1. #16
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    ‘Er zijn jongeren die nog steeds vatbaar zijn voor radicalisering. Daar ben ik van overtuigd. IS is voor nu verslagen, maar het gedachtengoed is niet verdwenen. Soms kom ik bij mijn gastlessen jongeren tegen die ik nog wat langer zou willen vasthouden. Ik heb eens een student met een Iraakse achtergrond gesproken, die zei dat hij zich in het salafisme aan het verdiepen was. Hij was woedend op het Westen en erg gefrustreerd om wat er in Irak is gebeurd. Dat hoeft niet te betekenen dat hij radicaliseert, maar het kan wel.’

    https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...eren~b3a1c4fe/
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    2.482
    19-05-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    In de de late 19 eeuw ontstond er een stroming die meende dat de moslim gemeenschap terug moest naar hoe de eerste drie generaties moslims hadden geleefd. Mohammed en metgezellen, de volgende generatie en de daarna komende generatie.
    Dit om alle invloeden, visie, denkbeelden die uit Europa was gekomen weg te snijden uit de moslimgebieden
    Vanuit de al-Azhar universiteit was dit concept opgesteld, Salafisme. Hoewel al eerder dit idee was geboren.
    18e eeuw, Ibn Abd Al-Wahhaab, Arabisch schiereiland. Een zendingsmissie met steun van de Saud dynasty.
    Ook deze islamgeleerde vond al dat de moslims veel te ver van de bron waren afgedwaald.
    Natuurlijk was men inmiddels ook al 1100 jaar verwijderd van die bron.

    Hoe die eerste drie generaties dachten en handelden hadden mijoenen mensen, polytheisten, Joden en christenen al aan de lijve ondervonden.
    Om te beginnen op het Arabisch schiereiland zelf.

    De manier van de eerste drie generaties hoe zij leefden. Dan zijn we dus nog niet eens de 7e eeuw uit.
    Deze mensen moesten leven met de mogelijkheden, maar vooral ook de onmogelijkheden waarvoor zij zich, als nomaden die met kuddes, handelswaar door de woestijen trokken in kleine groepjes.

    In Europa in die tijd ging het niet zoveel anders. Zeker niet omdat daar ook altijd de visie van de mannen van belang waren.
    Ook keiharde omstandigheden kenden waaronder men zich staande moest zien te houden.
    Recht van de sterkste.

    Mannelijke visie die van het polytheisme grotendeels was overgegaan naar het monotheisme, bijbel/koran.
    In wezen tussen de bijbel en de koran, voor een groot gedeelte gelijk aan de bijbel, niet enorme verschillen.
    Wel echter theologisch. De christenen hadden van de rabbi/leraar/Boodschapper Jezus vooral door Paulus een goddelijke entiteit gemaakt.
    Ook kwam daar nog een derde verschijning de heilige geest bij.
    De koran maakte korte metten met dit concept!
    Allah heeft geen metgezellen, zoals b.v. in het katholicisme Maria ook op een voetstuk werd geplaatst.
    Nog afgezien van heilig verklaarde gelovigen door gelovigen.

    Overigens de Maria verering, Maria met baby Jezus is gekopieerd van de oude Egyptenaren
    Daar zie je al die afbeeldingen van Godin Isis met haar zoontje Horus.

    De mensheid heeft zich uiterst langzaam omhoog geworsteld op de ladder van beschaving.
    Ook in Europa. De kerk bleef de macht lang behouden.
    Die visie in de bijbel neergelegd bleef lang heersen.

    Tot langzaam het besef zich begon te ontwikkelen dat er wat moest veranderen.
    In de loop van de 20e eeuw heeft eindelijk die omwenteling in delen van Europa zich gemanifesteerd.
    Pas. En dus lopen nu wat de bijbel/koran op fundamentele punten stelt, en zo enorm lang normaal werd gevonden onder de leiding, dictatuur van de mannen langzaam maar zeker controversieel.

    Vanuit rijke olielanden in Azie worden steeds meer moskeeën hier met veel geld verleid om de koers van de moskee te verleggen.
    Eenmaal de macht wordt een imam opgedrongen die de salafistische koers gaat varen.
    Het is uiteraard voor Nederland slecht als er een groep mensen worden geïndoctrineerd met de visie van mannen in de 7e eeuw.
    Het concept salafisme is juist ontstaan vanuit het standpunt dat de moslimgemeenschappen geheel moeten worden gezuiverd van alles dat Europeanen in de wereld hadden gebracht, aan visie, uitvindingen, wetenschap etc. Moetje nagaan hoe de Europeanen zich verder hebben ontwikkeld vanaf de 19e eeuw!
    De kloof tussen de totale stilstand voor eeuwig vanaf de 7e eeuw tussen de 21e eeuw, Europa is nog veel groter geworden!

