MVC Lid

Reacties
    873
    31-01-2020

Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    Gewoon een vraagje uit pure interesse

Wat gebeurt er na de dood? Wanneer je begraven (gecremeerd) word? Wat staat ons te wachten....?
    De vraag was niet aan mij gericht, ik weet het, maar ik heb wel een antwoord.

Niets. NIETS. Dood is dood, jouw lichaam wordt opgevreten door bacteriën en gekke beestjes het wordt weer een onderdeel van de natuurlijke kringloop.
    Niks mis mee... Jouw dood, de mijne, is de voedingsbodem voor onze kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen, enz... En alle dieren, plantjes, die in deze fase van het bestaan van de wereld ook meedoen.

Een mooie gedachte, toch?

MVC Lid

Reacties
    873
    31-01-2020

Dank je wel voor je antwoord.

Als kind dacht ik regelmatig na over de dood. En wat als de mensheid is uitgestorven en wat gebeurt en dan ...einde van de wereld. Was dat het dan? Kon soms behoorlijk overstuur raken hierdoor de gedachte alleen al

Persoonlijk geloof ik dat wanneer wij sterven er een hiernamaals is. En dat wij worden beoordeeld op onze doen en laten hier op aarde.

Dus het leven begint voor mij pas na de dood.
    Goh, hier herken ik me zo in...
    Ook ik dacht daar, als kind, over na. En werd er ook bang, overstuur van.
    Mijn ouders stelden mij keer op keer gerust. Mijn ziel zou immers naar de hemel gaan?

Weet je wat ik denk? De "mens" doet er in de evolutie niet toe. Het is een levensvorm. Zoals de evolutie zoveel levensvormen heeft voortgebracht. Mensen, dieren, planten (Hoewel mensen en dieren misschien hetzelfde zijn?).

Voor de wereld doet het er niet toe of jij of ik ineen godheid geloven. Jij wel, ik niet. We worden allebeide opgevreten door bacteriën en gekke beestjes.

Stel je voor dat onze wereld over 600.000 jaar gedomineerd wordt door Zevenblad (daar kun je op googelen). Geen mensen meer, geen goden meer, alleen zevenblad.

Ik denk dat Zevenblad een manier om te communiceren uit zou vinden en een godheid zou ontdekken.

Nou ja, voorlopig kook ik er soep van en gebruik ik het voor thee.

Nieuwsgierig

Reacties
    1.885
    20-10-2004

MVC Premium MVC Premium
    Jullie geven hem te veel aandacht. Zonde van jullie tijd.
    Geduld is de sleutel

MVC Lid

Reacties
    562
    14-05-2020

Boycotten is het enige antwoord dat ik je geef macaroni

MVC Lid

Reacties
    8.751
    15-04-2016

Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Hoe.
    Hoe wat?

Vanotyisa

Reacties
    1.425
    31-08-2013

Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Wat een idioot, deze uitspraken zijn koren op de molen voor geradicaliseerden. Hij wakkert juist terrorisme aan.
    We leven nu lang genoeg om te weten dat ze dingen volgens plan doen en dat waarschijnlijk dus precies is wat hij wil.

If you lack critical thinking skills just say that.

T3izath gafi

Reacties
    1.480
    16-10-2020

Citaat Geplaatst door Sigaartje Bekijk reactie
    De vraag was niet aan mij gericht, ik weet het, maar ik heb wel een antwoord.

Niets. NIETS. Dood is dood, jouw lichaam wordt opgevreten door bacteriën en gekke beestjes het wordt weer een onderdeel van de natuurlijke kringloop.
    Niks mis mee... Jouw dood, de mijne, is de voedingsbodem voor onze kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen, enz... En alle dieren, plantjes, die in deze fase van het bestaan van de wereld ook meedoen.

Een mooie gedachte, toch?
    Bedankt voor je reactie Sigaartje,

Het is een mooie gedachte dat onze "overblijfselen" ongetwijfeld een feestmaaltijd zal zijn voor ongedierte en meer.

Wat gebeurt er met onze ziel?
    “You came into my life unexpectedly” 25-11-2020 ♡ A grateful heart is a magnet for miracles

T3izath gafi

Reacties
    1.480
    16-10-2020

Citaat Geplaatst door Sigaartje Bekijk reactie
    Goh, hier herken ik me zo in...
    Ook ik dacht daar, als kind, over na. En werd er ook bang, overstuur van.
    Mijn ouders stelden mij keer op keer gerust. Mijn ziel zou immers naar de hemel gaan?

