1. #16
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    dat is precies wat ik bedoel !!! Waarom zou ik ongelukkig worden als mn vrouw is blijven hangen in d’r ontwikkeling en waarom zou ik coor spanning zorgen als ze bkijven hangen on d’r ontwikkeling.... als haar basis eigenschappen nog gied zijn naar mij toe .....de meeste scheidingen komen niet doordat de basis er njet meer is maar juist alles er om heen ....

    Als het mij om ontwikkeling ging dan kan ik wel om de 2 jaar op zoek gaan naar een marokaanse koeien reet
    Omdat je gevoel niet kunt sturen misschien? Je kunt het wel willen, maar het daadwerkelijk voelen is wat anders.

    Je gevoel is een voortvloeisel van de handelingen en acties van je partner. Dan kun je wel zeggen, mijn partner mag dit zus doen maar mijn gevoel wordt daardoor niet beïnvloed. Maar dat is als zwemmen tegen de stroming in.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Leuk om te lezen, ben het steeds deels eens met iedere reactie ondanks dat ze uiteenlopend zijn. Topicstarter veel wijsheden en ik denk dat als je het exact zo opvolgt dat het prima kan lopen. Maar lid TANGER beschrijft de praktijk en spreekt waarschijnlijk uit ervaring en daar lees ik ook wijsheden in. En lid asfourah bekijkt het weer op haar manier en dan denk ik die zegt ook wel weer wat klopt.

    Dus als we een snufje van dit alles nemen dan komen we er wel..

    En het feit blijft ieder mens is uniek en perfectie bestaat niet. Van de een kin je verwachten dat die theoretische adviezen in de praktijk kan brengen en bij de ander is dat onbegonnen werk...

    Denk dat een goede intentie, kei hard je best doen en sabr goede ingrediënten zijn voor een huwelijk.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Omdat je gevoel niet kunt sturen misschien? Je kunt het wel willen, maar het daadwerkelijk voelen is wat anders.

    Je gevoel is een voortvloeisel van de handelingen en acties van je partner. Dan kun je wel zeggen, mijn partner mag dit zus doen maar mijn gevoel wordt daardoor niet beïnvloed. Maar dat is als zwemmen tegen de stroming in.
    ik kan mijn gevoel perfect sturen ....ik kijk waar mn gevoel me heen zal leiden ...... stel die vrouw die is bkijven hangen en daardoor ga ik voor spanningen zorgen en een huwkijk kapot maken .... waar zal dat heen leiden voor mij ????? Naar een nieuw huwkijk met vergelijkbare gezeik en geouwehoerd????? Wellicht tref ik dan een vrouw die juist njet blijft hangen en mij juist achter laat wat betreft ontwikkelen en dan zal zij welleixjy voor spanningen gaan zorgen ....

    En dan moet je je zelf afvangen is het het waar om voor zoiets een huwkijk met kindern kapot te maken ???? In mijn ogen niet !!!!


    En nog naald ik heb het hier niet over een toxic huwkijk ... vele maken zich zelf diep ongelukkig door een beoaalde verwachtingspatroon dat met de jaren Zn tol zal gaan eisen.....


    Tegenwoordig zijn mannen en vrowien allemaal emotionele wrakken die gewoon met en zonder partner geen geluk en rust kunnen vinden

  4. #19
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Gentle_Woman heeft zeker wijsheden en kennis allahuma baarik.

    Maar ze spreekt ook voornamelijk solo. Wil continue aan het woord zijn waardoor ze amper hoort/leest wat de ander heeft te vertellen.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Als je er zo over nadenkt, hoeft het niveau van koken niet eens belangrijk te zijn, maar het feit dat de vrouw moeite doet om te koken (en dus voor hem zorgt).

    Een man wil wel een zorgzame vrouw hebben.



    Het is veel theorie, maar ook wel gebaseerd op eigen ervaring hoor.

    Ik ben zelf geen 7 of 10 jaar getrouwd, maar ik geloof niet in al die verhalen dat het dan 'over' is of 'saai' wordt. Want dat kan ook na 1-2 jaar gebeuren.
    De reden waarom men zegt dat een huwelijk 'hard werken' is, is niet omdat het zo moeilijk is het in stand te houden, maar omdat je het, net zoals je imaan, continu kritisch moet bekijken, bijsturen en vernieuwen.

