MVC Lid

Reacties
    197
    04-11-2020

Groen-Links en de PVDA zijn net slakken.

Ze reageren heel traag én zwak op aanvallen en veranderen zelden van koers.
    ''Wie het bittere niet heeft geproefd,verdiend het zoete niet''.

MVC Lid

Reacties
    8.528
    15-04-2016

Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    dat is jouw mening meer niet.
    als dat zo is dan zouden alle democratieën identiek zijn maar dat is verre van dat.en dat weet u net zo goed als ik.
    wat wel identiek is zijn de verkiezingen waarbij de winnaar de macht krijgt.

ik heb toch duidelijk aangegeven wat democratie inhoud.maar zolang jij een andere definitie aan koppelt zie ik niet in waarom ik deze definitie eigen moet maken.
    als het aan de christenen lag dan zouden die homohuwelijken ook niet toegestaan zijn.
    Nee hoe een rechtstaat er uit ziet is altijd mede bepaald door de de cultuur en normen en waarden in een land.
    Datzelfde geldt voor of en eer democratie is in een land en wat voor soort.

Een autocratie kan mar moeilijk standhouden als de bevolking dat echt niet wil.
    Een staatsvorm gebaseerd op de islam kan ook niet standhouden als er maar weinig moslims zijn in dat land.

Haar op de tanden

Reacties
    1.318
    19-09-2019

Islamitische organisaties betreuren uitlatingen GroenLinks-kandidaat Bouchallikht
    De Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) en moskee-organisatie Milli Görüs Nederland zijn zeer teleurgesteld over de uitlatingen van Kauthar Bouchallikht, kandidaat voor GroenLinks bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer in maart.

Bouchallikht zegt in Trouw dat ze zelf, als vicevoorzitter van Femyso, een koepel voor verschillende islamitische jongerenbewegingen in Europa, ‘nooit iets heeft gemerkt van enige verbondenheid met de moslimbroederschap. Ik wil ook niets te maken hebben met dat gedachtengoed’. Ook geeft ze aan dat ze ‘als GroenLinkser niet zou langsgaan bij een van de bijeenkomsten van Milli Görüs’.

De islamitische organisaties zeggen het ‘ten zeerste te betreuren dat mevrouw Bouchallikht in deze casus een islamitische organisatie, geworteld in de Nederlandse samenleving, voor de bus gooit om haar positie binnen de partij te verstevigen.’ Tegelijk hopen ze dat ze straks ‘zal bijdragen aan de emancipatie van moslims door moslimorganisaties te betrekken in plaats van uit te sluiten.’

https://www.parool.nl/nederland/isla...kht~b7221052d/
    Baardloos verzet tegen openbaard kunstgebit ...

MVC Premium

Reacties
    25.780
    20-05-2006

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Nee hoe een rechtstaat er uit ziet is altijd mede bepaald door de de cultuur en normen en waarden in een land.
    Datzelfde geldt voor of en eer democratie is in een land en wat voor soort.
    de Europese cultuur is joods christelijk en humanistische de normen en waarden berusten eigenlijk op deze drie fundamenten.
    en toch is de rechtstaat in heel europa niet hetzelfde maar de democratie wel.
    hoe verklaar je dat democratie wel hetzelfde is maar niet de rechtstaat.
    Een autocratie kan mar moeilijk standhouden als de bevolking dat echt niet wil.
    Een staatsvorm gebaseerd op de islam kan ook niet standhouden als er maar weinig moslims zijn in dat land.
    niet wanneer de autocratie alle hulp krijgt van democratische landen.
    volgens mij mag je niet eens de islamitische regeervorm toepassen wanneer moslims een kleine minderheid zijn.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

سيف الدين

Reacties
    732
    08-10-2020

de Europese cultuur is joods christelijk en humanistische de normen en waarden berusten eigenlijk op deze drie fundamenten.

volgens mij mag je niet eens de islamitische regeervorm toepassen wanneer moslims een kleine minderheid zijn.
    marcouch
    Citaat Geplaatst door شعر / Gedicht Bekijk reactie
    Ik ben wie ik ben door de hypocrisie van de westerling en co. Ik neem geen krijgsgevangenen.
    الابتسامة كلمة طيبة بغير حروف

MVC Premium

Reacties
    25.780
    20-05-2006

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door RedBull Bekijk reactie
    marcouch
    hubal
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

MVC Lid

Reacties
    8.528
    15-04-2016

De democratie is helemaal niet hetzelfde in heel Europa.
    Er zijn behoorlijk fundamentele verschillen.

