1. #46
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Je weet dat dit achterhaald is?

    Ja je kan zwanger raken als je het vergeten bent of aan de antibiotica bent. Maar je kan ondanks dat je je goed aan de regels houdt gewoon zwanger door de pil heen worden

    Been there, done that. Geëindigd in een miskraam.

    En wat bleek er aan de hand te zijn? Wij vrouwen worden ouder, onze hormonen gaan anders reageren op wat je in je lichaam binnen krijgt. De functie van jou hormonen veranderen voortdurend. Wat gebeurt er? De pil raakt hierdoor van slag. Je lichaam kan de pil niet meer zo goed opnemen. Dus in feite kan je de pil als snoepjes innemen, maar je bent niet beschermd... zoals ik al zei. Been there, done that. Dit werd me uitgelegd door mijn gynaecoloog. Bleek ik ook nog eens door de pil 3 cystes op mijn linkereierstok te hebben.

    Ik had ineens vage zwangerschaps klachten en bam, positieve zwangerschapstest. En echt, daarna een flinke bloeding van anderhalf maand. Sinds die tijd heb ik nooit meer anticonceptie aangeraakt! Nooit komt dat meer in mijn lichaam.
    Begrijp dat de pil dan te licht is geworden en je andere anti conceptie had moeten hebben.
    Vervelend dat dit je is overkomen.
    En idd, anti conceptie is ook troep.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  2. #47
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Begrijp dat de pil dan te licht is geworden en je andere anti conceptie had moeten hebben.
    Vervelend dat dit je is overkomen.
    En idd, anti conceptie is ook troep.
    Yup dat is t 'm. En je merkt er niks van. Ik had gewoon mijn "menstruatie" in de zeven dagen, en voelde er niets van. Ik denk zelfs dat als ik die symptomen niet had, gewoon de pil door was blijven slikken..

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  3. #48
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Even een update

    In samenspraak met huisarts gekozen voor: Microgynon 30

    Slik deze pil nu ruim twee weken en kan zeggen dat ik tot dusverre weinig tot geen bijwerkingen bemerk. Misschien is het nog te vroeg om te juichen maar ben tot nu toe content. Hamdulilaah

    Wie van jullie dames slikt ook Microgynon 30 en wat zijn jullie ervaringen? Ik ben met name benieuwd wat voor effect het op jullie heeft op de lange termijn?

    Hoop dat jullie een fijne jaarwisseling achter de rug hebben gehad. Dat 2021 een beter jaar mag zijn dan zijn voorganger in sha Allah
    A grateful heart is a magnet for miracles

  4. #49
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Dankjewel!
    Ja mijn dochtertje is door de pil heen gekomen.
    Het was de minipil die je mag slikken in combinatie met borstvoeding en bij die pil mag je maar 6uur tussen laten ipv 12u (de gewone pil) dat wist ik niet.

    Staafje in de arm is een anticonceptie waar ik pas dit jaar van iemand over gehoord heb. Maar bestaat blijkbaar al heel lang en is betrouwbaar. Dokter plaats een staafje in je arm dat langzaam hormonen afgeeft waardoor je niet zwanger word, en dat blijft 3 jaar goed.
    Een cadeautje zo te lezen
    Wat apart zeg had er nooit eerder iets over gehoord. Pas toen ik zelf aan de anti conceptie wilde ontdekte ik hoeveel verschillende er bestaan.Tegenwoordig heb je zoveel alternatieven is nogal een hele opgave om een keuze maken je ziet op gegeven moment de bomen door het bos niet meer. Heb uiteindelijk gekozen voor een lichte pil.
    A grateful heart is a magnet for miracles

  5. #50
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    Even een update

    In samenspraak met huisarts gekozen voor: Microgynon 30

    Slik deze pil nu ruim twee weken en kan zeggen dat ik tot dusverre weinig tot geen bijwerkingen bemerk. Misschien is het nog te vroeg om te juichen maar ben tot nu toe content. Hamdulilaah

    Wie van jullie dames slikt ook Microgynon 30 en wat zijn jullie ervaringen? Ik ben met name benieuwd wat voor effect het op jullie heeft op de lange termijn?