    Bepaalde gedrag/gewoontes kunnen inslijten en het 'saai' doen maken. Ook verliest men de aandacht voor elkaar.

    Als iedereen gewoon reageerde zoals een moslim moet reageren naar een ander, dan was je per definitie als de ideale huwelijkspartner.





    Overigens denk ik echt, dat het probleem van die insta-stellen (ik noem ze maar zo), meer ligt aan ondankbaarheid en het zoeken van voldoening in zaken die er niet toe doen.
    Wij hebben gelukkig ons geloof, Allah. Zijn aanbidding is op 1 en het hedonistisch bestaan van die insta-stellen is niet ons drijfveer.

    Dus zolang de liefde voor elkaar is gebaseerd op aanbidding van Allah (want Hij gebiedt ons elkaar goed te behandelen), dan zal er liefde tussen jullie zijn, ongeacht wat jullie ondernemen (een sjiek restaurant etentje of niet).

    Plus, wat wij ook hebben is DANKBAARHEID. Iets wat veel mensen vandaag de dag zijn vergeten. Dankbaar voor alle Gunsten van Allah.


    Over welke strijd heb jij het precies?



    Dus gewoon doen wat je wilt in je huwelijk? Lekker ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken?

    Als we 'gewoon' onszelf zijn, kan dat ook soms onze lusten en begeertes zijn die voor ons spreken, ipv onze principes (afhankelijk dus van je godsvrees en imaan).

    Ik denk dat we zeker wel kunnen 'leren' hoe een goede persoon en partner te zijn, want waarom hebben we anders de sunnah van onze Profeet gekregen? Zijn gedrag is toch ook een voorbeeld voor ons?
    je vraagt me wat coor strijd ???? Zoals ik al vaker zei ... mannen en vrowien begeven zich oo elkaars terrein ....

    En de man weet niet meer hoe een vrouw in elkaar zit en een vrouw weet njet meer hoe een man in elkaar zit ...

    Ik zal jeeen voorbeeld geven over een strijd ..... ik ken een marokkanse die oas is getrouwd maar nig niet samen wonen .... ze ziijn in een gebeide strijd beland om war voor bank ze gaan kopen ... na een hevige strijd hebben ze uiteindelijk een bank gekozen die ze allebei mooi vinden. ... maar diep in hij hart zijn ze niet blij omdat ze toch de eerste keus bank wilden hebben ..... en zo hebben ze en strijd over alkes en zelfs over een lamp!!!!


    Als man moet je begrijpen dat een meisje van 15 /16 droomt over haar prins en over d’r huis die ze WILT in richten ..... dus d’r hele leven lang droomt ze over d’r huis ... dan mket je je als man toch niet gaan bemoeien over de inrichting ??? Als je weet dat en vrouw d’r heke leven over dat soort dingen droomt !!!! Dus waarom de strijd aan gaan??? Waarom met dingen bezig houden dat voor de vrouw is ....

    En zo strijden vrouwen ook weer om dingen die voor mannen zijn ....

    En veel van deze dingen vloeit uit het feit dat vrouwe mannen. Zijn gewonden en mannen vrowien

  6. #21
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Je gooit er weer je eigen sausje overheen lees ik. Nevermind, ik laat mijn reactie staan voor de lezers die m wél begrijpen.
    Je kunt ook gewoon als een volwassene reageren en uitleggen wat je bedoelt, ipv gelijk een oordeel erover te vellen en de discussie uit de weg te gaan.


    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Leuk om te lezen, ben het steeds deels eens met iedere reactie ondanks dat ze uiteenlopend zijn. Topicstarter veel wijsheden en ik denk dat als je het exact zo opvolgt dat het prima kan lopen. Maar lid TANGER beschrijft de praktijk en spreekt waarschijnlijk uit ervaring en daar lees ik ook wijsheden in. En lid asfourah bekijkt het weer op haar manier en dan denk ik die zegt ook wel weer wat klopt.

    Dus als we een snufje van dit alles nemen dan komen we er wel..

