1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Vrouwen moeten hun prioriteiten veranderen

    Vrouwen moeten hun prioriteiten op orde brengen.

    Een vrouw moet het huwelijk dan wel het gezinsleven nastreven. Dat zou haar hoogste prioriteit moeten zijn. Ik merk dat vrouwen zich tegenwoordig meer richten op hun carrière en opleiding, wat ten koste gaat van hun vaardigheden voor het huwelijk.

    Ik heb in principe niets tegen het opleiden van vrouwen. Opleiding en ontwikkeling is goed. Echte dit dient wel ondergeschikt te zijn aan het gezinsleven. Dus werk en studie zijn niet doel, maar slechts middelen. Daarentegen vormen het gezin oftewel huwelijk het doel.

    Het gevaar van te lang studeren is, dat je in aanraking komt met verschillende opvattingen, wat een negatieve invloed kan hebben op de visie van meisjes op het huwelijk.

    Als een meisje denkt dat carrière de sleutel is in het leven, dan kan zo'n meisje verkeerde keuzes in haar leven maken. Een carrière kan een vals gevoel van zekerheid geven, dat je je niet meer hoeft zorgen te maken over andere zaken en dat je onafhankelijk zou zijn.

    Dit zou een meisje ertoe kunnen brengen om makkelijker met haar lichaam om te gaan door toe te geven aan lusten. Dat is wat mij zorgen baart. Begrijpen jullie wat ik bedoel?
    Sterker door Strijd

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Vind jij ook, dat het najagen van carrière ertoe kan leiden, dat een meisje, makkelijker met haar lichaam omgaat?
    Sterker door Strijd

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Nee maar het najagen van carriére zal je niet gelukkig maken. Aan het einde van de dag wil iedereen volgens mij huisje boompje beestje. Lijkt me een eenzaam bestaan alleen maar een carriére najagen.

    Lijkt me fijn om huisvrouw te zijn en anders parttime te werken. Zodat je er gewoon voor je kids kan zijn.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Zolang het opbouwen van een carrière de vrouw niet beschadigt, is het goed.
    Sterker door Strijd

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Ok. Zolang de vrouw daardoor niet gesexualiseerd wordt, zeg maar, vind ik het best.
    Sterker door Strijd

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    17
    07-10-2020

    Dat najagen van carrière in de eerste jaren na hun studie is begrijpelijk. Na het behalen van het rijbewijs wil je ook roekeloos en doelloos kilometers gaan maken heel menselijk.
    Daarna kom je achter dat het eigenlijk achterlijk en bizar is. Dat zou toch ook bij een carrière het geval zijn vooral als Marokkaanse vrouw op de Nederlandse arbeidsmarkt? En maar zwoegen voor de aandeelhouders en BV Nederland. Rond hun 30e ontnuchteren ze wel weer bij hoor. De markt en de geschudde kaarten zien er dan ook een stuk anders uit. Catch-22 verhaal. Er is niets beter dan het stichten van je eigen Rijk!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Dat kan inderdaad tegelijkertijd en dat gebeurt ook. En ik begrijp wat de SDS zegt ook goed. Veel mannen lopen daar tegenaan.

    Nou ok, daar maak je een punt. Als je stopt met studeren alleen om die reden dan is ook niet aan te raden.

    Ik weet het ook niet. Het lijkt wel alsof onze vrouwen door onze vingers glippen.
    Wat bedoel je met door onze vingers glippen?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Weet je, ik weet het niet. Ik neem dat terug. Ik heb dat niet goed uitgedacht. Zijn we van elkaar aan het vervreemden? Zie ik spoken? Ik weet het niet.
    Goede vragen... ik weet het ook niet.
    Ik denk wel dat er teveel nadruk wordt gelegd op het negatieve online. Soms denk ik echt konden jullie maar een dag in mijn schoenen lopen.

    Ik vertrouw erop dat de goede mannen er voor de goede vrouwen zijn en vice versa.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door Toen. Bekijk reactie
    Over welke vaardigheden heb je het? Koken, wassen en schoonmaken?
    Dit kunnen ze allemaal leren. Gewoon kookmutsjes kookboek kopen

    Alle gekkigheid opzij dat zijn dingen die een vrouw allemaal kan leren. Ze moeten het alleen willen. Denk dat een man en vrouw duidelijk naar elkaar moeten uitspreken wat de verwachtingen zijn in een huwelijk en daar vervolgens afspraken overmaken. Verwachtingen managen en communiceren that's is key.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Ik maak me meer zorgen om de toekomstige generatie, maar Ghiar Inshallah. De dingen gaan zoals ze gaan.



