MVC Lid

Reacties
    1.276
    13-08-2005

Vrouwen moeten hun prioriteiten veranderen

Vrouwen moeten hun prioriteiten op orde brengen.

Een vrouw moet het huwelijk dan wel het gezinsleven nastreven. Dat zou haar hoogste prioriteit moeten zijn. Ik merk dat vrouwen zich tegenwoordig meer richten op hun carrière en opleiding, wat ten koste gaat van hun vaardigheden voor het huwelijk.

Ik heb in principe niets tegen het opleiden van vrouwen. Opleiding en ontwikkeling is goed. Echte dit dient wel ondergeschikt te zijn aan het gezinsleven. Dus werk en studie zijn niet doel, maar slechts middelen. Daarentegen vormen het gezin oftewel huwelijk het doel.

Het gevaar van te lang studeren is, dat je in aanraking komt met verschillende opvattingen, wat een negatieve invloed kan hebben op de visie van meisjes op het huwelijk.

Als een meisje denkt dat carrière de sleutel is in het leven, dan kan zo'n meisje verkeerde keuzes in haar leven maken. Een carrière kan een vals gevoel van zekerheid geven, dat je je niet meer hoeft zorgen te maken over andere zaken en dat je onafhankelijk zou zijn.

Dit zou een meisje ertoe kunnen brengen om makkelijker met haar lichaam om te gaan door toe te geven aan lusten. Dat is wat mij zorgen baart. Begrijpen jullie wat ik bedoel?
    Sterker door Strijd

de vierde

Reacties
    451
    24-08-2020

Nog geen 20 jaar geleden werd de eerste golf 2de generatie volwassene vrouwen tegen hun wil in en onder dwang uitgehuwelijkt. De jongere meiden daaronder hebben die ellende meegemaakt en hebben dus lang doorstuderen als antwoord/excuus gebruikt om niet hetzelfde lot te ondergaan. Nu is het de norm. Maar het gevolg is nu dat de hedendaagse vrouwen na hun studie en carrière merken dat de mannen daar geen boodschap aan hebben. Ze zijn op zoek naar goede vrouwen en kijken niet naar andere eigenschappen.

MVC Lid

Reacties
    1.276
    13-08-2005

Vind jij ook, dat het najagen van carrière ertoe kan leiden, dat een meisje, makkelijker met haar lichaam omgaat?
    Sterker door Strijd

MVC Lid

Reacties
    2.164
    15-09-2013

Nee maar het najagen van carriére zal je niet gelukkig maken. Aan het einde van de dag wil iedereen volgens mij huisje boompje beestje. Lijkt me een eenzaam bestaan alleen maar een carriére najagen.

Lijkt me fijn om huisvrouw te zijn en anders parttime te werken. Zodat je er gewoon voor je kids kan zijn.

MVC Lid

Reacties
    28
    16-08-2020

Ik raad vrouwen aan om vooral door te studeren, jezelf te ontwikkelen en kennis op te doen. Je eigen ontwikkeling “alvast” beperken omdat je misschien, wellicht in de nabije of verre toekomst een eigen gezinnetje zal hebben is voorzichtig gezegd dom.

Zodra je getrouwd ben en je in sha Allah een gezinnetje hebt, ja.. dan is je carrière uiteraard ondergeschikt aan je gezinnetje.

MVC Lid

Reacties
    1.276
    13-08-2005

Zolang het opbouwen van een carrière de vrouw niet beschadigt, is het goed.
    Sterker door Strijd

MVC Lid

Reacties
    28
    16-08-2020

Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Vind jij ook, dat het najagen van carrière ertoe kan leiden, dat een meisje, makkelijker met haar lichaam omgaat?
    Nee, in tegendeel. Ik denk dat zelfwaarde en zelfrespect evenredig is aan “carrière”.

