1. #1
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    De pil

    Vraagje aan de getrouwde dames

    Ook ik moet er binnenkort aan geloven. Hoe weet ik welke anti conceptie pil geschikt is voor mij? Heb een afspraak gemaakt bij mijn huisarts wat kan ik verwachten? Help me out ladys
    A grateful heart is a magnet for miracles

  2. #2
    Be happy

    Reacties
    26.428
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Dat weet je niet van je te voren. Maar goed dat je afspraak hebt gemaakt bij je huisarts. Die laat je alle conceptie middelen zien en dan kan je vragen naar de voor en nadelen van elk.
    Mocht je bijv lange tijd geen kids willen hebben dan is spiraal wel aan te raden. En hierin heb je ook soorten van. Met hormonen of zonder.. succes!
    Trotse mama ♡♡

  3. #3
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    Dat weet je niet van je te voren. Maar goed dat je afspraak hebt gemaakt bij je huisarts. Die laat je alle conceptie middelen zien en dan kan je vragen naar de voor en nadelen van elk.
    Mocht je bijv lange tijd geen kids willen hebben dan is spiraal wel aan te raden. En hierin heb je ook soorten van. Met hormonen of zonder.. succes!
    Dank je wel voor je advies. Ik kreeg via pm het advies om te kiezen voor de prikpil. Eens per drie maanden. Heb even opgezocht wat eventuele nadelen kunnen zijn en ik twijfel heel erg.

    Waarom moeten wij vrouwen aan de rotzooi
    A grateful heart is a magnet for miracles

  4. #4
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Lees graag ervaringen van dames die gekozen hebben voor de prikpil. Lijkt mij ideaal eens in de drie maanden. Is het betrouwbaar? Wat zijn eventuele bijwerkingen? Beïnvloed het je vruchtbaarheid
    A grateful heart is a magnet for miracles

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    354
    26-03-2019

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    Dank je wel voor je advies. Ik kreeg via pm het advies om te kiezen voor de prikpil. Eens per drie maanden. Heb even opgezocht wat eventuele nadelen kunnen zijn en ik twijfel heel erg.

    Waarom moeten wij vrouwen aan de rotzooi
    .
    Begrijp ik volledig, waarom zou je je zelf schaden? Als mijn tijd komt, hell no dat ik de pil zal overwegen.
    Ik zou me goed informeren over de mogelijkheden en een goede keus maken. Ik denk niet dat het toegestaan is om iets te gebruiken wat schade aan jou kan brengen op het vlak van gezondheid en vruchtbaarheid.
    Succes.
    Moge Allah je leiden tot de beste keuze.

  6. #6
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door Eloquence Bekijk reactie
    .
    Ameen, dank je wel. Je hebt gelijk
    A grateful heart is a magnet for miracles

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Anticonceptie werkt bij elke vrouw weer anders. Er werd spiraal aangeraden, maar volgens mij is dat best moeilijk voor vrouwen die nog niet zwanger zijn geweest, laat staan niet actief zijn geweest. Maar dat kan je vragen.

    Sommige pillen zijn zwaarder dan anderen en helaas moet je dat ook proberen om erachter te komen of je er goed mee kan. Sommige vrouwen worden er heel prikkelbaar van, anderen komen aan, maar de meesten hebben denk ik geen klachten. Ervaar het en zodra je voelt dat je klachten hebt, denk dan niet dat het door stress komt of wat anders, meestal is het gewoon je anti conceptie.

  8. #8
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Anticonceptie werkt bij elke vrouw weer anders. Er werd spiraal aangeraden, maar volgens mij is dat best moeilijk voor vrouwen die nog niet zwanger zijn geweest, laat staan niet actief zijn geweest. Maar dat kan je vragen.

    Sommige pillen zijn zwaarder dan anderen en helaas moet je dat ook proberen om erachter te komen of je er goed mee kan. Sommige vrouwen worden er heel prikkelbaar van, anderen komen aan, maar de meesten hebben denk ik geen klachten. Ervaar het en zodra je voelt dat je klachten hebt, denk dan niet dat het door stress komt of wat anders, meestal is het gewoon je anti conceptie.
    Dank je ochtendmens

    In mijn omgeving hoor ik veel verschillende verhalen. Precies wat je zegt sommigen komen aan of worden prikkelbaar. Anderen kiezen voor helemaal geen anti conceptie en krijgen kind na kind ik zou dat niet aankunnen eerlijk gezegd

    Spiraal heb ik me nog niet in verdiept ga daar vanavond werk van maken. Wil voorbereid naar mijn huisarts wil zo min mogelijk troep in mijn lichaam en hormonaal balans.
    A grateful heart is a magnet for miracles

