1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ja dat wel... Je kan ervoor kiezen om zo lang mogelijk thuis de weeën op te vangen. Maar natuurlijk als je een hele eind moet rijden is dat niet ideaal.
    Maar ik begrijp het wel als men niet bij een man wil bevallen. Ik zelf ben daar ook heel angstig voor, ik klap al toe als ik er aan denk.
    Daarom, elke vrouw moet kijken wat voor haar wel of niet werkt. Niet haar man.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Daarom, elke vrouw moet kijken wat voor haar wel of niet werkt. Niet haar man.
    Volgens mij bevallen de vrouwen zelf ook liever bij een vrouw dan een man. Hij zoekt uit wat de andere opties zijn, er is daar niets mis mee. Wij weten ook niet wat zijn vrouw wilt, misschien heeft zij dat wel zelf voor gesteld.

    Als man heb je ook een verantwoordelijkheid tov je vrouw om haar te beschermen. Zij doet de bevalling maar het is wel het kind van beiden. Ik hoor hem ook niet zeggen in geval van nood dat hij dan nog steeds een man zou weigeren.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Daarom, elke vrouw moet kijken wat voor haar wel of niet werkt. Niet haar man.

    Excuse me?!

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Volgens mij bevallen de vrouwen zelf ook liever bij een vrouw dan een man. Hij zoekt uit wat de andere opties zijn, er is daar niets mis mee. Wij weten ook niet wat zijn vrouw wilt, misschien heeft zij dat wel zelf voor gesteld.

    Als man heb je ook een verantwoordelijkheid tov je vrouw om haar te beschermen. Zij doet de bevalling maar het is wel het kind van beiden. Ik hoor hem ook niet zeggen in geval van nood dat hij dan nog steeds een man zou weigeren.
    Ja dat weten we inderdaad allemaal niet. We weten alleen wat voor angsten deze man heeft.

  5. #35
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Uit je bericht begrijp ik dat je vrouw geen medischs indicatie heeft (aangezien je het hebt over een mogelijke thuisbevalling). Dit betekent dat als jullie ervoor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen, de eigen verloskundige van je vrouw de bevalling zal doen. Pas wanneer je bevalling medisch wordt door bijvoorbeeld complicaties of dat je vrouw pijnbestrijding wil (ruggenprik) dan wordt je overgedragen aan de gynaecoloog.

    En zelfs dan kan je een voorkeur doorgeven en indien het mogelijk is, zullen ze daar rekening mee houden. Maar in noodsituaties is er niet heel veel keus.

  6. #36
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Valt echt mee. Ik heb in mijn leven enkel vrouwelijke gynaecologen gezien iig.

    @ts, je vrouw kan ook aangeven dat ze extreme angst heeft voor de bevalling en het liefst een keizersnee wil. Wel goed inlezen vtv uiteraard.

    Waqfa sahla inshaAllah.
    Bij een KS heb je al helemaal niet de keus voor een mannelijke of vrouwelijke arts. Dan lig je zonder hijaab, half naakt op een operatietafel tussen allerlei mensen. De kans is heel erg groot dat daar ook mannen tussen zitten (Anesthesist, OK personeel..). Met een medische noodzaak natuurlijk geen enkel probleem, maar zonder een echte noodzaak zeker niet aan te raden. Sowieso is een keizersnee zonder echt medische noodzaak niet aan te raden. Het is een enorm zware buikoperatie.

  7. #37
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Bij een KS heb je al helemaal niet de keus voor een mannelijke of vrouwelijke arts. Dan lig je zonder hijaab, half naakt op een operatietafel tussen allerlei mensen. De kans is heel erg groot dat daar ook mannen tussen zitten (Anesthesist, OK personeel..). Met een medische noodzaak natuurlijk geen enkel probleem, maar zonder een echte noodzaak zeker niet aan te raden. Sowieso is een keizersnee zonder echt medische noodzaak niet aan te raden. Het is een enorm zware buikoperatie.
    Jij denkt dat het ts om de haren van zijn vrouw gaat? Het gaat die man erom dat hij niet wil dat een andere man in de vagina van zijn vrouw gaat zitten roeren.

