je goed kijkt dan lijkt het dat de “ moslim “ gewoon bewust alle grenzen opzoekt om geaccepteerd te worden bij het grote boreale publiek.
    Will smith heeft voor zijn doorbrak een gay rol gedaan. Hij is ook niet de enige. Keanu Reeves, Dwayne Johnson zelfs the acteurs van the Joker Heath Ledger en Jared Leto

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    122
    10-09-2019

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Binnenkort de eerste vrouwelijke 007 ...
    https://www.telegraaf.nl/entertainme...no-time-to-die
    Die feministische propaganda in Hollywood gaat toch floppen.

  12. #12
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Van adel naar kanaleneiland. Mooi theaterstuk!
    A grateful heart is a magnet for miracles

  13. #13
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Stormrider Bekijk reactie
    Will smith heeft voor zijn doorbrak een gay rol gedaan. Hij is ook niet de enige. Keanu Reeves, Dwayne Johnson zelfs the acteurs van the Joker Heath Ledger en Jared Leto
    Geloof er niks van
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    122
    10-09-2019

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    Geloof er niks van

    De film heet six degrees of separation zoek het maar op

  15. #15
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Geloof dit stukje wel.
    Als er ergens iets is waar de Marokkaanse vrouw goed in is,dan is dat wel acteren.
    Ze hoeven er helemaal niks voor aan te leren
    deze is wel goed gezegd eigenlijk.

    Scherp.... zie alleen de marokko.nl catfish affaire eentje heeft net hierboven gereageerd
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...