1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Het wordt je wel veel gemakkelijker gemaakt.

    Maar helaas, ook in het echte leven kunnen mensen je voor de gek houden.

    Las laatst een artikel over een gehuwd stel waar de man al jaren drugs- en gokverslaafd was.
    En de vrouw + vrienden hebben helemaal NIETS gemerkt, totdat hij een keer door de mand viel bij zijn vrouw.

    People can be crazy.
    Vertel mij wat !
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    119
    11-08-2015

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Nu je dat zo meldt, zelf heb ik nooit fysiek met een man afgesproken zonder mahram, dus ik vind mezelf niet echt een 'dater'. Ook voordat ik getrouwd was, was ik me bewust van de gevaren van de typische 'dating' wat mensen deden.
    Echter, ook het privé spreken van mensen via internet (via fora als deze) kan daaronder vallen en OOK dat kan schade veroorzaken.

    Niet iedereen ziet de gevaren van het spreken van het ander geslacht, zonder serieuze intentie. En dat kan ook onbedoeld ook deels onder dating vallen. Laten we heel eerlijk zijn, veel mensen zien de gevaren niet en zien het als 'noodzakelijk' om iemand te vinden. Het wordt ook heel erg genormaliseerd door deze Westerse maatschappij waarin we leven.


    Hmm, je hebt me geïnspireerd om de definitie wat te verbreden!



    Haha, droog !

    Weer zo’n dooie schijnheiligerd die (omdat ze getrouwd is) beter denkt te zijn
    Enige wat je mij bewijst is dat je die gast met wie je getrouwd bent hebt weten te fleshen..

    En hoe heb je hem leren kennen? Op de halal sunna manier?
    En de gasten die je voordat je getrouwd was SPRAK telefonisch via brieven sms app rooksignalen handgebaren whatever!

    Schei uit joh
    Wijvenn denken echt dat ze het helemaal gemaakt hebben
    En helemaal binnen de boot zijn
    Omdat ze getrouwd zijn


    Maar ondertussen praat ze met mannen via internet
    (Onder het mom van “islam en kennis delen” )
    Haraam contact= haraam contact! Punt uit!

    Schijnheilige afval

  3. #33
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door mohand_serieus Bekijk reactie
    Vertel mij wat !
    XD

    Citaat Geplaatst door kakkerlakk Bekijk reactie
    Weer zo’n dooie schijnheiligerd die (omdat ze getrouwd is) beter denkt te zijn
    Enige wat je mij bewijst is dat je die gast met wie je getrouwd bent hebt weten te fleshen..

    En hoe heb je hem leren kennen? Op de halal sunna manier?
    En de gasten die je voordat je getrouwd was SPRAK telefonisch via brieven sms app rooksignalen handgebaren whatever!

    Schei uit joh
    Wijvenn denken echt dat ze het helemaal gemaakt hebben
    En helemaal binnen de boot zijn
    Omdat ze getrouwd zijn


    Maar ondertussen praat ze met mannen via internet
    (Onder het mom van “islam en kennis delen” )
    Haraam contact= haraam contact! Punt uit!

    Schijnheilige afval
    Jeetje, wat een bal van frustratie ben je ook

    Ben jou helemaal geen verklaring schuldig, moge Allah jou je beschuldigingen vergeven.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    119
    11-08-2015

    Waarheid is hard en wordt altijd ontkend


    Yallah praat maar verder met mootje en weet ik veel wie via marokko.nl
    WANT DAT IS WEL HALAL EN IS TOEGESTAAN TOCH?


    Moge allah JOU leiden
    WANT JE PLEEGT ZONDES IN HET OPENBAAR!

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    119
    11-08-2015

    Schijnheilige kkhoere altijd hetzelfde

  6. #36
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door kakkerlakk Bekijk reactie
    Waarheid is hard en wordt altijd ontkend


    Yallah praat maar verder met mootje en weet ik veel wie via marokko.nl
    WANT DAT IS WEL HALAL EN IS TOEGESTAAN TOCH?


    Moge allah JOU leiden
    WANT JE PLEEGT ZONDES IN HET OPENBAAR!
    Citaat Geplaatst door kakkerlakk Bekijk reactie
    Schijnheilige kkhoere altijd hetzelfde
    Amien op je laatste dua en moge Allah ons allen leiden!

