1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Cappuccino. Bekijk reactie
    Ik wil graag een rustige introverte man. Waar kan ik die vinden?
    Marokko.nl kun je die vinden.

    Gewoon topic openen: ''ik zoek rustige, introverte etc man..''
    Sterker door Strijd

  2. #17
    ondertitel?

    Reacties
    19.145
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MoroccanLadyy Bekijk reactie
    Het lukt mij maar niet om de juiste persoon tegen te komen.
    Heb het nu een aantal keer een kans gegeven, maar ik loop steeds tegen zoveel dingen aan.

    Zijn er gewoon geen goeie mannen meer of ligt het aan mij?
    Mannen die achteraf getrouwd blijken te zijn, mannen die een dubbelleven leiden, mannen die niet verantwoordelijk zijn en zo kan ik nog even doorgaan.

    Ik vraag mij oprecht af wat ik verkeerd doe of waarom ik dit soort mannen aantrek.

    Dames, lopen er aantal van jullie ook tegen dit soort dingen aan en hoe ga je ermee om?
    Ik begin echt hoop en vertrouwen te verliezen.
    Veel heb je zelf in de hand, meer eisen betekend minder kansen. Getrouwden e.d. moet je gewoon links laten liggen.
    Als je volhoud tref je er vanzelf een die wel goed is.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    72
    24-12-2020

    Citaat Geplaatst door MoroccanLadyy Bekijk reactie
    Ik vind dat als je echt staat achter wat je in een partner zoekt, je nooit je eisen aan moet passen.
    Je moet heel je leven delen met diegene. Dan moet hij wel in mijn plaatje passen.
    Je hebt gelijk, maar er zijn wel verschillen in eisen. Een eis kan zijn dat hij minimaal 1.80m moet zijn of dat hij altijd eerlijk moet zijn. De een heeft te maken met uiterlijke kenmerken waar hij niks aan kan doen en de ander met karakter waar je wel iets aan kan doen.
    Ga al jouw eisen af en wees realistisch en houd vol! Geduld is een schone zaak. Anno 2021 zijn wij gewend om zo snel mogelijk aan dingen te komen waardoor ons geduld snel op is. Ik kan het weten, ik ben ook zo Werk aan je connectie met Allah, aan jouw eigen hobby's, jouw karakter, lees hoe een goed huwelijk eruit ziet etc. en insha Allah zal Hij de juiste op het juiste moment op jouw pad sturen. Blijf dua maken terwijl jij steeds jezelf verbetert en kennis op doet. Kijk niet naar de biologisch klok noch naar het leven van je medezuster. Jouw tijd komt insha Allah, Allah weet waarnaar jij verlangt, tie your camel and put your trust in Him.

    Een advies wat ik wel wil meegeven is dat een man nooit 100% perfect zal komen, misschien zal hij zich niet goed kleden of hij kan misschien onzeker zijn. Jij als vrouw kan dat beïnvloeden door jouw vrouwelijk energie en dan nog zal hij niet 100% zijn 80% is een winner! Ze zeggen altijd achter/naast een goede man staat een vrouw. Onze vader Adam had ook Hawwa nodig en samen konden ze de wereld aan. Maar iemand met duidelijke red flags, abort mission immediately!

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Veel heb je zelf in de hand, meer eisen betekend minder kansen. Getrouwden e.d. moet je gewoon links laten liggen.
    Als je volhoud tref je er vanzelf een die wel goed is.
    Meer eisen betekend inderdaad minder kansen, maar wel meer kans op de juiste partner.

    Sommige mannen vertellen niet dat ze getrouwd zijn. Dus daar kan je als vrouw niks aan doen. Je kiest er niet zelf voor.

