1. #1
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    'De Alphamannen zijn uitgestorven!'- deel 2

    Voor wie de eerste topic heeft gemist, lees je in zou ik zeggen

    Goed, ik kon jullie dit gesprek met mijn man ook niet onthouden, aangezien het een waardevolle inzicht was naar aanleiding van mijn eerder geopende topic.
    Daarin kwam ik erachter dat sommige mannen niet gelijk tot actie overgaan, omdat het niet in hun persoonlijkheid ligt om dat zo aan te pakken.
    En dat we daarin de heren ook niet voor moeten afstraffen, door te zeggen dat ze dan niet 'mannelijk' genoeg zijn.

    Dus, ik had die topic-inhoud met hem gedeeld. Hij weet dat ik mensen 'council' op dit forum en ik vond het ook wel leuk om van hem terug te horen wat hij van de discussies die daarna ontstaan zijn vindt.
    Alleen, toen ik hem vertelde over het stukje waar hij zei niet op mij af te stappen, als hij me op straat zag, had hij wel wat toegevoegd.

    'Oh, maar ik zou niet op je afstappen, omdat ik dat niet respectvol vind, maar ik zou wel andere manieren vinden om je te contacteren via via.'

    Dus ik met opgetrokken wenkbrauwen: 'oh en hoe zou je dat doen? Als je mijn naam of niets van mij hebt en me alleen op straat hebt gezien?'

    Toen keek hij me aan met de mond vol tanden.

    Hij realiseerde zich dat dat niet gemakkelijk gaat. Iemand vinden op basis van alleen een beschrijving. Ook al is onze community best klein in Nederland, maar je moet toch IETS van info hebben wil je iemand kunnen terugvinden.
    Al helemaal als je elkaar in een stad zou treffen waar geen van beide er woont.

    Hij begreep dus, dat zijn 'tactiek' eigenlijk niet gewerkt zou hebben, ondanks alle goede bedoelingen.

    Ik snapte dat hij respectvol wilde blijven en voegde eraan toe dat hij best respectvol kon blijven door bijvoorbeeld zijn nummer te geven en te vertellen dat een mahram van haar, contact met hem kon opnemen en dat hij graag haar verder zou willen leren kennen.
    Ik weet dat vrouwen helemaal op tilt slaan als ze zelf met hun nummer moeten komen ('hoe durft hij!') en door andersom zelf zijn nummer te geven en het initiatief bij haar te laten, creëer toch een soort vrijblijvendheid en geen gedwongen situatie.

    Goed, dit is maar EEN manier om elkaar verder te leren kennen. Wat me opvalt is dat mannen eigenlijk veel te passief zijn naar vrouwen toe!
    Heel veel vrouwen verwachten actie van de mannen, maar die blijft vaak toch wel uit om wat voor redenen dan ook.
    Hieronder een kort maar krachtige analyse van de oorzaak en wat goede tips voor mannen, van vrouwen:

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Leuke topic.

    We hebben in deze rubriek al heel wat soortgelijke topics geopend.

    Als je het mij vraagt is het misgegaan toen we zombies werden. Al die schermpjes en komst van social media heeft veel verpest.

    Te veel afleidingen focus op waar het echt om draait kwijtgeraakt en ondertussen veel wantrouwen en angsten gecreëerd naar elkaar toe.

    We zullen terug naar de kern moeten, onze religie en allemaal kei hard gaan werken aan ons zelf. Want ondertussen haalt de tijd ons genadeloos in.

    Allah jedina
    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Zie nu pas dat de topic al oud is.

    @ ts als je inmiddels nieuwe bevindingen hebt deel ze...

    Eigenlijk lees je weinig tips terug, meer oorzaken van waarom het niet lukt.

    Als ik een tip mag geven wil ik de heren de tip geven als het zelf niet lukt om iemand te vinden schakel de dames in je familie in. Die kennen je goed en zij kennen vaak veel dames daartussen kunnen misschien potentiële kandidaten zitten.

