1. #1
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    ***De ZelfontwikkelingsTopic***

    Vandaag had ik een discussie met een zuster over zelfontwikkeling en hoe dit een product is geworden in onze samenleving.
    Het is niet gek je in te beelden dat we in onze meritocratische maatschappij, telkens bezig zijn onszelf te verbeteren opdat we 'meer waard' zijn.
    Want je kunt altijd een NOG betere versie van jezelf worden.

    Hoewel ik deze ontwikkeling toejuich, is het me niet ontgaan dat zelfontwikkeling een product is geworden, die we in onze winkelwagentje zetten, net als dat we een paar schoenen online kopen.
    Hup, even een cursusje 'hoe word ik een echte leider' of 'ontwikkel 7 effectieve eigenschappen'. Het wordt bijna een zonde, als je niet aan zelfontwikkeling doet.

    Maar dat was niet per se datgene wat me tegen het borst stuitte. Het was meer de emotionele manier van marketing van dit product:

    "Investeer in jezelf!"

    "Jij bent het toch waard?"

    en andere marketing technieken (zoals die van 'de schaarste', zeggen dat een cursus maar 1/2x per jaar 'open' gaat en vol=vol) zaten me niet lekker.

    Ik voelde me weer consument in de winkel die nu 'zelfontwikkeling' heet, het is opeens geen privé-keuze meer nu we het allemaal en masse doen en wilde mezelf begrenzen in mijn consumeergedrag, vooral omdat de dingen vaak zo gehyped worden dat je ook teleurgesteld kan worden in datgene wat je krijgt (wat mij overkomen was).
    En ook omdat deze wildgroei van deze zelfontwikkelingswinkel maakt dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

    Goed, uiteindelijk waren we (of alleen ik?) erover uit dat net als het beroep van leraar, deze zelfontwikkelings-coaches/influencers ook gewoon hun salaris moeten verdienen.

    In dat kader, laten we ons niet gelijk leiden door allerlei instagram of (youtube-)influencers's kreten , maar laten we elkaar tips geven over alle soorten media die jij gebruikt om jezelf te ontwikkelen.
    Met name de coaches/boeken die zowel het geloof (deen) als westerse maatschappij (dunya) combineren, vind ik zelf reuze interessant. Ik hou wel van het analyseren van de wereld om mij heen.

    Goed, met bovenstaande disclaimer: laten we elkaar stimuleren in onze ontwikkeling als mensen in de breedste zin van het woord!

    Deel dus:

    -Boeken, graag met een korte samenvatting/beschrijving van waarom JIJ het boek aanraadt.
    - Youtube of andere sociale media influencers, kunnen dus ook gewoon onze doodnormale shuyookh zijn <3
    - Podcast
    etc

    <3
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  2. #2
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Op dit moment ben ik deze boeken aan het lezen

    Identiteit, Paul Verhaeghe
    Waarom lezen:
    Als je meer wilt weten over hoe de maatschappelijke trends zich ontwikkelen en waarom bepaalde dingen gebeuren zoals ze gebeuren, dan biedt dit echt wel meer inzicht.
    Het gaat met name over onze samenleving vanaf de WOII.

    Divine Reality, Hamza Tzortis
    Waarom lezen:
    Dit is best een lastig te lezen boek, maar het doet op een ingenieuze wijze uitleggen waarom de huidige credo van atheïsten op niets is gebaseerd.
    Als je houdt van logisch redeneren, is dit boek echt een aanrader. Plus: je leert dat de wetenschap ook maar kromme ideeën heeft over verschillende zaken.

    NB: je kunt ook gratis hun digitale versie vinden op hun website Sapience Institute (die heel veel nuttige lezingen en artikelen deelt).
    https://sapienceinstitute.org/books/
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  3. #3
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Andere boeken die ik gelezen heb en zeer de moeite waard vind:

    Seven Habits of Higly Effective People, Stephen R. Covey
    Waarom dit boek lezen?:
    Dit boek maakt op een heel simpele manier inzichtelijk hoe bepaalde eigenschappen je kunnen helpen om bepaalde (goede) deugdes te ontwikkelen.

    The Power of Habit, Charles Duhigg
    Waarom dit boek lezen?:
    Voortbordurend op het eerdere boek over het ontwikkelen van deugdes, is het net zo belangrijk om de consistentie ervan vast te houden.
    Dit boek legt tevens op een heel praktische manier uit hoe je dat het beste kunt doen.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  4. #4
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Dit boek wil ik nog lezen, want wat ik van mijn partner begrijp is het zeer interessant!

