1. #1
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Post Wat zijn jouw eisen?

    Het valt me op, dat best wat mensen heel strikt zoeken naar bepaalde 'eisen', die niet echt een basis hebben in de islam.
    Vaardigheden of karaktereigenschappen die vaag gedefinieerd zijn en waar men per se naar op zoek is.

    Bijvoorbeeld dat een vrouw per se goed moet kunnen koken.
    Of dat een man dominant moet zijn.
    Of dat een vrouw niet zo 'feministisch' moet zijn.
    Of dat een man of een vrouw 'hoogopgeleid' moet zijn.
    Een man moet 'x' aantal inkomen hebben, om een vrouw te kunnen 'onderhouden'.
    Een vrouw moet niet te veel carrière hebben gemaakt, want dan is ze te 'feminisitisch'?

    En ga zo maar door.

    Sommige dingen zijn nog duidelijk: die kan je redelijk afgrenzen. Je kunt koken of helemaal niet koken. Goed koken is nog redelijk subjectief (ligt er maar net aan wat je standaarden zijn).
    Maar wat moet je met termen zoals 'dominant' zijn, 'feministisch' zijn?
    En waarom zoeken we per se naar iemand die wel of niet hoogopgeleid is?

    Als ik een man zou vragen wat hij bedoelt met 'feministisch', krijg ik 10 verschillende antwoorden.
    Als ik een vrouw zou vragen wat ze bedoelt met 'dominant', krijg ik ook 10 verschillende antwoorden.

    Het is eigenlijk gewoon één vage boel bij elkaar geworden, zodanig dat we op een gegeven moment ook niet meer weten wat we zoeken.
    Want laten we eerlijk zijn: als we niet eens de definitie ervan kunnen geven, hoe kunnen we dan zeggen dat iemand er wel of niet aan voldoet?
    En wáárom zoeken we in eerste instantie naar al deze zaken?

    Ik denk eerlijk gezegd dat we datgene wat we in een ander zoeken, een beetje kwijt zijn geraakt door het aanhalen van óf vage begrippen óf door ze in materialistisch (meetbare) termen te zetten.

    Want die man die wil dat een vrouw goed kookt, zoekt eigenlijk gewoon de zorgzame vrouw. Dat willen alle mannen en vrouwen.
    Die vrouw die zoekt naar die 'dominante' man, wil eigenlijk gewoon die man die standvastig en verantwoordelijk is. Dat willen alle vrouwen en mannen.
    Die mannen die roepen dat ze geen 'feminist' willen, voelen zich óf geïntimideerd door hoogopgeleide vrouwen óf zijn bang geen respect te krijgen van zulke vrouwen. Wat ze eigenlijk willen is een vrouw die hun respecteert en hun op handen draagt. En dat willen alle mannen en vrouwen.
    Die vrouwen die zoeken naar een hoogopgeleide man, die willen of een man waarmee ze mooie gesprekken kunnen voeren, vrouwvriendelijk is en hun stimuleert. Of die man die verantwoordelijk is en hun onderhoudt.

    Zoals je ziet kan het zoveel richtingen op. Als je een bepaalde 'eis' hebt, probeer dus eerst de waarde te achterhalen die je zoekt in de ander.

    Een eigen voorbeeld: ik zocht een 'charismatische' man. Iemand met wie ik intellectuele gesprekken kon voeren. Het liefste ook hoogopgeleid.
    Niet omdat hij me dan beter kan onderhouden, maar omdat ik iemand wilde met wie ik op niveau gesprekken kon voeren.

    Nu, als ik een man was tegengekomen met niveau LBO, had ik hem vroeger per direct afgewezen. Terwijl deze man misschien wel hele mooie gesprekken met mij had kunnen voeren (intelligentie is niet altijd opleidingsgebonden). Maar omdat ik zo'n tunnelvisie over dit begrip had en per se iemand wilde die hoogopgeleid was, kon ik niemand anders die kans geven het gesprek met mij aan te gaan.
    Of: als een man teveel spelfouten maakte in zijn teksten, was ik ook per direct afgeknapt. Ook vanwege bovenstaande redenen.

