1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Grapperhaus wil 'verdacht geld' makkelijker afpakken

    Geld of voorwerpen die waarschijnlijk via de criminele weg zijn verkregen, moeten makkelijker in beslag te nemen zijn.





    Justitieminister Ferd Grapperhaus wil daarvoor de wet aanpassen, schrijft hij in een brief aan de Tweede Kamer. De minister noemt enkele praktijkvoorbeelden, zoals een persoon die in een pand ter waarde van miljoenen euro's woonde maar wel een uitkering had. "In deze gevallen is er geen concreet strafbaar feit in beeld, noch een verdachte", schrijft Grapperhaus.

    Als een persoon dan niet aannemelijk kan maken dat diegene op een legale manier aan grote hoeveelheden geld of dure spullen gekomen is, zou ook zonder een verdenking of veroordeling beslag mogelijk moeten zijn.

    Wel moet daar eerst een rechter aan te pas komen en moet de persoon worden geïnformeerd over de procedure. Ook ligt de bewijslast "in beginsel" bij de overheid en moet "voldoende rechtsbescherming worden geboden" aan diegene wiens bezit mogelijk wordt ingenomen.

    Vaag verhaal
    Nu is het volgens de minister nog te aantrekkelijk voor een verdachte om met een "vaag verhaal" te komen dat net voldoende aannemelijk is, waarna het Openbaar Ministerie (OM) langdurig onderzoek moet doen om aanvullend bewijs te verzamelen. "Dit kost de betrokken opsporingsinstanties en het OM onevenredig veel tijd."

    De Belastingdienst biedt ook geen soelaas, omdat die alleen iets kan doen tegen mensen die hun "hoofdverblijf" in Nederland hebben. Criminelen die (op papier) emigreren naar landen waar Nederland geen belastingverdragen mee heeft, blijven zo buiten schot.

    De minister hoopt in het voorjaar van 2021 een conceptwet klaar te hebben.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    9
    22-11-2020

    Zeg dan gewoon, dat je jaloers bent op slimme Marokkanen, dan ben je eerlijk, vuile heugelaars

  3. #3
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    nederlandse politiestaat is net noord korea praktijken
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  4. #4
    /\

    Reacties
    278
    01-09-2018

    Doe ff rustig met Grappertje. Je wilt hem toch niet weer snikkend voor de camera zien?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    nederlandse politiestaat is net noord korea praktijken

    Nu pakt de overheid eens wat aan, en ben je weer aan het klagen.

    Van de week sprak je nog over miljarden druggeld.

    Jij snap en kent logica echt niet.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    745
    15-05-2019

    Citaat Geplaatst door Peterflow Bekijk reactie
    Zeg dan gewoon, dat je jaloers bent op slimme Marokkanen, dan ben je eerlijk, vuile heugelaars
    Marokkanen die spreken over ''slimme'' marokkanen hahahaha

  7. #7
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door Uitroepteken Bekijk reactie
    Nu pakt de overheid eens wat aan, en ben je weer aan het klagen.

    Van de week sprak je nog over miljarden druggeld.

    Jij snap en kent logica echt niet.
    ik klaag zeker weten over de marxistische praktijken..

    wat is hier mis mee?

    een politiestaat met marxistische praktijken waar ze het liefst om elke hoek een agent willen plaatsen, waar ze in elk moskee een camera en zenders willen plaatsen, waar ze honden op mensen afsturen om ze te verscheuren omdat 1 of andere blanke cowboy agent daar een kick van krijgt en er mee wegkomt, dan ja, dan ga ik zeker klagen
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    ik klaag zeker weten over de marxistische praktijken..

    wat is hier mis mee?

    een politiestaat met marxistische praktijken waar ze het liefst om elke hoek een agent willen plaatsen, waar ze in elk moskee een camera en zenders willen plaatsen, waar ze honden op mensen afsturen om ze te verscheuren omdat 1 of andere blanke cowboy agent daar een kick van krijgt en er mee wegkomt, dan ja, dan ga ik zeker klagen

    Ach ach..

    In Turkije worden mensen veel steviger aangepakt.

    Daar wordt iemand met een pen en een stuk papier al voor terrorist aangezien.


    En dit blijft gewoon een mooie foto.

    Ik ben juist voor meer honden inzet tegen demonstraties.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    ik klaag zeker weten over de marxistische praktijken..

    wat is hier mis mee?

    een politiestaat met marxistische praktijken waar ze het liefst om elke hoek een agent willen plaatsen, waar ze in elk moskee een camera en zenders willen plaatsen, waar ze honden op mensen afsturen om ze te verscheuren omdat 1 of andere blanke cowboy agent daar een kick van krijgt en er mee wegkomt, dan ja, dan ga ik zeker klagen


    Ach ach.. Jij overdrijft.

    weet je nog die video? Waar die honden op die Turken werden gestuurd, nadat men niet
    luisterde naar de NL politie?
    Die twee mannetjes die zich geen zorgen maakten om de NL politie, want dit is geen
    Turkije hier...

    In Turkije worden mensen veel steviger aangepakt.

    Daar wordt iemand met een pen en een stuk papier al voor terrorist aangezien.