    Lost Islamic History, Firas Al Khateeb
    Waarom dit boek lezen?:
    Dit boek beschrijft de islamitische historie vanaf de dood van de Profeet, vrede zij met hem, tot de jaren 70/80.
    Wat ik begrepen heb zeer de moeite waard om te begrijpen hoe de islamitische rijk is ontstaan en ook weer ten onder is gegaan.

    Extra:
    Deze twee boeken kunnen voor je islamitische kennis ook zeker niet ontbreken, vond ze allebei zeer goed! (over de Sirah: leven van de Profeet, vzmh). Eigenlijk horen ze in de boekenkast te staan van iedere moslim en iedereen moet het gelezen hebben (in zijn eigen taal).

    Het leven van de Profeet Mohammed, Aboe Ismael
    Biografie van de Profeet Mohammed, Safi-ur Rahman Al-Mubarakpuri
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    45
    18-06-2008

    ***De ZelfontwikkelingsTopic***

    Wat zelfontwikkeling betreft, neig ik meer naar islamitische kennis dan kennis van het wereldse. Wij studeren al best veel en lang in Nederland en leren ook nog eens op onze werk. Hierdoor merk ik dat men weinig tijd tijd besteed aan kostbare kennis over de islam.

    Misschien wel een van de redenen dat er hedendaags veel onwetendheid is omtrent basiszaken over onze deen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #6
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Geweldige topic! Dank voor de aanraders!!

  7. #7
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door 20070092 Bekijk reactie
    Wat zelfontwikkeling betreft, neig ik meer naar islamitische kennis dan kennis van het wereldse. Wij studeren al best veel en lang in Nederland en leren ook nog eens op onze werk. Hierdoor merk ik dat men weinig tijd tijd besteed aan kostbare kennis over de islam.

    Misschien wel een van de redenen dat er hedendaags veel onwetendheid is omtrent basiszaken over onze deen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Zeker, je moet vooral die boeken lezen die je graag wil. Zelf doe ik zowel boeken lezen over het geloof ALS andere boeken.

    Als we ons leven goed willen navigeren in deze westerse samenleving, dan vind ik dat het nodig is je ook te verdiepen in de trends die er gaande zijn.

    Alleen zo kun je bruggen bouwen in deze steeds meer polariserende samenleving, iets wat hard nodig gaat zijn.

    Ter voorbeeld: de Profeet was niet alleen een voorbeeld in termen van deen, maar hij wist heel goed hoe hij volkeren nader tot elkaar kon brengen: dus politiek bedrijven.
    We moeten niet vergeten dat we ook met andere mensen op deze wereld samenleven.

    Ik weet niet meer welke hadieth het was, maar de Profeet werd gevraagd wat hij liever zou doen: een heel dag bidden in de moskee of iemand uithelpen. Hij koos voor het laatste, want dat was NOG beter.
    Aanbidding zit dus niet alleen in het gebed en het opdoen van islamitische kennis, we moeten ook engageren in de samenleving en ook daar goeds in verrichten! En naar mijn idee heb je daar wel wereldkennis voor nodig (niet per se boekenkennis van wetenschappen, zoals we die op de middelbare school leren).
    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    Geweldige topic! Dank voor de aanraders!!
    Thanks, vergeet niet die boeken en youtube-kanaal te delen!
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  8. #8
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Op dit moment ben ik deze boeken aan het lezen

    Identiteit, Paul Verhaeghe
    Voor wie boeken zoals hierboven van Paul Verhaeghe interessant vindt, hier nog meer in die reeks.

    Borderline Times, Dirk de Wachter
    Waarom dit boek lezen?:
    Ook dit boek illustreert heel mooi (en naar mijn idee ook op een ludieke wijze), door stoornissen in onze samenleving te vergelijken met symptomen van een psychiatrische stoornis (borderline persoonlijkheidsstoornis)
    Heb dit boek, ondanks zijn provocerende gehalte, best snel uitgelezen. Het biedt een geheel andere blik op onze samenleving, een kritische blik naar mijn idee.
    Super aan te raden dus als je ervan houdt de maatschappij te analyseren! Zaten voor mij in ieder geval veel eye-openers in.

    Het einde van de psychotherapie, Paul Verhaeghe
    Heb dit boek zelf nog niet uitgelezen, zit in het laatste stukje van het boek Identiteit van deze schrijver, maar ook dit boek biedt andere perspectieven op hoe wij mentale stoornissen in onze samenleving zien.
    Zowel Verhaeghe en de Wachter worden vaak (samen) geïnterviewd en als je een beetje googlet vind je ook hele mooie artikels over hun onderwerpen. (Humo, de Standaard, de Groene Amsterdammer)

    Verder in deze richting is dit boek ook zeker een aanrader!