    Je treft uiteindelijk sowieso een man. Maar is moeilijk om iemand te vinden die een beetje hetzelfde staat in het leven als jij.
    Ik wil als ik ga trouwen echt 100% achter mijn keuze staan en tevreden zijn over mijn partner.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door JustAsking Bekijk reactie
    Je hebt gelijk, maar er zijn wel verschillen in eisen. Een eis kan zijn dat hij minimaal 1.80m moet zijn of dat hij altijd eerlijk moet zijn. De een heeft te maken met uiterlijke kenmerken waar hij niks aan kan doen en de ander met karakter waar je wel iets aan kan doen.
    Ga al jouw eisen af en wees realistisch en houd vol! Geduld is een schone zaak. Anno 2021 zijn wij gewend om zo snel mogelijk aan dingen te komen waardoor ons geduld snel op is. Ik kan het weten, ik ben ook zo Werk aan je connectie met Allah, aan jouw eigen hobby's, jouw karakter, lees hoe een goed huwelijk eruit ziet etc. en insha Allah zal Hij de juiste op het juiste moment op jouw pad sturen. Blijf dua maken terwijl jij steeds jezelf verbetert en kennis op doet. Kijk niet naar de biologisch klok noch naar het leven van je medezuster. Jouw tijd komt insha Allah, Allah weet waarnaar jij verlangt, tie your camel and put your trust in Him.

    Een advies wat ik wel wil meegeven is dat een man nooit 100% perfect zal komen, misschien zal hij zich niet goed kleden of hij kan misschien onzeker zijn. Jij als vrouw kan dat beïnvloeden door jouw vrouwelijk energie en dan nog zal hij niet 100% zijn 80% is een winner! Ze zeggen altijd achter/naast een goede man staat een vrouw. Onze vader Adam had ook Hawwa nodig en samen konden ze de wereld aan. Maar iemand met duidelijke red flags, abort mission immediately!
    Ik ben het zeker met je eens..

    Ik ben er ook echt van bewust dat niemand 100% is wat jij wilt en andersom zal ik nooit 100% zijn wat een man zoekt. Niemand is perfect.
    Wat ik wel belangrijk vind is dat ik tevreden ben over mijn partner en echt achter mijn keuze sta wanneer ik die stap neem om te gaan trouwen.
    Ik weiger te trouwen als ik niet helemaal tevreden ben of als ik twijfels ervaar.

    Je weet zelf ook wel welke eisen realistisch zijn en wat een beetje teveel gevraagd is.
    De minder belangrijke zaken kun je wel wegdenken, maar eisen die heel hoog bij je wegen, daar moet je aan vasthouden. Dat is een leidraad in het vinden van je partner.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Maar in het huwelijk heb je nog altijd de factor Tawakul. Hier kun je niet omheen.

    Daarnaast heb je altijd een element van onzekerheid en dit zal altijd blijven. Het is maar afwachten hoe jouw partner werkelijk is en helaas kom je hier enkel achter door lang met iemand samen te wonen nadat je getrouwd bent

    Twijfels zul je sowieso hebben. Je gaat een onzekere situatie in dus twijfels zijn hier gezond.
    Ik vind twijfels niet gezond als je zo’n grote beslissing neemt in jouw leven.
    Tuurlijk is tawakul van groot belang en zoals je aangeeft leer je pas iemand echt kennen wanneer je onder 1 dak leeft, maar om die stap überhaupt te nemen vind ik dat je achter die keuze moet staan.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Ik bedoel niet twijfelen aan die persoon maar twijfelen of je echt door wilt gaan met het huwelijk. Iedereen doet dat bij een huwelijk. Daar komen de moeders en tantes van pas die je gaan motiveren enzo.

    Ja, je moet wel met open ogen een huwelijk in gaan tegenwoordig.
    Ja tuurlijk, dat snap ik.. Alles is nieuw, nieuw hoofdstuk in jouw leven, invloeden van buitenaf, jouw familie en zijn familie..

    Ik heb het echt puur over de persoon met wie jij die stap neemt. Daar moet je echt achter staan.

  8. #23
    ᕦʕ •ᴥ•ʔᕤ

    Reacties
    826
    01-08-2020

    Citaat Geplaatst door Vado Bekijk reactie
    Vanuit mijn omgeving merk ik dat wanneer Marokkaanse meiden hun ideale man niet kunnen vinden, dan is het omdat zij een beeld hebben van een man (met name de Marokkaanse man) die niet bestaat.