    Kijk broeder, ik vind het heel vervelend voor je dat je zo wantrouwend naar vrouwen bent geworden.
    Ik hoop dat je die vertrouwen ooit weer terugkrijgt, ik vermoed dat jouw hart ook gebroken is geweest of dat je anderszins (door slechte verhalen?) het vertrouwen bent verloren in vrouwen.

    Maar wanhoop niet, er zijn nog zeker goede vrouwen op deze wereld en moge Allah jou de vrouw geven van je dromen.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    119
    11-08-2015

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Amien op je laatste dua en moge Allah ons allen leiden!

    Kijk broeder, ik vind het heel vervelend voor je dat je zo wantrouwend naar vrouwen bent geworden.
    Ik hoop dat je die vertrouwen ooit weer terugkrijgt, ik vermoed dat jouw hart ook gebroken is geweest of dat je anderszins (door slechte verhalen?) het vertrouwen bent verloren in vrouwen.

    Maar wanhoop niet, er zijn nog zeker goede vrouwen op deze wereld en moge Allah jou de vrouw geven van je dromen.
    Zie je hoe sluw zo’n schijnheilige hoerr het aanpakt
    Met een glimlach en vriendelijke woordjes me proberen weg te zetten als iemand die wanhoopt en getraumatiseerd is Hahaha

    Maar helemaaaaal niet ingaat en negeert dat ik benoem dat het praten met mannen haraam is al is het via internet



    Er zij genoeg goeie vrouwen
    En met mijn liefdeshart is alhamdu li Allah niks aan de hand.. genoeg liefde hier voor de juiste vrouw die wel de regel van de islaam volgt


    Dat ik de waarheid zeg over marokkaanse slettenn betekent niks meer dan dat ik het benoem zoals ik het zie gebeuren om me heen


    Dus kronkel maar als een slang
    En maak me indirect uit voor wat je wilt
    En schilder me af als een wanhopige gebroken hart mannetje op die sluwe slangenmanier

    Je bewijst daarmee alleen maar het punt wat wou maken
    Hoe methodisch en schijnheilig achterbaks jullie te werk gaan in de praktijk

    En met hullie bedoel de wchijnheilige kankerhoerenn , niet de goeie meiden die wel alles met niya doen

    Lieve schat.. jouw hart is zwart!
    Zwart als de nacht!
    En die conclusie trek ik uit hoe je me slecht afschildert en indirect probeert te beledigen op een duivelse slangenmanier

    (Iemand met een glimlach uitschelden of met “zogenaamde goede bedoelingen” als doel hebben om te benoemen/beledigen laat de schijnheiligheid zien)

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    119
    11-08-2015

    Enige vertrouwen wat k heb verloren is dat ik JOU ALS GETROUWDE VROUW via internet TIJD ZIE BESTEDEN AAN MANNEN
    (En je mag het noemen hoe je het wilt: delen van kennis, adviseren, behoeden of hoe je het ook kronkelt als een slang)

    Het blijft haraam contact! Punt uit!
    Maar daar wil je niet op in gaan, nee je gaat liever deflecteren (zoooo typisch)



    Wees een goede vrouw en de tijd dat je schenkt aan reageren op mannen in topics , besteed die tijd aan een betere vrouw te worden voor je man


    Want je bent niet perfect

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    119
    11-08-2015

    Kronkelen en glibberend als een slang...
    Zoals de duivel ook lokt met verleiding en mooie praatjes
    Hahaha

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    119
    11-08-2015

    Nieuwe topic:

    Waarom het haraam en schadelijk is voor vrouwen om contact te hebben met mannen die niet hun mahram zijn!

