1. #1
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Exclamation De Alpha mannen zijn uitgestorven!

    zei een zuster die ik ken.

    Ik wilde eigenlijk meegaan in haar retoriek, totdat ik een oude reactie van mezelf teruglas en dacht: 'maar zo zit het niet in elkaar'.

    Het probleem was dat veel dames het gevoel hebben niet 'gevonden' te worden en met name een topic in deze rubriek had naar voren gebracht dat er genoeg mannen waren die zodanig waren getraumatiseerd door afwijzingen, dat ze geen zin meer hadden om een dame zomaar meer te benaderen (op straat bijvoorbeeld), bang voor nog eens een afwijzing.
    Sommigen gingen zelfs zo ver dat ze de vrouwen vroegen zelf die eerste stap te zetten of hen ten huwelijk te vragen.

    Daar sloegen de vrouwen dus stijl van achterover en reacties zoals:

    "Ik moet maar gauw zelf een suikerkegel halen en langs zijn ouders'

    en

    "Nu hebben vrouwen officieel de taken van mannen overgenomen'

    waren enkele van de vele teleurgestelde reacties van de vrouwen, waaronder ook bovenstaande uitspraak.

    Maar is dat echt zo?

    Zijn mannen niet mannelijk genoeg meer?

    Durven ze de stoute schoentjes niet meer aan te trekken?

    Moeten ze zich maar gaan 'vermannen' voordat de alpha vrouw de opmars maakt?

    Wordt dit een gedwongen feminisme 2.0?

    Toen bedacht ik me, dat er ook een andere kant aan dit verhaal kleeft.

    Ik vroeg m'n man of hij mij op straat benaderd zou hebben, als hij me had gezien.

    Voor de mensen die dat nog niet weten: we hebben elkaar via internet leren kennen.

    (volgens hem ben ik de mooiste vrouw die hij kent, dus ik vroeg me af wat hij gedaan zou hebben)

    Zijn antwoord was: "nee."

    Ik: "Huh? Waarom niet dan?"

    Hij: "Zit niet in mijn aard om zoiets te doen, ik zou nooit zomaar op een vrouw kunnen afstappen."

    Was eerlijk gezegd best shocked toen hij dat zei.

    Maar als ik erover nadacht, dan klopt het wel.

    Mijn man is erg ingetogen en op zichzelf.

    Hij is nog introverter dan ik zelf ben.

    En terwijl we elkaar leerden kennen kwam ik erachter hoe vastbesloten hij was om mij verder te leren kennen en met mij te huwen (dat wist hij al best snel zei hij)

    Heb hem zelf bijna afgewezen en zijn woorden maakten dat ik hem een kans gaf om elkaar verder te leren kennen. Zijn vastberadenheid en sterke wil waren, wat me ook in hem aantrokken.

    En als jullie mij vandaag vragen of ik hem 'mannelijk' vind: helemaal. Heb helemaal niets op hem aan te merken.

    Dus waar komt die discrepantie vandaan, denk ik dan?

    Ik denk dat we als gemeenschap ten onrechte het afstappen op een vrouw linken aan 'mannelijkheid'.

    Het heeft niets met mannelijkheid te maken.

    Mannelijkheid houdt in dat een man zijn broek kan ophouden en verantwoordelijkheden kan dragen voor zijn gezin.
    En nog veel andere dingen waar ik niet op kan komen.

    Alleen waarom houden we geen rekening met de verschillende persoonlijkheden van mannen?

    De ene is extravert, de ander introvert.

    Moeten we iedereen over 1 kam scheren?

    In plaats daarvan moeten we denk ik meer genade voor elkaar hebben. Met name van de kant van de vrouwen.

    We kunnen zo ongenadig zijn en mannen langs een meetlat leggen, wat nergens op gebaseerd is.

    We halen cultuur en islam door elkaar.

    Nergens staat dat mannen de 1ste stap moeten zetten en de vrouw moet toekijken.

    Als je echt sterk in je schoenen staat, kun je als vrouw OOK een man benaderen (mits hij een goede deen en achlaaq heeft, heb ik vandaag mogen leren).

    Ik moest gelijk denken aan een zuster vroeger, die een hele tijd een broeder op het oog had.

    Ze dropte hints en hij vatte het maar niet.

    Toen had ze de stoute schoenen aangetrokken en hem met El3ied een pakketje met zelfgemaakte koekjes en een briefje voor hem achtergelaten in de gebedsruimte op school.

    Kort erna zijn ze getrouwd, ma sha Allah.

    Dus zo kan het ook dames.

    Laten we niet te krampachtig vasthouden aan cultureel bepaalde idealen en meer kijken naar wat islamitisch gewoon geoorloofd is.
    <3
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    alpha man is een mythe...
    Sterker door Strijd

  3. #3
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    alpha man is een mythe...
    Nee hoor, die bestaan wel.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  4. #4
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Aan sds hierboven mij, bedtijd voor jou. Geen verhaaltje voor het slapen gaan tonight

    Nini a momo gooit slipper
    A grateful heart is a magnet for miracles

  5. #5
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Zei een zuster van me..

