1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium

    GroenLinks gooit moslims weer voor de bus

    Het web van islamofobie reikt tot diep in GroenLinks. Jesse Klaver neemt moslims bij GroenLinks in bescherming door alle andere 'verschrikkelijk conservatieve' moslims voor de bus te gooien.

    GroenLinks zit verstrengeld in een web van islamofobie waar ze zelf aan mee spint. Jesse Klaver verwerpt moslimorganisaties als Milli Gorus, FEMYSO, IslamicRelief en de moslimbroederschap, maar heeft werkelijk geen benul. Enige binding met of begrip voor deze organisaties, die GroenLinks met een topkandidate als Kauthar Bouchallikht in huis haalde, werpt GroenLinks nu verre van zich.
    Ik ben een moslimbroeder, en dan?
    Jesse Klaver hekelt de hoepels waar moslims doorheen moeten springen om hun loyaliteit te bewijzen, om vervolgens waardevolle moslimkoepels verre van zich te werpen. Waarom moet een moslim van GroenLinks zo nadrukkelijk afstand nemen van Milli Gorus of de moslimbroederschap? Van welk gedachtegoed? Volgens de NOS streeft de moslimbroederschap naar ‘een democratische samenleving gebaseerd op islamitische principes’. Is dat zo eng of gevaarlijk? Moet een moslim daar afstand van nemen? Dan zeg ik: ik ben een moslimbroeder! En dan?

    Jij bent anders
    Jesse Klaver neemt moslims bij GroenLinks in bescherming door alle andere ‘verschrikkelijk conservatieve’ moslims voor de bus te gooien. Om dan vervolgens over de GroenLinks-moslim te zeggen: “Nee, maar jij bent anders, jij bent progressief, jij neemt afstand van de rest. Goed zo.”

    De volgende hoepel voor moslims van GroenLinks
    FEMYSO nam het begin deze maand in een open brief nog op voor hun samenwerkingspartner CCIF, een onlangs door Macron verboden anti-islamofobie organisatie. En dan? Wordt dat nu het volgende hoepeltje waar je als moslim van GroenLinks doorheen moet springen? Of we ook nog even CCIF en die FEMYSO-actie willen verwerpen? En dan? Daarna ook nog even afstand nemen van alle moslimorganisaties in Nederland die ook die actie publiekelijk steunen?

    De hoofddoek van Femke Halsema
    What’s next? Een appje van Femke? Dat ze zich stoort aan de hoofddoek. En dat ze nog steeds wacht op de dag dat alle moslima’s de hoofddoek verre van zich werpen? Of onder ede plaatsnemen in het verdachtenbankje tegenover Niels van den Berge? Hij is het GroenLinks-Kamerlid dat zich bij de parlementaire ondervragingscommissie voor ongewenste beïnvloeding uit onvrije landen (een mond vol voor: politieke islamofobie) ontpopte als een ware moslimbroeder-buster. Tot de tanden toe gewapend met termen als ‘taqiyyah’ – jargon waarmee je de loyaliteit van werkelijk iedere willekeurige moslim van goede wil eenvoudigweg diskwalificeert als onbetrouwbaar.

    Islamofobie: van de programmacommissie tot het campagneteam
    Ik ken een hele hoop waardevolle mensen bij GroenLinks, maar het web van islamofobie reikt helaas tot diep in de partij. Van de partijprogrammacommissie die na zeker 20 jaar aan onafgebroken moslimhaat in de Tweede Kamer nog steeds geen islamofobie benoemt in haar partijprogramma tot het landelijk campagneteam van GroenLinks dat bij monde van Jesse Klaver na twee rechtse briesjes bezweek onder de druk van de Israël-lobby. En wat te denken van de actie waarbij GroenLinks de stekker trok uit het LinksVerbond in Rotterdam (PvdA, GroenLinks, SP en NIDA) en NIDA voor de bus gooide, vanwege een vier jaar oude tweet met Israël-kritiek?

    Neem zelf eens afstand van Macrons heksenjacht
    Of gaat GroenLinks voor dé verandering nu ook eens kritisch naar zichzelf kijken? Naar haar eigen islamofobe denkbeelden en gebrek aan begrip van de islam. Gaat GroenLinks zelf eens een keertje afstand durven nemen? Afstand van bijvoorbeeld de heksenjacht op moslims door Emmanuel Macron, de Europese leider waar Jesse Klaver zo graag bij wil horen. Gaat GroenLinks snappen hoe waardevol een kandidate als Kauthar Bouchallikht is en hoeveel ze kan betekenen, voor zowel GroenLinks als voor de emancipatie van moslims en de islam in Nederland? Dan moet GroenLinks haar werkelijk accepteren en de ruimte geven om te zijn wie ze is.