    Hoop dat jullie een fijne jaarwisseling achter de rug hebben gehad. Dat 2021 een beter jaar mag zijn dan zijn voorganger in sha Allah
    ik heb deze ook geslikt als eerste anti conceptie middel jaren geleden. Ik werd er wel hormonaal van, zeker wanneer ik ongesteld werd, moodswings vooral. Op lichamelijk vlak ni veel verschil, buiten dat mijn menstruatiepijnen wel stopten met die pil. Uiteindelijk ook zwanger geworden door deze pil heen... Na mijn laatste zwangerschap heb ik nog een spiraal laten zetten, de koperen weliswaar. Was wel een aanrader. Deze heb ik inmiddels niet meer en tel nu gewoon mijn cyclusdagen. Veel succes ermee, hopelijk voor jou wel de goede oplossing dan he.

  6. #51
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    ik heb deze ook geslikt als eerste anti conceptie middel jaren geleden. Ik werd er wel hormonaal van, zeker wanneer ik ongesteld werd, moodswings vooral. Op lichamelijk vlak ni veel verschil, buiten dat mijn menstruatiepijnen wel stopten met die pil. Uiteindelijk ook zwanger geworden door deze pil heen... Na mijn laatste zwangerschap heb ik nog een spiraal laten zetten, de koperen weliswaar. Was wel een aanrader. Deze heb ik inmiddels niet meer en tel nu gewoon mijn cyclusdagen. Veel succes ermee, hopelijk voor jou wel de goede oplossing dan he.
    O echt door deze pil heen zwanger geraakt? Jeetje zeg was mycroginon te licht? Heeft de arts een oorzaak kunnen vinden? Kan hier zo van stressen tuurlijk accepteer je het feit dat je zwanger bent en zo maar ik kan me dat nu nog even niet voorstellen.

    Wat je moodswings betrof was dit merkbaar binnen een maand? Moet zeggen dat ik nog niet echt iets geks bemerk misschien stilte voor de storm
    A grateful heart is a magnet for miracles

  7. #52
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    O echt door deze pil heen zwanger geraakt? Jeetje zeg was mycroginon te licht? Heeft de arts een oorzaak kunnen vinden? Kan hier zo van stressen tuurlijk accepteer je het feit dat je zwanger bent en zo maar ik kan me dat nu nog even niet voorstellen.

    Wat je moodswings betrof was dit merkbaar binnen een maand? Moet zeggen dat ik nog niet echt iets geks bemerk misschien stilte voor de storm
    Ja de oorzaak was dat ik ziek was en ik kreeg van de dokter een anti bioticum. Ik was toen nog een leek op vlak van anti conceptie, en dokter had me ook ni verwittigd dat dit de werking van de pil kon beïnvloeden. Dus ja daar stond ik dan, maar hamdullilah We kunnen zo veel plannen in ons leven maar Allah is nog altijd de grootste planner.

    Ben je al ongi geweest na het nemen van de pil? Is vooral dan wanneer je erop moet letten.

  8. #53
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Ja de oorzaak was dat ik ziek was en ik kreeg van de dokter een anti bioticum. Ik was toen nog een leek op vlak van anti conceptie, en dokter had me ook ni verwittigd dat dit de werking van de pil kon beïnvloeden. Dus ja daar stond ik dan, maar hamdullilah We kunnen zo veel plannen in ons leven maar Allah is nog altijd de grootste planner.

    Ben je al ongi geweest na het nemen van de pil? Is vooral dan wanneer je erop moet letten.
    Ok dat is exact wat mijn huisarts zei abtibiotica kan de pil nadelig beinvloeden. Dit was bij jou dus hoogstwaarschijnlijk de oorzaak. Wel heel slordig van jouw behandelende arts zoiets hoort niet achtergehouden te worden. We gaan juist naar artsen om wijzer te worden!

    Ik zal er op letten bedankt voor de tip
    A grateful heart is a magnet for miracles

  9. #54
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    ik slik de pil nu al een tijdje en moet zeggen dat ik verder geen bijverschijnselen bemerk behalve iets gevoeligere borsten wanneer de strip bijna op is.

    Wie slikt ook mycroginon 30 en herkent dit?
    A grateful heart is a magnet for miracles