1. #16
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    de Europese cultuur is joods christelijk en humanistische de normen en waarden berusten eigenlijk op deze drie fundamenten.
    en toch is de rechtstaat in heel europa niet hetzelfde maar de democratie wel.
    hoe verklaar je dat democratie wel hetzelfde is maar niet de rechtstaat.

    niet wanneer de autocratie alle hulp krijgt van democratische landen.
    volgens mij mag je niet eens de islamitische regeervorm toepassen wanneer moslims een kleine minderheid zijn.
    marcouch

  2. #17
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door RedBull Bekijk reactie
    marcouch
    hubal
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    de Europese cultuur is joods christelijk en humanistische de normen en waarden berusten eigenlijk op deze drie fundamenten.
    en toch is de rechtstaat in heel europa niet hetzelfde maar de democratie wel.
    hoe verklaar je dat democratie wel hetzelfde is maar niet de rechtstaat.

    niet wanneer de autocratie alle hulp krijgt van democratische landen.
    volgens mij mag je niet eens de islamitische regeervorm toepassen wanneer moslims een kleine minderheid zijn.
    De democratie is helemaal niet hetzelfde in heel Europa.
    Er zijn behoorlijk fundamentele verschillen.

    Er zijn landen met of zonder monarchie, landen met of zonder referenda in verschillende vormen.
    De VK heeft bv net als de US een soort statensysteem waar je niet de meeste stemmen hoeft te hebben om president te worden.
    Je hebt gekozen of aangewezen burgermeesters etc etc
    Ik vergeet nog veel.

    Proberen een sneer te maken naar democratische landen kun je doen, maar is weinig zinvol als je ziet hoeveel mensen toch maar heel graag naar al die 'foute' democratische landen willen verhuizen.
    Daarnaast is het geen argument aangezien elke despoot, als het volk het maar zat genoeg is, het kan schudden.
    Wellicht opgevolgd door een andere, tuurlijk, vrijheid is moeilijk, maar toch.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Wie moet zij voorstellen dan, de Nederlandse versie van fake-hijabi Ilhan Omar?

    Kauthar Bouchallikht (26) wil het eerste Kamerlid met een hoofddoek op worden: ze wil ook niets met conservatieve Islam te maken hebben en steunt het homohuwelijk en abortus
    Ze benadrukt dat ze bij GroenLinks hoort, en dat dát haar gedachtegoed representeert. Van het homohuwelijk tot het recht op abortus.
    https://www.parool.nl/nederland/nieu...slam~b4278d1f/
    Het doekje op haar hoofd draagt ze, gezien haar uitspraken en gedrag, voor de show. Want met Islam heeft dit niets te maken.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Wie moet zij voorstellen dan, de Nederlandse versie van fake-hijabi Ilhan Omar?

    Kauthar Bouchallikht (26) wil het eerste Kamerlid met een hoofddoek op worden: ze wil ook niets met conservatieve Islam te maken hebben en steunt het homohuwelijk en abortus
    Ze benadrukt dat ze bij GroenLinks hoort, en dat dát haar gedachtegoed representeert. Van het homohuwelijk tot het recht op abortus.
    https://www.parool.nl/nederland/nieu...slam~b4278d1f/
    Het doekje op haar hoofd draagt ze, gezien haar uitspraken en gedrag, voor de show. Want met Islam heeft dit niets te maken.
    Dus je moet homo's en abortus haten om moslim te zijn?
    Wie bepaalt dat?

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    1.555
    04-02-2017

    Het is komisch om te zien hoe Kauthar druk bezig is met damage control om de Groen Links kiezers tevreden te stellen maar dat haar leugens verkeerd vallen bij de moslimgemeenschap omdat ze haar achtergrond verloochent. Ze wordt nu door beide partijen met de nek aangekeken behalve door naïeve figuren als Jesse Klaver die niet doorheeft waar ze daadwerkelijk voor staat. Hopelijk is ze erg lenig want zo'n spagaat kan je onmogelijk heel erg lang volhouden. Ik blijf deze soap nauwlettend volgen.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    52
    17-12-2018

    het nieuwe landelijk bestuur van Groenlinks vind ik ietwat achterlijk.
    Femke Halsema als burgemeester van Amsterdam vind ik dom bezig met het auto beleid in de stad, ze wil dat het centrum een paradijs voor toeristen te voet wordt.
    en dan dit nog er boven op. nauwelijks verborgen racisme.

    ik stem dus geen GroenLinks meer van af nu.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door _Felix_ Bekijk reactie
    Het is komisch om te zien hoe Kauthar druk bezig is met damage control om de Groen Links kiezers tevreden te stellen maar dat haar leugens verkeerd vallen bij de moslimgemeenschap omdat ze haar achtergrond verloochent. Ze wordt nu door beide partijen met de nek aangekeken behalve door naïeve figuren als Jesse Klaver die niet doorheeft waar ze daadwerkelijk voor staat. Hopelijk is ze erg lenig want zo'n spagaat kan je onmogelijk heel erg lang volhouden. Ik blijf deze soap nauwlettend volgen.

