1. #301
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    En toen bleef het oorverdovend stil.

    Wederom, het bewijs van wat ik vaker heb geschreven.
    moslims worden boos als zij worden geconfronteerd met citaten uit de koran en ahadith, die in onze tijd controversieel zijn geworden.
    Reden, die worden in onze tijd in het westen vooral niet genoemd.
    En veel moslims hebben zelf te weinig kennis van genoemde bronnen van de islam.
    Als men al zelf de door mij gegeven citaten aan de hand van de door mij gegeven nummers gaat bekijken, dan krijgt men het afweermechanisme; in het Arabisch staat er iets anders, verkeerd geinterpreteerd, terwijl de teksten volkomen duidelijk zijn.
    Ook komt men altijd op de proppen met ayat die wel gematigd zijn uit de begin tijd in Mekka, toen Mohammed nauwelijks volgers had, geen enkele militaire macht, terwijl deze zijn geabrogeerd door ayat uit de tijd van Medina, toen Mohammed die militaire macht wel had!
    En deze ayat zijn aanzienlijk agressiever! Mede daar in Mekka Mohammed jarenlang probeerde Joden en christenen te overtuigen dat hij een Boodschapper was, zoals Jezus was enz.
    Daar paste dus geen agressie bij als je mensen wil bekeren!
    Maskien.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #302
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    In oorlog is het VERBODEN om onschuldigen aan te vallen, vrouwen, kinderen, bejaarden, monniken etc.
    Zoals de Saoedi's in Jemen doen bedoel je.

  3. #303
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dat was in het begin zoals velen in het begin en vervolgens dwalen ze af of tonen ze hun ware aard zoals Ibn laden.

    Wel correct blijven.
    Wat was het verschil tussen het begin en het einde?

  4. #304
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dit meisje vroeg letterlijk enkele weken voordat ze vertrok aan mijn vrouw via whatsapp, toen me vrouw haar iets vertelde over Tawhid: wat is Tawhid nooit van gehoord.
    Niet representatief voor het geheel.

  5. #305
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Isis die mensen in een kooi werpt dicht maakt en levend verbrand, is islamitisch? Terwijl de profeet het bestraffen met vuur heeft verboden.
    Toch zijn er voorbeelden te vinden in de islamitische geschiedenis waar het wel is gebeurd.

  6. #306
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Zoals de Saoedi's in Jemen doen bedoel je.
    We praten over Islam niet over wat moslims doen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  7. #307
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Niet representatief voor het geheel.
    Het geheel is erger.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #308
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Toch zijn er voorbeelden te vinden in de islamitische geschiedenis waar het wel is gebeurd.
    Die voorbeelden veranderen niets aan wat de profeet verboden heeft. Dat is wat wij volgen: de bevelen van de profeet.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #309
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Isis die aanslagen plegen in landen van MOSLIMS zijn islamitisch bezig? Isis die aanslagen plegen in landen van ongelovigen die een CONTRACT van vrede hebben met de moslim wereld is islamitisch? Wat weet jij over het aanvallen van landen van ongelovigen die contracten hebben met de moslims? Niks.
    Je maakt er eerst een punt van dat ze aanslagen plegen in moslimlanden, vervolgens zeg je dat ze het ook niet in niet-moslimlanden mogen doen.

    George W. Bush en co hebben een kruistocht verklaard en 20 jaar oorlog gevoerd, over welke vrede heb jij het.

  10. #310
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Wat was het verschil tussen het begin en het einde?
    In het begin was hij een normale persoon met geld die goede zaken deed voor de moslims. Daarom spraken sommige geleerden goed over hem.

    Daarna viel hij moslims aan, pleegt aanslagen en keerde zijn rug toe naar de da3wah en pleegde moorden. Vervolgens waarschuwde de geleerden tegen hem in eind jaren 80 en jaren 90. Zoals Shaykh Abdel Aziz Ibn Baaz rahimahulah en shaykh Muqbil Ibn haadi rahimahulah.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #311
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Je maakt er eerst een punt van dat ze aanslagen plegen in moslimlanden, vervolgens zeg je dat ze het ook niet in niet-moslimlanden mogen doen.

    George W. Bush en co hebben een kruistocht verklaard en 20 jaar oorlog gevoerd, over welke vrede heb jij het.
    Zolang er vredescontracten zijn is het verboden landen waarmee je die contracten hebt aan te vallen. Aanslagen op burgers is SOWIESO verboden of ze nou kuffaar zijn of niet en of er een contract is of niet. Dus waar heb jij het over?

    Burgers ontvoeren en onthoofden is halal? Bom aanslagen op burgers is halal? Zelfmoord plegen wetend dat je dood zult gaan door jezelf op te blazen is halal? Nee.