    De beste mannen met een goede ahlaq en manieren, zijn de rustige introverte mannen. Deze worden echter in de Marokkaanse gemeenschap door de vrouwen gezien als te lief en niet mans genoeg (kreten zoals ‘hij kan mij niet temmen’)

    Dat er zo gedacht word is niet vreemd, want de norm voor Marokkaanse mannen is anders. Marokkanen zijn over het algemeen extravert, luid en zeer dominant. Dit zijn ook de vaders en broers van zulke meiden, dus ze zijn niks andere gewend. Maar mannen met deze karakters zijn ook degene die dat dubbelleven leiden en in meerdere haramzaken bevinden.

    Dus mijn advies aan jou. Als jij een goede man wilt, dan zul je jou mindset moeten aanpassen over datgene wat je in een man zoekt. Op de langere termijn zal je er profijt van hebben (mbt praktiseren van religie, opvoeding van kinderen etc.)

    De combi dominant assertief met goede ahlaq en manieren (wat jij wss zoekt) die is schaars
    +

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    606
    06-04-2018

    ...enigste manier om iemand te vinden die goed is...is jezelf niet te veel open stellen.... je moet beseffen... trouwen doe je omwille van Allah... in de eerste plaats, daarna omwille van jezelf om gelukkig te zijn etc... maar zolang je zoekt om jezelf en enkel jezelf tevreden te stellen, dan ga je nooit tevreden zijn en zal je altijd de verkeerde tegenkomen.... ghair in sha Allah... Moge Allah je een vrome man schenken

  10. #25
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Veel heb je zelf in de hand, meer eisen betekend minder kansen. Getrouwden e.d. moet je gewoon links laten liggen.
    Als je volhoud tref je er vanzelf een die wel goed is.
    Dit is de reden waarom je nooit naar mensen moet luisteren die dit soort onzin uitkramen. De mens adviseert vaak anderen om je eisen bij te stellen zodat je maar snel aan een partner komt. Onzin natuurlijk, door je eisen en principes zorg je ervoor dat je juist alleen openstaat voor de groep mensen die goed op je aansluiten. De meeste vrouwen die trouwen hebben lage standaarden en zero eisen. Heb het natuurlijk altijd over realistische eisen.
    *Account niet meer in gebruik*

  11. #26
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Iskariot Bekijk reactie
    Deze is zo droog, maar geweldig! Selfsabotage.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  12. #27
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door MoroccanLadyy Bekijk reactie
    Het lukt mij maar niet om de juiste persoon tegen te komen.
    Heb het nu een aantal keer een kans gegeven, maar ik loop steeds tegen zoveel dingen aan.

    Zijn er gewoon geen goeie mannen meer of ligt het aan mij?
    Mannen die achteraf getrouwd blijken te zijn, mannen die een dubbelleven leiden, mannen die niet verantwoordelijk zijn en zo kan ik nog even doorgaan.

    Ik vraag mij oprecht af wat ik verkeerd doe of waarom ik dit soort mannen aantrek.

    Dames, lopen er aantal van jullie ook tegen dit soort dingen aan en hoe ga je ermee om?
    Ik begin echt hoop en vertrouwen te verliezen.
    Lieve schat, het hoeft niet per se aan jou te liggen. Je kunt zoals iemand zei wel kritischer zijn naar je idealen of op een andere manier kijken naar 'de ideale man'.

    Maar het vinden van een man is echt trial & error. Vallen en opstaan, meerdere keren.