    Ks is geen zware operatie. Je hebt wel langer hersteltijd nodig.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    De vrouw in kwestie die bevallen moet, kan in Nederland aangeven of ze een mannelijke of een vrouwelijke gynaecoloog wil, maar als de vrouw moet bevallen in de nacht inde ziekenhuis, dan mag je hopen dat er een vrouwelijke gynaecoloog aanwezig is. Als ze er dan geen vrouwelijke gynaecoloog is, geloof me als man moet het je niet schelen wie er helpt, als je vrouw maar geholpen wordt. Snap best wel dat de man het niet leuk vind, maar zodra je kind geboren en gezond op aarde komt, zou je de dokter moeten bedanken.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    De vrouw in kwestie die bevallen moet, kan in Nederland aangeven of ze een mannelijke of een vrouwelijke gynaecoloog wil, maar als de vrouw moet bevallen in de nacht inde ziekenhuis, dan mag je hopen dat er een vrouwelijke gynaecoloog aanwezig is. Als ze er dan geen vrouwelijke gynaecoloog is, geloof me als man moet het je niet schelen wie er helpt, als je vrouw maar geholpen wordt. Snap best wel dat de man het niet leuk vind, maar zodra je kind geboren en gezond op aarde komt, zou je de dokter moeten bedanken.
    in de grote stad is dat nooit een probleem en de gynaecoloog komt meestal pas Waneer de baby er echt uit gaat komen .... dus meestal is het niet zo dat al die vrouwen tegelijk een kind er uit persen

    En tijdens de weeen kan je je gewoon bedekken... en een zuster die kan perfect de ontsluiting Checken

  10. #40
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Jij denkt dat het ts om de haren van zijn vrouw gaat? Het gaat die man erom dat hij niet wil dat een andere man in de vagina van zijn vrouw gaat zitten roeren.

    Ks is geen zware operatie. Je hebt wel langer hersteltijd nodig.
    Ook met een keizersnee lig je half naakt op een operatietafel. Dus zeker niet alleen de haren zijn ontbloot. Een keizersnee is weldegelijk een zware buikoperatie. Daarbij brengt het allerlei risico's met zich mee voor een eventuele volgende zwangerschap/bevalling.

    Zoals ik in een andere reactie zei, zolang zijn vrouw niet een medische indicatie heeft, zal haar eigen verloskundige de bevalling doen in het ziekenhuis.

  11. #41
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    in de grote stad is dat nooit een probleem en de gynaecoloog komt meestal pas Waneer de baby er echt uit gaat komen .... dus meestal is het niet zo dat al die vrouwen tegelijk een kind er uit persen

    En tijdens de weeen kan je je gewoon bedekken... en een zuster die kan perfect de ontsluiting Checken
    Juist. Tijdens een van mijn bevalling kwam mijn gynaecoloog binnen en vroeg aan mij of de mannelijke co binnen mocht komen om mee te kijken. Dit heb ik natuurlijk geweigerd omdat er geen enkele medische nood was. Je kan dit altijd in je bevallingsplan zetten die je aan ze geeft, en ook aan het begin gewoon aangeven dat je dit niet wil tenzij er een medische noodzaak voor is.

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Elke vrouw die bevallen moet is voor mij een noodsituatie.

    Hij (gynaecoloog) beter dan ik.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Jij denkt dat het ts om de haren van zijn vrouw gaat? Het gaat die man erom dat hij niet wil dat een andere man in de vagina van zijn vrouw gaat zitten roeren.

    Ks is geen zware operatie. Je hebt wel langer hersteltijd nodig.
    Een keizersnede wordt als een grote buikoperatie gezien hoor. Zo praten de artsen er tenminste over

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    De vrouw in kwestie die bevallen moet, kan in Nederland aangeven of ze een mannelijke of een vrouwelijke gynaecoloog wil, maar als de vrouw moet bevallen in de nacht inde ziekenhuis, dan mag je hopen dat er een vrouwelijke gynaecoloog aanwezig is. Als ze er dan geen vrouwelijke gynaecoloog is, geloof me als man moet het je niet schelen wie er helpt, als je vrouw maar geholpen wordt. Snap best wel dat de man het niet leuk vind, maar zodra je kind geboren en gezond op aarde komt, zou je de dokter moeten bedanken.
    Mee eens, je gaat niet voor een pakje boter of zo. Er wordt een kind geboren en je zorg moet liggen bij het welzijn van je vrouw en kind.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Een keizersnede wordt als een grote buikoperatie gezien hoor. Zo praten de artsen er tenminste over
    er zijn veowien die voor een keizersnede kiezen zodat ze geen pijn hoeven te leiden en jet allemaal
    Strak blijft daar beneden .....