    Als jij het als ok ziet voor Isis of wie dan ook, om aanslagen te plegen in landen van ongelovigen waarin dus burgers getroffen worden dan verklaar ik me hierbij vrij van jou in dunya en in akhira.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #312
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Isis die ongelovigen dwingt op hun knieën en vervolgens hen beveelt de shahada uit te spreken, en zij het vervolgens woord voor woord na zeggen. Dan ben je moslim, maar wat doet Isis? Die gast zei tegen deze die zojuist zijn shahada heeft gedaan op zijn knieën: hij liegt, hij is een ongelovige en een kogel is hem te genadig, zijn straf is het levend eraf snijden van zijn hoofd. Is dit islamitisch terwijl de profeet WOEDEND werd op een metgezel die in OORLOG, terwijl deze metgezel met zijn zwaard 1 van de ongelovigen bevecht die hem terug bevecht met een zwaard, en de metgezel hem kreeg op de grond en vervolgens die ongelovige snel zegt la ilaha ilallah, muhammedan rasoelolah! De metgezel was al met zijn zwaar hoog om hem te doden maar stopte een moment en doodde hem toch. Dit nieuws kwam bij de profeet, wat zei de profeet? GoedZo? Hij loog en zei het slechts uit angst voor zijn leven? Nee! Hij zei woedend doodde jij iemand die zei la ilaha ilallah? De metgezel zei maar maar, de profeet zei weer doodde jij iemand die zei la ilaha ilallah?! De metgezel zei, hij zei het slechts uit angst voor zijn leven. De profeet zei heb jij zijn borst open gesneden om te zien of hij waarachtig was of niet?
    Ik zou graag de context hiervan willen zien.

    Iets klopt er niet als je wat jij zegt vergelijkt met wat een Yazidi-jongen zei tegen CNN:
    https://edition.cnn.com/videos/besto...napped-boy.cnn

  13. #313
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Ik zou graag de context hiervan willen zien.

    Iets klopt er niet als je wat jij zegt vergelijkt met wat een Yazidi-jongen zei tegen CNN:
    https://edition.cnn.com/videos/besto...napped-boy.cnn
    Broeder, dit was een video in die tijd die ik ook openlijk deelde en het was schandalig van die Isis gasten hoe ze te werk gingen. Iemand dwingen op ze knieën, de shahada stap voor stap laten zeggen en dan zeggen dat hij liegt en een kaafir is en dat een kogel teveel genadig is voor hem.

    Dit was een welbekende video en geen fake soort video met die oranje dragende gast die onthoofd wordt. Denk je werkelijk dat Isis op de manhaj van de profeet is? Je bent snugger dan dit.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #314
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    In het begin was hij een normale persoon met geld die goede zaken deed voor de moslims. Daarom spraken sommige geleerden goed over hem.

    Daarna viel hij moslims aan, pleegt aanslagen en keerde zijn rug toe naar de da3wah en pleegde moorden. Vervolgens waarschuwde de geleerden tegen hem in eind jaren 80 en jaren 90. Zoals Shaykh Abdel Aziz Ibn Baaz rahimahulah en shaykh Muqbil Ibn haadi rahimahulah.
    Oh, wat voor goede dingen deed hij dan voor de moslims.

    Helaas heb ik niet kunnen vinden wanneer Ibn Uthaymeen een ontmoeting met hem had, dat zou een en ander kunnen verduidelijken.

    Ibn Baz die Amerikaanse troepen toeliet tot het Arabisch schiereiland en Muqbil de ex-zaydi wiens school is vernietigd door de Houthis.

  15. #315
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Zolang er vredescontracten zijn is het verboden landen waarmee je die contracten hebt aan te vallen. Aanslagen op burgers is SOWIESO verboden of ze nou kuffaar zijn of niet en of er een contract is of niet. Dus waar heb jij het over?

    Burgers ontvoeren en onthoofden is halal? Bom aanslagen op burgers is halal? Zelfmoord plegen wetend dat je dood zult gaan door jezelf op te blazen is halal? Nee.

    Als jij het als ok ziet voor Isis of wie dan ook, om aanslagen te plegen in landen van ongelovigen waarin dus burgers getroffen worden dan verklaar ik me hierbij vrij van jou in dunya en in akhira.
    Welke vredescontracten?

    Mooie ontwijking van het feit dat Bush een kruistocht is begonnen.

    Ga eerst jezelf vrij verklaren van de tawagheet die jij als wali al-khamr ziet, misschien dat ik het dan erg vind als jij je vrij verklaart van mij.