    Verder andere tip als je iemand op het oog hebt durf te handelen. Ga niet meteen invullen misschien is ze al getrouwd, misschien dit, misschien dat. Oké dat meteen aanspreken lastig is snap ik, maar kijk dan wat wel een optie is. Iemand anders haar laten aanspreken, navraag doen over haar, een briefje op voorruit noem maar op. Beetje moeite doen...
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  2. #2
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Morri Bekijk reactie
    Deel 2 kon wel een betere titel gebruiken.
    Zoals? Voel je je aangevallen?

    En wat vind je er INHOUDELIJK van?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  3. #3
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Ik heb er een verhaaltje..

    Dit is dom en niet tho the point

    Maar impulsen onthoud ik en het zijn de kleine details waar je verder moet werken

    Ok ..euhemm

    Ooit was er een Vrouw en die werd verliefd op een Man..

    Ze trouwden en ze spendeerde de rest van haar leven om hem te veranderen..
    Zo verliefd was ze..

    Toe het haar eindelijk het haar gelukt was zei ze..

    Ik herken je niet

    Wie ben jij??


    Moraal van het verhaal..

    Laat ik aan jullie over want anders heb ik het weer gedaan

  4. #4
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Morri Bekijk reactie
    Vind het een cringe woord alphaman. Inhoudelijk niet veel toe te voegen maar hier een upje
    Alphaman is beetje click-bait, snap het volledig als je het maar niets vindt.

    Maar het provoceert.
    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Ik heb er een verhaaltje..

    Dit is dom en niet tho the point

    Maar impulsen onthoud ik en het zijn de kleine details waar je verder moet werken

    Ok ..euhemm

    Ooit was er een Vrouw en die werd verliefd op een Man..

    Ze trouwden en ze spendeerde de rest van haar leven om hem te veranderen..
    Zo verliefd was ze..

    Toe het haar eindelijk het haar gelukt was zei ze..

    Ik herken je niet

    Wie ben jij??


    Moraal van het verhaal..

    Laat ik aan jullie over want anders heb ik het weer gedaan
    Geen idee waar je verhaal over gaat.

    Wat heeft het met deze topic te maken?
    Citaat Geplaatst door XQS Bekijk reactie
    Je man is een balloze flikker en jij een ordinaire snol, gadverdamme!

    The Most Lyrically Acclaimed.
    En jij je lekker verschuilen achter je 1-reactie-account. Wat dapper!

    Je reactie is gemeld.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  5. #5
    Nieuwsgierig

    Reacties
    2.232
    20-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Alpha omega... lijkt wel een roedel wolven.
    Geduld is de sleutel

  6. #6
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Perseus Bekijk reactie
    Alpha omega... lijkt wel een roedel wolven.
    Genoteerd!!



  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Ga koken

  8. #8
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    True, verpest door social media... man hoeft geem oorlogen mee te maken om zijn princes te veroveren, brieven met de postduif te verzenden, op zijn kameel,ezel, paard stad en land af om haar te vinden. Simpele dm... should do the work... en dan zelfs bang voor afwijzing...

    Ach ja zijn allemaal ook maar mensen. Niemand vind een blauwtje oplopen leuk...

    Up voor jou topic!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    True, verpest door social media... man hoeft geem oorlogen mee te maken om zijn princes te veroveren, brieven met de postduif te verzenden, op zijn kameel,ezel, paard stad en land af om haar te vinden. Simpele dm... should do the work... en dan zelfs bang voor afwijzing...

    Ach ja zijn allemaal ook maar mensen. Niemand vind een blauwtje oplopen leuk...

    Up voor jou topic!
    Echt he, maar weet je vrouwen waren ooit zo onbereikbaar. Iig moest je er echt veel.moeite voor doen. Ben misschien wat ouder dan rest hier, maar ik kan me.goed herinneren hoe bereid een man was om echt moeite te doen voor een dame die hij leuk vond. Van achtervolgen tot brieven schrijven tot bellen naar werkplek van dame en noem maar op. Een man verplaatste nog net geen berg om een nummer te regelen van iemand die hij leuk vond. Als dat dan uiteindelijk gelukt was (ja dat was een zware weg) dan had hij echt iets bereikt. Mannen konden toen nog hun eetlust verliezen en wakker liggen nachten lang omdat ze zo gek waren op iemand.

