1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.296
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Coronatest voor reizigers krijgt wettelijke plicht

    Het kabinet blijft erbij dat mensen die naar Nederland reizen vanuit een gebied met een hoog risico op besmetting met het coronavirus, een negatieve PCR-testuitslag moeten kunnen tonen.





    Gezien het belang voor de volksgezondheid krijgt die eis een stevigere wettelijke basis. Vervoersmaatschappijen mogen sinds vorige week alleen reizigers uit risicogebieden meenemen naar Nederland met een negatieve testuitslag.

    Die bepaling doorstond een eerste toets bij de rechter evenwel niet. In een kort geding werd de overheid in het ongelijk gesteld. Het kabinet liet al weten tegen die uitspraak in beroep te gaan.

    Daarnaast is besloten de testplicht op te nemen in een ministeriële regeling onder de tijdelijke coronawet. Het kabinet werkt ook nog aan een wijziging van de Wet publieke gezondheid, "om iedere discussie over de juridische grondslag voor zover nodig te beslechten".

    Gemuteerde virussen
    Het kabinet benadrukt dat de situatie rond het coronavirus in Nederland nog altijd zeer ernstig is. Bovendien is het zaak gemuteerde virussen, zoals de Britse coronavariant die een stuk besmettelijker lijkt te zijn, buiten de deur te houden.

    Voor de hele wereld geldt onverminderd dat alle niet-noodzakelijke reizen, bijvoorbeeld vakanties of familiebezoek, met klem worden ontraden. Wie toch naar een risicogebied reist, wordt dringend opgeroepen bij terugkeer tien dagen thuis in quarantaine te gaan.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Onder het mom van 'bescherming volksgezondheid' kunnen ze heel ver gaan... hele enge situatie wanneer de overheid denkt te bepalen wat gezond voor ons in.
    De mondkapjes helpen ook om influenza in de dammen,late we dit erin houden, vuurwerkverbod ging lekker laten we dit definitief afschaffn, etc etc

    Gezondheidsdicatuur incoming, alles opofferen voor de volksgezondheid!

  3. #3
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Vuurwerk dient altijd verboden te worden, Corona of geen Corona.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Dat was een voorbeeld,..lig verder ook niet wakker van een vuurwerkverbod

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Onder het mom van 'bescherming volksgezondheid' kunnen ze heel ver gaan... hele enge situatie wanneer de overheid denkt te bepalen wat gezond voor ons in.
    De mondkapjes helpen ook om influenza in de dammen,late we dit erin houden, vuurwerkverbod ging lekker laten we dit definitief afschaffn, etc etc

    Gezondheidsdicatuur incoming, alles opofferen voor de volksgezondheid!
    Ze willen Kempi gebruiken voor hun postbus 51 campagne

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Onder het mom van 'bescherming volksgezondheid' kunnen ze heel ver gaan... hele enge situatie wanneer de overheid denkt te bepalen wat gezond voor ons in.
    De mondkapjes helpen ook om influenza in de dammen,late we dit erin houden, vuurwerkverbod ging lekker laten we dit definitief afschaffn, etc etc

    Gezondheidsdicatuur incoming, alles opofferen voor de volksgezondheid!
    Dat doen ze continu al.
    Snelheidsbeperkingen, hoge belastingen op tabak (en in mindere mate alcohol), verbod van de meeste drugssoorten, veiligheidsgordel verplichting, wapenwetten etc etc

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dat doen ze continu al.
    Snelheidsbeperkingen, hoge belastingen op tabak (en in mindere mate alcohol), verbod van de meeste drugssoorten, veiligheidsgordel verplichting, wapenwetten etc etc
    Heel die hype snap ik gewoon niet. Men geeft ook geen antwoorden op je vragen.

    Ik ga me gewoon laten inenten.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door M139 Bekijk reactie
    Heel die hype snap ik gewoon niet. Men geeft ook geen antwoorden op je vragen.

    Ik ga me gewoon laten inenten.
    Wie geeft geen antwoord op wiens vragen?

