1. #31
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Ik heb de pil 4 jaar genomen toen we trouwde. De lichte sub 30 pil variant. Nu neem ik het ook weer sinds de laatste bevalling bijna 3 jaar alweer.
    Deze pil past wel heel goed bij mij, heb helemaal geen last van bijwerkingen.. maar wil toch over gaan op denk ik spiraal, omdat het voor een langere termijn is. Zie mezelf niet nog eens langer dan 10 jaar pil slikken, nu ook geen wens voor een 3de

    Prikpil zou ik juist niet aanraden, heel je cyclus raakt daar van slag en bij sommige duurt het heel lang voor dat weer normaal op gang komt.
    Happiness is an inside job


  2. #32
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Ik heb de pil 4 jaar genomen toen we trouwde. De lichte sub 30 pil variant. Nu neem ik het ook weer sinds de laatste bevalling bijna 3 jaar alweer.
    Deze pil past wel heel goed bij mij, heb helemaal geen last van bijwerkingen.. maar wil toch over gaan op denk ik spiraal, omdat het voor een langere termijn is. Zie mezelf niet nog eens langer dan 10 jaar pil slikken, nu ook geen wens voor een 3de

    Prikpil zou ik juist niet aanraden, heel je cyclus raakt daar van slag en bij sommige duurt het heel lang voor dat weer normaal op gang komt.
    Shokran hier heb ik echt veel aan. Mijn gevoel neigt ook naar een lichte pil en wanneer er kinderen zijn overstappen op spiraal.

    Dank je Praline
    A grateful heart is a magnet for miracles

  3. #33
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ik vind dat er geen anticonceptie moet genomen worden als je net trouwt.
    Genieten van elkaar en wennen aan elkaar kan je ook met een kindje. Je weet überhaupt nog niet of jullie kinderen kunnen krijgen. En trouwen doe je toch ook deels om je gezin te stichten. Maar dat is een persoonlijke mening erover en dus zeker geen haat naar mensen die kiezen om te wachten.

    Ik wil na de zwangerschap denk ik het anti conceptie staafje in mijn arm. Heb al lang de pil geslikt en je moet er toch altijd weer aan denken, om een voorschrift gaan ect. Is toch even fijn om nergens aan te hoeven denken.
    Een spiraal wil mijn man niet.

    Die bijwerkingen spelen vaak door mijn hoofd. Tromboses en borstkanker. Maar goed, ben 1x door de pil heel zwanger geworden dus tellen ofzo zou niets voor ons zijn. Ik zou er mentaal ook niet klaar zijn om nog eens 2 kinderen kort op elkaar te krijgen dus geen andere keus als je zeker wilt zijn.
    Dank je wel A voor je reactie

    Maar wat lees ik nu allemaal door de pil heen zwanger?! Lees allemaal nieuwe dingen zoals een staafje in je arm?

    Dacht dat ik veel wist maar weet precies niks. Dankzij deze topic zoveel wijzer geworden

    Trouwens las dat je zwanger bent van harte gefeliciteerd
    A grateful heart is a magnet for miracles

  4. #34
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    Dank je wel A voor je reactie

    Maar wat lees ik nu allemaal door de pil heen zwanger?! Lees allemaal nieuwe dingen zoals een staafje in je arm?

    Dacht dat ik veel wist maar weet precies niks. Dankzij deze topic zoveel wijzer geworden

    Trouwens las dat je zwanger bent van harte gefeliciteerd
    Door de pil zwanger alleen als.je hem vergeet of bv onvoorzichtig bent geweest met antibiotica.
    Goedzo, goed inlezen en je ha bestoken met vragen.

    Slik gewoon de pil en vergeet die niet want laatste wat ik wil is bevalling en alles wat erna komt. [emoji38]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  5. #35
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Pil is inderdaad geen garantie om niet zwanger te worden. Antibiotica kan de werking teniet doen en eens vergeten en je hebt bingo. Som daar nog eens alle hormonale troep dat je lichaam in komt... als je een normale cyclus hebt gewoon bescherming gebruiken op je vruchtbare dagen.. zo n appje gebruiken. Weet wat je allemaal in je lichaam stopt.

  6. #36
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Door de pil zwanger alleen als.je hem vergeet of bv onvoorzichtig bent geweest met antibiotica.
    Goedzo, goed inlezen en je ha bestoken met vragen.

