MVC Lid

Reacties
    11
    09-10-2013

Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Benauwdheid is inderdaad 'niet normaal'. Een normale reactie voor huwelijk zou zijn 'verheugd zijn' of 'op je hoede zijn' of 'nu effe niet' of 'het is tijd' of zoiets. Niet benauwdheid.

Misschien is het emotionele pijn of trauma? Misschien. Ik weet verder ook niet hoe het komt of wat je ermee moet.
    Precies je zou je moeten verheugen. Ontmoet ook mannen die ook helemaal in de wolk zitten om te trouwen en maken allerlei plannen met mij en ik dood. Dood van binnen letterlijk... en soms schaam ik me ervoor...

MVC Lid

Reacties
    627
    18-01-2018

Ga roqia doen bij een erkende imam.

Ga met een psycholoog in gesprek..

Succes

MVC Lid

Reacties
    197
    04-11-2020

Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    Ga roqia doen bij een erkende imam.

Ga met een psycholoog in gesprek..

Succes
    Kijk in de spiegel en doe hetzelfde zuster.

Er heerst veel kwaad in jouw ziel.
    ''Wie het bittere niet heeft geproefd,verdiend het zoete niet''.

MVC Lid

Reacties
    627
    18-01-2018

Ok.

MVC Lid

Reacties
    776
    28-04-2013

Ya Allah...respect voor elkaar is ver te zoeken. En de aannames die gemaakt worden
    Ieder zijn eigen situatie waarom hij of zij vroeg of laat is getrouwd. En als er in het verleden een verkeerde beslissing is gemaakt, dan is dat iets tussen jou en Allah, waarom gelijk iemand afkeuren of minder maken. Daar kunnen wij als mens niet over beslissen. Andermans tekortkomingen zijn er niet om jezelf een boost te geven. Once upon a time was dit een behulpzame forum...

@topicstarter. Er zijn twee dingen die ik wil benoemen. Ten eerste bescherm jezelf. Betrek in elk gesprek en ontmoeting een mahram erbij. De goede mannen zullen hiermee akkoord gaan(dit is al een goede voorselectie). Daarnaast kan de mahram jou ook adviseren.
    Ten tweede niet te veel denken. Soms moet je bepaalde dingen doorzetten. Als je geen goede reden heb om af te kappen, zet door en bid salaat istakhara. De optie weglopen heb je zo vaak genomen dat het een bekende weg is geworden, ervoor gaan is een scary weg, helemaal als je dit slecht hebt ervaren. Maak van jou slechte ervaring een les en probeer hieruit te leren
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

MVC Lid

Reacties
    11
    09-10-2013

Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Ya Allah...respect voor elkaar is ver te zoeken. En de aannames die gemaakt worden
    Ieder zijn eigen situatie waarom hij of zij vroeg of laat is getrouwd. En als er in het verleden een verkeerde beslissing is gemaakt, dan is dat iets tussen jou en Allah, waarom gelijk iemand afkeuren of minder maken. Daar kunnen wij als mens niet over beslissen. Andermans tekortkomingen zijn er niet om jezelf een boost te geven. Once upon a time was dit een behulpzame forum...

@topicstarter. Er zijn twee dingen die ik wil benoemen. Ten eerste bescherm jezelf. Betrek in elk gesprek en ontmoeting een mahram erbij. De goede mannen zullen hiermee akkoord gaan(dit is al een goede voorselectie). Daarnaast kan de mahram jou ook adviseren.
    Ten tweede niet te veel denken. Soms moet je bepaalde dingen doorzetten. Als je geen goede reden heb om af te kappen, zet door en bid salaat istakhara. De optie weglopen heb je zo vaak genomen dat het een bekende weg is geworden, ervoor gaan is een scary weg, helemaal als je dit slecht hebt ervaren. Maak van jou slechte ervaring een les en probeer hieruit te leren

Dank je wel!

/\

Reacties
    108
    01-09-2018

Trouwen is voor sukkels.
    /

MVC Lid

Reacties
    118
    29-04-2014

Je komt echt fok op over. Neem katten ofzo, want zulke als jij blijven lang vrijgezel

Mente en blanco

Reacties
    181
    26-03-2019

.
    Kan het zijn dat het feit dat je jezelf afvraagt hoe je uiteindelijk trouwt, een teken kan zijn dat je er nog niet klaar voor bent of niet de person gevonden hebt die jou de motivatie geeft om ervoor te gaan?
    Als je beinvloedt bent door situaties waar het mis is gegaan, kan dit voor angst zorgen en het is normaal. Het is normaal om bang te zijn ergens te fallen en niemand wenst emotionele schade te krijgen of te belanden in een scheidingsproces.
    ''la tahzan innalAllah ma'a ana'' [Quran 9:40]
    SKJ<3

MVC Lid

Reacties
    197
    04-11-2020

Citaat Geplaatst door Eloquence Bekijk reactie
    .
    Je hebt best een dure accountnaam voor een nietszeggende forumlid.

Mente en blanco

Reacties
    181
    26-03-2019

.
    Het is een gewoonte en geeft ook ruimte om woorden te verbeteren. Ik reageer hier en daar weleens, over het algemeen doe ik aan in stilte lezen.
    ''la tahzan innalAllah ma'a ana'' [Quran 9:40]
    SKJ<3

MVC Lid

Reacties
    197
    04-11-2020

Citaat Geplaatst door coffee Bekijk reactie
    Je komt echt fok op over. Neem katten ofzo, want zulke als jij blijven lang vrijgezel

Zelfs bij de katten zullen de haren recht overeind gaan staan.

MVC Lid

Reacties
    197
    04-11-2020

Citaat Geplaatst door Eloquence Bekijk reactie
    .
    Minder gaan eten en meer gaan sporten.

Dat zal je mentaal en fysiek echt goed doen,

MVC Lid

Reacties
    197
    04-11-2020

Citaat Geplaatst door ikke445 Bekijk reactie
    Salaam ou alikoum,

Helaas heb ik ip het gebied veel narigheid meegemaakt. Ik ontmoet mannen maar ik merk dat ik er geen behoefte meer aan heb. Ik stoor me aan elke kleine iets. Ik kan niet meer meegaand zujn zoals eerst.

Hoe zijn andere vrouwen hiermee omgegaan? Hoe kan je je weer open stellen? Ik kon al heel moeilijk liefde voelen voor iemand maar ná al dat narigheid al helemaal niet.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
    Aleikoem salaam zuster,

Bij het lezen van je verhaal adviseer ik je toch met nadruk geestelijke hulp te gaan zoeken bij een Imam of psycholoog.

Wasalaam.