    En het feit blijft ieder mens is uniek en perfectie bestaat niet. Van de een kin je verwachten dat die theoretische adviezen in de praktijk kan brengen en bij de ander is dat onbegonnen werk...

    Denk dat een goede intentie, kei hard je best doen en sabr goede ingrediënten zijn voor een huwelijk.
    Natuurlijk zijn er verschillende wegen naar Rome, ik beken nergens dat ik de 'heilige graal' voor een goed huwelijk heb.
    Het enige wat ik doe is de wijsheden die ik van andere mensen heb geleerd, weer zelf inbrengen.

    Verder vind ik het jammer dat mijn topics meer als 'theorie' gezien worden dan als 'praktijk'. Want grotendeels praat ik ook over mijn eigen ervaringen.
    Het is natuurlijk aan eenieder op eruit te nemen, wat voor hem/haar werkt!

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Gentle_Woman heeft zeker wijsheden en kennis allahuma baarik.

    Maar ze spreekt ook voornamelijk solo. Wil continue aan het woord zijn waardoor ze amper hoort/leest wat de ander heeft te vertellen.
    Dankje! Jullie dames zijn net zo wijs en ik zie jullie ook graag in mijn topics, Allahoema bariek.

    Je kan best gelijk hebben hoor dat ik een beetje doorratel in m'n eentje, dus ik moedig jullie vooral aan om me tegen te spreken of aan te vullen.

    Een discussie is geen discussie zonder tegenpartijen en ik mis juist veel (inhoudelijke) tegenreacties. Misschien moet ik dat wat meer stimuleren.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    177
    28-01-2020

    Ha. "De ideale man", dat willen vrouwen helemaal niet. Dus stop maar met deze nonsens. Als een man geen dominante of agressieve trekjes heeft staat hij al met één - nul achter.

  8. #23
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    je vraagt me wat coor strijd ???? Zoals ik al vaker zei ... mannen en vrowien begeven zich oo elkaars terrein ....

    En de man weet niet meer hoe een vrouw in elkaar zit en een vrouw weet njet meer hoe een man in elkaar zit ...

    Ik zal jeeen voorbeeld geven over een strijd ..... ik ken een marokkanse die oas is getrouwd maar nig niet samen wonen .... ze ziijn in een gebeide strijd beland om war voor bank ze gaan kopen ... na een hevige strijd hebben ze uiteindelijk een bank gekozen die ze allebei mooi vinden. ... maar diep in hij hart zijn ze niet blij omdat ze toch de eerste keus bank wilden hebben ..... en zo hebben ze en strijd over alkes en zelfs over een lamp!!!!


    Als man moet je begrijpen dat een meisje van 15 /16 droomt over haar prins en over d’r huis die ze WILT in richten ..... dus d’r hele leven lang droomt ze over d’r huis ... dan mket je je als man toch niet gaan bemoeien over de inrichting ??? Als je weet dat en vrouw d’r heke leven over dat soort dingen droomt !!!! Dus waarom de strijd aan gaan??? Waarom met dingen bezig houden dat voor de vrouw is ....

    En zo strijden vrouwen ook weer om dingen die voor mannen zijn ....

    En veel van deze dingen vloeit uit het feit dat vrouwe mannen. Zijn gewonden en mannen vrowien
    Maar dit heeft niets met vrouwelijkheid of mannelijkheid te maken.

    Dit is gewoon kinderachtigheid, als je mij vraagt.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Ik ken menssne die hebben tot hun 50ste vele lange relaties gehad ....maar d’r is altijd wel wat ... uiteindelijk komen al die mensen tot een kunt dat ze het maar accepteren en gewoon bij die man of vrouwe blijven ondanks al die dingen die ervoor zorgde dat ze in voorgaande relaties uitgeklaard gingen .....

    Kijk naar niet moslims die het niet nauw nemen met het huwkijk ... zo veel relaties in hun leven .....maar d’r is altijd wel wat ... maar zodra ze een bepaalde leeftijd bereiken dan accepteren ze al die dingen die ze vroeger niet accceoteerde ....

    Dus waar is het eind ???? Wat betreft verwachtingen ????

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Maar dit heeft niets met vrouwelijkheid of mannelijkheid te maken.

