Thuis aangekomen trok ik meteen mijn pyjama aan en dacht ik aan de woorden van Youssef. Ik hoopte echt dat hij het zou bespreken met Senna! Stel je voor dat ze een keertje langs komt en mij daar zou aantreffen! Dan waren de rapen gaar! Ik veegde de lichte make up weg en ik hoorde mama's stem van beneden. Snel liep ik naar haar toe en hielp haar met wat koekjes in de dienblad te zetten. "Gaat dit allemaal mee, mama?". Ik keek op de tafel en zag allemaal lekkernijen. Mijn moeder knikte. Je vader komt er zo aan en dan vertrekken we onmiddellijk. Ma had me al gisteren op de hoogte gehouden dat we vandaag bij Hamid waren uitgenodigd. Zijn jongste zoontje Amir is onlangs besneden en vandaag houden ze een kleine etentje. Ik hielp gauw met alles inpakken, ging douchen en pakte een witte, luchtige jurk. Ik heb echt nog nooit zo'n zomer mee gemaakt als dit jaar! Het bleef weken warm! Gauw föhnde ik mijn haren droog en maakte er een speelse knotje van. Het was kort dus een geweldige kapsel kon ik er toch niet van maken. Ik trok mijn kleren aan en liep naar beneden. Pa was al aangekomen en gauw hielp ik hem door zijn kleding aan te geven. Eindelijk na de afgesproken half uur, zaten we dus na een dik een uur in de auto. Marokkaanse afspraken zei pa nog lacherig. Ik hield een bord koekjes vast en moest glimlachen. Dit was het! Gewoon zoals vanouds! Mijn moeder keek naar achteren en lachte. "Waarom lach je?". Zei ze. Ik tilde mijn schouders op en zei niets. "Hoe was je eerste werkdag gegaan vandaag?". Vroeg pa. Ik zei dat het goed ging en dat ik een contract van 28 uurtjes kreeg. Het was simpel maar secuur werk. "Ah dan hebben ze een mooie aan jou, je bent pietje precies!". Zei pa. Ik glimlachte en pa vervolgde zijn weg. In de auto klonk de stem van Sudais en ik rilde van binnen. Nee, ik moest huilen. Dat had ik laatst heel vaak. Steeds als ik de Qoran hoorde kreeg ik een brok in mijn keel en moest ik huilen. Ineens besefte ik me iets. Iets wat ik altijd al hebben willen doen. Iets wat ik en Rabia altijd deden. Althans zij bij mij, want zij droeg hem al. Maar dat komt wel in sha Allah. Ik was blij, gezegend dat Allah mij tal aan deze beproevingen gegeven heeft. En toch ben ik er nog. Elke mens zou zich waarschijnlijk Allaystar iets aangedaan hebben, maar Allah heeft mij onwijs veel geduld gegeven. Ik sloot mijn ogen en luisterde naar de prachtige stem die mijn hart en lichaam deed sidderen.