    Mooi verwoord!

    Ik denk ook dat zij nu in een onmogelijke positie zit.
    We zullen het zien.

    Groenlinks weer slecht opgelet bij de selectie.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dus je moet homo's en abortus haten om moslim te zijn?
    Wie bepaalt dat?
    Het legaliseren van iets dat Allah verboden heeft is ongeloof. Je houdt mij niet voor de gek met een doekje op je hoofd.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Het legaliseren van iets dat Allah verboden heeft is ongeloof. Je houdt mij niet voor de gek met een doekje op je hoofd.
    Ik weet dat het verboden is.
    Dat is een probleem op zich, maar zegt de Koran niet ook dat je de wetten van het land waar je woont dient te respecteren?
    Dat doet ze bij deze.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik weet dat het verboden is.
    Dat is een probleem op zich, maar zegt de Koran niet ook dat je de wetten van het land waar je woont dient te respecteren?
    Dat doet ze bij deze.
    Nee, dat zegt de Koran niet.

  12. #27
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    De democratie is helemaal niet hetzelfde in heel Europa.
    Er zijn behoorlijk fundamentele verschillen.

    Er zijn landen met of zonder monarchie, landen met of zonder referenda in verschillende vormen.
    De VK heeft bv net als de US een soort statensysteem waar je niet de meeste stemmen hoeft te hebben om president te worden.
    Je hebt gekozen of aangewezen burgermeesters etc etc
    Ik vergeet nog veel.
    dus wanneer de meerderheid islamitische is dan krijg je een islamitische democratie voorzien van een islamitische rechtstaat.
    Proberen een sneer te maken naar democratische landen kun je doen, maar is weinig zinvol als je ziet hoeveel mensen toch maar heel graag naar al die 'foute' democratische landen willen verhuizen.
    Daarnaast is het geen argument aangezien elke despoot, als het volk het maar zat genoeg is, het kan schudden.
    Wellicht opgevolgd door een andere, tuurlijk, vrijheid is moeilijk, maar toch.
    zie Egypte met een dictator als sisi dan weet je wat ik bedoel met de steun uit het westen.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    dus wanneer de meerderheid islamitische is dan krijg je een islamitische democratie voorzien van een islamitische rechtstaat.

    zie Egypte met een dictator als sisi dan weet je wat ik bedoel met de steun uit het westen.
    Een rechtstaat zonder scheiding van kerk en staat en zeer waarschijnlijk met een wet die discrimineert.
    Als het volk dat wil, hoor je mij niet klagen over het feit dat dat het geval is, maar ik heb er wel een mening over.

    Ik heb overigens westerse invloed in die regio niet ontkend.
    Hoe bepalend het is weet ik niet, maar daar gaat het niet om.
    In een gesprek over normen en waarden in Nederland, vind ik het geen argument om op te rakelen.

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Nee, dat zegt de Koran niet.
    Menig moslim beweert van wel?
    Of staat het elders in geschriften?

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Menig moslim beweert van wel?
    Of staat het elders in geschriften?
    Wie stelt, bewijst?

    Als we ons aan de wetten van het land dienen te houden volgens onze religie, dan dienen we ons dus ook aan de wetten van Nazi-Duitsland te houden?

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Wie stelt, bewijst?

    Als we ons aan de wetten van het land dienen te houden volgens onze religie, dan dienen we ons dus ook aan de wetten van Nazi-Duitsland te houden?
    Er zijn altijd mitsen en maren, dat snap ik ook wel, maar ik ben er vrij zeker van ook imams te hebben zien/horen zeggen dat je je aan de wetten van het land waar je woont dient te houden, tenzij dat je in ernstige mate weerhoudt van het kunnen praktiseren van je geloof.
    Ze hoeft zelf geen homoseksualiteit uit te oefenen om dit standpunt aan te nemen, dus ik zie niet echt een probleem.