1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.818
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Sanna Elkadiri krijgt eerste prik vaccin: ‘Voelt enorm goed!'

    Verpleeghuismedewerkster Sanna Elkadiri (39) krijgt woensdag in Veghel als eerste in Nederland het vaccin tegen het coronavirus.





    "Ik heb wel wat zenuwen", gaf ze dinsdagavond toe. "Maar het voelt enorm goed". Eindelijk gaat de vaccinatie nu van start! We kunnen straks weer terug naar normaal. ".

    Elkadiri werkt in Het Wereldhuis in Boxtel, een verpleeghuis voor dementerende ouderen. Ze heeft er naar eigen zeggen "een hele nare tijd" achter de rug bij het begin van de coronacrisis. Ze stond vooraan in de frontlinie. "Van de 124 bewoners zijn er toen helaas 22 overleden", vertelt ze.

    "Zeker toen de verpleeghuizen op slot gingen was je ogen en oren van de familie. Ik heb zelf vaak de hand vastgehouden van mensen die overleden, omdat de familie er niet bij mocht of kon zijn. Het was een hele emotionele ervaring. Het was tijdens die eerste golf heel hard werken, er was bovendien veel onwetendheid in die tijd, alles vroeg om een enorme organisatie. De testcapaciteit was schaars. Er waren momenten dat ik dacht: ik zie aan het einde van de dag wel hoe ik hier uit kom. Soms gingen dingen zo snel, dan overleed iemand voordat de familie er kon zijn. Ik was dan bij het laatste moment van de cliënt om zijn of haar hand vast te houden. Heel emotioneel!"

    Slapeloze nachten
    "Ik hield er slapeloze nachten aan over. Ik was heel bang om zelf ziek te worden, durfde een tijd lang niet meer te winkelen. Dan vroeg ik iemand anders om dat voor mij te doen. Bang om besmet te worden en dat mee te nemen naar het verpleeghuis. Ik probeerde zo min mogelijk in aanraking met anderen te komen."

    "Nu is het anders. We weten veel meer, dragen mondkapjes, er wordt getest." Elkadiri geeft toe dat ze aanvankelijk de nodige twijfels had. Enten of niet enten. "Net zoals veel van mijn collega’s. Ik keek de kat uit de boom, had veel vragen. Wat zit in het vaccin, wat doet het met je, wat zijn de bijwerkingen? Maar ik ben me gaan inlezen, volgde het nieuws en sprak erover met collega’s. Nu heb ik besloten me toch te laten vaccineren, want het voelt goed."

    Gesprek
    Ze hoefde dan ook niet lang na te denken toen de directeur van Zorggroep Elde Maasduinen haar belde met de vraag of zij als eerste geënt wilde worden. Ze was meteen enthousiast. Direct na haar worden nog twee collega's van Het Wereldhuis getest, en een collega van een andere zorginstelling.

    Zondag had ze een gesprek met minister Hugo de Jonge. "Het was een geruststellend gesprek", zegt ze. "Heel spontaan, erg fijn. Hij vroeg: wil je dit wel?" Ze liet weten dat ze enthousiast was. Woensdagochtend wordt ze door de GGD in Veghel onder grote mediabelangstelling als eerste ingeënt met het nieuwe Pfizer-vaccin.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Toevallig was ze paar maanden daarvoor ook op het nieuws, apart.

    Al 17 coronadoden in Het Wereldhuis in Boxtel
    za 11 apr 2020, 18:30

    In verzorgingstehuis Het Wereldhuis in Boxtel zijn al zeventien van de 124 bewoners overleden aan het coronavirus. Dat meldde NOS gisterenavond in een uitzending van Nieuwsuur. Een medewerker van het Boxtelse verpleegtehuis filmde hoe het eraan toegaat op de afdeling.

    Dat zorgt voor schrijnende beelden. Zo legt verpleegster Sanna Elkadiri uit dat wanneer mensen overlijden, ze worden opgehaald en verder niets. De familie mag vanwege besmettingsgevaar geen afscheid nemen.