Weet je wat ik denk? De "mens" doet er in de evolutie niet toe. Het is een levensvorm. Zoals de evolutie zoveel levensvormen heeft voortgebracht. Mensen, dieren, planten (Hoewel mensen en dieren misschien hetzelfde zijn?).

Voor de wereld doet het er niet toe of jij of ik ineen godheid geloven. Jij wel, ik niet. We worden allebeide opgevreten door bacteriën en gekke beestjes.

Stel je voor dat onze wereld over 600.000 jaar gedomineerd wordt door Zevenblad (daar kun je op googelen). Geen mensen meer, geen goden meer, alleen zevenblad.

Ik denk dat Zevenblad een manier om te communiceren uit zou vinden en een godheid zou ontdekken.

Nou ja, voorlopig kook ik er soep van en gebruik ik het voor thee.
    Wij verschillen hierin van mening. Mensen en dieren zijn niet hetzelfde. En dit zal zo zijn tot het einde der tijden.

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar thee van zevenblad. Zal het straks googelen zal ergens goed voor zijn denk ik? (Net als rozenbottelthee en groene thee)
    “You came into my life unexpectedly” 25-11-2020 ♡ A grateful heart is a magnet for miracles

Zelfreflectie

Reacties
    20.400
    12-04-2008

MVC Premium MVC Premium
    Surah al Baqarah:

“En wanneer tegen hen gezegd werd: “Zaai geen verderf op aarde,” dan zeggen zij: “Wij zijn slechts vredestichters.

Waarlijk! Zij zijn degenen die verderf zaaien maar zij beseffen het niet.

En als er tot hen wordt gezegd: “Gelooft zoals andere mensen geloven” zeggen zij: “Moeten wij geloven zoals de dwazen hebben geloofd?” Waarlijk, zij zijn de dwazen, maar zij weten het niet.“

Let op je eigen tekortkomingen en zonden en streef ernaar om een betere moslim(a) te worden en spoor je broeders en zusters tot hetzelfde aan op een goede en vriendelijke manier met wijsheid en kennis zodat onze generatie een betere generatie zal voortbrengen in sha Allaah!

MVC Lid

Reacties
    5.637
    12-09-2017

Bedankt voor je reactie Sigaartje,

Het is een mooie gedachte dat onze "overblijfselen" ongetwijfeld een feestmaaltijd zal zijn voor ongedierte en meer.

Wat gebeurt er met onze ziel?
    Die vraag heeft mensen al heel lang bezig gehouden.
    En ook hier zie je dat mensen, bij gebrek aan kennis, kiezen voor een oplossing die 100% overeenkomt met wat zij zo vurig hoopten!
    In de mens zit een drang tot handhaven. De mens wil niet dood. Wil leven, bij zijn/haar dierbare blijven.

En dat zie je ook bij de volken vele duizenden jaren geleden, los van elkaar, over de gehele wereld; de mens gaat na de dood naar een andere "wereld".
    Dodenrijk, paradijs of hoe men het ook noemde.

De mensen willen het zo hartstochtelijk, dus stelde religieuze leiders dat het er ook was.
    Zo ontstond ook de "ziel" om dat verhaal te ondersteunen.
    Iedereen kon zien als een mens het tijdelijke voor het eeuwige wisselde, dat er een stoffelijk overschot overbleef.
    Dat verdween niet naar een hiernamaals. Dus werd dat begraven of verbrand. Zo kwam men bij de "ziel" die vliegensvlug naar het hiernamaals verdween.

Kijk maar, het lichaam doet niets meer. Twee vliegen in één klap! Een vluchtig iets, waarvan men geen idee had wat het was, de ziel had het lichaam verlaten.
    En daarom kon het lichaam ook niets meer.
    Daarna de vraag, waar bevond de ziel zich in het lichaam!

De Griekse filosofen, Aristoteles enz hebben daar over geschreven.
    Vaak dacht men ook de ziel zit in het hart.

Nog niet zolang heeft de mens zoveel kennis vergaard over de hersens, de werking, waar precies in de hersens bepaalde handelingen van de mens worden aangestuurd,
    In feite zijn wij onze hersens, die zoveel zaken bepalen die ons maken wie wij zijn.
    Het lichaam is het vehicle van de hersens, alsmede de ledematen waar we me dingen kunnen doen.
    De organen nodig voor alle zaken om te kunnen leven.
    De mens behoort tot de groep van zoogdieren.
    "Als we ongelimiteerd tolerant zijn, zelfs tegen hen die zelf intolerant zijn, als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens ten gronde gaan, en met hem de tolerantie."
    K. Popper