  11. #41
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door kakkerlakk Bekijk reactie
    Zie je hoe sluw zo’n schijnheilige hoerr het aanpakt
    Met een glimlach en vriendelijke woordjes me proberen weg te zetten als iemand die wanhoopt en getraumatiseerd is Hahaha

    Maar helemaaaaal niet ingaat en negeert dat ik benoem dat het praten met mannen haraam is al is het via internet



    Er zij genoeg goeie vrouwen
    En met mijn liefdeshart is alhamdu li Allah niks aan de hand.. genoeg liefde hier voor de juiste vrouw die wel de regel van de islaam volgt


    Dat ik de waarheid zeg over marokkaanse slettenn betekent niks meer dan dat ik het benoem zoals ik het zie gebeuren om me heen


    Dus kronkel maar als een slang
    En maak me indirect uit voor wat je wilt
    En schilder me af als een wanhopige gebroken hart mannetje op die sluwe slangenmanier

    Je bewijst daarmee alleen maar het punt wat wou maken
    Hoe methodisch en schijnheilig achterbaks jullie te werk gaan in de praktijk

    En met hullie bedoel de wchijnheilige kankerhoerenn , niet de goeie meiden die wel alles met niya doen

    Lieve schat.. jouw hart is zwart!
    Zwart als de nacht!
    En die conclusie trek ik uit hoe je me slecht afschildert en indirect probeert te beledigen op een duivelse slangenmanier

    (Iemand met een glimlach uitschelden of met “zogenaamde goede bedoelingen” als doel hebben om te benoemen/beledigen laat de schijnheiligheid zien)
    Citaat Geplaatst door kakkerlakk Bekijk reactie
    Enige vertrouwen wat k heb verloren is dat ik JOU ALS GETROUWDE VROUW via internet TIJD ZIE BESTEDEN AAN MANNEN
    (En je mag het noemen hoe je het wilt: delen van kennis, adviseren, behoeden of hoe je het ook kronkelt als een slang)

    Het blijft haraam contact! Punt uit!
    Maar daar wil je niet op in gaan, nee je gaat liever deflecteren (zoooo typisch)



    Wees een goede vrouw en de tijd dat je schenkt aan reageren op mannen in topics , besteed die tijd aan een betere vrouw te worden voor je man


    Want je bent niet perfect
    Citaat Geplaatst door kakkerlakk Bekijk reactie
    Kronkelen en glibberend als een slang...
    Zoals de duivel ook lokt met verleiding en mooie praatjes
    Hahaha
    Citaat Geplaatst door kakkerlakk Bekijk reactie
    Nieuwe topic:

    Waarom het haraam en schadelijk is voor vrouwen om contact te hebben met mannen die niet hun mahram zijn!
    O, gut. Ik probeerde alleen maar te verklaren waar deze zwartgalligheid van jou vandaan komt.

    Heb niets anders te zeggen tegen jou dan: gair in sha Allah.

    Ik hoop dat je nu uitgeraasd bent.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie

    Vertel, je maakt me benieuwd naar datgene waar je het niet eens bent.

    Ik denk dat vele van ons zich eraan schuldig maken.
    Is goed...ik deel wel even mijn mening hierover

    2. Negatieve saldo van liefdes-ervaringen door het gemak van benaderen van elkaar
    Doordat men zo gemakkelijk contacten met elkaar aangaat en weer verbreekt, creëer je uiteindelijk een pool van mensen die keer op keer gekwetst zijn, wat uiteindelijk een pool van wantrouwende mensen veroorzaakt, die op hun beurt weer andere mensen gaan kwetsen.
    Hierdoor maak je de pool van gekwetste en wantrouwende mensen in de liefde groter.

    3. Men wordt passiever en wantrouwender naar het andere geslacht toe
    Doordat men wantrouwender is (door eerdere littekens in de liefde) zal de volgende ervaring moeizamer verlopen. Op een gegeven moment kan iemand in een impasse van wantrouwen komen.
    Men wil geen andere contacten meer aangaan, bang om weer gekwetst te raken.
    Ik ben het hiermee enigszins wel mee eens, maar het is maar net hoe je het bekijkt. Persoonlijk ben ik weer van mening dat je weer sneller bij jouw doel komt. Je hebt die ‘’negatieve saldo’’ nodig om uiteindelijk de juiste tegen te komen en te waarderen. En daarbij hoort het erbij dat je gekwetst wordt. Het is een persoonlijke groei die je doormaakt. Tenminste, zo ervaar ik het.

    2. Stop met het aangaan van contacten, waar jullie de enige 2 in het gesprek zijn (zowel fysiek ALS digitaal)
    Ik denk als de mahrams hun taak serieus nemen, dat we dit probleem niet zouden hebben. Niet iedereen is hiermee gezegend. Ik spreek dan wel weer uit eigen ervaring, dat het me zo moeilijk wordt gemaakt, dat ik 3 keuzes heb.
    1.Opgeven
    2.Zonder mahram contact aangaan.
    3.Trouwen met een man die ik niet ken en alleen heb mogen zien.