    De harten van nu zijn beetje dood, te veel vis in de zee en ze happen bijna allemaal. Zodra het visje niet interessant genoeg is worden ze weer terug gegooid in die zee zodat een ander weer kan vissen. En ik geef echt niet alleen de mannen de schuld, juist ook de vrouwen. We waren echt beschaafd en kostbaar een man moest laten zien dat hij je waard is.

    Maar er is hoop....

    Als we allemaal beetje aan ons zelf werken komt het wel goed bi idni Allah

  10. #10
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Perseus Bekijk reactie
    Alpha omega... lijkt wel een roedel wolven.
    Wolven? Rare link. Als je Transformers zei, had ik het nog begrepen.

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Ga koken
    Rond de tijd dat je berichtte, ben ik vaak al klaar met koken + eten.

    Dus wat is je punt?
    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    True, verpest door social media... man hoeft geem oorlogen mee te maken om zijn princes te veroveren, brieven met de postduif te verzenden, op zijn kameel,ezel, paard stad en land af om haar te vinden. Simpele dm... should do the work... en dan zelfs bang voor afwijzing...

    Ach ja zijn allemaal ook maar mensen. Niemand vind een blauwtje oplopen leuk...

    Up voor jou topic!
    Mannen doen veel minder moeite inderdaad, wel jammer.

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Echt he, maar weet je vrouwen waren ooit zo onbereikbaar. Iig moest je er echt veel.moeite voor doen. Ben misschien wat ouder dan rest hier, maar ik kan me.goed herinneren hoe bereid een man was om echt moeite te doen voor een dame die hij leuk vond. Van achtervolgen tot brieven schrijven tot bellen naar werkplek van dame en noem maar op. Een man verplaatste nog net geen berg om een nummer te regelen van iemand die hij leuk vond. Als dat dan uiteindelijk gelukt was (ja dat was een zware weg) dan had hij echt iets bereikt. Mannen konden toen nog hun eetlust verliezen en wakker liggen nachten lang omdat ze zo gek waren op iemand.

    De harten van nu zijn beetje dood, te veel vis in de zee en ze happen bijna allemaal. Zodra het visje niet interessant genoeg is worden ze weer terug gegooid in die zee zodat een ander weer kan vissen. En ik geef echt niet alleen de mannen de schuld, juist ook de vrouwen. We waren echt beschaafd en kostbaar een man moest laten zien dat hij je waard is.

    Maar er is hoop....

    Als we allemaal beetje aan ons zelf werken komt het wel goed bi idni Allah
    Haha, weet jij of het zo ging bij familieleden? Het lijkt net alsof je het gehoord hebt? :P
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Wolven? Rare link. Als je Transformers zei, had ik het nog begrepen.



    Rond de tijd dat je berichtte, ben ik vaak al klaar met koken + eten.

    Dus wat is je punt?


    Mannen doen veel minder moeite inderdaad, wel jammer.



    Haha, weet jij of het zo ging bij familieleden? Het lijkt net alsof je het gehoord hebt? :P
    Dit is geen fictie al zou dat nu misschien wel echt onwerkelijk klinken dat een man zoveel moeite doet. Dit bestond echt, genoeg verhalen, genoeg mogen aanschouwen. Kijk toen was een vrouw echt hard to get. Je kreeg niet zomaar toegang tot haar privé leven zoals nu. Als je je nummer aan iemand gaf dan was dat echt heeeel wat. Want dat deed je gewoon niet in die tijd, was not done. Laat staan daten, dat durfde echt alleen de dames die echt een risico wilde nemen.

    Nu is het allemaal heel anders, foto's en filmpjes worden vrijwillig gedeeld laat staan je nummer of iets dergelijks.

  12. #12
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Dit is geen fictie al zou dat nu misschien wel echt onwerkelijk klinken dat een man zoveel moeite doet. Dit bestond echt, genoeg verhalen, genoeg mogen aanschouwen. Kijk toen was een vrouw echt hard to get. Je kreeg niet zomaar toegang tot haar privé leven zoals nu. Als je je nummer aan iemand gaf dan was dat echt heeeel wat. Want dat deed je gewoon niet in die tijd, was not done. Laat staan daten, dat durfde echt alleen de dames die echt een risico wilde nemen.

    Nu is het allemaal heel anders, foto's en filmpjes worden vrijwillig gedeeld laat staan je nummer of iets dergelijks.
    Jeetje, wat klinkt het als romantische tijden toen!