    Slik gewoon de pil en vergeet die niet want laatste wat ik wil is bevalling en alles wat erna komt. [emoji38]
    Dank je Juno

    Ja heb al een hele a4tjuh vol hahahahaahaha ik lees zoveel uiteenlopende verhalen en natuurlijk verschilt het van persoon tot persoon. Heb heel veel vragen op kunnen schrijven dankzij jullie allemaal ♡ en die leg ik aan mijn huisarts voor.
    A grateful heart is a magnet for miracles

  7. #37
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Pil is inderdaad geen garantie om niet zwanger te worden. Antibiotica kan de werking teniet doen en eens vergeten en je hebt bingo. Som daar nog eens alle hormonale troep dat je lichaam in komt... als je een normale cyclus hebt gewoon bescherming gebruiken op je vruchtbare dagen.. zo n appje gebruiken. Weet wat je allemaal in je lichaam stopt.
    Sub7an Allah moet je ook maar net weten. Wist ik niet.

    Ik heb een regelmatige cyclus dat wel gelukkig. Moet me hier echt in gaan verdiepen

    Als ik hiermee kan voorkomen aan de pil te moeten nou ja moeten het blijft nog altijd een keuze maar toch

    Jij ook bedankt
    A grateful heart is a magnet for miracles

  8. #38
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Ja er zijn allerlei andere middelen die n zwangerschap kunnen voorkomen zonder de vrouw te beschadigen. En ja ik zeg beschadigen omdat t troep is, geen één gynaecoloog zal je de waarheid vertellen. Die farma industrie moet blijven draaien namelijk. Als niets 100 % een garantie is, wees dan bewuster met wat je gebruikt. Verdiep je erin. Veel succes ermee meid.

  9. #39
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Ja er zijn allerlei andere middelen die n zwangerschap kunnen voorkomen zonder de vrouw te beschadigen. En ja ik zeg beschadigen omdat t troep is, geen één gynaecoloog zal je de waarheid vertellen. Die farma industrie moet blijven draaien namelijk. Als niets 100 % een garantie is, wees dan bewuster met wat je gebruikt. Verdiep je erin. Veel succes ermee meid.
    Shokran super tof van je
    A grateful heart is a magnet for miracles

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    Dank je wel A voor je reactie

    Maar wat lees ik nu allemaal door de pil heen zwanger?! Lees allemaal nieuwe dingen zoals een staafje in je arm?

    Dacht dat ik veel wist maar weet precies niks. Dankzij deze topic zoveel wijzer geworden

    Trouwens las dat je zwanger bent van harte gefeliciteerd
    Dankjewel!
    Ja mijn dochtertje is door de pil heen gekomen.
    Het was de minipil die je mag slikken in combinatie met borstvoeding en bij die pil mag je maar 6uur tussen laten ipv 12u (de gewone pil) dat wist ik niet.

    Staafje in de arm is een anticonceptie waar ik pas dit jaar van iemand over gehoord heb. Maar bestaat blijkbaar al heel lang en is betrouwbaar. Dokter plaats een staafje in je arm dat langzaam hormonen afgeeft waardoor je niet zwanger word, en dat blijft 3 jaar goed.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  11. #41
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ik vind dat er geen anticonceptie moet genomen worden als je net trouwt.
    Genieten van elkaar en wennen aan elkaar kan je ook met een kindje. Je weet überhaupt nog niet of jullie kinderen kunnen krijgen. En trouwen doe je toch ook deels om je gezin te stichten. Maar dat is een persoonlijke mening erover en dus zeker geen haat naar mensen die kiezen om te wachten.

    Ik wil na de zwangerschap denk ik het anti conceptie staafje in mijn arm. Heb al lang de pil geslikt en je moet er toch altijd weer aan denken, om een voorschrift gaan ect. Is toch even fijn om nergens aan te hoeven denken.
    Een spiraal wil mijn man niet.

    Die bijwerkingen spelen vaak door mijn hoofd. Tromboses en borstkanker. Maar goed, ben 1x door de pil heel zwanger geworden dus tellen ofzo zou niets voor ons zijn. Ik zou er mentaal ook niet klaar zijn om nog eens 2 kinderen kort op elkaar te krijgen dus geen andere keus als je zeker wilt zijn.