Er zijn landen met of zonder monarchie, landen met of zonder referenda in verschillende vormen.
    De VK heeft bv net als de US een soort statensysteem waar je niet de meeste stemmen hoeft te hebben om president te worden.
    Je hebt gekozen of aangewezen burgermeesters etc etc
    Ik vergeet nog veel.

Proberen een sneer te maken naar democratische landen kun je doen, maar is weinig zinvol als je ziet hoeveel mensen toch maar heel graag naar al die 'foute' democratische landen willen verhuizen.
    Daarnaast is het geen argument aangezien elke despoot, als het volk het maar zat genoeg is, het kan schudden.
    Wellicht opgevolgd door een andere, tuurlijk, vrijheid is moeilijk, maar toch.

MVC Lid

Reacties
    2.216
    14-10-2008

Wie moet zij voorstellen dan, de Nederlandse versie van fake-hijabi Ilhan Omar?

Kauthar Bouchallikht (26) wil het eerste Kamerlid met een hoofddoek op worden: ze wil ook niets met conservatieve Islam te maken hebben en steunt het homohuwelijk en abortus
    Ze benadrukt dat ze bij GroenLinks hoort, en dat dát haar gedachtegoed representeert. Van het homohuwelijk tot het recht op abortus.
    https://www.parool.nl/nederland/nieu...slam~b4278d1f/
    Het doekje op haar hoofd draagt ze, gezien haar uitspraken en gedrag, voor de show. Want met Islam heeft dit niets te maken.

MVC Lid

Reacties
    8.528
    15-04-2016

Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Wie moet zij voorstellen dan, de Nederlandse versie van fake-hijabi Ilhan Omar?

Kauthar Bouchallikht (26) wil het eerste Kamerlid met een hoofddoek op worden: ze wil ook niets met conservatieve Islam te maken hebben en steunt het homohuwelijk en abortus
    Ze benadrukt dat ze bij GroenLinks hoort, en dat dát haar gedachtegoed representeert. Van het homohuwelijk tot het recht op abortus.
    https://www.parool.nl/nederland/nieu...slam~b4278d1f/
    Het doekje op haar hoofd draagt ze, gezien haar uitspraken en gedrag, voor de show. Want met Islam heeft dit niets te maken.
    Dus je moet homo's en abortus haten om moslim te zijn?
    Wie bepaalt dat?

MVC Lid

Reacties
    1.525
    04-02-2017

Het is komisch om te zien hoe Kauthar druk bezig is met damage control om de Groen Links kiezers tevreden te stellen maar dat haar leugens verkeerd vallen bij de moslimgemeenschap omdat ze haar achtergrond verloochent. Ze wordt nu door beide partijen met de nek aangekeken behalve door naïeve figuren als Jesse Klaver die niet doorheeft waar ze daadwerkelijk voor staat. Hopelijk is ze erg lenig want zo'n spagaat kan je onmogelijk heel erg lang volhouden. Ik blijf deze soap nauwlettend volgen.

MVC Lid

Reacties
    50
    17-12-2018

het nieuwe landelijk bestuur van Groenlinks vind ik ietwat achterlijk.
    Femke Halsema als burgemeester van Amsterdam vind ik dom bezig met het auto beleid in de stad, ze wil dat het centrum een paradijs voor toeristen te voet wordt.
    en dan dit nog er boven op. nauwelijks verborgen racisme.

ik stem dus geen GroenLinks meer van af nu.

MVC Lid

Reacties
    1.430
    14-07-2019

Citaat Geplaatst door _Felix_ Bekijk reactie
    Het is komisch om te zien hoe Kauthar druk bezig is met damage control om de Groen Links kiezers tevreden te stellen maar dat haar leugens verkeerd vallen bij de moslimgemeenschap omdat ze haar achtergrond verloochent. Ze wordt nu door beide partijen met de nek aangekeken behalve door naïeve figuren als Jesse Klaver die niet doorheeft waar ze daadwerkelijk voor staat. Hopelijk is ze erg lenig want zo'n spagaat kan je onmogelijk heel erg lang volhouden. Ik blijf deze soap nauwlettend volgen.

Mooi verwoord!

Ik denk ook dat zij nu in een onmogelijke positie zit.
    We zullen het zien.

Groenlinks weer slecht opgelet bij de selectie.