1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    36
    06-01-2015

    Ervaring met Chinezen

    Hallo,

    Ik heb een vraagje

    Heeft er iemand ervaring in het zaken doen met chinezen ?
    Heb een aanbod gekregen van een chineze klant van mij, maar heb totaal geen ervaringen met die people behalve dat t hele tranquile mensen zijn.

    Ervaringen in de zin van, nishenheid, betrouwbaar, eerlijk etc etc

    Alles verschilt per persoon, maar de ene zijn normen en waarden zijn de andere niet

    Alvast bedankt

  2. #2
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Verschilt per persoon lijkt mij....

  3. #3
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Extreem gesloten gemeenschap...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.592
    17-10-2016

    Heel lastig
    pas met het zeggen van Godverdomme.
    Godverdomme is een vloek die je over jezelf uit spreekt letterlijk betekent het god verdoem mij.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2
    18-11-2017

    Doen, ik zou het contact met die Chinese klant warm houden. Dit komt later van pas als je meer relaties wilt op bouwen met anderen chinezen. Het is een gesloten community, in sommige kringen kom je niet binnen zonder een andere Chinees te kennen die jouw introduceert. Zaken doen met chinezen begint altijd guanxi, banden opbouwen die nuttig kunnen zijn voor persoonlijke en zakelijke doeleinden.

    Hierin zijn wederzijdse gunsten een hele belangrijke factor!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    13
    18-03-2018

    Citaat Geplaatst door n0mad Bekijk reactie
    Doen, ik zou het contact met die Chinese klant warm houden. Dit komt later van pas als je meer relaties wilt op bouwen met anderen chinezen. Het is een gesloten community, in sommige kringen kom je niet binnen zonder een andere Chinees te kennen die jouw introduceert. Zaken doen met chinezen begint altijd guanxi, banden opbouwen die nuttig kunnen zijn voor persoonlijke en zakelijke doeleinden.

    Hierin zijn wederzijdse gunsten een hele belangrijke factor!
    ervaring?
    AMS

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Castor_ Bekijk reactie
    Hallo,

    Ik heb een vraagje

    Heeft er iemand ervaring in het zaken doen met chinezen ?
    Heb een aanbod gekregen van een chineze klant van mij, maar heb totaal geen ervaringen met die people behalve dat t hele tranquile mensen zijn.

    Ervaringen in de zin van, nishenheid, betrouwbaar, eerlijk etc etc

    Alles verschilt per persoon, maar de ene zijn normen en waarden zijn de andere niet

    Alvast bedankt
    Ik heb een jaar gewerkt voor Chinezen. Ik kan één ding zeggen en dat moet je niet generaliserend opnemen. Het zijn onbetrouwbare racisten die te angstig zijn om dat te laten zien. Je kunt nog eerder een Italiaanse Cosa Nostra lid vertrouwen die je gaat vermoorden met een glimlach in plaats van een Chinees. Het maakt niet uit hoelang je ze kent en hoe hard je werkt in hun ogen ben je altijd een pokai.

    Dat gezegd hebbend je kunt prima zaken met ze doen. Hou gewoon je ogen open en vertrouwen op daden geen woorden.
    Heavy

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    17
    15-01-2008

    Afspraak is niet per se afspraak. Maar Marokkanen zijn ook goed in het terugkomen op eerder overeengekomen afspraken.
    Verder werken ze hard.
    Zijn het Nederlandse chinezen?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    119
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door Castor_ Bekijk reactie
    Hallo,

    Ik heb een vraagje

    Heeft er iemand ervaring in het zaken doen met chinezen ?
    Heb een aanbod gekregen van een chineze klant van mij, maar heb totaal geen ervaringen met die people behalve dat t hele tranquile mensen zijn.

    Ervaringen in de zin van, nishenheid, betrouwbaar, eerlijk etc etc

    Alles verschilt per persoon, maar de ene zijn normen en waarden zijn de andere niet

    Alvast bedankt
    Nishenheid.