    Ongeveer de helft van de 2.500 verpleeghuizen in Nederland kampt met een corona-uitbraak, zo meldde de NOS.

    https://www.brabantscentrum.nl/nieuw...huis-in-boxtel

    Corona celebrity
    Heavy

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Nurse Faints While Speaking to Reporters After Getting Vaccine
    https://youtu.be/p9agUz5cQCk

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.065
    29-01-2011

    Mensen met een leeg bord scheppen op.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Gaat lekker op marokko.nl

    Vol instabiele personen.

  6. #6
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Moedig van haar. In sha Allah kunnen we snel weer terug naar normaal
    A grateful heart is a magnet for miracles

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    Moedig van haar. In sha Allah kunnen we snel weer terug naar normaal
    klopt

  8. #8
    Atlasleeuwin.

    Reacties
    10.840
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Largo0 Bekijk reactie
    Dus ze praat vaker met de media, so what? Kennelijk houdt zij van camera's en aandacht.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Frozen Bekijk reactie
    Ik denk dat wij ons wat minder druk moeten maken om wat anderen doen, als zij als eerste die prik wil nemen, wie zijn wij om dat te verbieden? Tenzij je deze zuster van nasi7a wil voorzien, maar dit lijkt mij niet de juiste manier om dat te doen.
    Gaat mij meer om dat deze vrouw heel erg vaak in het nieuws komt voor alles en nog wat. Dan opeens wordt ze als mascotte uitgekozen voor de proefkonijnen prik. Tja verder moet ze zelf weten waar zou ik haar nasi7a voor moeten geven.
    Heavy

  10. #10
    Atlasleeuwin.

    Reacties
    10.840
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Gaat mij meer om dat deze vrouw heel erg vaak in het nieuws komt voor alles en nog wat. Dan opeens wordt ze als mascotte uitgekozen voor de proefkonijnen prik. Tja verder moet ze zelf weten waar zou ik haar nasi7a voor moeten geven.
    Ja kennelijk vindt ze het leuk om in de spotlights te staan, dat is dan toch geen reden om haar uit te schelden?

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door Frozen Bekijk reactie
    Ik denk dat wij ons wat minder druk moeten maken om wat anderen doen, als zij als eerste die prik wil nemen, wie zijn wij om dat te verbieden? Tenzij je deze zuster van nasi7a wil voorzien, maar dit lijkt mij niet de juiste manier om dat te doen.
    mooi gezegd.

    Hij denkt dat hij God is of zo.
    Doet ie vaker

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015






    Daarom moet je dus altijd antwoorden met 'En nu zonder filter..' wanneer een meiske jou een foto stuurt..

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Frozen Bekijk reactie
    Ja kennelijk vindt ze het leuk om in de spotlights te staan, dat is dan toch geen reden om haar uit te schelden?
    Ja ik vind het maar niks al deze mensen die naar voren worden geschoven door de politiek en media. Met als boodschap kom schaapjes snel allemaal vaccineren zodat we zogenaamd weer terug kunnen gaan naar hoe het vroeger was. Ik heb daar geen begrip noch respect voor. Zij is niet de enige er zijn nu meerdere personen op televisie die zich keihard inzetten om men zo dom mogelijk te houden.

    Ze geven gewoon zonder schaamte aan dat er geen enkel negatief effect uit zal komen op de lange termijn. Ja beetje misselijk en koorts maar verder is alles prima hoor. Vind het echt te ziek voor woorden hoe we de propaganda machine in volle gang zien draaien.
    Heavy

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Typisch weer die kaasmarokkaantjes enigste waar deze rotzooi goed in is is elkaar afkraken . Het is niks het word niks en het nooit wat worden.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.753
    24-07-2015

    Onze geliefden niet mogen begraven in Marokko is erger dan Sanna prik.
    Zelf als ze dicht gelast in de doodskist.