1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    499
    13-01-2019

    Is het zo?

    Hoe sneller je gewend raakt aan iemand, hoe sneller die gewenning kan instorten.

    Klopt dat?

  2. #2
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Dit begrijp ik niet goed, wat bedoel je ermee?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    499
    13-01-2019

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Dit begrijp ik niet goed, wat bedoel je ermee?
    Als er in een korte tijd een sterke klik ontstaat tussen 2 personen, is de kans groot dat die klik ook heel snel instort?

  4. #4
    ondertitel?

    Reacties
    19.145
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Gewenning is een goed iets, je moet immers samen kunnen functioneren.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  5. #5
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door TheRealBassou Bekijk reactie
    Als er in een korte tijd een sterke klik ontstaat tussen 2 personen, is de kans groot dat die klik ook heel snel instort?
    Hmm, een klik is wat anders dan gewenning. Een klik kan een goede teken zijn.

    Ik denk wel dat je erg moet oppassen met verliefdheid/lust en dergelijke voor het huwelijk, want voordat jullie 'van elkaar' zijn, kun je beter je hart beschermen.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    541
    02-11-2004

    Citaat Geplaatst door TheRealBassou Bekijk reactie
    Als er in een korte tijd een sterke klik ontstaat tussen 2 personen, is de kans groot dat die klik ook heel snel instort?
    Als iets weinig moeite/investering heeft gekost, dan is het makkelijker om dat los te laten.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    499
    13-01-2019

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Hmm, een klik is wat anders dan gewenning. Een klik kan een goede teken zijn.

    Ik denk wel dat je erg moet oppassen met verliefdheid/lust en dergelijke voor het huwelijk, want voordat jullie 'van elkaar' zijn, kun je beter je hart beschermen.
    Toch is dit geen reactie om mijn vraag.

    Ik geloof dat er vrijwel altijd sprake is van lust tussen een dame en jongen. De mate verschilt en het handelen er naar verschilt. Maar is niet te voorkomen.

  8. #8
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door TheRealBassou Bekijk reactie
    Toch is dit geen reactie om mijn vraag.

    Ik geloof dat er vrijwel altijd sprake is van lust tussen een dame en jongen. De mate verschilt en het handelen er naar verschilt. Maar is niet te voorkomen.
    Een klik is iets onveranderlijks als het op iets consistent is gebaseerd, maar als het gebaseerd is op liefde/lust kan dit wel veranderen.

    Als men geinteresseerd is in de ander, moet je het zo snel mogelijk halaal maken.

    De shaytaan kan namelijk alles schoonschijnend doen maken zolang jullie ongetrouwd zijn en het omgekeerde doen als jullie getrouwd zijn.

    Ipv te trouwen op basis van gevoelens, kun je beter eerst trouwen op verstand en je hart beschermen.

    En pas later je hart toelaten.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    499
    13-01-2019

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Een klik is iets onveranderlijks als het op iets consistent is gebaseerd, maar als het gebaseerd is op liefde/lust kan dit wel veranderen.

    Als men geinteresseerd is in de ander, moet je het zo snel mogelijk halaal maken.

    De shaytaan kan namelijk alles schoonschijnend doen maken zolang jullie ongetrouwd zijn en het omgekeerde doen als jullie getrouwd zijn.

    Ipv te trouwen op basis van gevoelens, kun je beter eerst trouwen op verstand en je hart beschermen.

    En pas later je hart toelaten.
    Wat is het risico van trouwen op basis van gevoelens die door het hart aangedreven worden?

  10. #10
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door TheRealBassou Bekijk reactie
    Wat is het risico van trouwen op basis van gevoelens die door het hart aangedreven worden?
    Het enige risico wat ik kan bedenken is dat je alles door een roze bril ziet en daardoor geen goede keuzes kan maken.

    Echter als je daarbij gewoon je verstand laat spreken (het trouwen van een goede, gelovige vrouw) en je oordeel blijft hetzelfde, dan is je gevoel een pre, maar is het nog altijd beter zo snel mogelijk richting 'halaal' te gaan.

    De shaytaan zal namelijk misbruik van die gevoelens maken en het uiteindelijk ook tegen je gebruiken (twijfels creëren).

    Doe salaat al isthikhaara en zeg bismillah! Volg een veilig en halaal pad, zodat Allah barakah in jullie huwelijk zal plaatsen.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    499
    13-01-2019

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Het enige risico wat ik kan bedenken is dat je alles door een roze bril ziet en daardoor geen goede keuzes kan maken.

    Echter als je daarbij gewoon je verstand laat spreken (het trouwen van een goede, gelovige vrouw) en je oordeel blijft hetzelfde, dan is je gevoel een pre, maar is het nog altijd beter zo snel mogelijk richting 'halaal' te gaan.

    De shaytaan zal namelijk misbruik van die gevoelens maken en het uiteindelijk ook tegen je gebruiken (twijfels creëren).

    Doe salaat al isthikhaara en zeg bismillah! Volg een veilig en halaal pad, zodat Allah barakah in jullie huwelijk zal plaatsen.
    Besluiten die op basis van hartneiging gedaan worden hoeven toch niet per definitie te leiden naar verkeerde keuzes?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Klopt niet, maar kan soms wel kloppen.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  13. #13
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door TheRealBassou Bekijk reactie
    Besluiten die op basis van hartneiging gedaan worden hoeven toch niet per definitie te leiden naar verkeerde keuzes?
    Als men hoteldebotel verliefd op iemand is, dan ziet men soms ook niet meer de mindere kanten van een persoon, dat probeer ik te zeggen.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    499
    13-01-2019

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Als men hoteldebotel verliefd op iemand is, dan ziet men soms ook niet meer de mindere kanten van een persoon, dat probeer ik te zeggen.
    Hmmm
    Wat als het hart en verstand samen gaan?
    Sterke hartgevoelens plus verstand die behoorlijk functioneert ? Kan toch?

  15. #15
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Ik denk dat je altijd je brains erbij moet houden. Een klik is top, vriendschappelijk, collegiaal of een liefdesrelatie. Maar laat nooit het gevoel overwinnen. Wees alert. Als iemand je langdurig stabiel gedrag heeft laten zien, dan kan je langzamerhand het vertrouwen in iemand opbouwen.... Maar iets alleen basseren op gevoel... is niet slim. Zie t dagelijks in mn werkveld.
    Laatst gewijzigd door Werk123: 20-10-2020 om 21:29 Reden: .