    Alleen weet ik niet of dat hard-to-get altijd zo goed zal uitpakken.

    Wil je zeggen dat omdat wij vrouwen zo 'gemakkelijk benaderbaar' zijn geworden, de mannen geen moeite meer doen?

    Dus de groep vrouwen die het contact makkelijk aangaan, zijn het probleem?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Jeetje, wat klinkt het als romantische tijden toen!

    Alleen weet ik niet of dat hard-to-get altijd zo goed zal uitpakken.

    Wil je zeggen dat omdat wij vrouwen zo 'gemakkelijk benaderbaar' zijn geworden, de mannen geen moeite meer doen?

    Dus de groep vrouwen die het contact makkelijk aangaan, zijn het probleem?
    Was ook romantisch.

    Dat is niet HET probleem maar zeker een deel van het probleem absoluut. Alles wat in overvloed makkelijk te krijgen is word minder interessant. De mens is zo gemaakt dat er een trigger moet zijn of een uitdaging waar moeite voor gedaan moet worden. En mannen zijn zo gemaakt dat ze moeite doen voor een vrouw. Kijk maar naar voorbeelden uit de natuur.

    Hoeveel vrouwen hoor je tegenwoordig niet klagen dat de man nauwelijks moeite doet. Zij moet bellen, zij moet om hem vragen en sommigen moeten zelfs smeken of hij nu eindelijk om haar hand komt vragen. Nou dat was in mijn jongere jaren toch echt niet zo, de rollen waren toen omgedraaid. Een man ging een hele strijd aan als er moeilijkheden op de weg waren om met jou te kunnen trouwen.

    Maar wat jij bedoelt met niet hard to get doen is denk ik als iemand je meteen serieus benaderd met zuivere intentie dat je dan gewoon beter een beetje kunt meewerken. Toch?

  14. #14
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Was ook romantisch.

    Dat is niet HET probleem maar zeker een deel van het probleem absoluut. Alles wat in overvloed makkelijk te krijgen is word minder interessant. De mens is zo gemaakt dat er een trigger moet zijn of een uitdaging waar moeite voor gedaan moet worden. En mannen zijn zo gemaakt dat ze moeite doen voor een vrouw. Kijk maar naar voorbeelden uit de natuur.

    Hoeveel vrouwen hoor je tegenwoordig niet klagen dat de man nauwelijks moeite doet. Zij moet bellen, zij moet om hem vragen en sommigen moeten zelfs smeken of hij nu eindelijk om haar hand komt vragen. Nou dat was in mijn jongere jaren toch echt niet zo, de rollen waren toen omgedraaid. Een man ging een hele strijd aan als er moeilijkheden op de weg waren om met jou te kunnen trouwen.

    Maar wat jij bedoelt met niet hard to get doen is denk ik als iemand je meteen serieus benaderd met zuivere intentie dat je dan gewoon beter een beetje kunt meewerken. Toch?
    Ok, gelukkig schuif je het niet allemaal in de schoenen van de vrouwen

    Zeker, denk ook wel dat we mannen de kans moeten geven om actie te ondernemen, maar zoals ik al eerder zei: daar ligt geen islamitische basis aan ten grondslag en is heel cultureel bepaald.
    Een vrouw zou net zo goed ook actie kunnen nemen (via een mahram). Want eigenlijk zeg je, als een vrouw gemakkelijk is of 'de stap' zet, dat je fout bezig bent als vrouw. En ons voorbeeld, vrouw van de profeet, Khadijah , toont ons toch echt dat daar geen schaamte in zit.

    Ik denk wel dat deze verandering van cultuur gemaakt heeft dat de mannen passiever zijn geworden? Alles is gemakkelijker bereikbaarder, waardoor men steeds minder moeite erin wil steken.
    Net zoals we gemakkelijk van kanaal switchen als het ons niet bevalt.

    We hebben geen geduld meer en al helemaal geen genade meer voor elkaar.

    Yes, met hard-to-get waar je een serieuze man niet de kans geeft (en bij wijze van je neus opsteekt), dan ben je denk ik ook verkeerd bezig als vrouw.
    We moeten toch echt een middenweg erin zien te vinden.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!