    Waarom wilt je man geen spiraal?
    Als jij liever helemaal geen hormonen wilt nemen is dat wel zo wat het enige. Vind dat vrouw dat zelf moet beslissen wat ze neemt, dat de vrouw al alijd iets moet nemen en doen is toch al heel wat.
    Happiness is an inside job


  12. #42
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    Shokran hier heb ik echt veel aan. Mijn gevoel neigt ook naar een lichte pil en wanneer er kinderen zijn overstappen op spiraal.

    Dank je Praline

    Ja je kan er alrijd gewoon makkelijk zelf mee stoppen, als t niet bevalt of als je ineens kinderen wilt.

    Geen dank en veel succes er mee!
    Happiness is an inside job


  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Waarom wilt je man geen spiraal?
    Als jij liever helemaal geen hormonen wilt nemen is dat wel zo wat het enige. Vind dat vrouw dat zelf moet beslissen wat ze neemt, dat de vrouw al alijd iets moet nemen en doen is toch al heel wat.
    Ik weet het niet. Hij is zo beschaamd om daar over te praten lol, hij zegt gewoon dat hij dat niet wil.
    Hem kennende denk ik dat hij denkt dat het je baarmoeder beschadigd voor eventueel volgende zwangerschappen, of dat de man dat voelt tijdens gemeenschap. Maar ik kan daar echt niet open met hem over praten dus tis maar een gok.

    Idd jammer dat de vrouw bijna altijd degene is die de anticonceptie moet nemen. Tellen zou ik echt niet durven, zou elke maand stressen of ik zwanger ben.

    Ik vind de hormonen opzich niet zo erg, ik heb er geen last van.
    Maar ik weet wel dat het niet goed is voor trombose en borstkanker en daar denk ik wel vaak aan.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  14. #44
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ik weet het niet. Hij is zo beschaamd om daar over te praten lol, hij zegt gewoon dat hij dat niet wil.
    Hem kennende denk ik dat hij denkt dat het je baarmoeder beschadigd voor eventueel volgende zwangerschappen, of dat de man dat voelt tijdens gemeenschap. Maar ik kan daar echt niet open met hem over praten dus tis maar een gok.

    Idd jammer dat de vrouw bijna altijd degene is die de anticonceptie moet nemen. Tellen zou ik echt niet durven, zou elke maand stressen of ik zwanger ben.

    Ik vind de hormonen opzich niet zo erg, ik heb er geen last van.
    Maar ik weet wel dat het niet goed is voor trombose en borstkanker en daar denk ik wel vaak aan.

    Dat staafje is denk ik ook wel goed, alleen ja ook weer hormonen.
    Ja klopt, als je kijkt naar hoeveel beschermde middelen er zijn voor de vrouw alleen en de man eigenlijk maar 1 ding. Ze komen er weer makkelijk mee weg.

    Ja ik heb er dus ook geen last van.. Maakt je wel weer lui om een afspraak te maken etc.
    Happiness is an inside job


  15. #45
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Door de pil zwanger alleen als.je hem vergeet of bv onvoorzichtig bent geweest met antibiotica.
    Goedzo, goed inlezen en je ha bestoken met vragen.

    Slik gewoon de pil en vergeet die niet want laatste wat ik wil is bevalling en alles wat erna komt. [emoji38]
    Je weet dat dit achterhaald is?

    Ja je kan zwanger raken als je het vergeten bent of aan de antibiotica bent. Maar je kan ondanks dat je je goed aan de regels houdt gewoon zwanger door de pil heen worden

    Been there, done that. Geëindigd in een miskraam.

    En wat bleek er aan de hand te zijn? Wij vrouwen worden ouder, onze hormonen gaan anders reageren op wat je in je lichaam binnen krijgt. De functie van jou hormonen veranderen voortdurend. Wat gebeurt er? De pil raakt hierdoor van slag. Je lichaam kan de pil niet meer zo goed opnemen. Dus in feite kan je de pil als snoepjes innemen, maar je bent niet beschermd... zoals ik al zei. Been there, done that. Dit werd me uitgelegd door mijn gynaecoloog. Bleek ik ook nog eens door de pil 3 cystes op mijn linkereierstok te hebben.

    Ik had ineens vage zwangerschaps klachten en bam, positieve zwangerschapstest. En echt, daarna een flinke bloeding van anderhalf maand. Sinds die tijd heb ik nooit meer anticonceptie aangeraakt! Nooit komt dat meer in mijn lichaam.

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -