1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.278
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Franse politieagenten geschorst wegens geweld

    Franse politieagenten die dinsdag bij een protest geweld gebruikten tegen journalisten en migranten zijn geschorst





    De omstreden Franse Minister van Binnenlandse Zaken Gerald Darmanin zei donderdag in een tweet dat er een onderzoek is geopend naar de politieagenten die naar verluidt geweld hebben gebruikt bij een protest tegen de ontmanteling van een migrantenkamp.

    "Ik hoop dat de tuchtprocedure zo snel mogelijk wordt uitgevoerd", voegde hij eraan toe. Darmanin omschreef de scènes van politiegeweld in Parijs als "schokkend".

    De politie in Parijs ontruimde maandagavond een migrantenkamp dat was opgezet op de Place de la Republique in het centrum van Parijs. De tenten werden met veel geweld van de stoep getild, in sommigen zaten nog mensen.


    Deze week zijn er meerdere protesten gehouden in Parijs waarbij politieagenten werden gefilmd die geweld gebruikten tegen migranten en journalisten.


    De beelden van de gewelddadige politieagenten leidden tot veel verontwaardiging op sociale media. Mensenrechtenorganisaties zoals Artsen zonder Grenzen (AZG) bekritiseerden het politiegeweld.


    De incidenten komen op een gevoelig moment. Ondanks felle protesten gaat Frankrijk het filmen en fotograferen van agenten aan banden leggen. Daardoor wordt het verspreiden van beelden met herkenbare politieagenten een misdrijf als de verspreider de kwaadaardige bedoeling heeft een agent schade te berokkenen.

    Tegenstanders spreken onder meer over een aantasting van de persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting. Een ruime meerderheid van het parlement stemde in met het omstreden verbod.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Het land is een dictatuur je bent nou strafbaar als je in Frankrijk de politie filmt .

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.543
    14-07-2014

    En maar met vingertje wijzen naar Turkije. Ruim eerst je eigen huis op Macron, eer je het moreel superieurvoelend vingertje ophoudt naar Erdogan.
    .

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door Bonen Bekijk reactie
    En maar met vingertje wijzen naar Turkije. Ruim eerst je eigen huis op Macron, eer je het moreel superieurvoelend vingertje ophoudt naar Erdogan.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door Bonen Bekijk reactie
    En maar met vingertje wijzen naar Turkije. Ruim eerst je eigen huis op Macron, eer je het moreel superieurvoelend vingertje ophoudt naar Erdogan.
    Macrons moreel kompas was al op zijn jonge leeftijd op hol geslagen. Hoe verklaar je anders dat hij het bed deelde met zijn docente, die notabene getrouwd en twintig jaar ouder was.


    Het argument ''op een oude fiets moet je het leren'' gaat hierbij niet op, aangezien hij nog steeds met dezelfde ouwe tak is....
    ''Fascisme is rechtspopulisme dat is uitgezaaid''. (Neiwert)

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.543
    14-07-2014

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Macrons moreel kompas was al op zijn jonge leeftijd op hol geslagen. Hoe verklaar je anders dat hij het bed deelde met zijn docente, die notabene getrouwd en twintig jaar ouder was.


    Het argument ''op een oude fiets moet je het leren'' gaat hierbij niet op, aangezien hij nog steeds met dezelfde ouwe tak is....
    Macron is gewoon een closet necrofiel. Hij is getrouwd met ‘the next best thing to necrophilia’
    .

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Franse agenten hebben een geweldadige en corrupte reputatie. Eerste keer dat ik in Parijs was zag ik hoe vier kale agenten met knuppels uit de auto renden. Om mannen in elkaar te knuppelen die slechts spullen verkochten op straat.
    Heavy

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Franse agenten hebben een geweldadige en corrupte reputatie. Eerste keer dat ik in Parijs was zag ik hoe vier kale agenten met knuppels uit de auto renden. Om mannen in elkaar te knuppelen die slechts spullen verkochten op straat.
    Je kon als katholieke heiligman gaan bemiddelen

    Nu heb jij ook een zonde begaan die je alleen met de wil van de Pater kan vervagen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door RedBull Bekijk reactie
    Je kon als katholieke heiligman gaan bemiddelen

    Nu heb jij ook een zonde begaan die je alleen met de wil van de Pater kan vervagen.
    Hou op met tdm te pesten

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    Hou op met tdm te pesten
    Hij blijft me maar citeren in de hoop een reactie te krijgen.
    Heavy

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    Hou op met tdm te pesten
    die bafmeister is gewoon leuk om te pesten

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    745
    15-05-2019

    Ik hoop dat daar een revolutie uitbreekt inshaAllah dat Amerika wel moet invallen tbv stabiliteit en veiligheid in de regio lol