    Dodelijke medicijnen en georganiseerde misdaad, Peter C. Göttzsche
    Waarom dit boek lezen?:
    Ook dit boek heb ik nog niet uitgelezen (is wel een dikke pil), maar het biedt schokkende inzichten over hoe de farmaceutische industrie werkt.
    We wisten dat het pervers was, maar niet zó pervers.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  9. #9
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Dit zijn wat meer cultureel interessante boeken (tenminste voor mij):

    Keeping Hope Alive, dr Hawa Abdi
    Waarom dit boek lezen?:
    Als je houdt van boeken over mensenrechten en mensenactivisten, dan is dit een heel mooi boek.
    Verder belicht het ook de situatie in Somalië door de jaren heen (inkijk in de burgeroorlog)

    Hetzelfde kun je zeggen over onderstaande boek:

    This is what America looks like, Ilhan Omar
    Waarom dit boek lezen?:
    Dit boek geeft ook een inkijk over de levens van Somalische mensen tijdens de burgeroorlog en in vluchtelingenkampen.
    Plus ze vertelt zelf heel mooi hoe ze de transitie naar America heeft gemaakt.

    (ik heb verder ook de boeken van Hirsi Ali gelezen en nog een paar Somalische bekende mensen, maar denk niet dat jullie dat interessant gaan vinden)
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  10. #10
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Mooie Youtube Kanalen

    Free Quran Education
    Toont heel veel geanimeerde fragmenten van lezingen van verschillende shuyookh, ustaadh's en mufti's. Het zijn hele sterke eye-openers, ook ideaal voor jongere kinderen (die niet de aandacht hebben voor ellenlange lezingen).
    En ik als volwassene vind ze stiekem ook fijn


    Nouman Ali Khan, Bayyinah institute
    Deze khutbah's (vrijdagsgebed preken) zijn ZO fijn en luister ze ook graag, net als de rest van de content van deze ustaadh.
    Hij heeft een heel prettige manier van praten en uitleggen (hij praat wel supersnel in het Engels) en neemt je ook altijd mooi mee in de verhalen van de Quran, Allahoema bariek!

    Mufti Menk
    Hij mag ook zeker niet ontbreken aan het lijstje. Waar ik hem met name om kan waarderen is zijn confronterende en jeugdige manier van het toespreken van zijn publiek.
    Ook om zijn grapjes lig ik vaak in een deuk. Hij brengt de onderwerpen luchtig, maar ook weer heel scherp en serieus.

    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    45
    18-06-2008

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Zeker, je moet vooral die boeken lezen die je graag wil. Zelf doe ik zowel boeken lezen over het geloof ALS andere boeken.

    Als we ons leven goed willen navigeren in deze westerse samenleving, dan vind ik dat het nodig is je ook te verdiepen in de trends die er gaande zijn.

    Alleen zo kun je bruggen bouwen in deze steeds meer polariserende samenleving, iets wat hard nodig gaat zijn.

    Ter voorbeeld: de Profeet was niet alleen een voorbeeld in termen van deen, maar hij wist heel goed hoe hij volkeren nader tot elkaar kon brengen: dus politiek bedrijven.
    We moeten niet vergeten dat we ook met andere mensen op deze wereld samenleven.

    Ik weet niet meer welke hadieth het was, maar de Profeet werd gevraagd wat hij liever zou doen: een heel dag bidden in de moskee of iemand uithelpen. Hij koos voor het laatste, want dat was NOG beter.
    Aanbidding zit dus niet alleen in het gebed en het opdoen van islamitische kennis, we moeten ook engageren in de samenleving en ook daar goeds in verrichten! En naar mijn idee heb je daar wel wereldkennis voor nodig (niet per se boekenkennis van wetenschappen, zoals we die op de middelbare school leren).


    Thanks, vergeet niet die boeken en youtube-kanaal te delen!
    Ik begrijp wat je bedoeld. Wat islamitische kennis betreft, dit is super breed en heeft niet alleen te maken met aanbiddingen. Iets waar tegenwoordig velen in tekort schieten, is met name kennis omtrent tawheed en aqeeda. Gevolg is dat men veel twijfels heeft en vervolgens wegdwaalt van de waarheid. In mijn ogen heeft dit soort kennis voorrang op alle andere kennisgebieden. Dit zal jou uiteindelijk vormen tot de moslim met een sterke fundering waar je vervolgens op voort kunt bouwen door bijv. kennis te vergaren over islamitische gedragswetenschappen of andere wetenschappen.