    Salafisme, zoveel zaken die zij verachten van de Europeanen, Nederlanders.
    Waardoor zij er alles aan doen om alles wat zij van de autochtonen verachten te ondermijnen.
    Daar niet aan mee te doen.
    Het wordt een ondergrondse groep. We hebben al gezien hoe een moslima naar zo'n moskee ging, en aangaf iets te willen dat tegen de wet in Nl was, en het werd onderling wel even geregeld.

    Daar zal men echt hard tegen moeten optreden.
    Maar helaas, in de politiek correcte kringen is men zo ongelofelijk bang om racist, islamofoob te worden genoemd, wat altijd gebeurd, dat men vooral niets doet.
    Eindelijk heeft men b.v. de gereformeerden, onze eigen gelovigen die eeuwig willen vasthouden aan de bijbel, en de mannen visie, waardoor zij vrouwen discrimineren.
    Verboden. Dat moet ook gebeuren waar andere gelovigen welke dat ook zijn, aan onze wetten worden gehouden.
    Het is een botsing van grondrechten, vrijheid van godsdienst en discriminatie naar geslacht.

    Probleem is natuurlijk, links maakt al zo lang de kerk belachelijk, maar moslims dat is voor hen hele andere koek.
    Dan is het ineens geen discriminatie maar moet men wel respect hebben voor die religieuze regels.
    Rechts ongelijkheid.
    je liegt en jou Google site ook als je geen kennis hebt moet je niet ons les hier komen voor lezen uit Google en jou waarheid beschouwen. Het idee was geboren bij Imam Ahmad bin Hanbal en en Mohammed ibn Abdul-Wahhab baseerd zich voor grote deel op de werken van Imam Ahmad en die is niet van 18 eeuw en die is geboren in 780 na Christus en dus hou op ons met je onzin te verkondigen. Imam ahmad is een van de inspiratoren van de vier scholen wiens leringen de islamitische natie tot nu toe volgt en is de eerste die de zaden van de salafisme heeft genoemd. Daarnaast is de eerste persoon die dit woord salaaf gebruikte was kalief Umar bin Abdul Aziz. Daarnaast had je nog iemand die paar eeuwen eerder heeft geleefd dan ibn abd al wahaab namelijk Ibn Taymiyyah dus niet liegen en ons hier onjuist informatie verspreiden. Daarnaast zou ik je blablabla tekst uit haat site en Google zoek machine kunnen geloven als je ons het volgende zou vertellen dat communisme democratie verantwoordelijk is voor de moord op ongeveer 100 miljoen mensen in de twintigste eeuw van wie er miljoenen zijn vermoord op een manier die onvoorstelbaar lelijk barbaars is
    ESpanyol-Egyptisch


    Invalide

  3. #18
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Zit jij in het klasje van Abou Hafs ...

    https://twitter.com/abouhafs52/statu...533761/photo/1
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Zit jij in het klasje van Abou Hafs ...

    https://twitter.com/abouhafs52/statu...533761/photo/1
    Nee. Maar hij is een prachtvent.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Panthera_leo Bekijk reactie
    je liegt en jou Google site ook als je geen kennis hebt moet je niet ons les hier komen voor lezen uit Google en jou waarheid beschouwen. Het idee was geboren bij Imam Ahmad bin Hanbal en en Mohammed ibn Abdul-Wahhab baseerd zich voor grote deel op de werken van Imam Ahmad en die is niet van 18 eeuw en die is geboren in 780 na Christus en dus hou op ons met je onzin te verkondigen. Imam ahmad is een van de inspiratoren van de vier scholen wiens leringen de islamitische natie tot nu toe volgt en is de eerste die de zaden van de salafisme heeft genoemd. Daarnaast is de eerste persoon die dit woord salaaf gebruikte was kalief Umar bin Abdul Aziz. Daarnaast had je nog iemand die paar eeuwen eerder heeft geleefd dan ibn abd al wahaab namelijk Ibn Taymiyyah dus niet liegen en ons hier onjuist informatie verspreiden. Daarnaast zou ik je blablabla tekst uit haat site en Google zoek machine kunnen geloven als je ons het volgende zou vertellen dat communisme democratie verantwoordelijk is voor de moord op ongeveer 100 miljoen mensen in de twintigste eeuw van wie er miljoenen zijn vermoord op een manier die onvoorstelbaar lelijk barbaars is
    Is het niet juist dat Salfisme/Wahabisme terug willen naar hoe de eerste drie generaties moslims hebben geleeft?

    Iman Ahmad wilde in de 8e eeuw al terug hoe moslims vanaf de 7e eeuw leefden?
    Welke enorme verschillen hadden er volgens jou in die luttele tijd plaatsgevonden?
    Wat deden die eerste drie generaties 7/8eeuw wat er niet meer werd gedaan in de 8e eeuw?

    Salafisme/Wahabisme 18e/19e eeuw hebben zich vooral gericht op de invloeden van Europa, die steeds duidelijker werden in de wereld.
    In de 8e eeuw van imam Ahmed waren die invloeden er ook volgens jou ook in moslimgebieden?
    Terwijl zij zich alleen maar aan het verdedigen waren tegen invallen en bezetting door moslimlegers?