    Als je erover nadenkt, is dat best oppervlakkig.
    En uiteindelijk zoek je gewoon iemand waar je mooie gesprekken mee kan voeren, op diep niveau.
    Toen ik me dat realiseerde, ben ik me niet zo ga blindstaren op 'opleiding' en 'charisma'. Uiteindelijk ontmoette ik mijn man die niet zo hoogopgeleid is als ik en ook totaal niet charismatisch, maar die wel goed kan luisteren en met wie ik DIE diepgaande gesprekken kon voeren, die ik wilde. Het duurde even voordat ik deze eigenschappen in hem zag, die maakten dat hij wél een mooie gesprekspartner was.

    Zo ook kun je bij heel veel andere 'eisen' op een andere manier ernaar kijken.
    Als je per se die man wilt die veel verdient, dan zoek je eigenlijk gewoon stabiliteit in inkomen. En iemand die verantwoordelijk is en altijd zijn best doet om je te onderhouden. Of iemand die ambitieus is, met doelen in zijn leven.
    Want wie zegt dat die rijke man van vandaag, morgen jou nog net zo kan onderhouden? Dus in plaats van naar meetbare maatstaven te kijken (inkomen), kun je beter kijken naar de persoon zelf en zijn waardes. Want dat is iets wat veel consistenter is en dat is hetgeen waar je op kan terugvallen.

    Hetzelfde voor de heren: zoek niet naar die vrouw die perfect kan koken, maar naar die zorgzame vrouw. Want vandaag kan ze nog niet koken, maar omdat ze voor je wil zorgen zal ze zich inspannen om voor je te gaan koken.
    Wees ook niet bang voor die vrouw die carrière heeft gemaakt, maar kijk naar haar waardes: wat vindt zij belangrijk? Haar gezin of haar carrière? Ga niet zomaar van dingen uit en bevraag haar eerst naar haar ideeën en doelen in het leven.

    Wat betreft dominantie en dat 'tegengas geven' waar vrouwen zo naar op zoek zijn: je zoekt eigenlijk gewoon naar een man die je leidt en standvastig is.
    Zoek naar zulke kenmerken door te kijken hoe iemand zijn leven heeft ingedeeld en wat zijn doelen zijn. Ga geen mannen uittesten door hun 'grenzen' te gaan opzoeken.
    Het probleemoplossend en emotioneel tactisch vermogen van mannen zijn verschillend en het is onterecht een man af te wijzen, omdat hij gewoon nog niet weet hoe hij met de driften van een vrouw moet omgaan. En dat heeft echt niets met dominantie te maken. Dan zoek je gewoon een man die heel goed kan omgaan met (lastige) persoonlijkheden zoals jij (en dat vind je weer bij mannen die veel mensenkennis hebben en beheersing)

    Ok, ik heb denk ik genoeg gezegd. Super onsamenhangend naar mijn gevoel, maar goed
    Ben benieuwd naar jullie ideeën hierover!
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  2. #2
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Even moraal van het verhaal met een advies:

    Schrijf al jouw 'eisen' op en zet achter ieder eis datgene wat de eigenschap is, die nodig is om aan die 'eis' te voldoen.
    Kijk daarna of je die eigenschap, ook op andere manieren aan iemand kan zien/ontdekken. Probeer dus even uit die 'tunnelvisie' te komen.

    Verder denk ik persoonlijk, dat je heel kritisch moet zijn naar je eisen. Welke eigenschappen zijn echt essentieel in de moslimman/-vrouw en welke dingen kun je beter laten varen?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  3. #3

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    606
    06-04-2018

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Mijn eis als ik er 1 zou zoeken;Als dat zo zou zijn.wat niet zo is.

    Op zijn minst 180 lang
    Opleiding: Mbo/Hbo/Wo
    Liefst blond of bruin haar
    Witte rechte tanden.
    Mooie kont ,niet te groot niet te klein.
    Vrouwelijke stem,zachte huid mooie kleine handen.Mooie ronde borsten,dus niet van die Afrikaanse hangtieten.En respectvoll en uit een stabiel gezin waar ze goede contacten heeft met der familie.
    LOL , 1m80 ? en mooie kleine handen? mo7aaaal..... haha

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    606
    06-04-2018

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Dat kan toch.Maar of je ze zo snel vind is een ander verhaal.Je hebt van die vrouwen met een mooie lengte en hele kleine zachte handen.
    ben er nog geen tegengekomen...vooral marokkaanse niet.... marokkaanse dames ( i guess) zie ik vaak niet langer dan 1m65 worden , Allahoe a3lam

  6. #6
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    -beschaafde rustige(introvert) man
    -intelligent(hou van diepgang)
    - familie georiënteerd
    -mannelijk(leiderschap skills)
    - vrouwvriendelijk
    -provider
    - vaderschap skills
    - veel geld en hardwerkend(ambitie)
    -avontuurlijk(samen veel reizen/vakanties)
    -leergierig
    -liefdevol/zorgzaam/beschermend
    Dat is het zo’n beetje
    *Account niet meer in gebruik*

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    606
    06-04-2018

    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    -beschaafde rustige(introvert) man
    -intelligent(hou van diepgang)
    - familie georiënteerd
    -mannelijk(leiderschap skills)
    - vrouwvriendelijk
    -provider
    - vaderschap skills
    - veel geld en hardwerkend(ambitie)
    -avontuurlijk(samen veel reizen/vakanties)
    -leergierig
    -liefdevol/zorgzaam/beschermend
    Dat is het zo’n beetje
    is zeker haalbaar!! Moge Allah je zo'n man schenken die aan al je eisen voldoet! .... mag ik je nu Pm'n? want voel me namelijk aangesproken ...
    hahaha nee nee ik maak een grap...ghair in sha Allah

  8. #8
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Schoensmeer Bekijk reactie
    is zeker haalbaar!! Moge Allah je zo'n man schenken die aan al je eisen voldoet! .... mag ik je nu Pm'n? want voel me namelijk aangesproken ...
    hahaha nee nee ik maak een grap...ghair in sha Allah
    Nee, doe niet aan internet gedoe.
    *Account niet meer in gebruik*

  9. #9
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    Chris Rock? Standup comedie? Heb niet gekeken, want ik haat het vloeken van comedianten zoals hij.
    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Mijn eis als ik er 1 zou zoeken;Als dat zo zou zijn.wat niet zo is.

    Op zijn minst 180 lang
    Opleiding: Mbo/Hbo/Wo
    Liefst blond of bruin haar
    Witte rechte tanden.
    Mooie kont ,niet te groot niet te klein.
    Vrouwelijke stem,zachte huid mooie kleine handen.Mooie ronde borsten,dus niet van die Afrikaanse hangtieten.En respectvoll en uit een stabiel gezin waar ze goede contacten heeft met der familie.
    Het valt me op dat 8/10 dingen die je beschrijft, met het uiterlijk te maken hebben.

    En wat als ze straks 50 en minder aantrekkelijk is?
    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    -beschaafde rustige(introvert) man
    -intelligent(hou van diepgang)
    - familie georiënteerd
    -mannelijk(leiderschap skills)
    - vrouwvriendelijk
    -provider
    - vaderschap skills
    - veel geld en hardwerkend(ambitie)
    -avontuurlijk(samen veel reizen/vakanties)
    -leergierig
    -liefdevol/zorgzaam/beschermend
    Dat is het zo’n beetje
    Mooi lijstje, de meeste dingen vind ik heel redelijk.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Chris Rock? Standup comedie? Heb niet gekeken, want ik haat het vloeken van comedianten zoals hij.


    Het valt me op dat 8/10 dingen die je beschrijft, met het uiterlijk te maken hebben.

    En wat als ze straks 50 en minder aantrekkelijk is?


    Mooi lijstje, de meeste dingen vind ik heel redelijk.
    als hoogopgeleide onderzoeker zoals jiji mket je soms dingen bekijken wat niet in je straatje past zodat je een compleet onderzoek zult hebben en je onderzoek niet alleen baseert op wat in je EIGEN straaatke past ....

    Maar heeee jji zult het wel beter weten ... ik ben een simpele man uit een achterstandwijk met een achterstandwijk mentaliteit

  11. #11
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    als hoogopgeleide onderzoeker zoals jiji mket je soms dingen bekijken wat niet in je straatje past zodat je een compleet onderzoek zult hebben en je onderzoek niet alleen baseert op wat in je EIGEN straaatke past ....

    Maar heeee jji zult het wel beter weten ... ik ben een simpele man uit een achterstandwijk met een achterstandwijk mentaliteit
    Nou dank voor je compliment dat ik een onderzoekster ben volgens jou, wat ik helemaal niet ben.

    Kans is groot dat ik gewoon een keer op zijn standup comedie heb geklikt, maar toen ik erachterkwam dat hij net zoals heel veel andere comedianten altijd seks/vrouwen/gescheld gebruikt als zijn stokpaardje, ben ik op comedianten afgeknapt.

    Ik doe graag kennis op via verschillende kanalen, maar het moet deugdelijk zijn en niet vol gescheld. Die ene andere man Petersson, die zou ik wel kijken. Maar niet Chris Rock en zijn gescheld.

    Sorry, maar ik heb hogere standaarden dan.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  12. #12
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Het valt me op, dat best wat mensen heel strikt zoeken naar bepaalde 'eisen', die niet echt een basis hebben in de islam.
    Vaardigheden of karaktereigenschappen die vaag gedefinieerd zijn en waar men per se naar op zoek is.

    Bijvoorbeeld dat een vrouw per se goed moet kunnen koken.
    Of dat een man dominant moet zijn.
    Of dat een vrouw niet zo 'feministisch' moet zijn.
    Of dat een man of een vrouw 'hoogopgeleid' moet zijn.
    Een man moet 'x' aantal inkomen hebben, om een vrouw te kunnen 'onderhouden'.
    Een vrouw moet niet te veel carrière hebben gemaakt, want dan is ze te 'feminisitisch'?

    En ga zo maar door.

    Sommige dingen zijn nog duidelijk: die kan je redelijk afgrenzen. Je kunt koken of helemaal niet koken. Goed koken is nog redelijk subjectief (ligt er maar net aan wat je standaarden zijn).
    Maar wat moet je met termen zoals 'dominant' zijn, 'feministisch' zijn?
    En waarom zoeken we per se naar iemand die wel of niet hoogopgeleid is?

    Als ik een man zou vragen wat hij bedoelt met 'feministisch', krijg ik 10 verschillende antwoorden.
    Als ik een vrouw zou vragen wat ze bedoelt met 'dominant', krijg ik ook 10 verschillende antwoorden.

    Het is eigenlijk gewoon één vage boel bij elkaar geworden, zodanig dat we op een gegeven moment ook niet meer weten wat we zoeken.
    Want laten we eerlijk zijn: als we niet eens de definitie ervan kunnen geven, hoe kunnen we dan zeggen dat iemand er wel of niet aan voldoet?
    En wáárom zoeken we in eerste instantie naar al deze zaken?

    Ik denk eerlijk gezegd dat we datgene wat we in een ander zoeken, een beetje kwijt zijn geraakt door het aanhalen van óf vage begrippen óf door ze in materialistisch (meetbare) termen te zetten.

    Want die man die wil dat een vrouw goed kookt, zoekt eigenlijk gewoon de zorgzame vrouw. Dat willen alle mannen en vrouwen.
    Die vrouw die zoekt naar die 'dominante' man, wil eigenlijk gewoon die man die standvastig en verantwoordelijk is. Dat willen alle vrouwen en mannen.
    Die mannen die roepen dat ze geen 'feminist' willen, voelen zich óf geïntimideerd door hoogopgeleide vrouwen óf zijn bang geen respect te krijgen van zulke vrouwen. Wat ze eigenlijk willen is een vrouw die hun respecteert en hun op handen draagt. En dat willen alle mannen en vrouwen.
    Die vrouwen die zoeken naar een hoogopgeleide man, die willen of een man waarmee ze mooie gesprekken kunnen voeren, vrouwvriendelijk is en hun stimuleert. Of die man die verantwoordelijk is en hun onderhoudt.

    Zoals je ziet kan het zoveel richtingen op. Als je een bepaalde 'eis' hebt, probeer dus eerst de waarde te achterhalen die je zoekt in de ander.

