1. #1
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Post Een man afwijzen op basis van zijn werkloosheid/lage inkomen/weinige bezittingen

    Waarschijnlijk een gevoelig onderwerp voor velen, maar die naar mijn idee toch past in het rijtje 'eisenlijstje' dat er eigenlijk niet toedoet.

    En ik zal hieronder uitleggen waarom.

    Veel vrouwen (en hun familieleden) verwijzen dan al gauw naar de bekende Koranvers, waarin mannen zijn aangesteld als de hoeders van het gezin, die tevens ook de financiele verantwoordelijkheid hebben.

    Natuurlijk, Allah heeft de mannen aangewezen als onze hoeders en hun die verantwoordelijkheid gegeven.
    Een man is verplicht om continu inspanningen te verrichten om in onderhoud te voorzien voor zijn vrouw en gezin.

    Echter hoeveel mensen op de wereld werken keihard en hebben bijna niks op deze wereld?
    Zijn al deze mannen, omdat ze in omstandigheden leven die het hun moeilijk maakt, per definitie slechte mannen?

    Nee! Want het is uiteindelijk Allah die ons voorziet, wij kunnen alleen maar inspanningen verrichten voor onze rizq.
    Het is de zucht naar materialisme, die maakt dat men hunkert naar een comfortabel leven waarin een man 'alles op een rijtje heeft'?

    En daarnaast moet iedereen natuurlijk tegen elkaar op concurreren en willen ouders een 'rijke' schoonzoon, zodat ze ermee kunnen pronken? Want die en die heeft ook een mooi huis, auto of baan?

    Echter, onze profeet, vrede zij met hem, had ons al gewaarschuwd en geadviseerd een vrouw (maar ditzelfde kan je ook over een man zeggen) te kiezen voor 4 dingen en het beste is haar religie!

    A woman is married for four (things); her wealth, her family status, her beauty and her religion. Choose (marry) the religious woman so that your home will be in abundance. (Bukhari)
    Als men trouwt met iemand van wie de religie goed zit, trouw je automatisch met een persoon die:

    - Allah gehoorzaamt en daarmee ook jou geen onrecht aandoet
    - zijn/haar plichten nakomt en naleeft
    - zijn/haar karakter is die van een goede gelovige: liegt niet, bedriegt niet, respecteert jou, is zorgzaam etc.

    Bij een man betekent dit, dat ondanks dat hij geen werk of hoge inkomen bezit, jou nog steeds goed zal behandelen en zich zal blijven inspannen jou te onderhouden. En het is een teken van een vrome vrouw, als zij alleen datgene vraagt wat noodzakelijk is en niet MEER.

    Als je het even omdraait: wie belooft jou rijkdom je hele leven als je een rijke man trouwt? Kan die man zijn baan ook niet verliezen samen met zijn rijkdom?

    En die man die vandaag geen werk heeft of geen inkomen, Allah voorziet en kan hem in de toekomst voorzien van meer.

    De werkstatus van een man en zijn bezittingen zijn van geen nut, belangrijker is of die man zijn plichten weet en deze ook nakomt.

    En zowel de man als vrouw hebben beide rechten en plichten, waar ik een ander topic aan ga wijden!
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  2. #2
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Oh en om de vrouwen er ook even aan te herinneren: onze profeet, vrede zij met hem, had nauwelijks bezittingen!

    Voor de mensen die zeggen: 'ja maar hij was de profeet en dat is anders' --> dan moeten we zijn sunnah ook maar niet volgen of wat?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  3. #3
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Oh en om de vrouwen er ook even aan te herinneren: onze profeet, vrede zij met hem, had nauwelijks bezittingen!

    Voor de mensen die zeggen: 'ja maar hij was de profeet en dat is anders' --> dan moeten we zijn sunnah ook maar niet volgen of wat?

    True!..

    Maar je legt het anders uit en je invalshoeken zijn anders..

    Maar het is true

  4. #4
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    True!..