    We leven in een meritocratisch maatschappij, waardoor we een huwelijkskandidaat net zo gaan screenen als iemand op een normale sollicitatie naar werk
    In deze topic ben ik al wat meer ingegaan op wat ik hiermee bedoel.
    Maar kort samengevat zijn we elkaar gaan beoordelen op basis van wat we 'behaald' hebben in het leven, gestimuleerd door onze meritocratische maatschappij.

    Oplossing:
    Vanuit de islam wordt juist sterk aanbevolen iemand te trouwen vanwege zijn geloof en karakter. Want iemand die het welbehagen van Allah zoekt, zal jou nooit onrecht willen aandoen
    Waarom zou je zoeken naar iemand die zogenaamd ideaal is in onze maatschappij (lees: status, geld, roem, schoonheid), maar die je vervolgens behandelt als straatvuil?
    Is dat het soort leven waar je naar moet streven? Dan verbaast het je ook niet waarom mensen weer scheiden, omdat ze natuurlijk in de eerste plaats om de verkeerde redenen met elkaar getrouwd zijn.
    Ik vind dit stuk goed. Dit moet vaak herhaald worden. Volgens mij heb je wel soortgelijke topics over geopend.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    119
    11-08-2015

    Optie 4: vertrouwen hebben in Allah


    In plaats van kronkelen als slangen en je in bochten wringen om halal en haraam te mixen “om aan de man te komen”

  14. #44
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Is goed...ik deel wel even mijn mening hierover



    Ik ben het hiermee enigszins wel mee eens, maar het is maar net hoe je het bekijkt. Persoonlijk ben ik weer van mening dat je weer sneller bij jouw doel komt. Je hebt die ‘’negatieve saldo’’ nodig om uiteindelijk de juiste tegen te komen en te waarderen. En daarbij hoort het erbij dat je gekwetst wordt. Het is een persoonlijke groei die je doormaakt. Tenminste, zo ervaar ik het.



    Ik denk als de mahrams hun taak serieus nemen, dat we dit probleem niet zouden hebben. Niet iedereen is hiermee gezegend. Ik spreek dan wel weer uit eigen ervaring, dat het me zo moeilijk wordt gemaakt, dat ik 3 keuzes heb.
    1.Opgeven
    2.Zonder mahram contact aangaan.
    3.Trouwen met een man die ik niet ken en alleen heb mogen zien.



    Ik vind dit stuk goed. Dit moet vaak herhaald worden. Volgens mij heb je wel soortgelijke topics over geopend.
    Allereerst, dank voor je uitgebreide reactie erop! Waardeer ik echt

    Ik begrijp jouw redenering van 'door negatieve ervaringen leer je er weer van'. Echter, voordat je zoiets mag/kan zeggen, dan moet je kijken of de nadelen opwegen tegen de voordelen.
    Persoonlijk denk ik dat liefdesleed en het aangaan van relaties ZOVEEL kunnen kapotmaken (vertrouwen in het andere geslacht, manier van omgaan met een volgend persoon, jouw gedrag en beeld over het huwelijk) en jou kunnen veranderen.
    En die schade weegt helemaal niet op tegen al het 'goeds' wat je daar van leert.

    Hoe dieper je in een liefdesrelatie zat, hoe erger de schade is. Iemand die een fysiek + mentaal relatie met iemand aangaat, is natuurlijk verder weg dan iemand die alleen mentaal een relatie is aangegaan. Maar beide kunnen schade veroorzaken.
    En in dit geval heiligt het doel echt niet de middelen. Niet voor niets zegt Allah ook in de Koran:

    "En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg." [Al-Isra' 17:32]
    Het is niet alleen het begaan ervan, maar ook het naderen. Want zelfs als je het nadert, er dichtbij komt, kun je schade oplopen. Niet alleen het begaan van ontucht is schadelijk.
    Daarin zitten al waarschuwende woorden van onze Heer!

    En verder ben ik het echt 100% eens dat mannen vaker de mahrams moeten zijn voor hun zussen. Je bent niet de enige zuster waar ik dit van terughoor: dat ze moeite heeft om een broer te vragen als mahram.
    Dan denk ik: waarom? Waarom?