    Zou heel leuk zijn als je inhoudelijk ingaat op wat ik heb geschreven.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Iman Ahmad
    Imam, met je amateurfouten.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Bewijs?
    Even wat trefwoorden ingetikt en direct al een oud artikel over die undercover gesprekken met imams.

    Zij hebben totaal maling aan de wetten in onze landen.
    Hun religieuze regels volgen zij zo veel mogelijk, en in het geniep.
    Wat ik al schreef, naarmate die groep groter wordt, steeds meer ondergronds hun eigen gang gaan.
    Aanpakken, zoals men alle wetsovertreders moet aanpakken.

    https://tvvisie.nl/inhoud/nederland/...elijken_80256/
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Imam, met je amateurfouten.
    Je kunt niet ontkennen wat ik schrijf en dan heel kinderachtig mij aanvallen op een typefoutje.
    Zó machteloos.

    Want je weet heel goed, hoe vaak heb ik niet imam geschreven, zelfs al in dit zelfde bericht.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Je kunt niet ontkennen wat ik schrijf en dan heel kinderachtig mij aanvallen op een typefoutje.
    Zó machteloos.

    Want je weet heel goed, hoe vaak heb ik niet imam geschreven, zelfs al in dit zelfde bericht.
    Eerlijk gezegd scroll ik verder wanneer ik jouw lange reacties voorbij zie komen.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Eerlijk gezegd scroll ik verder wanneer ik jouw lange reacties voorbij zie komen.
    Zeer geloofwaardig, want dat typefoutje heb je wel degelijk gezien.
    Je maakt jezelf alleen maar meer infantiel.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Zeer geloofwaardig, want dat typefoutje heb je wel degelijk gezien.
    Ik zei dan ook 'lange reacties'.

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Je maakt jezelf alleen maar meer infantiel.
    Ik heb jouw infantiele fout in het zonnetje gezet. Niet boos worden.

  12. #27
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Nee. Maar hij is een prachtvent.
    Wel nog steeds verdachte
    inzake financiering van IS ...

    https://www.parool.nl/nieuws/om-verd...-is~b6ba84e9f/
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Wel nog steeds verdachte
    inzake financiering van IS ...

    https://www.parool.nl/nieuws/om-verd...-is~b6ba84e9f/
    Verdachte, ik ben benieuwd of ze iets vinden.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    2.482
    19-05-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Is het niet juist dat Salfisme/Wahabisme terug willen naar hoe de eerste drie generaties moslims hebben geleeft?

    Iman Ahmad wilde in de 8e eeuw al terug hoe moslims vanaf de 7e eeuw leefden?
    Welke enorme verschillen hadden er volgens jou in die luttele tijd plaatsgevonden?
    Wat deden die eerste drie generaties 7/8eeuw wat er niet meer werd gedaan in de 8e eeuw?

    Salafisme/Wahabisme 18e/19e eeuw hebben zich vooral gericht op de invloeden van Europa, die steeds duidelijker werden in de wereld.
    In de 8e eeuw van imam Ahmed waren die invloeden er ook volgens jou ook in moslimgebieden?
    Terwijl zij zich alleen maar aan het verdedigen waren tegen invallen en bezetting door moslimlegers?

    Zou heel leuk zijn als je inhoudelijk ingaat op wat ik heb geschreven.
    het feit is dat jij leugens hebt verkondigd en jij alleen foute informatie haalt uit je haat site. Jij beweerde dat salafiste idee bij Ibn Abd Al-Wahhaab van 18de eeuw begon dat blijkt niet zo te zijn en je informatie gewoon prullenbak in en dat jij alleen leugens na leugens verkondigd ibn Abdul-Wahhab baseerd zich voor grote deel op de werken van Imam Ahmad en die is niet van 18 eeuw en die is geboren in 780 dus jij beweerde dat salafisme in 18 eeuw begon maar helaas voor je fout informatie Imam ahmad is een van de inspiratoren van de vier scholen wiens leringen de islamitische natie tot nu toe volgt en is de eerste die de zaden van de salafisme heeft genoemd. Dan hebben wij het niet eens over man die eeuwen eerder heeft geleefd dan ibn abd al wahaab namelijk Ibn Taymiyyah dan had je nog een student van Taymiyyah. Je praat meer uit je lege kop en probeert leugens te verkondigen en vervolgens probeer je leugens met vragen te verdedigen als je geen kennis hebt over islam en alleen je informatie haalt uit haat sites moet je ons je leugens maar besparen.

    Zou leuk zijn als jij ons kan vertellen waarom jij leugens verkondigd en hoe het komt dat imam Ahmad in de gevangenis te recht is gekomen
    ESpanyol-Egyptisch


    Invalide

  15. #30
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Verdachte, ik ben benieuwd of ze iets vinden.
    Ik ook ...

    https://www.nrc.nl/nieuws/2019/11/12...an-is-a3980070
    Toezichthouder openbaard kunstgebit