  9. #9
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Spiraaltje
    Met een spiraaltje ben je 5 tot 10 jaar beschermd tegen zwangerschap, afhankelijk van welk type spiraal je kiest. Hierdoor hoef je niet elke dag aan anticonceptie te denken. Het spiraal wordt ook wel ‘intra-uterine device’ (IUD) genoemd. Dit betekent letterlijk: ‘voorwerp in de baarmoeder’. Je laat een spiraaltje inbrengen en verwijderen door een getrainde arts. Dit kan je huisarts, een verloskundige of een gynaecoloog zijn. Wanneer je een spiraal draagt kan je menstruatiepatroon veranderen. Je kunt de timing van je menstruatie niet zelf regelen.

    Een spiraal als anticonceptie? Zo werkt het
    Een spiraaltje is een plastic ankertje van 24 tot 36 mm lang. Het zorgt ervoor dat een bevruchte eicel zich niet kan nestelen in het baarmoederslijmvlies. Na het plaatsen, werkt een spiraal direct.

    Koperspiraal of hormoonspiraal?
    Er zijn twee soorten spiraaltjes: het koperspiraal en het hormoonspiraal. Het koperspiraal bevat geen hormonen en is daardoor geschikt wanneer je geen hormonen mag of wilt. Met een koperspiraal ben je 5 tot 10 jaar beschermd tegen zwangerschap. Een hormoonspiraal, zoals Mirena of Kyleena, bevat progestageen. Dit hormoon wordt geleidelijk afgegeven aan je baarmoederwand. De hoeveelheid hormonen is 10 tot 30 keer minder dan bij andere hormonale anticonceptiemethoden. Een hormoonspiraal blijft 5 jaar werkzaam.
    A grateful heart is a magnet for miracles

  10. #10
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Lijkt mij een eng idee: "voorwerp in de baarmoeder"

    Iemand ervaring met koperspiraal? Is het betrouwbaar? Een hormoonspiraal lijkt mij zowiezo niks.De hoeveelheid hormonen is 10 tot 30 keer minder dan bij andere hormonale anticonceptiemethoden! Kei veel
    A grateful heart is a magnet for miracles

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    Lijkt mij een eng idee: "voorwerp in de baarmoeder"

    Iemand ervaring met koperspiraal? Is het betrouwbaar? Een hormoonspiraal lijkt mij zowiezo niks.De hoeveelheid hormonen is 10 tot 30 keer minder dan bij andere hormonale anticonceptiemethoden! Kei veel
    10 tot 30 keer minder hè, niet meer.
    Ik heb koperspiraal al een aantal jaar maar wel na 2 kinderen. Wel ok tot nu toe. Pil kan ik zelf niet tegen en wil geen hormonen..

  12. #12
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    10 tot 30 keer minder hè, niet meer.
    Ik heb koperspiraal al een aantal jaar maar wel na 2 kinderen. Wel ok tot nu toe. Pil kan ik zelf niet tegen en wil geen hormonen..
    Ooooh verkeerd gelezen dan! Dank je voor je reactie

    Mijn keuze zou dan ook koperspiraal zijn als ik moest kiezen tussen die twee
    A grateful heart is a magnet for miracles

  13. #13
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    Ooooh verkeerd gelezen dan! Dank je voor je reactie

    Mijn keuze zou dan ook koperspiraal zijn als ik moest kiezen tussen die twee
    Ik heb ook koper, maar wel pas na 4 kinderen. De menstruatie kan het eerste half jaar heftig zijn, maar goed daar kun je je op voorbereiden. Ik weet niet of het handig/mogelijk is als je nog maagd bent. Misschien even tijdelijk een lichte pil en na een paar maanden huwelijk het laten plaatsen. Verder geen klachten hier met de koperenspiraal.
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  14. #14
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Geen idee maar blij dat ik het niet hoef.
    Anticonceptie is sowieso rotzooi voor je mind en lichaam.

  15. #15
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door innoe Bekijk reactie
    Ik heb ook koper, maar wel pas na 4 kinderen. De menstruatie kan het eerste half jaar heftig zijn, maar goed daar kun je je op voorbereiden. Ik weet niet of het handig/mogelijk is als je nog maagd bent. Misschien even tijdelijk een lichte pil en na een paar maanden huwelijk het laten plaatsen. Verder geen klachten hier met de koperenspiraal.
    Denk dat ik ga voor de lichte pil, en daarna zien we wel verder. Ben ik in ieder geval beschermd tegen zwangerschap. Dank je wel
    A grateful heart is a magnet for miracles