1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    14
    12-02-2014

    Psychoses

    Weet niet waar ik dit moet posten, er is geen rubriek voor psychologie of psychiatrie. Maar goed.

    Een goede Marokkaanse kennis van me, worstelt al jaren met psychoses maar zijn familie accepteert het niet. Hij heeft officieel de diagnose schizofrenie. Hij functioneert wel redelijk goed als hij stabiel is en heeft zelf een studie gevraagd.

    Hij heeft mij gevraagd om te bemiddelen bij zijn familie, vanwege mijn achtergrond. Hoe kan ik dit het beste doen? Zijn familie gelooft niet in psychische aandoening en denkt dat hij zich aanstelt of dat het verzonnen is. Hij lijdt hier echt onder.

    Zijn er mensen hier van Marokkaanse komaf die iets soortgelijk hebben meegemaakt? Ervaring met psychoses en schizofrenie? Waarom gelooft zijn familie hem niet?

  2. #2
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Rowia uit laten voeren en uitzoeken of het geen geesten betreffen, allahster.

    Psychoses kunnen helaas ook door soft drugs geactiveerd worden.

    Helaas geen tips mbt mediation... schizofreen iemand is gevaarlijk. Sowieso iemand met een psychose, vermoorden hun eigen moeder, broers, zussen en kids... sterkte!

  3. #3
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Roqia wel bij een erkende imam. Geen kwakzalvers! Zat zogenaamde raqis. Geloof ik niet in!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    14
    12-02-2014

    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    Rowia uit laten voeren en uitzoeken of het geen geesten betreffen, allahster.

    Psychoses kunnen helaas ook door soft drugs geactiveerd worden.

    Helaas geen tips mbt mediation... schizofreen iemand is gevaarlijk. Sowieso iemand met een psychose, vermoorden hun eigen moeder, broers, zussen en kids... sterkte!
    Dat is niet waar. De meeste mensen met psychoses zijn niet gevaarlijk. Erg stigmatiserend van je om dat zo te zeggen. Waar heb je gehoord dat mensen met psychoses gevaarlijk zijn?

  5. #5
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Ze zijn op dat moment niet zichzelf. Ik heb een vriendin dit in een gesloten inrichting werkt.... dus...

  6. #6
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Is geen aanval. Vind het oprecht zielig...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    14
    12-02-2014

    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    Ze zijn op dat moment niet zichzelf. Ik heb een vriendin dit in een gesloten inrichting werkt.... dus...
    Ja dat klopt, maar dat maakt ze geen moordenaars. Hooguit dat ze raar gedragen en ongepaste dingen zeggen. Maar heb je advies over die vriend?

    Wat is een Rowia?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    13
    07-12-2020

    Ik denk dat ze roqia bedoeld. Kan wel helpen. En ja, sowieso medicatie. Gheir inshaallah

  9. #9
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Roqia dd

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    14
    12-02-2014

    Citaat Geplaatst door Easy2020 Bekijk reactie
    Ik denk dat ze roqia bedoeld. Kan wel helpen. En ja, sowieso medicatie. Gheir inshaallah
    Wat is roqia?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    636
    22-06-2010

    Citaat Geplaatst door Kingkloon Bekijk reactie
    Wat is roqia?
    Genezing dmv koran dua dikr etc met andere woorden back to islam

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    636
    22-06-2010

    Op YouTube heel veel roqya recitaties typ maar in. Allahiechefie voor je vriend, lijkt me erg moeilijk.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    46
    29-12-2020

    Wordt hij ook behandeld met antipsychotica?

    Misschien dit ook inzetten bij bet gesprek. Benadrukken dat het gaat om een officiƫle diagnose en dat hij ook medicatie gebruikt om het een een beetje onder controle te houden.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door Easy2020 Bekijk reactie
    Ik denk dat ze roqia bedoeld. Kan wel helpen. En ja, sowieso medicatie. Gheir inshaallah
    Helpt roqia ook tegen uitgezaaide kanker?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2
    27-12-2020

    Ben dit jaar voor een groot deel opgenomen geweest wegens een zware pshygose. Tis echt heavy en buiten je controlle om. Heb zelfs mijn eigen vader geslagen in mijn aanval. Gelukkig heeft hij het mij vergeven en begrijpt me familie geestelijk gezondheid.

    Enige wat bij mij hielp is echt de tijd en het contact met andere patienten.. kreeg ook aardig wat medicatie toe gediend.

    hallucinaties en waanbeelden met de tijd kan ik nu redeneren. Probeer nog steeds de puzzel stukjes ergens te plaatsen.