    Dit is gewoon kinderachtigheid, als je mij vraagt.
    jawel hoor ... een man mket zich niet bezig houden met inrichten van een huis ... daar hebben we genoeg flikkers voor die gestudeerd hebben voor binnenhuisarchitect

  11. #26
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Je kunt ook gewoon als een volwassene reageren en uitleggen wat je bedoelt, ipv gelijk een oordeel erover te vellen en de discussie uit de weg te gaan.




    Natuurlijk zijn er verschillende wegen naar Rome, ik beken nergens dat ik de 'heilige graal' voor een goed huwelijk heb.
    Het enige wat ik doe is de wijsheden die ik van andere mensen heb geleerd, weer zelf inbrengen.

    Verder vind ik het jammer dat mijn topics meer als 'theorie' gezien worden dan als 'praktijk'. Want grotendeels praat ik ook over mijn eigen ervaringen.
    Het is natuurlijk aan eenieder op eruit te nemen, wat voor hem/haar werkt!



    Dankje! Jullie dames zijn net zo wijs en ik zie jullie ook graag in mijn topics, Allahoema bariek.

    Je kan best gelijk hebben hoor dat ik een beetje doorratel in m'n eentje, dus ik moedig jullie vooral aan om me tegen te spreken of aan te vullen.

    Een discussie is geen discussie zonder tegenpartijen en ik mis juist veel (inhoudelijke) tegenreacties. Misschien moet ik dat wat meer stimuleren.

    Die mis je niet, die lees je gewoon niet.

  12. #27
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Het zal vast aan mij liggen, maar jullie praten echt abracadabra in mijn ogen.

    Im out.

  13. #28
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    Ik ken menssne die hebben tot hun 50ste vele lange relaties gehad ....maar d’r is altijd wel wat ... uiteindelijk komen al die mensen tot een kunt dat ze het maar accepteren en gewoon bij die man of vrouwe blijven ondanks al die dingen die ervoor zorgde dat ze in voorgaande relaties uitgeklaard gingen .....

    Kijk naar niet moslims die het niet nauw nemen met het huwkijk ... zo veel relaties in hun leven .....maar d’r is altijd wel wat ... maar zodra ze een bepaalde leeftijd bereiken dan accepteren ze al die dingen die ze vroeger niet accceoteerde ....

    Dus waar is het eind ???? Wat betreft verwachtingen ????
    Op zich is dat iets om te analyseren: waarom lopen al die relaties/huwelijk tegen de klippen?

    Persoonlijk denk ik dat de redenen voor de huwelijk in de eerste plaats niet klopten en het geduld met elkaar ver zoek is.

    Bij de ongelovige mensen speelt natuurlijk ook ontrouw vaker mee: als de liefde weg is, dan zoeken ze het maar ergens anders.

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    jawel hoor ... een man mket zich niet bezig houden met inrichten van een huis ... daar hebben we genoeg flikkers voor die gestudeerd hebben voor binnenhuisarchitect
    Waarom zou een man een huis niet in kunnen richten?
    Waarom maakt het hem minder mannelijk?

    Je bent best wel hard voor je medemannen.

    We moeten sowieso af met alles als 'mannelijk' of 'vrouwelijk te bestempelen, of elkaar als mannelijk/vrouwelijk te bestempelen.
    Het zijn haast scheldwoorden geworden.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  14. #29
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Die mis je niet, die lees je gewoon niet.
    Ik heb het 3x gelezen, maar dit is wat ik ervan maak.

    Dus leg het uit: kleine moeite toch?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Heel veel analyses die echt leerzaam zijn, meerdere topics, meerdere onderwerpen met als hoofddthema huwelijk.

    Ik denk dat we zeker deze info kunnen gebruiken en dat je dan voor je zelf moet nagaan wat kan IK doen om de weg naar het huwelijk beter te bewandelen. En even belangrijk hoe zorg ik ervoor eenmaal in dat huwelijk dat het werkt voor ons als stel. Perfectie bestaat niet daar zijn we al achter, maar kan een huwelijk niet fijn zijn? Met mindere momenten maar toch een fijne basis het samen zijn?

    Dus jellah allemaal als individuen aan de slag om inscha Allah fijne stellen te vormen.

    Er is werk aan de winkel