    Verandering: ongeloofwaardig
    Gaat het partijkader inzien dat de islamitische organisaties die GroenLinks verwerpt, bondgenoten zijn in de strijd voor een meer sociale, duurzame en inclusieve toekomst? Zolang GroenLinks niet tot die verandering bij zichzelf in staat is, blijft elk verhaal of filmpje van GroenLinks, over geloof in verandering, diversiteit, of wat dan ook ongeloofwaardig.
    https://joop.bnnvara.nl/opinies/groe...er-voor-de-bus
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  2. #2
    Goku!

    Reacties
    4.048
    13-10-2017

    Suroori
    Lets do this apen en aapjes

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Nourdin klinkt nog wat gefrustreerd.
    En vindt het blijkbaar raar dat Groenlinks niet warm loopt voor een democratische samenleving gebaseerd op islamitische principes.
    Als je dat raar vindt, snap je niets van de maatschappij hier.

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Nourdin klinkt nog wat gefrustreerd.
    En vindt het blijkbaar raar dat Groenlinks niet warm loopt voor een democratische samenleving gebaseerd op islamitische principes.
    Als je dat raar vindt, snap je niets van de maatschappij hier.
    dat is wat ik bedoel met verschuiving naar rechts..
    je bazelt maar wat zonder enige vorm van kennis.

    Democratie (van het Grieks δῆμος/dèmos, "volk" en κρατειν/kratein, "heersen", dus letterlijk "volksheerschappij") is een bestuursvorm waarin de wil van het volk de bron is van legitieme machtsuitoefening.

    en kan je mij vertellen hoe jij islamitische principes daarin kunt implementeren.
    wanneer je over de rechtstaat praat dan kan je dat wel,maar hoe doe je dat in een democratie mike wanneer jij iemand beschuldigd dat hij de maatschappij niet snapt.
    vertel dat eens mike.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    dat is wat ik bedoel met verschuiving naar rechts..
    je bazelt maar wat zonder enige vorm van kennis.

    Democratie (van het Grieks δῆμος/dèmos, "volk" en κρατειν/kratein, "heersen", dus letterlijk "volksheerschappij") is een bestuursvorm waarin de wil van het volk de bron is van legitieme machtsuitoefening.

    en kan je mij vertellen hoe jij islamitische principes daarin kunt implementeren.
    wanneer je over de rechtstaat praat dan kan je dat wel,maar hoe doe je dat in een democratie mike wanneer jij iemand beschuldigd dat hij de maatschappij niet snapt.
    vertel dat eens mike.
    Het gaat ook om de scheiding van kerk en staat en we leven natuurlijk niet alleen in een democratie maar in een democratische rechtsstaat met scheiding der machten, waar wettelijk voor iedereen dezelfde rechten en regels gelden.

    Dat conflicteer nu eenmaal met een aantal islamitische principes.

  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Het gaat ook om de scheiding van kerk en staat en we leven natuurlijk niet alleen in een democratie maar in een democratische rechtsstaat met scheiding der machten, waar wettelijk voor iedereen dezelfde rechten en regels gelden.

    Dat conflicteer nu eenmaal met een aantal islamitische principes.
    je hoeft democratie niet te koppelen aan de rechtstaat hoor.
    het is toch de rechtstaat met zijn grondwet die de maatschappij ordent,democratie is toch niets meer dan het houden van verkiezingen en uit het resultaat daarvan word een regering gevormd.

    kan je dat aantal islamitische principes benoemen die volgens jou met democratie in conflict zijn,dus niet met de rechtstaat.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Waarom zit Ts altijd in een slachtoffer rol.

    Ze zullen je nooit accepteren ya l khra2 ook al heb je in het verleden Marcouch opgehemeld

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    je hoeft democratie niet te koppelen aan de rechtstaat hoor.
    het is toch de rechtstaat met zijn grondwet die de maatschappij ordent,democratie is toch niets meer dan het houden van verkiezingen en uit het resultaat daarvan word een regering gevormd.

    kan je dat aantal islamitische principes benoemen die volgens jou met democratie in conflict zijn,dus niet met de rechtstaat.
    Om de waarden te kunnen duiden die hier belangrijk gevonden worden, die botsen met waarden uit (bepaalde) religies, kun je de democratie niet loskoppelen van de rechtstaat.
    Net zoals in een kalifaat de normen en waarden niet alleen bepaald worden door de islam.
    Er is altijd culturele invloed.

    Maar zelf enkel democratie zie ik botsen.
    Is het volgens de islam toegestaan in een kalifaat of onder ideale islamitische omstandigheden, ik weet niet precies hoe je het moet noemen, dat er een wet komt als het toestaan van het homohuwelijk?
    Als het antwoord nee is, is het in conflict met het principe van democratie.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door Hoceimiaan Bekijk reactie
    Dat komt omdat jij een zieke M6 liefhebber bent en TS met kennis als wapen tegen rabat heeft geageerd.