    Ik trouwens ook hoewel dat waarschijnlijk voorlopig niet nodig is.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Wie geeft geen antwoord op wiens vragen?

    Ik trouwens ook hoewel dat waarschijnlijk voorlopig niet nodig is.
    Mensen die zeggen dat corona een griepje is en dat de vaccin een bill gates chip is of zo waardoor je binnen 3 jaar dood gaat

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015




    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dat doen ze continu al.
    Snelheidsbeperkingen, hoge belastingen op tabak (en in mindere mate alcohol), verbod van de meeste drugssoorten, veiligheidsgordel verplichting, wapenwetten etc etc
    Maar nooit (blijvende) vrijheidsbeperkende regels doorheen gedrukt en wetten aangepast om andere ziektes tegen te gaan.

    Kijk alleen maar naar de routekaart die van rechts naar links werkt, niveau waakzaam is het einddoel.. nergens wordt gesproken over “niveau 0” terug naar normaal l.


    Hoop dat het tijdelijk is allemaal maar ben er bang voor

  11. #11
    Atlasleeuwin.

    Reacties
    10.840
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door M139 Bekijk reactie
    Mensen die zeggen dat corona een griepje is en dat de vaccin een bill gates chip is of zo waardoor je binnen 3 jaar dood gaat
    We hebben tegenwoordig (bijna) allemaal een smartphone, waarom zouden ze dan nog een chip nodig hebben?

    Maar iets preventief in een gezond lichaam spuiten gaat mij ook wat te ver en ze maken ook nog eens gebruik van een nieuwe techniek (RNA), waarvan de bijwerken op lange termijn niet duidelijk zijn. Als het kan, sla ik dus liever over (en ik behoor niet tot 'corona is maar een griepje' - clubje). ;o

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door Frozen Bekijk reactie
    We hebben tegenwoordig (bijna) allemaal een smartphone, waarom zouden ze dan nog een chip nodig hebben?

    Maar iets preventief in een gezond lichaam spuiten gaat mij ook wat te ver en ze maken ook nog eens gebruik van een nieuwe techniek (RNA), waarvan de bijwerken op lange termijn niet duidelijk zijn. Als het kan, sla ik dus liever over (en ik behoor niet tot 'corona is maar een griepje' - clubje). ;o
    oke

  13. #13
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Het enige wat opgenomen wordt is de negatieve berichtgeving zodat men via copy en past zich kan verschuilen achter de non-vaxxers groep.
    Het lukt hun zelfs zonder medische achtergrond.
    Voor mij geen probleem ieder heeft beslissingsrecht, de voor-zowel als de nadelen op lange-midden lange termijn.
    Dit is heel gevaarlijk.
    Het gaat er me niet om dadelijk te vaccineren, wel om goed na te denken als een vaccin voor jezelf werkzaam is.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie




    Maar nooit (blijvende) vrijheidsbeperkende regels doorheen gedrukt en wetten aangepast om andere ziektes tegen te gaan.

    Kijk alleen maar naar de routekaart die van rechts naar links werkt, niveau waakzaam is het einddoel.. nergens wordt gesproken over “niveau 0” terug naar normaal l.


    Hoop dat het tijdelijk is allemaal maar ben er bang voor
    Hoe blijvend het is hangt echt af van het virus.
    Denken dat het blijft als er helemaal geen virus meer is, is op niets anders dan onderbuik gebaseerd en zodra blijkt dat het niet uit komt, zal je wel een poepsmoes verzinnen om je er onder uit te lullen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Hoe blijvend het is hangt echt af van het virus.
    Denken dat het blijft als er helemaal geen virus meer is, is op niets anders dan onderbuik gebaseerd en zodra blijkt dat het niet uit komt, zal je wel een poepsmoes verzinnen om je er onder uit te lullen.
    Zolang PSV zondag maar van Ajax wint, dan komt alles goed

    Ben weer coronamoe man, was weer genoeg voor deze week