    Waarom maken we elkaar het harame gemakkelijker dan het halale?

    En wat betreft optie 3: broeder kakkerlak zegt het toch ergens goed, zelfs als je hem alleen zou ZIEN dan is salaat al isthighaara voldoende. Maar wij mensen willen meer 'zekerheid' en hebben liever de touwtjes zelf in handen. Ik denk dat we met z'n allen veel te weinig vertrouwen durven stellen in Allah, omdat we het gewoon eng vinden het op die manier te doen, helaas. Het ontbreekt ons echt aan imaan en taqwa.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Allereerst, dank voor je uitgebreide reactie erop! Waardeer ik echt

    Ik begrijp jouw redenering van 'door negatieve ervaringen leer je er weer van'. Echter, voordat je zoiets mag/kan zeggen, dan moet je kijken of de nadelen opwegen tegen de voordelen.
    Persoonlijk denk ik dat liefdesleed en het aangaan van relaties ZOVEEL kunnen kapotmaken (vertrouwen in het andere geslacht, manier van omgaan met een volgend persoon, jouw gedrag en beeld over het huwelijk) en jou kunnen veranderen.
    En die schade weegt helemaal niet op tegen al het 'goeds' wat je daar van leert.

    Hoe dieper je in een liefdesrelatie zat, hoe erger de schade is. Iemand die een fysiek + mentaal relatie met iemand aangaat, is natuurlijk verder weg dan iemand die alleen mentaal een relatie is aangegaan. Maar beide kunnen schade veroorzaken.
    En in dit geval heiligt het doel echt niet de middelen. Niet voor niets zegt Allah ook in de Koran:



    Het is niet alleen het begaan ervan, maar ook het naderen. Want zelfs als je het nadert, er dichtbij komt, kun je schade oplopen. Niet alleen het begaan van ontucht is schadelijk.
    Daarin zitten al waarschuwende woorden van onze Heer!

    En verder ben ik het echt 100% eens dat mannen vaker de mahrams moeten zijn voor hun zussen. Je bent niet de enige zuster waar ik dit van terughoor: dat ze moeite heeft om een broer te vragen als mahram.
    Dan denk ik: waarom? Waarom?

    Waarom maken we elkaar het harame gemakkelijker dan het halale?

    En wat betreft optie 3: broeder kakkerlak zegt het toch ergens goed, zelfs als je hem alleen zou ZIEN dan is salaat al isthighaara voldoende. Maar wij mensen willen meer 'zekerheid' en hebben liever de touwtjes zelf in handen. Ik denk dat we met z'n allen veel te weinig vertrouwen durven stellen in Allah, omdat we het gewoon eng vinden het op die manier te doen, helaas. Het ontbreekt ons echt aan imaan en taqwa.

    Graag gedaan, jij ook bedankt

    Ik snap wat je bedoelt, maar ik ga ervan uit dat ‘’islamitisch daten’’ niet gelijk betekent dat je een relatie hebt (fysiek of mentaal). Ik vind het ook niet vreemd als een vrouw meerdere huwelijkskandidaten heeft waaruit ze haar keus kan maken. Dus verwacht ik ook niet veel schade. En ook islamitisch gezien zie ik daarin niet veel schade, mits een derde persoon geraadpleegd wordt. Uiteindelijk is het mektab en de wil van Allah . De ene heeft bij de eerste kandidaat geluk en de andere bij de 20ste. We kunnen ons zelf kapot analyseren maar ik denk dat we het ook eens van deze kant moeten bekijken. Alhoewel ik jouw mening hierin sterk vindt, wil ik er niet volledig aan toegeven

    Het harame wordt idd aantrekkelijk gemaakt, maar ook hierin zullen de mahrams verantwoording moeten afleggen.

    Het alleen zien en salaat istkahra bidden, dat heb ik meerdere malen gedaan en één keer heb ik doorgezet. Om uiteindelijk erachter te komen dat we totaal geen match zijn. Dit had ik kunnen voorkomen door een goed gesprek aan te gaan met een mahram erbij. Het was en is mijn recht om één of meerdere gesprekken te voeren en daar maak ik graag gebruik van. Als ik dat niet kan dan ben ik ook blij met mijn rustige single leven, zonder stress.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.