1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    212
    05-01-2015

    Exclamation Invloed van jouw ouders

    Wie kan mij een paar voorbeelden geven betreft bovenstaand titel?
    Denk maar aan huisregels, normen en waarden, religie en cultuur.
    En wat zou je door willen geven aan jouw kinderen?

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    3.724
    19-05-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Leuke topic. We zijn thuis met ouderwetse dorps normen en waarden opgegroeid en eigenlijk weinig daarvan opgegeven want uiteindelijk zijn we als broers daarin elkaar gaan tikken op de vingers wanneer we daaruit afdwaalden hamdolilah. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er trots op ben en dit zo precies ga meegeven in sha Allah. Schaamteloosheid is een no go bijv. Moeder altijd heel alert daarin geweest, op een zorgelijke manier.

    FREE PALESTINE


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    39
    27-09-2019

    Weinig. Ouders hielden teveel rekening met andere mensen. Wil dat mijn kinderen zelfzeker zijn, zonder teveel rekening te houden met mensen die niks om je geven. Opvoeding van mijn ouders was niet geslaagd

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    212
    05-01-2015

    Citaat Geplaatst door uitverveling Bekijk reactie
    Weinig. Ouders hielden teveel rekening met andere mensen. Wil dat mijn kinderen zelfzeker zijn, zonder teveel rekening te houden met mensen die niks om je geven. Opvoeding van mijn ouders was niet geslaagd
    Dat kan. Mag ik vragen waarom jij vind dat de opvoeding die jouw ouders jou gaven niet geslaagd was/is?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    212
    05-01-2015

    [QUOTE=weet_nie_meer;134788890]Leuke topic. We zijn thuis met ouderwetse dorps normen en waarden opgegroeid en eigenlijk weinig daarvan opgegeven want uiteindelijk zijn we als broers daarin elkaar gaan tikken op de vingers wanneer we daaruit afdwaalden hamdolilah. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er trots op ben en dit zo precies ga meegeven in sha Allah. Schaamteloosheid is een no go bijv. Moeder altijd heel alert daarin geweest, op een zorgelijke manier.[/QUOTE
    Dankjewel. Dat stukje schaamte merk ik ook. Betreft het ouderwetse niet veel. Ik krijg wel altijd te weten waar mijn roots liggen en toebehorende normen en waarden. Wat ik ook mijn kids wil meegeven in sha Allah

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    39
    27-09-2019

    Heb niet veel van ze geleerd en weinig tijd met hun doorgebracht, terwijl ze allebei niet werkte. Ook qua normen en waarden weinig meegekregen. Moeilijk om hier alles neer te pennen

  7. #7
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Streng en rechtvaardig, er werd altijd uitleg gegeven waarom iets wel of niet kon.

    Toch werden we nooit tegen gehouden om een eigen mening te ontvouwen.

    Zou zelfde aan mijn kids geven, rechten en waarden.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    212
    05-01-2015

    Citaat Geplaatst door uitverveling Bekijk reactie
    Heb niet veel van ze geleerd en weinig tijd met hun doorgebracht, terwijl ze allebei niet werkte. Ook qua normen en waarden weinig meegekregen. Moeilijk om hier alles neer te pennen
    Jammer dat het zo heeft moeten gaan. Ghair in sha Allah. Nee indd dat begrijp.

  9. #9
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Geleerd: schaamte, eer, krtisch en behulpzaam zijn, moet studeren om wat te bereiken, onvoorwaardelijke liefde etc

    Niet geleerd: Communicatie was niet top. Maar ja hebben zij ook niet geleerd..

    Moeder echt alles gedaan wat ze kon doen. Vader, ja gewoon een Marokkaanse afwezige vader. Maar neem ze niets kwalijk. Hou van ze beide. Super veel

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    212
    05-01-2015

    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    Geleerd: schaamte, eer, krtisch en behulpzaam zijn, moet studeren om wat te bereiken, onvoorwaardelijke liefde etc

    Niet geleerd: Communicatie was niet top. Maar ja hebben zij ook niet geleerd..

    Moeder echt alles gedaan wat ze kon doen. Vader, ja gewoon een Marokkaanse afwezige vader. Maar neem ze niets kwalijk. Hou van ze beide. Super veel
    dit precies. Alleen dat stukje over je vader had ik gelukkig niet. Heel goed hamdulilah

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    212
    05-01-2015

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    In a nutshell:

    Moeder: Als je wilt oversteken moet je eerst uitkijken en dan oversteken, kusje, knuffel, presentabel zijn.

    Vader: Als je wilt oversteken, wacht totdat er meer mensen zijn en dan samen oversteken, denk en kijk uit.
    Kort maar krachtig. Precies

  12. #12
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Nooit echt gehad..


    Vader was spoorloos

    Moeder kan ik me nog herinneren. Ze deed wat ze kon..

    Maar voor de rest moest ik alles zelf opbouwen ,leren en zelf een vorm geven..

    Maar ik herinner haar liefde.
    .en die was onvoorwaardelijk..!

    Daarom dat ik ben wie ik ben

    I love hr frvr..al kan ik haar niet uitleggen waar ik nu ben mis ik haar tho..



  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    212
    05-01-2015

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Nooit echt gehad..


    Vader was spoorloos

    Moeder kan ik me nog herinneren. Ze deed wat ze kon..

    Maar voor de rest moest ik alles zelf opbouwen ,leren en zelf een vorm geven..

    Maar ik herinner haar liefde.
    .en die was onvoorwaardelijk..!

    Daarom dat ik ben wie ik ben

    I love hr frvr..al kan ik haar niet uitleggen waar ik nu ben mis ik haar tho..


    Allah smahlina min walidien

  14. #14
    MVC Premium

    Reacties
    3.724
    19-05-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door sel9090 Bekijk reactie
    Exactlyyyy !
    Altijd trouw blijven aan het goede waar je vandaan komt. Het slechte mag weggefilterd worden haha

    FREE PALESTINE


  15. #15
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    @ Topicstarte!!

    Dit is een goede punt!!

    Schaduwen vertellen me zoveel..net vandaag weer mijn dosis gekregen!!


    Dit kan niet
    .
    Wake the fuck up!!


    Ik bedoel check het gewooon


    Whats-app?? Instagram?? Tik TOK?????????????????????????????

    Heb je ooit nagedacht welke verantwoordelijkheid die je hebt??


    Check alles na!! want ze vallen je aan in je dode hoek!!