    Overigens schrijf ik andere boeken niet af. Ik lees ook graag geschiedenisboeken en kijk naar documentaires over andere culturen en volkeren. Puur om mijn algemene kennis op peil te houden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #12
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door 20070092 Bekijk reactie
    Ik begrijp wat je bedoeld. Wat islamitische kennis betreft, dit is super breed en heeft niet alleen te maken met aanbiddingen. Iets waar tegenwoordig velen in tekort schieten, is met name kennis omtrent tawheed en aqeeda. Gevolg is dat men veel twijfels heeft en vervolgens wegdwaalt van de waarheid. In mijn ogen heeft dit soort kennis voorrang op alle andere kennisgebieden. Dit zal jou uiteindelijk vormen tot de moslim met een sterke fundering waar je vervolgens op voort kunt bouwen door bijv. kennis te vergaren over islamitische gedragswetenschappen of andere wetenschappen.

    Overigens schrijf ik andere boeken niet af. Ik lees ook graag geschiedenisboeken en kijk naar documentaires over andere culturen en volkeren. Puur om mijn algemene kennis op peil te houden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Je hebt helemaal gelijk broeder. Ik denk dat het leren over je geloof ZEKER de prioriteit moet hebben. Zelf heb ik door de jaren heen kennis opgedaan, van kinds af aan via de moskee.
    Dus alhamdulilaah kan ik zeggen dat ik toch al wat basic kennis bezit. Plus, ik weet van mezelf dat ik beter gemotiveerd blijf als ik verschillende soorten kennis tot me neem tegelijk, de 'eerst dit, dan dat'- methode werkt niet voor mij

    Maar zeker, eenieder moet wel uitkiezen waar zijn hiaten het meeste zijn en deze bijwerken.
    Nu we het toch hebben over het onderwerp tawheed en aqeeda, welke boeken adviseer jij die hierover gaan?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  13. #13
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Even berichten op een andere topic delen.

    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    Mmm liefdesbang en je leven helen. Goede boeken als je wil weten waarom je bepaald gedrag vertoont. Wat de oorzaak is..

    Youtube jay shatty als ik t goed schrijf...
    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Koran. Ik heb niets zoals de Koran gevonden voor zelfontwikkeling. De Koran is simpelweg onbeschrijfelijk. Surah Al Fatiha is mindblowing. Alsof ik in een spiegel kijk.

    Als je iets wilt leren over jezelf, lees de Koran.

    Voorbeeld:

    Surah Al Kahf

    En geef hen het voorbeeld van de twee mannen; aan één van hen hadden Wij twee tuinen met druivenstokken gegeven en Wij omringden die met dadelpalmen; en hadden daartussen bewerkte velden geplaatst.

    Elk van deze twee tuinen bracht haar vruchten voort, en deed niet in het minst daarin tekort en Wij zorgden voor een rivier die tussen hen doorstroomde.

    En hij had fruit en hij zei tegen zijn (gelovige) gesprekspartner: “Ik heb meer welvaart en dan jij en wordt meer door de mensen gerespecteerd.”

    En hij keerde terug naar zijn tuin en hij deed zichzelf onrecht aan. Hij zei: “Ik denk niet dat dit (de tuinen) ooit zal verdwijnen.”

    En ik denk niet dat het Uur ooit zal aanbreken. En als ik daadwerkelijk tot mijn Heer wordt teruggebracht (op de Dag der Opstanding), dan zal mijn terugkeer tot Hem (zelfs)" beter zijn dan het huidige.”

    Zijn (gelovige) gesprekspartner zei: “Ben jij ongelovig aan Hem die jou uit stof geschapen heeft, daarna uit gemengde zaaddruppels van de mannelijke en vrouwelijke afscheiding en Die je daarna als een mens gemodelleerd heeft?”

    “Maar in mijn geval (geloof ik) dat Hij Allah is, mijn Heer en ik zal niemand met Hem als deelgenoot verenigen.”

    Het was beter voor jouw geweest om te zeggen toen jij je tuin binnenging: “Datgene wat Allah wil (zal gebeuren)! Er is geen macht buiten Allah! Indien jij van mij ziet, dat ik minder dan jou ben, op het gebied van bezit en kinderen.”

    Het zou kunnen zijn dat mijn Heer mij iets beters geeft dan jouw tuin, en een bestraffing uit de hemel daarover stuurt, dan zal het modder zijn.

    Of het water daarvan verdwijnt diep in de aarde zodat je het nooit meer zal kunnen vinden.”