    Daarna viel ik in slaap
    .

    Wat zij je ook alweer?

  6. #6
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Mijn vader is er 1.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Nee hoor, die bestaan wel.
    Dat is een verzinsel uit westerse wereld. Is meer een stereotype. Wie daarin gelooft, leeft in dromenland.

    Natuurlijk heb je als man zulke karakteristieken, maar in praktijk ben je ook een verstrekker, een voorziener,
    Sterker door Strijd

  8. #8
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    zei een zuster die ik ken.

    Ik wilde eigenlijk meegaan in haar retoriek, totdat ik een oude reactie van mezelf teruglas en dacht: 'maar zo zit het niet in elkaar'.

    Het probleem was dat veel dames het gevoel hebben niet 'gevonden' te worden en met name een topic in deze rubriek had naar voren gebracht dat er genoeg mannen waren die zodanig waren getraumatiseerd door afwijzingen, dat ze geen zin meer hadden om een dame zomaar meer te benaderen (op straat bijvoorbeeld), bang voor nog eens een afwijzing.
    Sommigen gingen zelfs zo ver dat ze de vrouwen vroegen zelf die eerste stap te zetten of hen ten huwelijk te vragen.

    Daar sloegen de vrouwen dus stijl van achterover en reacties zoals:

    "Ik moet maar gauw zelf een suikerkegel halen en langs zijn ouders'

    en

    "Nu hebben vrouwen officieel de taken van mannen overgenomen'

    waren enkele van de vele teleurgestelde reacties van de vrouwen, waaronder ook bovenstaande uitspraak.

    Maar is dat echt zo?

    Zijn mannen niet mannelijk genoeg meer?

    Durven ze de stoute schoentjes niet meer aan te trekken?

    Moeten ze zich maar gaan 'vermannen' voordat de alpha vrouw de opmars maakt?

    Wordt dit een gedwongen feminisme 2.0?

    Toen bedacht ik me, dat er ook een andere kant aan dit verhaal kleeft.

    Ik vroeg m'n man of hij mij op straat benaderd zou hebben, als hij me had gezien.

    Voor de mensen die dat nog niet weten: we hebben elkaar via internet leren kennen.

    (volgens hem ben ik de mooiste vrouw die hij kent, dus ik vroeg me af wat hij gedaan zou hebben)

    Zijn antwoord was: "nee.""

    Ik: "Huh? Waarom niet dan?""

    Hij: "Zit niet in mijn aard om zoiets te doen, ik zou nooit zomaar op een vrouw kunnen afstappen."

    Was eerlijk gezegd best shocked toen hij dat zei.

    Maar als ik erover nadacht, dan klopt het wel.

    Mijn man is erg ingetogen en op zichzelf.

    Hij is nog introverter dan ik zelf ben.

    En terwijl we elkaar leerden kennen kwam ik erachter hoe vastbesloten hij was om mij verder te leren kennen en met mij te huwen (dat wist hij al best snel zei hij)

    Heb hem zelf bijna afgewezen en zijn woorden maakten dat ik hem een kans gaf om elkaar verder te leren kennen.

    En als jullie mij vandaag vragen of ik hem 'mannelijk' vind: helemaal. Heb helemaal niets op hem aan te merken.

    Dus waar komt die discrepantie vandaan, denk ik dan?

    Ik denk dat we als gemeenschap ten onrechte het afstappen op een vrouw linken aan 'mannelijkheid'.

    Het heeft niets met mannelijkheid te maken.

    Mannelijkheid houdt in dat een man zijn broek kan ophouden en verantwoordelijkheden kan dragen voor zijn gezin.
    En nog veel andere dingen waar ik niet op kan komen.

    Alleen waarom houden we geen rekening met de verschillende persoonlijkheden van mannen?

    De ene is extravert, de ander introvert.

    Moeten we iedereen over 1 kam scheren?

    In plaats daarvan moeten we denk ik meer genade voor elkaar hebben. Met name van de kant van de vrouwen.

    We kunnen zo ongenadig zijn en mannen langs een meetlat leggen, wat nergens op gebaseerd is.

    We halen cultuur en islam door elkaar.

    Nergens staat dat mannen de 1ste stap moeten zetten en de vrouw moet toekijken.

    Als je echt sterk in je schoenen staat, kun je als vrouw OOK een man benaderen (mits hij een goede deen en achlaaq heeft, heb ik vandaag mogen leren).

    Ik moest gelijk denken aan een zuster vroeger, die een hele tijd een broeder op het oog had.

    Ze dropte hints en hij vatte het maar niet.

    Toen had ze de stoute schoenen aangetrokken en hem met El3ied snel een pakketje met zelfgemaakte koekjes en een briefje voor hem achtergelaten in de gebedsruimte op school.

