1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Constantinopel werd BEZET door kruisvaarders en daarbij beroofd alsook enigszins vernield. Dat is gebeurde in 13e eeuw. Is een historische feit. Of niet dan?

    In de 13de eeuw is niet de eerste kruistocht, die was in de 11de eeuw.

    Graag wel bij de feiten blijven, en je historisch goed blijven beseffen dat daar jaren, decennia's en eeuwen tussen zitten.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door Uitroepteken Bekijk reactie
    In de 13de eeuw is niet de eerste kruistocht, die was in de 11de eeuw.

    Graag wel bij de feiten blijven, en je historisch goed blijven beseffen dat daar jaren, decennia's en eeuwen tussen zitten.
    En stop het met editen in mijn comments hier.

    Dat is tegen de huisregels in!

    Je bent nu al alles door elkaar heen aan het gooien, en nu ook nog eens aan het editen in de comments,
    dat kan niet.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Uitroepteken Bekijk reactie
    In de 13de eeuw is niet de eerste kruistocht, die was in de 11de eeuw.

    Graag wel bij de feiten blijven, en je historisch goed blijven beseffen dat daar jaren, decennia's en eeuwen tussen zitten.
    Alle kruistochten hielden met elkaar verband. Je kunt de eerste kruistocht niet isoleren van de overige, want de 2e, 3e en 4e kruistochten LAGEN in het verlengde van de 1e.
    Sterker door Strijd

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Kruisvaarders wilden Palestina toch bevrijden van moslims? Dus ze gingen Palestina bezetten. Daarbij bezette ze ook orthodoxe landen, die daar niets mee te maken hadden maar goed.

    Echter toen de moslims Palestina van de kruisvaarders bevrijdden, werd een islamitische adel familie aangesteld om over de grafkerk van Jezus te waken! Tot op heden heeft deze islamistische familie de sleutels van de grafkerk in bezit.

    Dus de stelling van het Westen dat moslims de grafkerk van Jezus wilden met de grondgelijk maken, klopt toch niet? Dat was toch aanleiding voor kruistochten?

    Ik vraag me af wat de werkelijke intentie was van die kruistochten? Ik geloof dat dat het koloniseren van orthodoxe christenen en moslims was.
    Sterker door Strijd

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Alle kruistochten hielden met elkaar verband. Je kunt de eerste kruistocht niet isoleren van de overige, want de 2e, 3e en 4e kruistochten LAGEN in het verlengde van de 1e.

    Ja daar gaat het ook over.

    Dus probeer ik al bij de hele dag hier te spreken met leden
    over waarom die eerste kruistocht plaatsvond.
    Wat de reden was om die kruis tocht op te starten.

    En dank dat je nu niet mijn comments hier eigenhandig edit!
    Mijn dank daarvoor.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Kruisvaarders wilden Palestina toch bevrijden van moslims? Dus ze gingen Palestina bezetten. Daarbij bezette ze ook orthodoxe landen, die daar niets mee te maken hadden maar goed.

    Echter toen de moslims Palestina van de kruisvaarders bevrijdden, werd een islamitische adel familie aangesteld om over de grafkerk van Jezus te waken! Tot op heden heeft deze islamistische familie de sleutels van de grafkerk in bezit.

    Dus de stelling van het Westen dat moslims de grafkerk van Jezus wilden met de grondgelijk maken, klopt toch niet? Dat was toch aanleiding voor kruistochten?

    Ik vraag me af wat de werkelijke intentie was van die kruistochten? Ik geloof dat dat het koloniseren van orthodoxe christenen en moslims was.

    Jij mag iedere aanname die jij hebt hier delen, en gesprekspartners voor zoeken.

    Ik geef niets om Jesus, en ook niets om zijn graf.

    Ik bespreek graag de redenen waarom de eerste kruistocht is ondernomen.
    De rest is voor mij allemaal van minder belang.

    Ik verdedig geen een kruisvader, en hun acties. Ik wil gewoon weten waarom
    met in 1096 naar het oosten trok. En daarmee de wereld voor eens en altijd
    veranderden.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Men trok toen naar het Oosten om de boel te koloniseren.

    De kruisvaarders gaven idd niets om Jezus, net als jij, want tijdens hun kruistochten vernielden ze orthodox christelijke kerken en pleegden misdaden tegen de orthodox christelijke beschaving.
    Het is niet toevallig dat na 1054, toen Rome verketterd werd door het Oosten, de kruistochten in gang gezet werden. De kruisvaarders (oftewel Rome het Westen) wilden afrekenen met Constantinopel en koesterden de ambitie om orthodoxe christenen onder het gezag van de paus te brengen.
    Sterker door Strijd

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    1.144
    03-03-2020

    Citaat Geplaatst door cerci1234 Bekijk reactie
    Erdogan houd wel de gemoederen bezig.
    Vooral joden en hun broeders de Najdi Wahabi hellehonden

  9. #24
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Klopt, Erdogan heeft een rol toegewezen gekregen.

    Dit is een bekend fenomeen bij de sjiitische imams van kufr. Muqtada al-Sadr krijgt een "nationalistische" rol toegewezen en moet als Iraakse nationalist fungeren, terwijl een andere tire head een pro-Amerikaanse rol inneemt, maar uiteindelijk zijn ze allemaal 1: schoothonden van Iran.
    Muqtada is zwaar anti iran. Ook al is hij een shi iet?

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Erdogan zegt hier niks verkeerds en al helemaal niks gelogen... Wie dit tegenspreekt kiest de kant van de Ben-gurions en de Netanyahu's.

  11. #26
    Goku!

    Reacties
    4.048
    13-10-2017

    plaskwil de kneus zoekt wel veel de aandacht
    Lets do this apen en aapjes

  12. #27
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==