1. #16
    Inactief lid

    Reacties
    105
    21-11-2020

    ما شاء الله
    Ik mag jullie allemaal lieve lidjes

  2. #17
    Inactief lid

    Reacties
    105
    21-11-2020

    Yooo
    Ik mag jullie allemaal lieve lidjes

  3. #18
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Calmm Bekijk reactie
    ما شاء الله
    Deel mensen, ik zie ook graag wat jullie allemaal lezen/luisteren! <3
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  4. #19
    Inactief lid

    Reacties
    105
    21-11-2020

    .
    Ik mag jullie allemaal lieve lidjes

  5. #20
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Up.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    46
    29-12-2020

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Dit boek wil ik nog lezen, want wat ik van mijn partner begrijp is het zeer interessant!

    Lost Islamic History, Firas Al Khateeb


    Waarom dit boek lezen?:
    Dit boek beschrijft de islamitische historie vanaf de dood van de Profeet, vrede zij met hem, tot de jaren 70/80.
    Wat ik begrepen heb zeer de moeite waard om te begrijpen hoe de islamitische rijk is ontstaan en ook weer ten onder is gegaan.

    Extra:
    Deze twee boeken kunnen voor je islamitische kennis ook zeker niet ontbreken, vond ze allebei zeer goed! (over de Sirah: leven van de Profeet, vzmh). Eigenlijk horen ze in de boekenkast te staan van iedere moslim en iedereen moet het gelezen hebben (in zijn eigen taal).

    Het leven van de Profeet Mohammed, Aboe Ismael


    Biografie van de Profeet Mohammed, Safi-ur Rahman Al-Mubarakpuri
    Boeken die onder dezelfde noemer vallen als “Lost islamic history” en ook interessant zijn:
    - Ornament of the world - Maria Rosa Menocal.

    - Destiny disrupted - Tamim Ansary.

  7. #22
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Sidus Bekijk reactie
    Boeken die onder dezelfde noemer vallen als “Lost islamic history” en ook interessant zijn:
    - Ornament of the world - Maria Rosa Menocal.

    - Destiny disrupted - Tamim Ansary.
    Thanks voor de aanvulling!

    Ik heb ook nog 2 andere boeken in deze thema (ben er nog niet aan begonnen, maar wel al in huis):

    De verdragen van Mohammed met de christenen, Anne Dijk

    Afvallige, Joran van Klaveren

    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  8. #23
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Gigantisme, Geert Noels

    Waarom dit boek lezen?
    Ik heb het boek nog niet uit, maar ik raakte geïnteresseerd in dit boek van de econoom, omdat hij in een artikel de gevaren beschreef van alle grote bedrijven.
    Voor de leek een interessante inzicht op alle economische ontwikkelingen.

    Wat zou Aristotels doen?

    Waarom dit boek lezen?
    Als je geïnteresseerd bent hoe een bepaalde groep mensen ,die zich Arestotelianen noemen, met verschillende kwesties in het leven omgaan gebaseerd op werken van Aristoteles.
    Veel dingen hebben echt raakvlakken met de islam, het is alleen jammer dat het een ander woord hebben gegeven en zoveel mogelijk het 'goddelijke' uit de weg willen gaan.
    Voor mij lijkt het net alsof dit een beter alternatief is voor hen dan de gangbare 'religie' vandaag de dag. Want agnosten of atheisten zijn ze ook weer niet.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  9. #24
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Boeken die ik ook nog wil lezen en interessant lijken (ik kan beter de topic omdopen tot 'boekclub' ) :

    This Essentialism, the disciplined pursuit of less, Gereg McKeown

    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    46
    29-12-2020

    De meeste mensen deugen - Rutger Bregman.

    Het boek werpt nieuw licht vanuit verschillende invalshoeken (psychologie, economie, biologie etc.) op oude vragen. Zijn we als mensen geneigd naar het goed of het kwade te handelen?

  11. #26
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Sidus Bekijk reactie
    De meeste mensen deugen - Rutger Bregman.

    Het boek werpt nieuw licht vanuit verschillende invalshoeken (psychologie, economie, biologie etc.) op oude vragen. Zijn we als mensen geneigd naar het goed of het kwade te handelen?
    Interessant! Rutger Bregman is sowieso een interessant persoon die met andere ideëen komt dan de standaard Nederlander.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  12. #27
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Nieuw boek aan toe te voegen:

    Instant Insights, T. Harris


    Waarom dit boek lezen?

    Als je de westerse benadering van zelfhulp even wil parkeren en het meer op een islamitische manier wil benaderen, dan is dit een mooi boek.
    Onderwerpen die besproken worden: hoe de nafs, hart en geest werken, over achlaa en relaties met anderen. Hoe je doelen te bereiken.
    Al met al, een heel allround boek over zelfontwikkeling! En dan ook nog eens islamitisch benaderd, zeer uniek dus.
    Boek is overigens geschreven door een westerse dokter, die bekeerd is.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  13. #28
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Nog een paar goeie:

    Instant Actions, T.K. Harris

    Waarom dit boek lezen?

    Het is een mooi praktisch vervolg op zijn boek 'Instant Insights', waardoor je handvaten krijgt hoe je met bepaalde problemen moet omgaan.

    Reclaim your heart, Yasmin Mogahed

    Waarom dit boek lezen?
    Dit boek beschrijft heel mooi hoe we onze prioriteiten verkeerd zetten en ons aan de verkeerde dingen hechten (in Dunya). De schrijfster beschrijft in mooie bewoordingen de valkuilen van onze harten.

    Secrets of Divine Love, A. Helwa

    Waarom dit boek lezen?
    Als je houdt van poëtisch geschreven boeken en je boeken zoals hierboven (Reclaim your heart) leuk vond, dan is dit boek zeker iets voor je. Het leest lekker weg en er zitten veel rake zinnen, die het diepste van je hart raken en die je doen nadenken over de liefde de we voelen voor Allah.
    Voor mensen die heel erg soefi (spiritueel) geschreven boeken niet kunnen waarderen, zou ik toch adviseren het een kans te geven.

    Atomic Habits, James Clear

    Waarom dit boek lezen?
    Het is eigenlijk eenzelfde boek als 'The power of habits' door Charles Duhigg, alleen het benadert het ontwikkelen van habits op een andere manier (met meer praktische tips)
    Dus als je strugglet met consistent zijn, is dit boek zeker wel iets voor jou!

    The Mind Management, Steve Peters

    Waarom dit boek lezen?
    Dit boek is een Westerse benadering zoals heel veel zelfhulpboeken doen op heel veel gewoontes van ons en hoe we ze kunnen begrijpen (en veranderen).
    Aangeraden door één van de sheikh's die ik weleens luister, dus een aanrader.

    The Willpower instinct, Kelly McGonigal


    Waarom dit boek lezen?
    Een beetje zoals het boek 'The Mind Management', maar benadert het net iets anders.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    49
    07-10-2013

    Nice! Reclaim your heart is echt een aanrader.