    Een eigen voorbeeld: ik zocht een 'charismatische' man. Iemand met wie ik intellectuele gesprekken kon voeren. Het liefste ook hoogopgeleid.
    Niet omdat hij me dan beter kan onderhouden, maar omdat ik iemand wilde met wie ik op niveau gesprekken kon voeren.

    Nu, als ik een man was tegengekomen met niveau LBO, had ik hem vroeger per direct afgewezen. Terwijl deze man misschien wel hele mooie gesprekken met mij had kunnen voeren (intelligentie is niet altijd opleidingsgebonden). Maar omdat ik zo'n tunnelvisie over dit begrip had en per se iemand wilde die hoogopgeleid was, kon ik niemand anders die kans geven het gesprek met mij aan te gaan.
    Of: als een man teveel spelfouten maakte in zijn teksten, was ik ook per direct afgeknapt. Ook vanwege bovenstaande redenen.

    Als je erover nadenkt, is dat best oppervlakkig.
    En uiteindelijk zoek je gewoon iemand waar je mooie gesprekken mee kan voeren, op diep niveau.
    Toen ik me dat realiseerde, ben ik me niet zo ga blindstaren op 'opleiding' en 'charisma'. Uiteindelijk ontmoette ik een man die niet zo hoogopgeleid is als ik en ook totaal niet charismatisch, maar die wel goed kan luisteren en met wie ik DIE diepgaande gesprekken kon voeren, die ik wilde. Het duurde even voordat ik deze eigenschappen in hem zag, die maakten dat hij wél een mooie gesprekspartner was.

    Zo ook kun je bij heel veel andere 'eisen' op een andere manier ernaar kijken.
    Als je per se die man wilt die veel verdient, dan zoek je eigenlijk gewoon stabiliteit in inkomen. En iemand die verantwoordelijk is en altijd zijn best doet om je te onderhouden. Of iemand die ambitieus is, met doelen in zijn leven.
    Want wie zegt dat die rijke man van vandaag, morgen jou nog net zo kan onderhouden? Dus in plaats van naar meetbare maatstaven te kijken (inkomen), kun je beter kijken naar de persoon zelf en zijn waardes. Want dat is iets wat veel consistenter is en dat is hetgeen waar je op kan terugvallen.

    Hetzelfde voor de heren: zoek niet naar die vrouw die perfect kan koken, maar naar die zorgzame vrouw. Want vandaag kan ze nog niet koken, maar omdat ze voor je wil zorgen zal ze zich inspannen om voor je te gaan koken.
    Wees ook niet bang voor die vrouw die carrière heeft gemaakt, maar kijk naar haar waardes: wat vindt zij belangrijk? Haar gezin of haar carrière? Ga niet zomaar van dingen uit en bevraag haar eerst naar haar ideeën en doelen in het leven.

    Wat betreft dominantie en dat 'tegengas geven' waar vrouwen zo naar op zoek zijn: je zoekt eigenlijk gewoon naar een man die je leidt en standvastig is.
    Zoek naar zulke kenmerken door te kijken hoe iemand zijn leven heeft ingedeeld en wat zijn doelen zijn. Ga geen mannen uittesten door hun 'grenzen' te gaan opzoeken.
    Het probleemoplossend en emotioneel tactisch vermogen van mannen zijn verschillend en het is onterecht een man af te wijzen, omdat hij gewoon nog niet weet hoe hij met de driften van een vrouw moet omgaan. En dat heeft echt niets met dominantie te maken.

    Ok, ik heb denk ik genoeg gezegd. Super onsamenhangend naar mijn gevoel, maar goed
    Ben benieuwd naar jullie ideeën hierover!

    Lieverd, neem van mij aan dat 99% van de mannen die dat roepen geeneens de definitie weten van het woord feminisme.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    606
    06-04-2018

    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    Nee, doe niet aan internet gedoe.
    ik zei dat het een grap was haha , sorry !

  14. #14
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Afrikaanse hangtieten

  15. #15
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Schoensmeer Bekijk reactie
    ik zei dat het een grap was haha , sorry !
    It’s okay.
    *Account niet meer in gebruik*