    En dit blijft gewoon een mooie foto. "Domme lui die te dom zijn om te luisteren naar de politie.
    Goed en hard aanpakken. Anders leren ze het nooit. En deze plaatjes zijn ook goed voor
    de propaganda machine van de leugenachtige sultan.

    Ik ben juist voor meer honden inzet tegen demonstraties. En bij politie optredens.
    Dan luisteren die lompe lui tenminste.

    En grappenhuis heeft het hier over geld afpakken van criminelen.
    Dat jij het nog normaal vindt dat er veel cash in huis ligt, komt omdat jij een Turk bent.
    En die lopen altijd achter in de ontwikkeling. In de rest van de wereld is cash steeds vreemder.

    En verder wordt er juist niet gesproken over een agent op iedere hoek.
    Dat verzin jij weer ter plekke.
    Zelfde gaat voor cameras in Moskeeën. Dat verzin je hier allemaal weer.

    Je weet weer eens precies niet waar het overgaat.
    Wellicht moeten we wachten tot er een Turkse serie gemaakt wordt, zodat jij op de hoogte bent.
    Of natuurlijk als Erdogan er weer eens over spreekt.

  10. #10
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    met politie honden doelde ik meer op het zembla filmpje waar een onschuldige die een ambulance liet bellen voor zijn gezondheidsprobleem en ipv er een blanke tokkie cowboy kwam en een hond op hem gooide nadat die em eerst had geknuppeld zonder enige reden..

    dit soort praktijken vind jij natuurlijk geweldig

    daarnaast politiestaat nederland staat op nr.1 met afluisteren en dan bedoel ik niet de telefoons maar ze breken zelfs in je auto in om zenders te plaatsen en dit soort schurkenpraktijken doen ze ook in moskeeën en advocatenkantoren noem maar op

    cuba en noord korea regimes zijn niks vergeleken de nederlandse waar de blanke cowboys hun gang gaan op allochtonen.. ik ken persoonlijk mensen die door een onzin tap waar ze niks mee te maken hebben veroordeeld zijn tot 12 en 7 jaar gevangenisstraf

    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Dit is een afleidingsmanoeuvre ten aanzien van de echte witteboordencriminelen in pak, die miljoenen verduisteren en verplaatsen naar buitenlandse financiele paradijzen.
    Ze willen de aandacht vestigen op kleine kruimeldieven met hoogstens een AMG'tje, duur klokkie en paar ton cash.
    ''Fascisme is rechtspopulisme dat is uitgezaaid''. (Neiwert)

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    met politie honden doelde ik meer op het zembla filmpje waar een onschuldige die een ambulance liet bellen voor zijn gezondheidsprobleem en ipv er een blanke tokkie cowboy kwam en een hond op hem gooide nadat die em eerst had geknuppeld zonder enige reden..

    dit soort praktijken vind jij natuurlijk geweldig

    daarnaast politiestaat nederland staat op nr.1 met afluisteren en dan bedoel ik niet de telefoons maar ze breken zelfs in je auto in om zenders te plaatsen en dit soort schurkenpraktijken doen ze ook in moskeeën en advocatenkantoren noem maar op

    cuba en noord korea regimes zijn niks vergeleken de nederlandse waar de blanke cowboys hun gang gaan op allochtonen.. ik ken persoonlijk mensen die door een onzin tap waar ze niks mee te maken hebben veroordeeld zijn tot 12 en 7 jaar gevangenisstraf

    Onschuldige mensen lastig vallen is natuurlijk nooit goed.
    Maar voetbal holigans, virus hoax gekkies,
    Krakers, Turkse landverraders die staan te demonsteren tegen NL in NL.
    En gewoon ander volk wat niet luistert als de politie een opdracht geeft.
    Dat soort lui mogen prima aangepakt worden. Hoe harder hoe beter.

    Ja en ik weet dat er in NL veel getapt wordt.
    Helaas zien we daar te weinig resultaat van in de rechtbanken.
    Criminelen hebben te vaak en te veel vrij spel in NL.

    "ik ken persoonlijk mensen die door een onzin tap waar ze niks mee te maken hebben veroordeeld zijn tot 12 en 7 jaar gevangenisstraf"
    De tap heeft ze veroordeeld, en jij zegt dat het onjuist is? Vreemde zaak.

    Persoonlijk vind ik dat de vrijheden in NL te ver zijn door geslagen,
    en dat het gerust allemaal wat minder daarmee mag.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Dit is een afleidingsmanoeuvre ten aanzien van de echte witteboordencriminelen in pak, die miljoenen verduisteren en verplaatsen naar buitenlandse financiele paradijzen.
    Ze willen de aandacht vestigen op kleine kruimeldieven met hoogstens een AMG'tje, duur klokkie en paar ton cash.

    Hier heb je wel een punt.

    Die banken die miljoenen euros wit wassen, krijgen amper een straf.
    DIe krijgen een boete die gelijk staat aan de gemaakte winst... En dat is het dan.
    Geen bank directeur die de bak in gaat...

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    881
    14-05-2020

    De Nederlandse elite heeft heel veel verdachte geld wordt er ook bij hun afgepakt