    Ja, dat gaf ik ook al aan in mijn eerste reactie.
    Zolang je als ouders op één lijn zit en goed blijft communiceren met je kinderen en ze de juiste normen en waarden meegeeft moet het wel goed komen in shaa allah. Meer dan dat kan je ook niet doen. We leven nu eenmaal in een wereld waar social media, influencers veel invloed hebben op jongeren. Zoals je zegt ghair in shaa allah!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Tenet Bekijk reactie
    Dat najagen van carrière in de eerste jaren na hun studie is begrijpelijk. Na het behalen van het rijbewijs wil je ook roekeloos en doelloos kilometers gaan maken heel menselijk.
    Daarna kom je achter dat het eigenlijk achterlijk en bizar is. Dat zou toch ook bij een carrière het geval zijn vooral als Marokkaanse vrouw op de Nederlandse arbeidsmarkt? En maar zwoegen voor de aandeelhouders en BV Nederland. Rond hun 30e ontnuchteren ze wel weer bij hoor. De markt en de geschudde kaarten zien er dan ook een stuk anders uit. Catch-22 verhaal. Er is niets beter dan het stichten van je eigen Rijk!
    Mooi gezegd

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Ik snap zorgen betreft prioriteiten stellen maar die link naar vrouw en lichaam totaal niet.

    Bovendien weet je dat er ook veel.mannen tegenwoordig iemand eisen die ambitieus is met haar werk en vooral niet thuis hoeft te zitten. Of niet thuis.mag zitten lees dat nu echt vaak terug. Echt de harde eis dat vrouw werkt.

  13. #13
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Toen. Bekijk reactie
    Over welke vaardigheden heb je het? Koken, wassen en schoonmaken?
    Ik kan best streng zijn tegen Vrouwen omdat ik weet hoe manipulatief ze kunnen zijn


    Maar dit is de enigste echte reactie hier girl

    Never lie..

  14. #14
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Vrouwen moeten hun prioriteiten op orde brengen.

    Een vrouw moet het huwelijk dan wel het gezinsleven nastreven. Dat zou haar hoogste prioriteit moeten zijn. Ik merk dat vrouwen zich tegenwoordig meer richten op hun carrière en opleiding, wat ten koste gaat van hun vaardigheden voor het huwelijk.

    Ik heb in principe niets tegen het opleiden van vrouwen. Opleiding en ontwikkeling is goed. Echte dit dient wel ondergeschikt te zijn aan het gezinsleven. Dus werk en studie zijn niet doel, maar slechts middelen. Daarentegen vormen het gezin oftewel huwelijk het doel.

    Het gevaar van te lang studeren is, dat je in aanraking komt met verschillende opvattingen, wat een negatieve invloed kan hebben op de visie van meisjes op het huwelijk.

    Als een meisje denkt dat carrière de sleutel is in het leven, dan kan zo'n meisje verkeerde keuzes in haar leven maken. Een carrière kan een vals gevoel van zekerheid geven, dat je je niet meer hoeft zorgen te maken over andere zaken en dat je onafhankelijk zou zijn.

    Dit zou een meisje ertoe kunnen brengen om makkelijker met haar lichaam om te gaan door toe te geven aan lusten. Dat is wat mij zorgen baart. Begrijpen jullie wat ik bedoel?
    Ik hoef je niet te begrijpen want er valt er niks te begrijpen..

    Dus een meisje die carrière gericht en studeert verklaar je als prostituee of ze heeft er aanleg voor?

    Ik ken de waanzinnen van de wereld en de schaduwen en geloof me je bent de grootste dombo ooit...

    Oftewel ga je er me om oftewel ga je schikken maar verkeerd plaatsen is verkeerd

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Toen. Bekijk reactie
    Over welke vaardigheden heb je het? Koken, wassen en schoonmaken?
    Kijk als je dit zou zeggen, ik ben een vrouw die koken, huishouden erg belangrijk vindt, dan ben ik in de hemel

    Nee kijk. Koken en huishouden zijn natuurlijk ook erg belangrijk. Studie en opleiding is zeker goed. Daarom benadrukte ik, dat het niet verkeerd is om jezelf op dat vlak te ontwikkelen.
    Alleen studie is niet alles.
    Sterker door Strijd