    Iets in die geest?


    JIj bent sws een zieke kleuter die met 4 nicks reageert in verschillende threads op een dag.



    JIj spoort niet door met 3 nicks te reageren opa.


    Sterk verhaal azulist

    20 jaar

  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Om de waarden te kunnen duiden die hier belangrijk gevonden worden, die botsen met waarden uit (bepaalde) religies, kun je de democratie niet loskoppelen van de rechtstaat
    dat is jouw mening meer niet.
    als dat zo is dan zouden alle democratieën identiek zijn maar dat is verre van dat.en dat weet u net zo goed als ik.
    wat wel identiek is zijn de verkiezingen waarbij de winnaar de macht krijgt.
    Maar zelf enkel democratie zie ik botsen.
    Is het volgens de islam toegestaan in een kalifaat of onder ideale islamitische omstandigheden, ik weet niet precies hoe je het moet noemen, dat er een wet komt als het toestaan van het homohuwelijk?
    Als het antwoord nee is, is het in conflict met het principe van democratie.
    ik heb toch duidelijk aangegeven wat democratie inhoud.maar zolang jij een andere definitie aan koppelt zie ik niet in waarom ik deze definitie eigen moet maken.
    als het aan de christenen lag dan zouden die homohuwelijken ook niet toegestaan zijn.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  11. #11
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Zijn jullie gestoord of zo??

    Vanwaar die angst en die paniek

    DONDER en straal op!!

    TIJD voor


  12. #12
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Hij is half Marokkaans... denk soort bewijs, als in ik ben openminded... geen idee...

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    dat is jouw mening meer niet.
    als dat zo is dan zouden alle democratieën identiek zijn maar dat is verre van dat.en dat weet u net zo goed als ik.
    wat wel identiek is zijn de verkiezingen waarbij de winnaar de macht krijgt.

    ik heb toch duidelijk aangegeven wat democratie inhoud.maar zolang jij een andere definitie aan koppelt zie ik niet in waarom ik deze definitie eigen moet maken.
    als het aan de christenen lag dan zouden die homohuwelijken ook niet toegestaan zijn.
    Nee hoe een rechtstaat er uit ziet is altijd mede bepaald door de de cultuur en normen en waarden in een land.
    Datzelfde geldt voor of en eer democratie is in een land en wat voor soort.

    Een autocratie kan mar moeilijk standhouden als de bevolking dat echt niet wil.
    Een staatsvorm gebaseerd op de islam kan ook niet standhouden als er maar weinig moslims zijn in dat land.

  14. #14
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Islamitische organisaties betreuren uitlatingen GroenLinks-kandidaat Bouchallikht
    De Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) en moskee-organisatie Milli Görüs Nederland zijn zeer teleurgesteld over de uitlatingen van Kauthar Bouchallikht, kandidaat voor GroenLinks bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer in maart.

    Bouchallikht zegt in Trouw dat ze zelf, als vicevoorzitter van Femyso, een koepel voor verschillende islamitische jongerenbewegingen in Europa, ‘nooit iets heeft gemerkt van enige verbondenheid met de moslimbroederschap. Ik wil ook niets te maken hebben met dat gedachtengoed’. Ook geeft ze aan dat ze ‘als GroenLinkser niet zou langsgaan bij een van de bijeenkomsten van Milli Görüs’.

    De islamitische organisaties zeggen het ‘ten zeerste te betreuren dat mevrouw Bouchallikht in deze casus een islamitische organisatie, geworteld in de Nederlandse samenleving, voor de bus gooit om haar positie binnen de partij te verstevigen.’ Tegelijk hopen ze dat ze straks ‘zal bijdragen aan de emancipatie van moslims door moslimorganisaties te betrekken in plaats van uit te sluiten.’

    https://www.parool.nl/nederland/isla...kht~b7221052d/
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Nee hoe een rechtstaat er uit ziet is altijd mede bepaald door de de cultuur en normen en waarden in een land.
    Datzelfde geldt voor of en eer democratie is in een land en wat voor soort.
    de Europese cultuur is joods christelijk en humanistische de normen en waarden berusten eigenlijk op deze drie fundamenten.
    en toch is de rechtstaat in heel europa niet hetzelfde maar de democratie wel.
    hoe verklaar je dat democratie wel hetzelfde is maar niet de rechtstaat.
    Een autocratie kan mar moeilijk standhouden als de bevolking dat echt niet wil.
    Een staatsvorm gebaseerd op de islam kan ook niet standhouden als er maar weinig moslims zijn in dat land.
    niet wanneer de autocratie alle hulp krijgt van democratische landen.
    volgens mij mag je niet eens de islamitische regeervorm toepassen wanneer moslims een kleine minderheid zijn.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"