    Ff serieus, je wilt niet weten hoeveel psycho's ik heb gesproken. Je moet gewoon niet opgeven en dua blijven doen
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  13. #28
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door JustAsking Bekijk reactie
    Je hebt gelijk, maar er zijn wel verschillen in eisen. Een eis kan zijn dat hij minimaal 1.80m moet zijn of dat hij altijd eerlijk moet zijn. De een heeft te maken met uiterlijke kenmerken waar hij niks aan kan doen en de ander met karakter waar je wel iets aan kan doen.
    Ga al jouw eisen af en wees realistisch en houd vol! Geduld is een schone zaak. Anno 2021 zijn wij gewend om zo snel mogelijk aan dingen te komen waardoor ons geduld snel op is. Ik kan het weten, ik ben ook zo Werk aan je connectie met Allah, aan jouw eigen hobby's, jouw karakter, lees hoe een goed huwelijk eruit ziet etc. en insha Allah zal Hij de juiste op het juiste moment op jouw pad sturen. Blijf dua maken terwijl jij steeds jezelf verbetert en kennis op doet. Kijk niet naar de biologisch klok noch naar het leven van je medezuster. Jouw tijd komt insha Allah, Allah weet waarnaar jij verlangt, tie your camel and put your trust in Him.

    Een advies wat ik wel wil meegeven is dat een man nooit 100% perfect zal komen, misschien zal hij zich niet goed kleden of hij kan misschien onzeker zijn. Jij als vrouw kan dat beïnvloeden door jouw vrouwelijk energie en dan nog zal hij niet 100% zijn 80% is een winner! Ze zeggen altijd achter/naast een goede man staat een vrouw. Onze vader Adam had ook Hawwa nodig en samen konden ze de wereld aan. Maar iemand met duidelijke red flags, abort mission immediately!
    Klopt, niemand is 100% perfect (wijzelf ook niet) en probeer naar die dingen te zoeken, die er echt toedoen. (geloof, karakter)
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  14. #29
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Over 'tegengas' gesproken, ik wilde vroeger ook iemand die zeg maar 'dominant' aanwezig is, een echte leider. Iemand die me kon sturen, wijzer is, krachtig optreedt etc.
    Bijna zeg maar zo'n heroïsche superman in gedachten, die precies wist wat te doen in een gevaarlijke situatie and 'saves the day'.

    Toen kwam ik erachter dat ik te veel gehersenspoeld was door de films. Zo'n man is vrij zeldzaam. We zijn niet opgegroeid in gevaar, dus je moet ook niet zoeken naar die hardvochtige militaire mannen.

    Dat een man over zich heen laat lopen, hoeft ook niet per se te betekenen dat hij 'zwak' is. Je kunt het ook zien als iemand met zelfbeheersing, die niet gelijk iemand aanvliegt vanwege onrecht, maar juist vergevingsgezind is.
    Ik moet dan altijd herinneren aan die hadieth, waar iemand heel hard aan de kraag van de Profeet had getrokken, zo erg dat het een rode streep op z'n huid achterliet, maar de Profeet bleef beleefd en lachtte terug.

    Dat is pas karakter! Dat is iemand die zich beheerst, niet iemand die 'over zich heen laat lopen'.

    Dus probeer het ook op een andere manier te bekijken. Iemand met rahma en beheersing, is naar mijn idee een betere moslim.
    Natuurlijk, als er echt onrecht aanwezig is die niet getolereerd moet worden, moet zo'n man in actie komen.

    En dat kan je prima meten aan een man, door hem te bevragen naar hoe hij zou reageren in bepaalde situaties en wat zijn ideëen erover zijn.
    Dat een man zachtaardig is, hoeft niet te betekenen dat hij onrecht accepteert. Hij kiest gewoon zijn 'battles' beter uit.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Lieve schat, het hoeft niet per se aan jou te liggen. Je kunt zoals iemand zei wel kritischer zijn naar je idealen of op een andere manier kijken naar 'de ideale man'.

    Maar het vinden van een man is echt trial & error. Vallen en opstaan, meerdere keren.

    Ff serieus, je wilt niet weten hoeveel psycho's ik heb gesproken. Je moet gewoon niet opgeven en dua blijven doen
    Vertel mij wat.. Zware error. Begin echt de hoop te verliezen. Op een gegeven moment word je gewoon moe van het vallen. Steeds opnieuw beginnen. Psycho na psycho, begint gewoon traumatisch te worden.

    Maar goed, khair in shaa Allaah.