    Kort erna zijn ze getrouwd, ma sha Allah.

    Dus zo kan het ook dames.

    Laten we niet te krampachtig vasthouden aan cultureel bepaalde idealen en meer naar de islam kijken!

    <3

    En de vrouw kan wel afgewezen worden zonder trauma?

    Man is er mentaal beter op gebouwd als de vrouw. Als iemand risico mag lopen op afwijzing dan liever de man.

    Vrouwen zijn gevoeliger dan mannen.

    Dat wordt bedoeld met ' mannelijkheid'.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    Aan sds hierboven mij, bedtijd voor jou. Geen verhaaltje voor het slapen gaan tonight

    Nini a momo gooit slipper
    Oooow strenge meid... is goed baas, wat jij zegt,
    Sterker door Strijd

  10. #10
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    @G_W Inderdaad klopt wel wat je zegt. Ikzelf heb er geen probleem mee als een vrouw een man aanspreekt mits hij over deen en goede aghlak beschikt. Trouwen is soennah en als je op zoek bent naar halal als vrouw dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Een vrouw moet zeker niet een random man op straat aanspreken. Dat zou raar zijn. Maar het is realistischer als die man zich in jouw directe omgeving bevindt en je wat achtergrondinformatie hebt over die persoon en je hem al kent. Ze kan ook via via haar interesse kenbaar maken.

  11. #11
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Zei een zuster van me..

    Daarna viel ik in slaap
    .

    Wat zij je ook alweer?
    Gewoon teruglezen

    Citaat Geplaatst door Zandkoningin Bekijk reactie
    Mijn vader is er 1.
    <3
    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Dat is een verzinsel uit westerse wereld. Is meer een stereotype. Wie daarin gelooft, leeft in dromenland.

    Natuurlijk heb je als man zulke karakteristieken, maar in praktijk ben je ook een verstrekker, een voorziener,
    Hoe bedoel je een stereotype? Wat houdt een alphaman volgens jou in?

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    En de vrouw kan wel afgewezen worden zonder trauma?

    Man is er mentaal beter op gebouwd als de vrouw. Als iemand risico mag lopen op afwijzing dan liever de man.

    Vrouwen zijn gevoeliger dan mannen.

    Dat wordt bedoeld met ' mannelijkheid'.
    Ik zeg ook nergens dat alle vrouwen maar op de mannen moeten afstappen.

    De ene vrouw staat sterker in haar schoenen dan de andere vrouw.

    Ik zou er bijvoorbeeld echt geen probleem mee hebben gehad op een man af te stappen, alleen nooit gedaan.
    Puur en alleen omdat ik het juist mooier vind als het andersom gebeurt.

    En het incasseren van afwijzingen heeft denk ik ook niets met mannelijkheid te maken maar hoe sterk een persoon is. Dat kan ook van man tot man verschillen.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    <3
    Hoe bedoel je een stereotype? Wat houdt een alphaman volgens jou in?
    We weten allemaal waar het voor staat. Een übermensch. Een man die alles onder controle heeft. Geen zwakheden vertoont. Erg dominant is.

    In praktijk is dat anders. Een man is gewoon een mens, die zijn zwakheden heeft alsook zijn sterke punten.
    Sterker door Strijd

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    621
    18-03-2008

    Mooi voorbeeld @G_W.
    Ik moet wel zeggen op voorhand was ik geen voorstander van de vrouw die de man benadert, maar als ik het zo lees, geloof ik er best in dat dit best kan zolang er sprake is van een goede deen en akhlaaq.

    Ikzelf als introvert zou dit niet zo snel durven, maar geen idee wat de toekomst met zich meebrengt. Vind het in ieder geval wel mooi om voorbeelden te zien van situaties waarin de vrouw het initiatief heeft genomen om de eerste stap te zetten tot het huwelijk.
    “Verily, in the remembrance of Allah do hearts find rest.”❤️ (Qur’an 13:28)

  14. #14
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    <3


    Hoe bedoel je een stereotype? Wat houdt een alphaman volgens jou in?



    Ik zeg ook nergens dat alle vrouwen maar op de mannen moeten afstappen.

    De ene vrouw staat sterker in haar schoenen dan de andere vrouw.

    Ik zou er bijvoorbeeld echt geen probleem mee hebben gehad op een man af te stappen, alleen nooit gedaan.
    Puur en alleen omdat ik het juist mooier vind als het andersom gebeurt.

    En het incasseren van afwijzingen heeft denk ik ook niets met mannelijkheid te maken maar hoe sterk een persoon is. Dat kan ook van man tot man verschillen.
    Niet mee eens. Ik zou het geen vrouw adviseren ook.

    Blijf vrouw. De man die in jou een geschikte vrouw ziet, geloof mij die weet je echt wel te vinden.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Zandkoningin Bekijk reactie
    Mijn vader is er 1.
    Kenmerk van een alfha man is wel hé, dat zijn dochter onderdanig overkomt...
    Sterker door Strijd