1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Gezocht1 Bekijk reactie
    Goede vragen... ik weet het ook niet.
    Ik denk wel dat er teveel nadruk wordt gelegd op het negatieve online. Soms denk ik echt konden jullie maar een dag in mijn schoenen lopen.

    Ik vertrouw erop dat de goede mannen er voor de goede vrouwen zijn en vice versa.
    Ten eerste ik zou niet in jouw schoenen willen lopen, want het is geen gezicht als ene man vrouwelijke schoenen draagt.

    Ten tweede, als alle goede vrouwen enkel met goede mannen zouden trouwen, dan zou dat betekenen, dat slechte vrouwen met slechte mannen zouden eindigen!
    Die laatste groep, zou falen. Want als twee slechte personen een huwelijk sluiten, dan gaat het vroeg of laat mis.

    Maar als 1 van de 2 goed is, dan kan die goeie zeg maar die slechte redden, misschien zelfs goed maken.

    Dat zie je ook vaak in praktijk toch? Een minder goede man krijgt een hele goede vrouw. Dat je bij je zelf denkt, he hoe kan dat?
    Sterker door Strijd

  2. #17
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Flexibiliteit, aanvaarden van het onveranderbare, elkaar plezieren en wederzijdse af-onafhankelijkheid.
    Deed je studies of werk dan weet je toekomstige dit ook op voorhand en kan hij loslaten of aanpassen, zo ook voor de vrouw.
    Kan ze koken, opvoeden en haar werk combineren, daar zal ze wel achter komen mits ze beiden aanpassingsvermogen hebben. Voor mij zou 24/7 vastgekluisterd zijn aan huis geen optie zijn. Wil dat zeggen dat ik mijn kids minder graag ga zien of dat ik hun aan hun lot over laat? Neen voldoende mogelijkheden.
    Ik zou me zelfs beschaamd voelen indien ik geen financiële steun zou bijdragen, vind dat een man, ook al is hij hoofd gezin niet voor alles dient op te draaien, dan gaat het ook over hij die zijn kids minder ziet door lange werkdagen.

    Partnerkeuze is vooral het toevallige resultaat van beschikbaarheid en aantrekkingskracht.
    Het leven is een les en een uitdaging.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  3. #18
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Vind jij ook, dat het najagen van carrière ertoe kan leiden, dat een meisje, makkelijker met haar lichaam omgaat?
    nee, ik zie het verband niet

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    21
    08-07-2020

    Wat is dat nauw weer voor iets achterlijks. Wat moet een vrouw anders doen als ze geen man heeft.

    Mannen van tegenwoordig zijn mietjes.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Ten eerste ik zou niet in jouw schoenen willen lopen, want het is geen gezicht als ene man vrouwelijke schoenen draagt.

    Ten tweede, als alle goede vrouwen enkel met goede mannen zouden trouwen, dan zou dat betekenen, dat slechte vrouwen met slechte mannen zouden eindigen!
    Die laatste groep, zou falen. Want als twee slechte personen een huwelijk sluiten, dan gaat het vroeg of laat mis.

    Maar als 1 van de 2 goed is, dan kan die goeie zeg maar die slechte redden, misschien zelfs goed maken.

    Dat zie je ook vaak in praktijk toch? Een minder goede man krijgt een hele goede vrouw. Dat je bij je zelf denkt, he hoe kan dat?

    Haha je hebt wel gelijk. Heb daar niks tegen in te brengen op het onderstaande na:

    In de koran staat toch ergens dat goede mannen er voor de goede vrouwen zijn? Ben even de surah kwijt of heb ik het verkeerd begrepen?

  6. #21
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Vrouwen moeten vooral niet luisteren naar onzekere mannetjes.

    Hun visie is sowieso troebel wanneer het aankomt op de vrouw.

    Niet luisteren dames. Ene oor in andere weer uit.

  7. #22
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Vrouwen moeten vooral niet luisteren naar onzekere mannetjes.

    Hun visie is sowieso troebel wanneer het aankomt op de vrouw.

    Niet luisteren dames. Ene oor in andere weer uit.
    Voor dit heel zeker groen!
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  8. #23
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Voor dit heel zeker groen!

    Trust me, ik ben heel wat jaartjes ouder als de gemiddelde dame op dit hoekje.

    En dit. Dus het klakkeloos overnemen van meningen van mannen en je daaraan verantwoorden/uitleggen. Is de biggest mistake die je maar kunt maken.

    Gewoon ene oor in andere uit.

    Nooit jezelf uitleggen aan een man die letterlijk niks van je is.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Vrouwen moeten vooral niet luisteren naar onzekere mannetjes.

    Hun visie is sowieso troebel wanneer het aankomt op de vrouw.

    Niet luisteren dames. Ene oor in andere weer uit.
    Hoi

    Ik fluister het in je oor en in de andere komt het weer uit....
    Sterker door Strijd

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Ik zou me zelfs beschaamd voelen indien ik geen financiële steun zou bijdragen, vind dat een man, ook al is hij hoofd gezin niet voor alles dient op te draaien, dan gaat het ook over hij die zijn kids minder ziet door lange werkdagen.
    .
    Aha. Dit is een positieve benadering van de situatie. Je bent een pilaar waarop de man terugvallen kan. WoW!

    Ik vind dat je je coöperatief opstelt.
    Sterker door Strijd

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door YamasakiX60 Bekijk reactie
    Je hebt het verkeerd begrepen. Als je arabisch kan moet je het in het arabisch lezen met de tafsir. De vrouw van firaun is een van de beste vrouwen die geschapen zijn ? En profeet lot en nuh hun echtgenotes ? Wat in die vers wordt gesuggereerd, is dat mensen in de toekomst niet gehaast en makkelijk moeten geloven in enig geruchten dat hen bereikt. Ze moeten zorgvuldig zien wie er wordt beschuldigd en waarvoor en of de beschuldiging eerlijk bij de persoon blijft hangen of niet. En als er geen spoor van bewijs is om de beschuldiging te ondersteunen, kunnen mensen het niet geloven alleen maar omdat een dwaze of goddeloze persoon het heeft geuit. De vers kwam tijdens de valse geruchten tov aisha ra. De meerderheud van de ulema zijn het hierover eens
    Dankjewel voor de toelichting. Ga dit onderwerp straks even met ouders bespreken.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    354
    26-03-2019

    .