    En zijn fruit werd vernietigd. En hij begon zijn handen te wringen wegens hetgeen hij aan de tuin had besteed en dat de tuinen nu tot de bodem toe geruїneerd waren. En hij zei: “Had ik maar geen deelgenoten aan mijn Heer toegeschreven.”

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Ideological Fortification | Shaykh Sāleh al-'Usaymī

    https://www.youtube.com/playlist?lis...tslmzVFRtMKWow
    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Disclaimer: Dit zijn geen moslims. Dus je dient goed op te letten dat je hun wereldvisie niet overneemt. Als je niet weet hoe, dan kun je beter eerst je eigen deen leren.


    David Goggins praat veel over mentale weerbaarheid.

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Chriss Voss - onderhandeling

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Youtube kanaal CrashCourse. Verschillende onderwerpen samengevat

    https://www.youtube.com/user/crashcourse/videos
    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    De website An Nasieha: https://www.an-nasieha.nl/category/audio/

    Als je op sprekers klikt en een spreker kiest krijg je lessenreeksen waarin complete essentiële Islamistische boeken van kaft tot kaft worden uitgelegd in het NL.
    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  14. #14
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Voor wie wel houdt van recente en oude typische zelfhulpboeken, dan zijn deze titels wellicht ook wat voor je

    Think and Grow Rich, Napoleon Hill

    Waarom dit boek lezen?:
    Dit boek toont hoe je je manier van denken kan veranderen. om zo sneller je doelen te bereiken.
    Wordt ook tot de klassiekers van de zelfhulpboeken gerekend.

    Een andere klassieker is:

    How to wind friends and influence people, Dale Carnegie

    Waarom dit boek lezen?:
    Ook dit boek biedt praktische handvaten om invloed op mensen uit te oefenen, met vaak heel heldere voorbeelden.
    Naar mijn idee wat kort door de bocht genomen, maar toch met een kern van waarheid.

    Ikigai, Hector Garcia

    Waarom dit boek lezen?:
    Dit boek maakt een mooie analyse van levenstijlen van mensen, die maken dat ze lang en gezond leven. Het analyseert de 'blue zones'op de wereld en hoe mensen daar leven.
    En van daaruit adviezen van hoe je jouw leven het beste kan inrichten, met daarin ook een 'ikigai'; een 'passie'.

    Er bestaat ook een vervolgboek op Ikigai van dezelfde schrijver.

    Master your mindset, Michael Pilarczyk

    Waarom dit boek lezen?:
    Ook dit boek lijkt veel op de vorige (Ikigai), alleen een net meer spirituele benadering.
    Al moet ik zeggen dat ik het best raar vond wat de schrijver allemaal beschrijft... (bepaalde spirituele ervaringen)
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  15. #15
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Even om af te wisselen, hier een aantal podcasts, waar ik zelf graag naar luister:

    Mindful Muslimah Speaks (meer iets voor vrouwen):

    https://anchor.fm/mindfulmuslimah

    Waarom naar dit podcast luisteren?
    Deze spreekster doe heel mooi alles wat je in voorgaande zelfhulpboeken combineren met ons deen en ze in perspectief zetten.
    Ik vind het een mooie combinatie van hedendaags zelfontwikkeling + islam!
    Plus het luistert lekker weg in de auto, trein, schoonmaken of alle andere dingen waar je je rustig kunt concentreren op geluid.

    The Aida Azlin Show (ook meer voor vrouwen)


    https://anchor.fm/aidaazlin

    Waarom naar dit podcast luisteren?
    Ook zoals bovenstaande spreekster, luister ik ook graag naar haar, maar zij interviewt vooral andere mensen.
    Zeker de moeite waard om eens te beluisteren!

    Overigens kun je bovengenoemde sprekers Nouman Ali Khan, Mufti Menk, Yasir Qadhi, Wissam Sharieff en nog vele anderen ook vinden op de podcasts van Muslim Central:

    https://muslimcentral.com/

    Op dit moment de series van Wisam Sharieff over Prophetic Dynasties aan het volgen:

    https://muslimcentral.com/series/wis...hetic-dynasty/

    Eentje die ik ook eruit wil lichten, ook in het kader van de eerdergenoemde vrouwelijke sprekers, is Yasmin Mogahed:

    https://muslimcentral.com/audio/yasmin-mogahed/

    Ook zij is een mooie spreker, die vooral de islamitische kanten belicht in hoe je je leven moet inrichten, waarin ze de spirituele, fysieke en mentale problemen erin meeneemt!
    Love, love, love her lectures, Allahoema bariek! <3
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!