    Maar je legt het anders uit en je invalshoeken zijn anders..

    Maar het is true
    Welke invalshoeken heb jij?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  5. #5
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Ik ga ook niet heel de islamitische boventopic uitleggen..want ik ben onwetend..

    Maar wat wat ik wel weet is dit!

    Profeet(vzmh) geld boeide hem niet..

    Uitsluitend die is getrouwd met een rijke weduwe(2de misvatting maagd bestaat niet)

    Om het dan vervolgens alles uit te delen..

    Ik ben verre van een goede Moslim..omg echt niet ik kan een vijand zijn..

    Maar feiten die puur zijn ga ik onderzoeken...

    Het ging noot om geld of macht...het ging om een boodschap..

    Die blauwprint wil ik snappen!!

  6. #6
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Welke invalshoeken heb jij?
    Puur , real zonder angst en vol met vragen en niemand onderschatten..

    Degene die het echt snappen..

    Rest is mijn schaduwen en die hebben het nog niet door..komt wel

    Mijn huis

  7. #7
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Ik ga ook niet heel de islamitische boventopic uitleggen..want ik ben onwetend..

    Maar wat wat ik wel weet is dit!

    Profeet(vzmh) geld boeide hem niet..

    Uitsluitend die is getrouwd met een rijke weduwe(2de misvatting maagd bestaat niet)

    Om het dan vervolgens alles uit te delen..

    Ik ben verre van een goede Moslim..omg echt niet ik kan een vijand zijn..

    Maar feiten die puur zijn ga ik onderzoeken...

    Het ging noot om geld of macht...het ging om een boodschap..

    Die blauwprint wil ik snappen!!
    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Puur , real zonder angst en vol met vragen en niemand onderschatten..

    Degene die het echt snappen..

    Rest is mijn schaduwen en die hebben het nog niet door..komt wel

    Mijn huis
    Mooi hoor, ik denk dat je de sirah van de profeet goed hebt gevolgd
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  8. #8
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Mooi hoor, ik denk dat je de sirah van de profeet goed hebt gevolgd
    Thnx voor je appreciatie ..

    Maar ik denk ik geen sirah...en volg amper

    Ik luister gewoon en ik denk dat de Profeet (vzhm) iets wist wat andere niet wisten...

    Kan me vergissen

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    342
    20-01-2013

    Dit gaat toch niet helpen. Vrouwen blijven toch kijken naar de financieėle status van de man. En daarom zijn ze achteraf zo ongelukkig en belanden ze in een scheiding

  10. #10
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door sprite_ Bekijk reactie
    Dit gaat toch niet helpen. Vrouwen blijven toch kijken naar de financieėle status van de man. En daarom zijn ze achteraf zo ongelukkig en belanden ze in een scheiding
    Dat weet je immers nooit


    Maar je raakt punten aan..

    Hun probleem dan..
    die soort Vrouwen..

    overdenken dit..

  11. #11
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door sprite_ Bekijk reactie
    Dit gaat toch niet helpen. Vrouwen blijven toch kijken naar de financieėle status van de man. En daarom zijn ze achteraf zo ongelukkig en belanden ze in een scheiding
    Niet zo negatief broeder, sommige dames weten niet beter omdat ze hun hele leven opgevoed zijn met het idee dat ze een man wil die hun een comfortabel leven kan schenken.

    Echter tegenwoordig zijn er ook genoeg dames die hun eigen boontjes kunnen doppen, hoor, voor wie financiele aspect minder belangrijk is, wel wordt belangrijke hoe een man zichzelf presenteert (ambitieus in het leven of niet).
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    342
    20-01-2013

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Niet zo negatief broeder, sommige dames weten niet beter omdat ze hun hele leven opgevoed zijn met het idee dat ze een man wil die hun een comfortabel leven kan schenken.

