1. #16
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Heb familie in belgie.

    Je krijgt dagekijks 8 euro lunchgeld van je werkgever.

    X2 als je partner hebt. Mag je alle soorten eten van halen... dus geen boodschappengeld kosten.

    Kinderbijslag per kind. Baby uitzet bij geboorte en een groot x bedrag.

    Subsidie als je een oude woning koopt en renoveert.

    Wat wij per kwartaal aan wegenbelasting betalen, betalen zij per jaar.

    Zorgverzekering is extreem laag. Betalen wel per bezoekje aan een ziekenhuis of huisarts. Mogen daar weer een x bedrag van declareren. Gunstig als je gezond bent.

    Betalen wel veel inkomstenbelasting...

    Dus is gunstig als je een woning koopt, zware auto bezit, veel kids hebt en boodschappen bijna gratis...

  2. #17
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    Heb familie in belgie.

    Je krijgt dagekijks 8 euro lunchgeld van je werkgever.

    X2 als je partner hebt. Mag je alle soorten eten van halen... dus geen boodschappengeld kosten.

    Kinderbijslag per kind. Baby uitzet bij geboorte en een groot x bedrag.

    Subsidie als je een oude woning koopt en renoveert.

    Wat wij per kwartaal aan wegenbelasting betalen, betalen zij per jaar.

    Zorgverzekering is extreem laag. Betalen wel per bezoekje aan een ziekenhuis of huisarts. Mogen daar weer een x bedrag van declareren. Gunstig als je gezond bent.

    Betalen wel veel inkomstenbelasting...

    Dus is gunstig als je een woning koopt, zware auto bezit, veel kids hebt en boodschappen bijna gratis...

    Heb familie in belgie.

    Je krijgt dagekijks 8 euro lunchgeld van je werkgever.

    Maaltijdcheques, als een soort fiscaal voordeel voor de werknemer, niet belast, maar is wel een deel van zijn loon.
    En niet ieder bedrijf tekent er voor in. Dus in principe een belastingontduiking met goedkeuring van de staat.

    Kinderbijslag per kind. Baby uitzet bij geboorte en een groot x bedrag.

    Klopt

    Subsidie als je een oude woning koopt en renoveert.

    Indien je aan bepaalde voorwaarden voldoet, de normen liggen heel hoog.

    Wat wij per kwartaal aan wegenbelasting betalen, betalen zij per jaar.

    Klopt

    Zorgverzekering is extreem laag. Betalen wel per bezoekje aan een ziekenhuis of huisarts. Mogen daar weer een x bedrag van declareren. Gunstig als je gezond bent.

    Indien je in Belgie geen extra ziekte verzekering bijneemt, betaal je je ook blauw en ligt je terug inning erg laag.

    Wat ik bemerk is dat veel Nederlanders zich in onze ziekenhuizen laten behandelen, heeft te maken met de wachttijden in Nederland.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  3. #18
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Ik snap dat nog steeds niet waarom zoveel hollandse marokkanen naar Belgie emigreren met de intentie om zoveel mogelijk kinderen te baren en uitkering trekken.
    Als mens heb je toch ambitie en wil je wat maken van je leven? Weet je hoeveel van dat soort mensen die van hier naar Belgie zijn verhuisd en zeggen ''Dat jullie nog in Holland blijven en werken voor de belastingdienst, jullie zijn gek''! Ze doen alsof ze het daar allemaal heel goed hebben met een uitkering en kinderbijslag. Alsof ze het zwitserleven gevoel hebben ontdekt.
    Vertel eens, hebben ze het daadwerkelijk zo goed daar in Belgie. Ik krijg er namelijk geen hoogte van.
    Het was de maandelijkse kinderbijslag de zorgkas en het sneller een woonst verwerven die hen naar hier lokten, vergeet ook niet hoeveel echte Nederlanders er naar hier emigreerden om de belasting te ontduiken, (inwoners grensgemeenten).
    Ik denk als je hier werkt het best wel goed kan hebben, God in Frankrijk zal men in beide landen niet worden denk ik.
    Nu heb je gezinnen met 2-3 kids wat vroeger wel anders was, de kinderbijslag zag men als een inkomstenbron daar de vrouw meestal niet buitenhuis werkte.

    Denk ook niet dat iedere Nederlander of iedere Belg in het ander land zich beter voelt, heeft meer te maken met er niet opgegroeid zijn geen gewenning of band ermee hebben. Gratis bestaat niet.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Het was de maandelijkse kinderbijslag de zorgkas en het sneller een woonst verwerven die hen naar hier lokten, vergeet ook niet hoeveel echte Nederlanders er naar hier emigreerden om de belasting te ontduiken, (inwoners grensgemeenten).
    Ik denk als je hier werkt het best wel goed kan hebben, God in Frankrijk zal men in beide landen niet worden denk ik.
    Nu heb je gezinnen met 2-3 kids wat vroeger wel anders was, de kinderbijslag zag men als een inkomstenbron daar de vrouw meestal niet buitenhuis werkte.

    Denk ook niet dat iedere Nederlander of iedere Belg in het ander land zich beter voelt, heeft meer te maken met er niet opgegroeid zijn geen gewenning of band ermee hebben. Gratis bestaat niet.
    Dit is nu precies mijn punt. Kinderbijslag behoort toe aan de kinderen. Als je het aan hen niet opkrijgt, spaar het dan voor ze. Voor hun studie bijvoorbeeld. Maar wij marokkanen zien in alles een verdienmodel, zelfs in onze kinderen...
    ''Fascisme is rechtspopulisme dat is uitgezaaid''. (Neiwert)

  5. #20
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Dit is nu precies mijn punt. Kinderbijslag behoort toe aan de kinderen. Als je het aan hen niet opkrijgt, spaar het dan voor ze. Voor hun studie bijvoorbeeld. Maar wij marokkanen zien in alles een verdienmodel, zelfs in onze kinderen...
    Klopt helemaal.
    Voor nu zou ik het ook niet kunnen vinden, vroeger echter had je niets om op terug te vallen als steun en moest je maar zorgen dat je er kwam met één inkomen en waarschijnlijk nog een deel versassen naar Marokko, want familie beschouwde je als een Europese kapitalist, een status die je helemaal zag zitten.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.