MVC Lid

Reacties
    1.276
    13-08-2005

Ok. Zolang de vrouw daardoor niet gesexualiseerd wordt, zeg maar, vind ik het best.
    Sterker door Strijd

MVC Lid

Reacties
    17
    07-10-2020

Dat najagen van carrière in de eerste jaren na hun studie is begrijpelijk. Na het behalen van het rijbewijs wil je ook roekeloos en doelloos kilometers gaan maken heel menselijk.
    Daarna kom je achter dat het eigenlijk achterlijk en bizar is. Dat zou toch ook bij een carrière het geval zijn vooral als Marokkaanse vrouw op de Nederlandse arbeidsmarkt? En maar zwoegen voor de aandeelhouders en BV Nederland. Rond hun 30e ontnuchteren ze wel weer bij hoor. De markt en de geschudde kaarten zien er dan ook een stuk anders uit. Catch-22 verhaal. Er is niets beter dan het stichten van je eigen Rijk!

de vierde

Reacties
    451
    24-08-2020

Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Nee, armoede kan dat namelijk ook doen. Dus heeft niets met carrière te maken. Dat is per persoon verschillend. We leven in een wereld waarin één (gemiddelde) salaris niet alles meer kan doen. Het dekt de basis en de essentiële zaken en met sparen kun je één keer per twee jaar op vakantie, maar niet meer dan dat. Dus het is logisch dat ze ook willen werken om hun kinderen een goed leven te willen geven.

Maar voor een vrome rechtschapen moslima is dat wereldje waarin ze met mannen moet werken verre van ideaal.

de vierde

Reacties
    451
    24-08-2020

Citaat Geplaatst door Toen. Bekijk reactie
    Ik raad vrouwen aan om vooral door te studeren, jezelf te ontwikkelen en kennis op te doen. Je eigen ontwikkeling “alvast” beperken omdat je misschien, wellicht in de nabije of verre toekomst een eigen gezinnetje zal hebben is voorzichtig gezegd dom.

Zodra je getrouwd ben en je in sha Allah een gezinnetje hebt, ja.. dan is je carrière uiteraard ondergeschikt aan je gezinnetje.
    Voorbereiden op een huwelijk is niet je ontwikkeling beperken en ook niet dom. Trouwen opzichzelf is niet alles, je moet ook met de juiste trouwen. Als de kinderen de dupe worden van het najagen van de wereld dan hebben we gefaald.

MVC Lid

Reacties
    28
    16-08-2020

Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Voorbereiden op een huwelijk is niet je ontwikkeling beperken en ook niet dom. Trouwen opzichzelf is niet alles, je moet ook met de juiste trouwen. Als de kinderen de dupe worden van het najagen van de wereld dan hebben we gefaald.
    Daar ben ik het mee eens, maar dat is niet wat ik zei. Voorbereiden op een huwelijk kan makkelijk naast het investeren in je “carrière” aka (verder) studeren. Voorbereiden op een huwelijk is niet een losstaand iets.

Maar maar maar, bij voorbaat al niet (verder) studeren is uhm..

de vierde

Reacties
    451
    24-08-2020

Citaat Geplaatst door Toen. Bekijk reactie
    Daar ben ik het mee eens, maar dat is niet wat ik zei. Voorbereiden op een huwelijk kan makkelijk naast het investeren in je “carrière” aka (verder) studeren. Voorbereiden op een huwelijk is niet een losstaand iets.

Maar maar maar, bij voorbaat al niet (verder) studeren is uhm..
    Dat kan inderdaad tegelijkertijd en dat gebeurt ook. En ik begrijp wat de SDS zegt ook goed. Veel mannen lopen daar tegenaan.

Nou ok, daar maak je een punt. Als je stopt met studeren alleen om die reden dan is ook niet aan te raden.

Ik weet het ook niet. Het lijkt wel alsof onze vrouwen door onze vingers glippen.

MVC Lid

Reacties
    2.164
    15-09-2013

Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Dat kan inderdaad tegelijkertijd en dat gebeurt ook. En ik begrijp wat de SDS zegt ook goed. Veel mannen lopen daar tegenaan.

Nou ok, daar maak je een punt. Als je stopt met studeren alleen om die reden dan is ook niet aan te raden.

Ik weet het ook niet. Het lijkt wel alsof onze vrouwen door onze vingers glippen.
    Wat bedoel je met door onze vingers glippen?

de vierde

Reacties
    451
    24-08-2020

Citaat Geplaatst door Gezocht1 Bekijk reactie
    Wat bedoel je met door onze vingers glippen?
    Weet je, ik weet het niet. Ik neem dat terug. Ik heb dat niet goed uitgedacht. Zijn we van elkaar aan het vervreemden? Zie ik spoken? Ik weet het niet.