    Echter tegenwoordig zijn er ook genoeg dames die hun eigen boontjes kunnen doppen, hoor, voor wie financiele aspect minder belangrijk is, wel een man zichzelf presenteert (ambitieus in het leven of niet).
    Ewa trouw je om de liefde en kids en sunnah of trouw je met iemand zodat je gratis kan leven? Rare logica hoor van veel vrouwen

  13. #13
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door sprite_ Bekijk reactie
    Ewa trouw je om de liefde en kids en sunnah of trouw je met iemand zodat je gratis kan leven? Rare logica hoor van veel vrouwen
    We leven allemaal in een rare wereld en gaan vreemde idealen na, deels door films gehersenspoeld.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    342
    20-01-2013

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    We leven allemaal in een rare wereld en gaan vreemde idealen na, deels door films gehersenspoeld.
    Ewa door dit soort zaken komen dus probleemhuwelijken en scheidingen

  15. #15
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Waarschijnlijk een gevoelig onderwerp voor velen, maar die naar mijn idee toch past in het rijtje 'eisenlijstje' dat er eigenlijk niet toedoet.

    En ik zal hieronder uitleggen waarom.

    Veel vrouwen (en hun familieleden) verwijzen dan al gauw naar de bekende Koranvers, waarin mannen zijn aangesteld als de hoeders van het gezin, die tevens ook de financiele verantwoordelijkheid hebben.

    Natuurlijk, Allah heeft de mannen aangewezen als onze hoeders en hun die verantwoordelijkheid gegeven.
    Een man is verplicht om continu inspanningen te verrichten om in onderhoud te voorzien voor zijn vrouw en gezin.

    Echter hoeveel mensen op de wereld werken keihard en hebben bijna niks op deze wereld?
    Zijn al deze mannen, omdat ze in omstandigheden leven die het hun moeilijk maakt, per definitie slechte mannen?

    Nee! Want het is uiteindelijk Allah die ons voorziet, wij kunnen alleen maar inspanningen verrichten voor onze rizq.
    Het is de zucht naar materialisme, die maakt dat men hunkert naar een comfortabel leven waarin een man 'alles op een rijtje heeft'?

    En daarnaast moet iedereen natuurlijk tegen elkaar op concurreren en willen ouders een 'rijke' schoonzoon, zodat ze ermee kunnen pronken? Want die en die heeft ook een mooi huis, auto of baan?

    Echter, onze profeet, vrede zij met hem, had ons al gewaarschuwd en geadviseerd een vrouw (maar ditzelfde kan je ook over een man zeggen) te kiezen voor 4 dingen en het beste is haar religie!



    Als men trouwt met iemand van wie de religie goed zit, trouw je automatisch met een persoon die:

    - Allah gehoorzaamt en daarmee ook jou geen onrecht aandoet
    - zijn/haar plichten nakomt en naleeft
    - zijn/haar karakter is die van een goede gelovige: liegt niet, bedriegt niet, respecteert jou, is zorgzaam etc.

    Bij een man betekent dit, dat ondanks dat hij geen werk of hoge inkomen bezit, jou nog steeds goed zal behandelen en zich zal blijven inspannen jou te onderhouden. En het is een teken van een vrome vrouw, als zij alleen datgene vraagt wat noodzakelijk is en niet MEER.

    Als je het even omdraait: wie belooft jou rijkdom je hele leven als je een rijke man trouwt? Kan die man zijn baan ook niet verliezen samen met zijn rijkdom?

    En die man die vandaag geen werk heeft of geen inkomen, Allah voorziet en kan hem in de toekomst voorzien van meer.

    De werkstatus van een man en zijn bezittingen zijn van geen nut, belangrijker is of die man zijn plichten weet en deze ook nakomt.

    En zowel de man als vrouw hebben beide rechten en plichten, waar ik een ander topic aan ga wijden!

    Deze generatie begrijpt dit niet.

    Denken alleen Louis vuitton Gucci en Prada.

    En aan de special effects op hun wedding.

    Allah hdina.